Jump to content
1 1
AZIK

[ALL B7] Klakson nie działa

Recommended Posts

Witam!

Jak dobrać się do klaksonu, który po prostu nie działa... moje wiadomości nt temat pozwoliły mi tylko oblookać bezpiecznik, który okazał się sprawny...

Gdzie jest umiejscowiony klakson/klaksony w B7 i jak najłatwiej sprawdzić czy dochodzi do nich sygnał z kierownicy...

ew. może być walnięty przekaźnik??? coś przy kierownicy???

VAG coś by wskazał???

mile widziane foty umiejscowienia sygnałów i info jak to sprawdzić....

THNX


Jak dorosnę kupie sobie jeszcze B5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaksony są umieszczone po jednym z każdej strony przodu pod zderzakiem przednim.Żeby dostać sie do nich musisz zdjąć zderzak.


1.Audi 80 GLI  1982r. w 1991r.<br />2.Audi 100 C4 1992r. w 1998r.<br />3Audi A4 B7    2005r. w 2007r.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz przekaznik jest pod kierownica musisz sciagnac obudowe nad kolanami i tam jest przekaznik o numerze 395 to jest od klaksonu moze jest zasniedzialy i trzeba wyczyscic styki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Póki co dziękuję...

sprawdze dziś ten przekaźnik... to najprostsze, bo zderzaka póki co nie chce mi się ściągać :)[br]Dopisany: 08-06-2010, 08:42:51_________________________________________________no tak... póki co przekaźnik był tak schowany że nie mogłem go dopatrzeć, po przeczyszczeniu styków zaczęło coś działać ale kiepsko i na jeden gong... zamówie na alledrogo jakiś 395 o nr 8ZO 951 253 i zobacze czy to powód niesprawności...


Jak dorosnę kupie sobie jeszcze B5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...w razie czego zdaje sie że mam taki na zbyciu :mysli:

Share this post


Link to post
Share on other sites

daj znać czy pomogło bo u mnie co jakiś czas działą tylko jeden klakson i nie wiem czy to wina przekaźnika czy samej syreny


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

daj znać czy pomogło bo u mnie co jakiś czas działą tylko jeden klakson i nie wiem czy to wina przekaźnika czy samej syreny

:good:[br]Dopisany: 25-06-2010, 22:12:34_________________________________________________nowy przekaźnik (tzn z alledrogo), styki oki... niestety klaksony się nie odzywają :no: tzn. jeden coś próbuje ale... ale kiepsko mu to idzie :(

w sobotę spróbuję odkręcić zderzak i oblookać co jest nie teges... może po prostu styki w titkach zaśniedziały...

ach .. żeby nie zaśmiecać forum może być na pw... jak się ściąga przedni zderzak w By7, bo nie chciałbym czegoś urwać


Jak dorosnę kupie sobie jeszcze B5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanie, stojąc twarzą do przodu samochodu to po lewej jaki jest klakson ? nisko czy wysoko tonowy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanie, stojąc twarzą do przodu samochodu to po lewej jaki jest klakson ? nisko czy wysoko tonowy ?

nisko tonowy :)



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mógłbym prosić o numery klaksonów bo chcę kupić na allegro. Kilka ich jest na aukcji ale chcę dokupić odpowiednie. z góry dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpowie ktos gdzie dokładnie szukać tego przekaźnika? Za cholerę nie mogę go zlokalizować

