mily Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Witam! Zamierzam kupić A6 z 1,9TDI 110KM, i chciałbym się dowiedzieć co najprawdopodobniej jest do wymiany (ile w najgorszym przypadku może kosztować usunięcie usterki i jak ją Vagiem zdiagnozować. Sytuacja przedstawia się tak że, po przekręceniu kluczyka na zimnym silniku kontrolka świec nie chce zgasnąć po kilku sekundach (świeci się długo jak w zimę), odpaliłem więc nie czekając aż zgaśnie a silnik został na 1100 obr/mim. Po rozgrzaniu ma już normalne obroty i po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu jest ok (tzn jak jest już rozgrzany silnik), świece gasną odrazu i nie wpada w wysokie obroty. W mnie w A4 tak jest ale przy -10 a nie przy +20. Chyba jakiś czujnik temperatury jest uszkodzony?? Co myślicie?? Jak go namierzyć i zdiagnozować co mu jest, najlepiej Vagiem.
rookie Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Powiem ci tak, ja bym już takiego auta nie kupował. Bardzo rzadko zdarza się TDIk z takimi objawami i w tym silniku. Z pewnością najpierw musi iść na VAGa jak mówiłeś. Koledzy może podpowiedzą ci więcej, ale też chcieliby usłyszeć co wyskoczyło na VAGu. Generalnie miałem parę aut z nierówną pracą silnika i zawsze kończyło się większymi kosztami, regeneracja pompy + nowe wtryski. Nie warto tyle kasy wywalać na złoma, bo kupisz w tych pieniądzach auto, które chodzi równo.
mily Opublikowano 7 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2010 Ale nie on chodzi równo, tylko ewidentnie się włącza ssanie jak jest zimny silnik. [br]Dopisany: 07 Czerwiec 2010, 09:45_________________________________________________I właśnie chciałbym zdiagnozować co może być przyczyną tego że to ssanie się na zimnym silniku załącza. Nie jestem biegły w vag-u i chciałbym żeby ktoś mi podpowiedział gdzie i czego szukać żeby zdiagnozować dlaczego się tak zachowuje..
IRO293 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Ale nie on chodzi równo, tylko ewidentnie się włącza ssanie jak jest zimny silnik. Pierwsze słyszę,że w dieslu jest ssanie
mily Opublikowano 7 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2010 No ssanie to za dużo powiedziane, jak jest zimno to zwiększa obroty i przytrzymuje grzanie świec (jak już jest odpalony to świece i tak jeszcze dogrzewają). No ale mniejsza z tym, ktoś wie dokładnie które przekaźniki za to odpowiadają i co nimi steruje (w sensie który czujnik)??
soolek Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Ale nie on chodzi równo, tylko ewidentnie się włącza ssanie jak jest zimny silnik. Pierwsze słyszę,że w dieslu jest ssanie Jest, czyli większa dawka paliwa Obstawiam wadliwy czujnik G2/G62 - odczytuje za niską temperaturę i silnik chodzi jak "w zimie". Jeżeli wskazówka temperatury nie stoi sztywno w pionie, to na 99% tak jest. Ale na 100% to podepnij VAGa i sprawdź temperaturę płynu chłodzącego w 2 miejscach - 3 i 17 (instruments). Dalej numerów tych okienek nie pamiętam. Jak chcesz dokładnie wiedzieć co i jak, to poczytaj wątek Diagnostyka VAG lub mój wątek pt. Termostat/czujnik/temperatura - jakoś tak. Jest tam dokładnie napisane, co masz sprawdzić VAGiem i co porównać, aby ustalić czy czujnik jest OK lub nie.
mily Opublikowano 7 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2010 Ale nie on chodzi równo, tylko ewidentnie się włącza ssanie jak jest zimny silnik. Pierwsze słyszę,że w dieslu jest ssanie Jest, czyli większa dawka paliwa Obstawiam wadliwy czujnik G2/G62 - odczytuje za niską temperaturę i silnik chodzi jak "w zimie". Jeżeli wskazówka temperatury nie stoi sztywno w pionie, to na 99% tak jest. Ale na 100% to podepnij VAGa i sprawdź temperaturę płynu chłodzącego w 2 miejscach - 3 i 17 (instruments). Dalej numerów tych okienek nie pamiętam. Jak chcesz dokładnie wiedzieć co i jak, to poczytaj wątek Diagnostyka VAG lub mój wątek pt. Termostat/czujnik/temperatura - jakoś tak. Jest tam dokładnie napisane, co masz sprawdzić VAGiem i co porównać, aby ustalić czy czujnik jest OK lub nie. Dzięki, w ten weekend jadę podłączyć VAG-a i posprawdzam to co mi napisałeś. A ile taki czujnik może kosztować w przybliżeniu??
