Marcin_F Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Witam Zauważyłem że podczas częstego używania sprzęgła (korek) auto dziwnie szarpie mimo że staram się delikatnie puszczać sprzęgło. Gdy dodam więcej gazu to koła boksują. Jeżeli auto lekko się toczy, i puszczam sprzęgło na pierwszym biegu auto nie szarpie. Na pozostałych biegach jest wszystko ok. Dodam że na wciśniętym sprzęgle słychać dzwonienie z pod spodu auta
Damiancio24 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Wydaje mi się ze tarcza sprzęgłowa się kończy:(
mily Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Mam to samo i też jeszcze tego nie zdiagnozowałem. Jeżeli to tarcza to co może się stać jak będę jeździł tak dalej? Grozi to jakąś poważną awarią??
lutas Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 U mnie też to samo - auto właśnie stoi w warsztacie na wymianie kompletnego sprzęgła. Swój żywot kończy docisk sprzęgła. Jeśli chcesz pomóc sobie doraźnie - przypal sprzęgło, objawy na jakiś czas znikną. Na całe szczęście w 1Z nie mam dwumasa Taka jazda na dłuższą metę grozi rozsypaniem się sprzęgła w trasie i przymusową lawetą albo holowaniem.
Marcin_F Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2010 Lutas daj znać jak zrobisz sprzęgło jaki jest efekt i ile kosztowało. Dodam że skrzynia w moim aucie ma jednomasa
mily Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 U mnie też to samo - auto właśnie stoi w warsztacie na wymianie kompletnego sprzęgła. Swój żywot kończy docisk sprzęgła. Jeśli chcesz pomóc sobie doraźnie - przypal sprzęgło, objawy na jakiś czas znikną. Na całe szczęście w 1Z nie mam dwumasa Taka jazda na dłuższą metę grozi rozsypaniem się sprzęgła w trasie i przymusową lawetą albo holowaniem. Czy ze skrzynią coś się może stać??
lutas Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Takie zjawisko jest niekorzystne dla układu napędowego. Mi się niedawno rozsypał w dość krótkim czasie przegub - prawdopodobnie ze względu na jazdę na takim szarpiącym sprzęgle Uznałem więc, że nie można tak dalej jeździć i kompletne sprzęgło jest wymieniane, kupiłem je z tej aukcji: http://www.allegro.pl/item1057503368_sprzeglo_audi_a4_vw_passat_1_9_tdi_90_km_sklep.html
Sleepknot Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Hałas na wciśniętym sprzęgle i szarpanie podczas ruszania to kończące się łożysko oporowe i docisk sprzęgła.
lutas Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Lutas daj znać jak zrobisz sprzęgło jaki jest efekt i ile kosztowało. Sprzęgło wymienione, teraz już nie ma żadnego szarpania. Samochód rusza równo i płynnie. Tak więc przyczyna wyeliminowana. Jeszcze zauważyłem taką rzecz że na tym starym, zużytym sprzęgle, zaczynało brać dopiero po dłuuugiej drodze pedału od podłogi. Tzn. puszczam a tu długo, długo nic i dopiero zaczyna brać sprzęgło. Teraz są tylko 3-4 cm luzu od podłogi i sprzęgło bierze zaraz po tych 3 cm.
Miszka82 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 a co powiecie na to:szarpie lekko przy ruszaniu nawet bez dodawania gazu, kompletne sprzęgło wręcz nowe ok 15tyś przebiegu i szarpanie (a w zasadzie żabkowanie) jest... jakieś diagnozy ?
lutas Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 a co powiecie na to:szarpie lekko przy ruszaniu nawet bez dodawania gazu, kompletne sprzęgło wręcz nowe ok 15tyś przebiegu i szarpanie (a w zasadzie żabkowanie) jest... jakieś diagnozy ? Dodaj gazu, to nie placyk na kursie nauki jazdy gdzie uczyli "bezgazowego" ruszania :gwizdanie:
wiktorsam Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Brudny nastawnik może dawać takie efekty
mily Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 a co powiecie na to:szarpie lekko przy ruszaniu nawet bez dodawania gazu, kompletne sprzęgło wręcz nowe ok 15tyś przebiegu i szarpanie (a w zasadzie żabkowanie) jest... jakieś diagnozy ? Dodaj gazu, to nie placyk na kursie nauki jazdy gdzie uczyli "bezgazowego" ruszania :gwizdanie: U siebie jak dodam gazu jest jeszcze gorzej. Szarpanie jest prawie nie wyczuwalne jeżeli puszczę sprzęgło ostro i bez gazu. Jak dodam gazu jest jeszcze gorzej. Tak się dzieje tylko jak jest rozgrzane sprzęgło, np w jeździe miejskiej, częste wciskanie i puszczanie. Na zimnym silniku tego nie ma (rano jak odpalam mogę bez problemów cofnąć), podobnie jak jestem w trasie i zatrzymają mnie światła, to ruszenie nie powoduje żadnych problemów. Najgozej jes w korkach, wtedy muszę puszczać sprzęgło agresywnie i ostro i właśnie bez gazu.
Miszka82 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Brudny nastawnik może dawać takie efekty a co to takiego i gdzie to jest ? i jak to wygląda ? i jak się to czyści ?
Tiger017 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Hm takie efekty w autach z dwumasem są pewne ale tu.. Może koło zamachowe krzywe albo docisk.
dawidg2 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 A mi mechanik właśnie wsadził dwumasa do mojego 1Z przy okazji zmiany skrzyni.
adamo1981 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Witam Posiadam audi a4 b5 1995 rok ADP - bede wymienial sprzeglo czy musze tez kupic kolo dwumasowe?? Jak zdiagnozowac czy jest do wymiany ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się