Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Zostawianie samochodu na skręconych kołach


wuju

Rekomendowane odpowiedzi

Tak naprawdę każda pozycja maglownicy jest pozycją roboczą, każda pozycja wahaczy, drążków jest również pozycją roboczą przewidzianą przez producenta.

Stojąc na postoju z włączonym silnikiem ( co za tym idzie z pracującą ciągle pompą wspomagania) i nieustannie kręcąc kołami to w jedną to w drugą stronę dajmy na to przez 5 godz. - wydatnie przyczynimy się do szybszego zużycia elementów układu kierowniczego, o oponach nie wspomnę. :naughty:

Z chwilą wyłączenia silnika ( co za tym idzie zaprzestania pracy pompy wspomagania) następuje bezruch wszystkich elementów układu wspomagania, bezruch w pozycji roboczej przewidzianej przez producenta.

Osobiście w aucie osobowym nie widzę żadnej szkodliwości ( poza względami estetycznymi) w pozostawieniu auta na postoju ze skręconymi kołami.

Co innego w pojazdach posiadających pneumatyczne elementy zawieszenia tzw poduszki ( ciężarówki, autobusy),

pozostawienie takiego pojazdu ze skręconymi kołami na noc może spowodować uszkodzenie np. plastikowych fartuchów nadkoli ( były takie w autobusach Jelcz), po prostu nadwozie obniży się po zejściu powietrza z poduszek i oprze się łamiąc fartuchy na skręconych kołach - widziałem takie przypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli waszym zdaniem jak się zostawi autko na wyprostowanych kolach to ciśnienie w układzie jest takie samo (czyli coś ok 100bar), jak na skręconych??

To dlaczego jak zacząłem się stosować do wskazówek mechanika, żeby nie skręcać na maksa i nie zostawiać autka na skręconych kolach wydłużało żywotność uszczelek w pompie ??

To było bardzo widoczne jak zaczynała pompa przeciekać, jak zostawiłem na skręconych kołach to się bardzo pociła, a jak na wyprostowanych to była sucha. Przy czym tam miałem inną pompę i nie miałem serwa, a wiem że w A4 jest serwo.

Asekuracyjnie ja nie zostawiam autka nigdy na skręconych kołach od tamtej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli waszym zdaniem jak się zostawi autko na wyprostowanych kolach to ciśnienie w układzie jest takie samo (czyli coś ok 100bar), jak na skręconych??

To dlaczego jak zacząłem się stosować do wskazówek mechanika, żeby nie skręcać na maksa i nie zostawiać autka na skręconych kolach wydłużało żywotność uszczelek w pompie ??

To było bardzo widoczne jak zaczynała pompa przeciekać, jak zostawiłem na skręconych kołach to się bardzo pociła, a jak na wyprostowanych to była sucha. Przy czym tam miałem inną pompę i nie miałem serwa, a wiem że w A4 jest serwo.

Asekuracyjnie ja nie zostawiam autka nigdy na skręconych kołach od tamtej pory.

Wytlummacz mi jedno, skąd pompa wie, czy masz kola skręcone czy na wprost?? Moze glupie pytanie ale jestem ciekaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest powiązane z maglownicą, nie wiem dokładnie jak.[br]Dopisany: 11 Czerwiec 2010, 12:40_________________________________________________Zobacz nawet taką sytuację że jak skręcisz koła na maksa to w niektórych autach zaczyna pompa wyć, bo nie domaga (takie pierwsze oznaki uszkodzenia pompy), a na wyprostowanych jest cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest powiązane z maglownicą, nie wiem dokładnie jak.[br]Dopisany: 11 Czerwiec 2010, 12:40_________________________________________________Zobacz nawet taką sytuację że jak skręcisz koła na maksa to w niektórych autach zaczyna pompa wyć, bo nie domaga (takie pierwsze oznaki uszkodzenia pompy), a na wyprostowanych jest cisza

Nie porównuj max skręconych kół do trochę skręconych.

Zauważ, ze jak zaczynasz krecic kołami wtedy jest obciążenie dla pompy, a gdy przestaniesz kręcić i mimo skręconych kół pompa zachowuje sie tak samo jak na wprost.[br]Dopisany: 11 Czerwiec 2010, 12:46_________________________________________________Ktoś tu napisał, ze na skreconych kołach zostaje ciśnienie w układzie.