Edited by pecko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Tez mam problem z klaksonem. Mianowicie..... klaksony sprawne, przekaznik sprawny, bezpiecznik sprawny. Robiac zworke w miejscu przekaznika to klakson trabi. W vcds w tescie elementow klakson nie trabi, ale w blokach pomiarowych wykrywa nacisniecie klaksonu. Co moze byc przyczyna? Po schemacie zauwazylem ze klakson jest polaczony pierw z modulem multifunkcji, potem idzie sygnal  CAN do modulu komfortu a nastepnie do przekaznika. NIE wiem od kiedy nie dziala. W samochodzie mam dolozona manetke z mfa bo seryjnie nie bylo oraz licznik kolorowy.  Wydaje mi sie ze dzialal jak mialem oba elementy juz w samochodzie. Oczywiscie wszystkie kodowania w porzadku, bledow brak. Moze ma to cos wspolnego z radiem, poniewaz mam radio z B6 i nie dziala polowa kierownicy, ale to tylko takie info. Moze macie jakies pomysly??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego uzupełnił profil. Zapewnie masz B7 i kierownice multi z B7, a radio z B6 i dlatego kierownica nie działa, ale raczej nie ma to nic wspólnego z klaksonem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, b7 i kiere multi tylko radio mialem uszkodzone i kupilem uzywane ale sie okazalo ze z b6 i polowa multi nie dziala, ale to tylko bylo do informacji co zmienilem w samochodzie oprocz licznika i manetki, ale to bylo jakies 4 miesiace temu i nie mam pewnosci czy od tego momentu nie dziala klakson czy przestal pozniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spróbuj wyjąć radio i zobaczysz co się będzie działo. Dodatkowo podaj informacje jaką masz "podkowę" (moduł kierownicy)  z B6 czy z B7??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jutro sprubuje wyjac radio. Wszystko jest z B7, Bo tu oryginalnie byla multi i radio concert ale uszkodzilo sie i kupilem uzywane ktore mialo byc z b7 a okazalo sie ze jest z b6. Licznik rowniez jest z b7, z tego samego rocznika, kodu silnika itd tylko ze kolor. Licznik przekodowany, dopisany VIN itd. Zadnych bledow, wszystko smiga wspaniale tylko klakson nie i nie wiem od kiedy nie dziala.

 

Edit. Radio wyciagniete i odlaczone. Problem nadal ten sam. Wiec radio wykluczam. Wg mnie pozostalo do sprawdzenia modul muktifunkcji lub komfortu, tylko pytanie jak .... ew jak to obejsc i zrobic jakis bypas zeby klakson dzialal.

Edited by Yaroliban

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie najlepiej byłoby podmienić moduł komfortu, ale z tego co pisze w temacie o modułach komfortu to nic tam Bart-s nie pisał o tym że moduł ma coś wspólnego z "trąbką"

Share this post


Link to post
Share on other sites

S15 to poduszka z klaksonem

A236 to modul multifunkcji

K11 to modul komfortu/gateway

K14 to przekaznik

Screenshot_20200323-182759_Chrome.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

a gdzie w tym schemacie jest K11?? bo jestem ślepy i widzę tylko K14

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Lukasz_mk2 napisał:

a gdzie w tym schemacie jest K11?? bo jestem ślepy i widzę tylko K14

A11-II mialo byc. Moj blad, literowka :) ale to caly schemat polaczenia klaksonu, wiec szlo sie domyslec ze nie K11 a A11 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to chyba nie widzę wyjścia tylko podmiana MK, nawet na byle jaki, byle tylko sprawdzić ten klakson, a później ewentualnie szukać odpowiedniego MK do wyposażenia auta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Lukasz_mk2 napisał:

to chyba nie widzę wyjścia tylko podmiana MK, nawet na byle jaki, byle tylko sprawdzić ten klakson, a później ewentualnie szukać odpowiedniego MK do wyposażenia auta

No wlasnie....MK czy multi z pod kierownicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

MK czyli moduł komfortu

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Yaroliban napisał:

Witam. Tez mam problem z klaksonem. Mianowicie..... klaksony sprawne, przekaznik sprawny, bezpiecznik sprawny. Robiac zworke w miejscu przekaznika to klakson trabi. W vcds w tescie elementow klakson nie trabi, ale w blokach pomiarowych wykrywa nacisniecie klaksonu. Co moze byc przyczyna? Po schemacie zauwazylem ze klakson jest polaczony pierw z modulem multifunkcji, potem idzie sygnal  CAN do modulu komfortu a nastepnie do przekaznika. NIE wiem od kiedy nie dziala. W samochodzie mam dolozona manetke z mfa bo seryjnie nie bylo oraz licznik kolorowy.  Wydaje mi sie ze dzialal jak mialem oba elementy juz w samochodzie. Oczywiscie wszystkie kodowania w porzadku, bledow brak. Moze ma to cos wspolnego z radiem, poniewaz mam radio z B6 i nie dziala polowa kierownicy, ale to tylko takie info. Moze macie jakies pomysly??

Gdzie robiłeś zworę w przekaźniku? Jeśli w obwodzie roboczym to sprawdziłeś tylko czy klaksony są sprawne, ale nie wiadomo czy sprawny jest przekaźnik. Zanim wymienisz MK sprawdź czy obwód cewki przekaźnika działa - podaj masę na pin 6 oraz sprawdź czy na pinie 4 jest +12V. Może to kwestia przekaźnika lub jego zasilania.

