Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[OT] 4Motion w Passacie - czy to to samo co quattro w A4?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak sie nie myle w golfie jest Haldex, czyli tylna os dolaczana jest w momencie poslizgu przednich kol. Jak jest w Passacie to niestety nie wiem :roll:

Opublikowano

wszystko ponizej A4 (czyli np.A3), wszystkie VW, skody,seaty mialy naped 4x4 zbudowany na Haldexie (nie jest to staly naped na 4kola tylko dolanczany automatycznie, tzn naped na przod i w razie potrzeby wlacza sie tyl. W skodzie ten typ napedu wogole sie nie sprawdzil, bo np gdy przednia os tracila przyczepnosc na luku komputerek dawal duzo mcy na tyl i autkiem mogles zrobic pirlecik) a nie na Torsenie jak quattro (staly naped na 4 kola).

jedynym + tego rozwiazania bylo zmniejszone spalanie w porownaniu do quattro i lepsza trakcja (ale nie jak ktos jezdzil ostro) w porownaniu z oska

Opublikowano

czyli jednym slowem - chu*nia :P tylko Torsen to prawdziwy naped na 4 kola, nasluchalem sie mnostwa zlych rzeczy o Haldexie wiec odpada :)

Opublikowano

no tylko nie mow ze zastanawiales sie nad paskiem :shock:

pasek jest duzo gorszy niz A4...wiekszy napewno, ale jakos wykonania,prowadzenie...ehh szkoda gadac...

Opublikowano

Oj chyba zapomnieliscie o Misku :mrgreen: Nowy EVO IX m tyle elektorniki, aktywnych dyferencjalow ze te auto prowadzi sie wspaniale :razz:

Opublikowano

Peter, no masz racje...ale tylko w EVO jest 4x4 reszta lancerow to oski, wiec mozna to autko delikatnie pominac :twisted:

Opublikowano
Jeszcze zostal Outlander, ktory w najmocniejszej wersji ma duzo gratow od Evo :razz:

ale to juz nie osobowka...tylko SUV...i szczerze to nie wiem jak tam jest z 4x4

Opublikowano

pasek to Haldex czyli beeeeeeee ....... :twisted:

Opublikowano

Może i jest beee ale w dobie elektroniki z haldexem można zrobić wszystko i wtedy już nie jest beee zobaczcie sami :) Takie coś w bryce ma Masters , to chyba idealny napęd :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cytat z jego strony:

czyli dowolne sterowanie tylnym napedem. Sterownik mojej konstrukcji i mojego pomysłu uwzględnia także zaciągnięcie ręcznego hamulca i po tym zabiegu tylny napęd zostaje całkowicie rozłaczony. Po zluzowaniu dźwigni sterownik "pamieta" jakie były poprzednie ustawienia i spina tył. Aby zapobiec dodatkowym oporom jakie stawia ten napęd ....tył spięty jest tylko wczasie gdy samochód przyspiesza na 1-wszym, 2-gim i 3-cim biegu. Gdy wbije czwórkę tył zostaje automatycznie rozpięty i auto dalej napędza się na ośce. A opory toczenia sa znaczne. Wczoraj byłem na hamowni 4x4 Macha we wrocławskim Jetroniku i praktycznie cały dzień testowaliśmy auto. Różnica prędkości obracania się osi przedniej a tylnej wynosi 2km/h przy 150km/h. Oznacza to że tylna oś jest minimalnie wleczona

Opublikowano

:shock: jestem pod wrazeniem ..... :!:

Zdolna bestia z Ciebie ... zawodowo czy z zamilowania ?

Opublikowano

znalazlem w tym temacie taki tekst hansa:

w kwestii wystepowania , torsen wystepuje w Audi od roku 85 do dzis , oraz w niektorych VW po 98 roku z wzdluznie ustawionymi silnikami
sa paski ze wzdluznie umieszczonym silnikiem?
Opublikowano
sa paski ze wzdluznie umieszczonym silnikiem?

tak np. z silnikiem 1.9 TDI AFN ....

Opublikowano

cos mi sie wydaje ze TDI nie mialo torsena, a 2.8 to juz na 100%...no 99%

takim paskiem jezdzlem i powiem ze frajdy z jazdy nie ma zadnej

Opublikowano

cos widze stek bzdur :oops: torsen był montowany w passacie b5 i b5gp w passacie b6 jest haldex,w kązdym wzdłużnym motorze z napedem 4x4 jest torsen w każdym poprzecznym silniku jest haldex

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...