To co po odkręceniu korka od zbiornika wywali mi płyn??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wywali Ci płyn. Bo jak pompa pracuje to właśnie tam jest ciśnienie rzędu 100bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za brednie, jakie ciśnienie 100 bar, gdzie ten plastikowy zbiorniczek miałby utrzymać takie ciśnienie :blink: ? To nie jest zbiornik wyrównawczy. Żadne ciśnienie nie zostaje na skręconych kołach w układzie, co to za wymysły. Zawory w maglownicy otwierają się tylko kiedy zachodzi taka potrzeba- w momencie skrętu, dopóki nie poruszamy kierownicą nawet na skręconych kołach ciśnienie nie idzie w listwę. Na wyłączonym silniku to już w ogóle nei mam mowy, tym bardziej, że nie ma żadnego akumulatora ciśnienia tylko pompa dostarcza go na żądanie. W audi 100 była pompa innego typu i może miało to tam jakieś znaczenie, nie twierdzę że nie bo nie mam pojęcia, ale w konwencjonalnym układzie wspomagania skręcone koła na postoju tylko głupio wyglądają :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa pompuje Ci płyn ze zbiorniczka (takie jest jej zadanie żeby wytworzyć ciśnienie u układzie wspomagającym), im bardziej koła się skręci tym pompa ma większe obciążenie bo wzrasta ciśnienie. Jeżeli wyłączysz silnik to zostaje na tym obciążeniu.

Cała filozofia, szczegółów nie znam nie jestem mechanikiem, pozostawienie autka na wyprostowanych kołach nie zaszkodzi, a na skręconych może zmniejszyć żywotność pompy (tak jest na pewno w autkach bez serwa), a z serwem nie wiem, bo nie wiem do czego służy to serwo . Może to jest jakieś rozwiązanie niwelujące ten problem skręconych kół, nie wiem. Ja wolę wyprostować koła, nic nie kosztuje.[br]Dopisany: 11 Czerwiec 2010, 13:06_________________________________________________

Co to za brednie, jakie ciśnienie 100 bar, gdzie ten plastikowy zbiorniczek miałby utrzymać takie ciśnienie :blink: ? To nie jest zbiornik wyrównawczy. Żadne ciśnienie nie zostaje na skręconych kołach w układzie, co to za wymysły. Zawory w maglownicy otwierają się tylko kiedy zachodzi taka potrzeba- w momencie skrętu, dopóki nie poruszamy kierownicą nawet na skręconych kołach ciśnienie nie idzie w listwę. Na wyłączonym silniku to już w ogóle nei mam mowy, tym bardziej, że nie ma żadnego akumulatora ciśnienia tylko pompa dostarcza go na żądanie. W audi 100 była pompa innego typu i może miało to tam jakieś znaczenie, nie twierdzę że nie bo nie mam pojęcia, ale w konwencjonalnym układzie wspomagania skręcone koła na postoju tylko głupio wyglądają :wink4:

Ja odpowiedziałem koledze Pikus-iowi ironicznie. Bo według jego wypowiedzi w zbiorniczku jest ciśnienie podczas odpalonego autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego ciśnienia jak wyłączysz silnik. Czy koła są skręcone czy nie płyn nie wyleci na zgaszonym silniku jak odkręcimy korek od zbiorniczka nic się nie dzieje dopiero jak zaczniemy kręcić kierownicą. Ten kto sam wymieniał płyn w układzie wspomagania to wie a reszta może łatwo sprawdzić i problem będzie rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega majkel_majki ma rację jak się skręci i nie rusza się kierownicą to pompa nie ma obciążenia w golfie miał kolega awarie pompy i jak na skręconych kołach stał to pompa nie buczała tylko przy ruszaniu kierownicą , a w A100 miałem cały czas obciążenie na skręconych kołach, co było czuć że silnik ma ciężej no i wycieki.[br]Dopisany: 11 Czerwiec 2010, 13:18_________________________________________________

Nie ma żadnego ciśnienia jak wyłączysz silnik. Czy koła są skręcone czy nie płyn nie wyleci na zgaszonym silniku jak odkręcimy korek od zbiorniczka nic się nie dzieje dopiero jak zaczniemy kręcić kierownicą. Ten kto sam wymieniał płyn w układzie wspomagania to wie a reszta może łatwo sprawdzić i problem będzie rozwiązany.

Co Ty w zbiorniczku jest ciśnienie podczas obciążenia?? Pompa chyba tylko pobiera sobie tylko płyn ze zbiorniczka. On może w rotacje wpadać, ale chyba nie ma tam żadnego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie można na skreconych kołach zostawiać autka. podstawa!!!! jak chłodzenie silkina w TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa pompuje Ci płyn ze zbiorniczka (takie jest jej zadanie żeby wytworzyć ciśnienie u układzie wspomagającym), im bardziej koła się skręci tym pompa ma większe obciążenie bo wzrasta ciśnienie. Jeżeli wyłączysz silnik to zostaje na tym obciążeniu.

