capitan_caprice Opublikowano 25 Lipca 2007 Opublikowano 25 Lipca 2007 No własnie pytanie do klubowych wyjadaczy co to właściwie jest ? Kupiłem jako audi A4 2.0 T (06) przyszło 2.0 T i zupełnie nie wiem jaki to kod silnika. Czy ma to związek z mocą lub jakimis innymi parametrami silnika lub skrzyni. Pytanie 2. czy skrzynia (automat) to tiptronik czy multitronik i czy mulitronik to inaczej DSG? Tak powiedzmy to sobie od razu jestem laikiem w kwestiach niemieckiej motoryzacji ale mam nadzieję, że to tylko trudne początki i szybko opanuję mową moneklaturę. Auto delikatnie uszkodzone, wersja USA , niestety nie odpala ale już nad tym pracuję. Pytanie 3. mam tez mozliwosc zakupu takiego samego auta w wersji manualnej ale w oznaczeniu nie ma T tylko T. Jak to różnica i czy jest sens takiej zamiany? Chętnie skonsultuję się z kimś, kto ma ochotę ( i czas) doradzić mi w tych sprawach i mam nadzieję ze odwiedziałem najbardziej odpowiednie ku temu miejsce w sieci. Pozdrawiam ps. Gdzie znajdę jakieś wskazówki (manual) jak wygląda przód tego auta bo wydaję mi się, ze ma dwa intercoolery (u mnie jest jeden) ale nie jestem pewien.
pre_pl Opublikowano 26 Lipca 2007 Opublikowano 26 Lipca 2007 Takie były silniki : BPJ 12/06-/ - 170KM BPG 01/05-05/06 - 200KM BGB 11/04-08/05 - 200KM BWE 09/05-/ - 200KM BYK 10/06-/ - 170KM BWT 06/06-/ - 200KM BUL 06/05-/ - 220KM Wszystkie miały dwa coolery, to czerwone T nie ma znaczenia. Liczą się kody wyposażenia oraz kod silnika. Były sugestie, że to auta z roku 2006, ale podobno zdarzały się też modele z 2005 z T. Inni sądzili, że to jakiś sportowy pakiet, ale również zostało to obalone Audi najwyraźniej odeszło od T, to były motory z większą mocą. Ale najwyraźniej teraz już nie.... Multitronik, tiptronik i DSG to każda zupełnie inna skrzynia biegów. Wszystkie się różnią.
capitan_caprice Opublikowano 26 Lipca 2007 Autor Opublikowano 26 Lipca 2007 Dziekuję za info pre_pl. 1. Oki powoli się oswajam. Data prodikcji auta do 09/06 wiec pozostają ograniczone możliwości choć chciałbym zeby to był BUL(L). 2. Śmieszne to rowiązanie z dwoma coolerami szczegolnie ze są po obu stronach chłodnic i nie połączone bezpośrednio ze sobą. Czy jest mozliwe ze brak drugiego coolera (tego przy turbo) uniemożliwia uruchomienie silnika? Z prostego testu tak mi sie wydaje. 3. W kwestii skrzyni to gdzie znajdę oznaczenie jaki to model przekładni i czy przy napędzie Quattro sa jakieś zalezności że moze być ta a nie inna skrzynia? 4. Postaram się zrobić fotkę wklejce w bagazniku i moze z Waszą pomoca coś rozszyfruje bo te ciągi alfanumeryczne nic mi nie mówią. Pozdro
ono Opublikowano 26 Lipca 2007 Opublikowano 26 Lipca 2007 Tu możesz sprawdzić kody z naklejki http://igorweb.org/equidec/Default.aspx W 2.0 T chyba nie było skrzyni DSG.
capitan_caprice Opublikowano 26 Lipca 2007 Autor Opublikowano 26 Lipca 2007 :> bosko dziś wieczorem wielkie dekodowanie. No jeszcze tylko małe zakupy i za miesiąc smigam Warszawo bądź gotowa
pre_pl Opublikowano 26 Lipca 2007 Opublikowano 26 Lipca 2007 W 2.0 T chyba nie było skrzyni DSG. słuszna uwaga, tylko A3 i TT mają w tych motórach DSG (silniki poprzeczne). W nowym modelu A4 będzie krzynka S-Tronic
capitan_caprice Opublikowano 26 Lipca 2007 Autor Opublikowano 26 Lipca 2007 S-tronic brzmi nieźle ale co to właściwie znaczy ? Owszem ma jakieś S w dolnym położeniu ale jak to się przekłada na paramtry skrzyni ?