soolek Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 sto kilka złotych (z uszczelką) - w moim wątku też jest jego numer gdzieś (w ASO czasami nie mogą go znaleźć). Widziałem też na allegro sporo taniej, ale co on wart ?!
wojtekce Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 czujnik FEBI nr. cześci 26103 koszt 25zł działa poprawnie sprawdzone
Sztomel Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 oczywiście chodzi o sygnał z czujnika G62 - efekt świecenia kontrolki świec żarowych przez około 20 sekund to brak łączności tego czujnika ze sterownikiem silnika, dobrym natomiast objawem jest to, że silnik po rozgrzaniu nie wchodzi na wyższe obroty a kontrolka świec szybko gaśnie - świadczy to o tym, że sygnał z owego czujnika zaskoczył, w takim przypadku wstrzymałbym się z zakupem czujnika G62/G2 do czasu sprawdzenia/przeczyszczenia pinów czujnika i wtyczki przy nim oraz oględzin wiązki kabelków idących z pinów 1 i 3 czujnika. Temperaturę podawaną przez G62 do sterownika silnika sprawdzamy Vagiem klikając na 01 Engine, 08 Meas Blocks, grupa 007 - pole ostatnie od lewej "Coolant temp." - przed uruchomieniem zimnego silnika wartość w tym polu (przy sprawnym połączeniu G62 z ECU) powinna być zbliżona do wartości temperatury otoczenia - niższe wskazanie lub jego brak (wartość zastępcza) mówi o braku połączenia w obwodzie tego czujnika (wiązka/wtyczka) lub wewnątrz samego czujnika. Proponuję wejść w grupę 007 i po uruchomieniu silnika, kliknąć na log start a następnie logować przez czas aż obroty spadną do właściwych i zakończyć logowanie. Następnie wkleić linka z tego logu aby inni mieli pogląd jak wyglądają odczyty przy takich objawach. Oczywiście najpierw spryskałbym piny czujnika i wtyczki sprajem do czyszczenia i konserwacji złącz elektrycznych i ponowił próbę uruchomienia zimnego silnika - jeśli efekt ustanie to sprawę mamy na jakiś czas załatwioną - jeśli nie pomoże to przed ponownym uruchomieniem zimnego silnika (po kolejnej nocy) należy wypiąć wtyczkę od G62/G2 i w piny wtyczki 1 i 3 wpiąć rezystor stały o wartości np. 270 ohm i wtedy uruchomić silnik - jeśli znowu wejdzie na wysokie obroty i kontrolka będzie długo świecić to przerwa w obwodzie występuje we wiązce i należy ją dokładnie przejrzeć na ewentualne przełamania lub pęknięcia izolacji i zwarcie. Jeśli czyszczenie pinów nie pomoże a wpięcie opornika zniweluje powyższy efekt to przerwa w obwodzie występuje sporadycznie wewnątrz samego czujnika i najlepiej go wymienić. Przy podpinaniu rezystora o wartości 270 ohm (którego wartość odpowiada wskazaniu temp. w Vagu w okolicach 90*C) należy wpiąć go w piny wtyczki odpowiadające oczywiście pinom 1 i 3 w czujniku a dla ułatwienia podaję rysunki z rozmieszczeniem pinów w czujniku na wtyczkę kwadratową (zwrócić uwagę na dwa górne wypusty, które wchodzą w dwa rowki wtyczki - wtyczkę można wpiąć tylko w jednym jej położeniu) oraz na wtyczkę zaokrągloną, opis na czujniku zamiast cyfr występuje pod postacią literek o to ich odpowiedniki :
Lukasz_N Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Ale nie on chodzi równo, tylko ewidentnie się włącza ssanie jak jest zimny silnik. Pierwsze słyszę,że w dieslu jest ssanie Jest, czyli większa dawka paliwa Nie chodzi o podniesienie dawki paliwa tylko o zmianę kąta wyprzedzenia tłoczenia. W starszych konstrukcjach EP/VE służyło do tego cięgno uruchamiane ręcznie, które oddziaływało na tłoczek przestawiacza kąta wyprzedzenia tłoczenia. W TDI odpowiada za to układ elektromagnetyczny.
mily Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 Podziękowania dla Sztomela, w weekend zobaczę co i jak.[br]Dopisany: 08 Czerwiec 2010, 09:13_________________________________________________
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się