Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Kilka pytań na temat quattro w a4 1.9 tdi ATJ avant

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. jezdze a4 avant 2000r quattro 6 biegów 1.9 tdi ATJ, tato ma a4 avant 99r lift 1.9 110 ps i jezdzac jego autem a swoim zauwazyłem pare roznic, a mianowicie moja 4rka nizej siedzi i jest duzo sztywniejsza.. dodam ze zawieszenie mam oryginalne, auto nie było obnizane i przeze mnie i przez poprzedniego własciciela.. jestem zielony w tym temacie i chciałbym sie zapytac czy kazde quattro ma taka specyfike w porownaniu ze zwykłem a4 na przednią oś czy moze mam z eski zawias wstawiony np na życzenie 1wszego własciciela? dodad iż z przodu mam na zawieszeniu oznaczenie AM. prosze o zaspokojenie mojej ciekawosci :>

Opublikowano

Kolego....

zacznij od tego że może masz seryjnie inne zawieszenie... są takie warianty z niższym zawieszeniem

moze mam z eski zawias wstawiony

:kox: Nie

Opublikowano

sprawdz po wlepce bagaznika jaki macie zawias :wink4:

Opublikowano

teraz mu jeszcze wytłumacz gdzie jest wlepka i jak ją czytać... bo jak by wiedział to nie zadał by tego pytania :decayed:

Opublikowano

teraz mu jeszcze wytłumacz gdzie jest wlepka i jak ją czytać... bo jak by wiedział to nie zadał by tego pytania :decayed:

ja sam nawet nie wiem :gwizdanie:

we wnęce tam gdzie masz kólko zapasowe :cool1: będziesz miał oznaczenia 1BE 1BA itp itd

Opublikowano

to jeszcze mi powiedzcie czym sie rozni 1BE od 1 BA..

wiem gdzie jest wlepka bo szukałem tam oznaczenia silnika ale ze jest tam tez zawias podany to nie wiedziałem :tongue4:

Opublikowano

to jeszcze mi powiedzcie czym sie rozni 1BE od 1 BA..

Krótko mówiąc jest to róznica wysokości zawieszenia.1BE obniza 20mm względem serii 1BA.Takie info znalezione w necie:

[1BA] standardowe zawieszenie / tlumienie

[1BB] zawieszenie - przeznaczone na drogi nieutwardzone: najsztywniejsze sprężyny, najtwardsze amortyzatory, wysokość zwiększa się o ok. 20 mm, Sprężyny i amortyzatory zawieszenia hydropneumatycznego (zawieszenie regulowalne) wyposażenie IIstopnia

[1BC] zawieszenie przeznaczone dla Samochodów rządowych(specjalnych)

[1BD] zawieszenie pochłaniające dla specjalnego sportowego przeznaczenia, występuje ono tylko w wersjach S4 i RS4

[1BE] zawieszenie sportowe obniżone o 30mm, sztywniejsze i krótsze sprężyny, twardsze amortyzatory, sztywniejsze stabilizatory, wysokość samochodu zmniejsza się średnio o 30mm

[1BF] Wzmocnione zawieszenie tył - głównie dla pojazdów ciągnąchych przyczepy

[1BG]Zawieszenie regulowane

[1BH] Pakiet zawiesz. komfortowe

[1BJ] zawieszenie - przeznaczone na drogi o złej nawierzchni (np. szutrowej): sztywniejsze sprężyny, twardsze amortyzatory, wysokość samochodu zwiększa się o ok. 20 mm, stosowane w pojazdach opancerzonych

[1BQ] Zawieszenie sportowe south africa

[1BP] Zawieszenie i amortyzatory w wyposaż. na złe drogi

[1BT] Zawieszenie i amortyzatory w wyposaż. na złe drogi

[1BV] zawieszenie - s-line obniżone o 20 mm; sztywniejsze i krótsze sprężyny, twardsze amortyzatory, sztywniejsze stabilizatory, wysokość samochodu zmniejsza się średnio o 20mm, mniejsze przechyły na zakrętach, mniejsza wrażliwość na boczny wiatr, łatwiejszy wjazd do garażu

Opublikowano

dzięki wielkie kolego za uświadomienie :) to ide sprawdzac jakie ja mam :>