pre_pl Opublikowano 26 Lipca 2007 Opublikowano 26 Lipca 2007 to co Ty masz to S-port przełożenie chyba... Pewno powiedzą ludzie co mają tipy S-tronic to taki DSG w Audi
letallec Opublikowano 26 Lipca 2007 Opublikowano 26 Lipca 2007 Ile masz biegow, jak przelaczasz na manual?
capitan_caprice Opublikowano 26 Lipca 2007 Autor Opublikowano 26 Lipca 2007 S-tronic to taki DSG w Audi I o to własni mi chodziło. Chciałem DSG bo wiele czytałem dobrego o tym rozwiązaniu. Tiptronic, moim zdaniem, ma spore opóżnienie. Ile masz biegow, jak przelaczasz na manual? heh dobre pytanie - przełączałem ale jakoś nie zapamiętałem - sporo tych kwardracików było myśle, że 6 (czy to mozliwe? ) ale dziś sprawdzę.
letallec Opublikowano 26 Lipca 2007 Opublikowano 26 Lipca 2007 Jak nie bedzie to multitronic, to nie ma powodow do obaw :th:
capitan_caprice Opublikowano 26 Lipca 2007 Autor Opublikowano 26 Lipca 2007 A jak to rozstrzygnąć ? Czy to multi czy nie multi ? Ilosć biegów własnie ?
marekgc Opublikowano 26 Lipca 2007 Opublikowano 26 Lipca 2007 różnica między skrzyniami generalnie polega na tym że w tiptronicu przyśpiesza silnik (obroty zmieniają sie na poszczegulnych biegach) a w multitroniku przyśpiesza skrzynia biegów przekładnia bez stopniowa. Łatwo to sprawdzi np. wciskając gaz na obroty ok. 2tyś auto bez zmian obrotów silnika przyspieszy ci płynnie do ok.90-100km. "s" polega na tym że wyżeg silnik kręci a skrzynia robi swoje. układ napedowy dostaje więcej mocy i auto sybciej się zwija. mój multitronic ma 6 w przód i wsteczny to chyba 7. ale to tylko program nie koła. z tego co mi wiadomo NIE BYŁO multitronica FWD w BENZYNIE 1.6 i 1.9 TDI oraz wszystkch wersjach quatro z wyjątkiem 1.8 t pozostałe mają typtronic wiedza moja dotyczy modeli B7
capitan_caprice Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Opublikowano 27 Lipca 2007 :> hehe no to jak to wkońcu jest. Testu ze sposobem pracy skrzyni nie moge przeprowadzić, bo jak juz wspominałem mam dysfunkcję silnika Jeżdziłem bezstopniową skrzynią w Z 350 i podobało mi się wiec jesli to multitronik to będzie fajnie. Ale musze jeszcze poczekać. Ponadto oczywiście korci mnie poprawanie dobrego czyli zabawy z mocą ale to kosmetyka a tu niestety przypadek chirurgi urazowej.
pet3r Opublikowano 27 Lipca 2007 Opublikowano 27 Lipca 2007 multitronic na zbyt wiele zabawy Ci nie pozwoli - podobno jego granica to ok 220KM. poza tym skrzynie te znacznie zwiekszaja spalanie i debet na koncie w przypadku awarii
capitan_caprice Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Opublikowano 27 Lipca 2007 220 KM to granica mojej ostatecznej satysfakcji jak na auto do coddziennej jazdy. W kwestii usterkowości to jestem zaskoczony, że są awaryjne. Mślełem, że co jak co ale niemiecka inzynieria daj radę. Planowane używanie auta to ok 20 tys km rocznie wiec z tym co teraz jest na szafie nie powinno przekroczyć 90 tys km. Taki przebieg chyba nie wróży problemów ? Czytam, czytam i coraz bardziej powątpiewam czy dobrze wybrałem. Może lepiej brać manuala ??? Jest co prawda droższy bo z 2007 i nie ma ładnego aluminium tylko drewno ale jesli ma być lepszy to chyba warto ? ps Kto chce moje Audi ?????? To chyba S-line jeśli się nie mylę ( jak to poznać?)
letallec Opublikowano 27 Lipca 2007 Opublikowano 27 Lipca 2007 Z multi audi sie wycofalo, bo nie spelnilo oczekiwan z uwagi na awaryjnosc. Takie mam info z sieci dilerskiej. Nie przejmuj sie. Jak cos zacznie sie dziac, to zawsze mozesz ja odsprzedac :>
pet3r Opublikowano 27 Lipca 2007 Opublikowano 27 Lipca 2007 200KM, quattro, manual - czego chciec wiecej!! gdybym mial mozliwosc wyboru, bez wahania lyknalbym manual. znajomy mechanik od automatow mowi, ze nie zdarzylo mu sie jeszcze zejsc ponizej 5000 zl za remont multitronica a kilka tych skrzynek juz zrobil...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się