Cała filozofia, szczegółów nie znam nie jestem mechanikiem, pozostawienie autka na wyprostowanych kołach nie zaszkodzi, a na skręconych może zmniejszyć żywotność pompy (tak jest na pewno w autkach bez serwa), a z serwem nie wiem, bo nie wiem do czego służy to serwo . Może to jest jakieś rozwiązanie niwelujące ten problem skręconych kół, nie wiem. Ja wolę wyprostować koła, nic nie kosztuje.[br]Dopisany: 11 Czerwiec 2010, 13:06_________________________________________________

Co to za brednie, jakie ciśnienie 100 bar, gdzie ten plastikowy zbiorniczek miałby utrzymać takie ciśnienie :blink: ? To nie jest zbiornik wyrównawczy. Żadne ciśnienie nie zostaje na skręconych kołach w układzie, co to za wymysły. Zawory w maglownicy otwierają się tylko kiedy zachodzi taka potrzeba- w momencie skrętu, dopóki nie poruszamy kierownicą nawet na skręconych kołach ciśnienie nie idzie w listwę. Na wyłączonym silniku to już w ogóle nei mam mowy, tym bardziej, że nie ma żadnego akumulatora ciśnienia tylko pompa dostarcza go na żądanie. W audi 100 była pompa innego typu i może miało to tam jakieś znaczenie, nie twierdzę że nie bo nie mam pojęcia, ale w konwencjonalnym układzie wspomagania skręcone koła na postoju tylko głupio wyglądają :wink4:

Ja odpowiedziałem koledze Pikus-iowi ironicznie. Bo według jego wypowiedzi w zbiorniczku jest ciśnienie podczas odpalonego autka.

Teraz to sie nie tlumacz, ze ironicznie.

Sam odkrecałem zbiorniczek i wiem jak jest daltego zadaje Ci takie pytania.

Jak uważasz jeszcze, ze jest ciśnienei w ukladzie to proponuje Ci chociaz poluzowac wąż od pompy do maglownicy, wtedy bedziesz mial 100% pewniości jak nie wierzysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mówiłem cały czas o A100 i cały czas podkreślam że nie wiem jak jest w A4! Ale nie zostawiam (po nauczce z poprzedniego autka) na skręconych kołach.

No bo jak Ci może wytrzymać zbiorniczek 100bar ?? Zbiornik wyrównawczy chodzi na o wile mniejszym ciśnieniu a potrafi go rozwalić. Jeżeli już sprawdzać to tak jak napisałeś, zdjąć wąż z maglownicy, a nie w zbiorniczku.

Nie wiem może jakieś tam ciśnienie jakieś w zbiorniczku, ale na pewno nie jest to ten obieg ciśnieniowy z pompy o którym rozmawiamy.[br]Dopisany: 11 Czerwiec 2010, 13:31_________________________________________________

...

To co po odkręceniu korka od zbiornika wywali mi płyn??

To było w odpowiedzi na ten tekst.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie można na skreconych kołach zostawiać autka. podstawa!!!! jak chłodzenie silkina w TDI

Na jakiej podstawie tak uważasz? Pomijam robienie siary. Nie chcąc być złośliwym, silnika to w TDI raczej po jeździe nie chłodzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie można na skreconych kołach zostawiać autka. podstawa!!!! jak chłodzenie silkina w TDI

Na jakiej podstawie tak uważasz? Pomijam robienie siary. Nie chcąc być złośliwym, silnika to w TDI raczej po jeździe nie chłodzisz.

Jemu chyba chodzi o nie wyłączanie silnika jak wentylator pracuje.[br]Dopisany: 11 Czerwiec 2010, 13:47_________________________________________________Ale nie wiem jaki to ma związek z tym tematem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do chłodzenia TDI to koledze chodziło o chłodzenie turbiny. Po długiej jeździe zwłaszcza mocniej :naughty: należy przez zgaszeniem silnika odczekać kilka minut (3-5) do momentu spadku temperatury na turbinie. Ma to bardzo duży wpływ na żywotność uszczelniaczy .

Co do skręconych kół to nie zgadzam sie i nikt mnie nie przekona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co mARCIN607- owi chodziło to ja wiem, tylko widać pewne kłopoty z formułowaniem myśli. Poza tym nie lubię takich stwierdzeń bez uzasadnienia w bądź co bądź merytorycznej dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego instrukcja obsługi Audi A4 str 155

tytuł działu Wspomaganie kierownicy[br]Dopisany: 11 Czerwiec 2010, 15:11_________________________________________________

O co mARCIN607- owi chodziło to ja wiem, tylko widać pewne kłopoty z formułowaniem myśli. Poza tym nie lubię takich stwierdzeń bez uzasadnienia w bądź co bądź merytorycznej dyskusji.

nie ma żadnego kłopotu z formułowaniem myśli tylko są podstawowe zasady i tyle- i chyba nie należy się rozpisywać.

a chłodzenie autaprzed zgaszeniem też nie jest jakieś skomplikowane-oczywiście jeżeli nikt nie chce się popisać jak to się umie rozpisywać. :cool1: :cool1: [br]Dopisany: 11 Czerwiec 2010, 15:16_________________________________________________a podyskutować możemy przy :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko tam jest napisane że nie wolno skręcać kół do oporu przy włączonym silniku dłużej niż 15 sek. A nie czy można go w takiej pozycji zostawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda pompy to tak samo działa-na jałowym biegu przy skręconych kołach nie powinno się zostawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...