Edited by bobikos

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, bobikos napisał:

Gdzie robiłeś zworę w przekaźniku? Jeśli w obwodzie roboczym to sprawdziłeś tylko czy klaksony są sprawne, ale nie wiadomo czy sprawny jest przekaźnik. Zanim wymienisz MK sprawdź czy obwód cewki przekaźnika działa - podaj masę na pin 6 oraz sprawdź czy na pinie 4 jest +12V. Może to kwestia przekaźnika lub jego zasilania.

Przekaznik sprawny, sprawdzany na 3. Robilem zworke w samym gniezdzie przekaznika. Sa 4 przewody. Dwa grube i dwa cienkie. Bialo czarny i brazowy oraz cienki zolto zielony i brazowy, gdzie zolto zielony to sygnal z mk. Na nim powinien pojawic sie 12v po nacisnieciu klaksonu a go niema. Rownierz po podaniu 12v na ten zolto zielony zalacza przekaznik i klaksony trabia juz po przekazniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dyskusji wkradł się poważny błąd, bo przekaźnik klaksonu wysterowywany jest przez MCE a nie MK. Ten schemat króry zamieściłeś jest błędny.  Sterowany jest +12V z pinu 1 kostki 32 pin.

Pozostaje kwestia sprawdzenia błędów w MCE oraz dobranie odpowiedniej wersji - low lub high.

tu masz o MCE

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy pozostałe elementy sterowane przez MCE - światła, wycieraczki, spryskiwacze - działają poprawnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, bobikos napisał:

Czy pozostałe elementy sterowane przez MCE - światła, wycieraczki, spryskiwacze - działają poprawnie?

Witam. Tak moj blad. Nie modul komfortu a centralnej elektryki. Schemat jest dobry. Na pinie 1 w kostce pradu wlasnie ni3 ma, ale jak podam napiecie na niego o czym wspomnialem wczesniej to klakson zadziala po przekazniku. Problem polega w tym czy MCE jest uszkodzone czy modul multifunkcji ale obstawiam na MCE poniewa jak sprawdzam w blokach pomiarowych w vcds modul kierownicy to normalnir widzi naciskanie klaksonu, czyli sygnal dochodzi do multi, ale potem idzie juz sygnalem CAN do MCE i tego nie jeatem w stanie juz sprawdzic. Pisalem takze ze WSZYSTKO dziala i ze zadnych bledow nie ma. McE oraz modul multi jeat fabryczny z samochodu, nie zmieniany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schemat jest zły bo pokazuje że przekaźnik jest sterowany masą, a w rzeczywistości sterowany jest +12V z MCE. Tak czy inaczej MCE do sprawdzenia, tylko kup odpowiedni, bo między low a high są różnice i bez małych przeróbek w kablach nie będzie odpowiednio działał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, bobikos napisał:

Schemat jest zły bo pokazuje że przekaźnik jest sterowany masą, a w rzeczywistości sterowany jest +12V z MCE. Tak czy inaczej MCE do sprawdzenia, tylko kup odpowiedni, bo między low a high są różnice i bez małych przeróbek w kablach nie będzie odpowiednio działał.

Dlaczego masa? Przeciez widac doskonale ze plusem. RT GE to jest czerwono zolty kabel czyli plusowy idacy bezposrednio z bezpiecznika F40 25A. Ale mniejsza o to, moze kazdy inaczej interpretuje schemat ale my wiemy o co chodzi. Zmienialem dzisiaj mce, niestety bylo to z a4 b6 cabrio, wiec nie dzialalo a dodatkowo caly czas chodzily wycieraczki. Wiedzialem ze nie zadziala ale nie kosztowalo mnie to nic tylko 10 min czasu. Jesli mialbym kupowac mce to oczywiscie o tych samych numerach ale musze byc w 100% pewny ze to wina mce a nie modulu multi za kietownica, poniewaz ktos w podobnym watku napisal ze tez mial taki problem po wymianie manetki wycieraczek, tylko ze mu nikt nie odpisal. Ja tez mam zmieniona manetke z golej na mfa ale to bylo jakies 5 miesiecy temu, a nie mam pewnosci czy dzialal klakson po wymianie czy nie bo go nie uzywam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...