YATES Opublikowano 24 Lipca 2007 Opublikowano 24 Lipca 2007 Właściciele PD-ków 115KM AJM POMOCY.Dziś przywieżli mi przegub- kupiłem go na tej aukcji http://moto.allegro.pl/item218011669_przeguby_audi_a4_a6_vw_passat_1_9tdi_od_sklepu_.html .Wszystko jest tak jak napisane w rysunku technicznym ,a jednak mechanik rozebrał i powiedział,że nie pasuje,bo podobno za duży jest ten otwór na półoś.Dzwoniłem do tego sklepu-powiedzieli mi,że mogę odesłać,że przyślą prawidłowy.Za 10 minut uprzejmy Pan zadzwonił do mnie i powiedział,że nie ma innego przegubu do tego modelu,że ten musi pasować.Co jest grane - pomóżcie ?????????? Może wiecie jaką powinien mieć średnicę ten otwór na półośkę ???? [br]Dopisany: 24 Lipiec 2007, 19:22 _________________________________________________A może poprostu wtedy kiedy auto było robione po wypadku po sprowadzeniu z Niemiec dali innej średnicy półośkę - możliwe to jest ?? Pasowała by inna półośka bez wymiany skrzyni biegów ??
wiki Opublikowano 24 Lipca 2007 Opublikowano 24 Lipca 2007 podjedż do innego sklepu w okolicy lub ASO i porównaj, kazdy dobry sklep powinien mieć na stanie taki przegub
YATES Opublikowano 25 Lipca 2007 Autor Opublikowano 25 Lipca 2007 Sprawdzałem,mierzyłem,liczyłem ząbki i wychodzi,że to jest na 100% do mojego AJM-a.Rozwiązanie jest tylko jedno - półośki napędowe musiały być założone podczas naprawy powypadkowej z innego modelu.Orientujecie się czy spasują półośki np. z AFN-a do AJM-a bez zmiany skrzyni biegów????[br]Dopisany: 24 Lipiec 2007, 23:46 _________________________________________________Nikt mi nie doradzi ??? Nie ma ktoś starego przegubu z AFN lub 1Z żeby tylko zmierzyć średnice otworu na półośkę ???? Potrzebna mi tylko informacja,który przegub ma większą średnicę tego otworu z AJM czy AFN .
alcazar Opublikowano 26 Lipca 2007 Opublikowano 26 Lipca 2007 Najlepszym rozwiazaniem będzie jak zmierzysz stary przegub i na tej podstawie kupisz nowy. Niestety często dzieje się tak że w tych samych modelach samochodów mogą być pewne różnice. Auto wyprodukowane np. w Niemczech w danym roku i miesiącu moze miec inny przegub niż to np. z Belgii. Zatem kupowanie niektórych części drogą wysyłkowa zdaje się być ryzykowne.
YATES Opublikowano 26 Lipca 2007 Autor Opublikowano 26 Lipca 2007 No niestety to ryzyko ale przeważnie kupuje się u uczciwych sprzedawców,którzy bez problemu wymienią na ten który spasuje.Teraz jeszcze jedno pytanie,bo mam problem gdyż mój mechanik juz wyjechał na urlop.Czy da się bez rozbierania (mam kanał) stwierdzić jaki mam założony przegub np. zmierzyć średnicę zewnętrzną itp ??? Już poczytałem na ten temat i wiem,że do B5 sa trzy rodzaje przegubów 1) Ten do AJM który mi nie pasuje 33 frezy zewn. i 27 wewnętrznych śruba do piasty M14 2) Do AFN i 1Z 33 frezy zewn. i 30 wewnętrz. śruba do piasty M14 3) Do 2,5 TDI ,2,8 i 2,6 benzyna 38 frezów zewn. i 27 wewnętrznych, śruba do piasty M16.A może na podstawie półośki (jakiegoś napisu) da się stwierdzić jaki przegub dokupić ?????
alcazar Opublikowano 27 Lipca 2007 Opublikowano 27 Lipca 2007 Czy da się bez rozbierania (mam kanał) stwierdzić jaki mam założony przegub np. zmierzyć średnicę zewnętrzną itp ??? Niestety, bez rozebrania nie da się tego zrobić.
YATES Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Opublikowano 27 Lipca 2007 Ale może po śrubie centralnej da się metodą wykluczenia dojść do tego jaki to przegub.Do AJM była śruba M14 ale ten przegub napewno nie pasuje,do AFN była też M14,a do 2,5 ,2,6 i 2,8 była ogromna śruba M16.Więcej przegubów do B5 nie ma.Więc jeśli będzie śruba centralna M14 to skoro przegub z AJM nie pasuje to musi być taki co pasuje do AHU i AFN ( 33 frezy zewn. i 30 wewn.) Jeśli nie mam racji to mnie wprowadzcie na odpowiedni tor.
alcazar Opublikowano 27 Lipca 2007 Opublikowano 27 Lipca 2007 Najlepszym rozwiazaniem będzie jak zmierzysz stary przegub i na tej podstawie kupisz nowy. Tym sposobem bedziesz pewny na 100%. Więc jeśli będzie śruba centralna M14 to skoro przegub z AJM nie pasuje to musi być taki co pasuje do AHU i AFN ( 33 frezy zewn. i 30 wewn.) Jeśli nie mam racji to mnie wprowadzcie na odpowiedni tor. Pod warunkiem że AHU i AFN maja takie same przeguby. Jednak praktyka pokazuje że różnie z tym bywa.
YATES Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Opublikowano 27 Lipca 2007 I wszystko jasne- już wiem dlaczego mi przegub nie pasuje do półośki.Dziś sprawdziłem prawy przegub jest przykręcony śrubą centralną M14 ale półośka z prawej strony jest wyrażnie cieńsza ( w fatalnym stanie) od tej oryginalnej z lewej strony.Ma średnicę 26mm,a ta oryginalna z lewej 32mm.Wychodzi na to,że ktoś wstawił prawą półośkę z wersji 110 konnej i dlatego przegub nie pasuje.Więc postanowiłem nie oddawać przegubu tylko znależć prawą półośkę do AJM i ją założyć wraz z nowym przegubem.[br]Dopisany: 27 Lipiec 2007, 11:50 _________________________________________________Mam wielką prośbę do posiadaczy Audi z silnikiem AFN 110KM.Czy któryś z was mógłby mi podać średnicę (można to zmierzyć suwmiarką wchodząc pod auto) prawej półośki ??? Z góry dziękuję. skoro jest tak istotna wersja solnika, to chyba warto zastosować drugi puunkt regulaminu ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się