Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Po wykasowaniu błędów vagiem falują obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam problem z moim autkiem ponieważ podłączyłem je dziś pod Vaga u kolegi w celu skasowania błędu związanego z Airbag.Niestety kolega wykasował mi też błędy związane z sądą lambda i od tego momentu auto zaczęło mi falować na wolnych obrotach na benzynie jak i na gazie jest to samo.Sytuacja się zmienia jak przejadę kawałek i stanę to obroty są stabilne ale mniejsze niż były o 100 rpm.Ale wystarczy,że dodam gazu na postoju i wtedy zaczyna falować od 400 do 1000rpm.Nie wiem co zrobić...żeby było tak jak wcześniej.Chodziła idealnie bez falowania.Stało się to w momencie podłączenia pod kompa.pamiętam w stacji obsługi pojazdów jak mnie podłączali wcześniej to na błędy związane z sondą pytali czy ma instalację gazową i jak mówiłem,że tak to nie wykasowywali tych błędów i było ok.Nie wiem co zrobić by nie falowała.Bardo proszę o pomoc.Kolega mówi,że muszę wymienić lewą sondę ale ja w to nie wierzę bo do momentu podłączenia pod kompa było wszystko OK.Czy można przywrócić poprzedni stan?

Gość -makaveli-
Opublikowano

kolego podłącz vaga, wejdż silnik i opcja adaptacje i nastawy podstawowe. adres 1 2 i chyba 3 wybierz (rób to przy rozgrzanym silniku ok. 90stopni) wyłącz zapłon i autko mruczy aż miło :wink4:

Opublikowano

Zgadzam sie z kolega trzeba zaadoptowac przepustnice,a najlepiej najpierw ja rozebrac i przeczyscic

Dzięki za odpowiedź ale dlaczego zaczęła falować po wykasowaniu błędów?Ten kolega powiedział,że to jedna z sond ale mu nie wierzę bo stało się tak jak zaczął grzebać w kompie.Minutę wcześniej było ok.
Opublikowano

Tak na szybko to rozłącz se akumulator na 10min podłącz i potem przejedź pare km, powinno pomóc, a jesli to nie pomoże to adaptacja vagiem :hi:

Opublikowano

Niestety adaptacja przepustnicy nic nie dała,nie wiem co jest "mechanik"też nie wie...Jak próbuję ruszyć i obciążę silnik a następnie wrzucę "P" to falowanie się uspokaja ale jak tylko lekko przygazuję to znowu się zaczyna.Podczas jazdy jest wszystko ok,jak stanę na światłach to jest też ok dopuki nie przygazuję na luzie to znaczy na P bo to automat.Na benzynie jak i na gazie jest to samo chociaż na gazie jest bardziej stabilna można powiedzieć.Wszystko stało się po podłączeniu pod vaga nie wiem co mi namieszał...Byłem u innego mechanika i zbadał sondy.Ta od strony pasażera na wolnych obrotach prawie nie pracuje...Ale nie mogę przeboleć,że stało się to po podłączeniu pod vaga i wykasowaniu błędów,chyba,że jeszcze coś grzebał nie patrzałem mu na łapy...Pomocy ;(

Opublikowano

Przy gazie sondy zawsze będą bardziej obciążone i podają złe wskazania i tym bardziej szybciej padają, podstawa to wymiana sond, kolega ma racje wymieniaj sondy

Opublikowano

Przy gazie sondy zawsze będą bardziej obciążone i podają złe wskazania i tym bardziej szybciej padają, podstawa to wymiana sond, kolega ma racje wymieniaj sondy

Ok wymienię te sondy,tylko dziwi mnie to,że stało się to od razu po podłączeniu pod kompa...zbieg okoliczności??Padła jedna z sond akurat w tym momencie??Słyszałem,że jest coś takiego jak"wartości wyuczone"może to mi wykasował...i dziwne,że jak jest zimny to po odpaleniu utrzymuje 2000 obrotów później oczywiście spada ale wcześniej utrzymywał 1200 i spadał elegancko do 800.Dzisiaj jak był gorący to na gazie chodził równiuteńko na benzynie też ale mimo wszystko mu odwala po tym podłączeniu pod vaga.Mimo wszystko dziękuję za odpowiedź,może jeszcze jakieś sugestie?Będę wdzięczny.[br]Dopisany: 13 Czerwiec 2010, 17:59_________________________________________________Acha i jeszcze jedno czy sonda działa od razu w tym samym momencie jak zaskoczy silnik?Chodzi mi o to,że dostaje aż 2000 obrotów po odpaleniu.Wydaje mi się,że sonda nie działa od razu jak zaskoczy motor.Jak próbuję ruszyć to silnik potrafi prawie zgasnąć ale jak jadę to już wszystko ok.Koleś spiepszył mi sprawę tym swoim vagiem.Po tym wszystkim powiedział żebym przejechał ze 100 km to się unormuje.
Opublikowano

Kolega nie spieprzył poprostu zrobił logi i wykasował błędy, pewnie miałeś walniętą tą sondę ale ECU zapamietał mapy jak wszystko było ok i dlatego nie było problemów, po skasowaniu błedów ECU zaczoł układac na nowo mapy już z walniętą sondą i dlatego pewnie ta jazda, sondy nie działają odrazu, dopiero jak osiągną jakąs tam temp, początkowo ECU ustala sobie parametry wewnetrznę i sam ustala mieszanką dopuki spaliny sie rozgrzeją i sondy zaczną dawać prawidłowe pomiary, dlatego dziwi mnie że jak odpalisz silnik to masz aż 2000 obr. Ja bym jeszcze powalczył z przepustnicą, acha i jeszcze jedna żecz a mianowicie czujnik zasysanego powietrza który znajduje się na kolektorze ssącym, było na forum o tym (on robi u nas za przepływkę) i może też miec wpływ na pracę silnika, pozatym masz automat i może coś ze sterownikiem skrzyni sie dzieje ale nich sie inni wypowiedzą bo nie miałem z tym styczności :hi:

Opublikowano

Kolega nie spieprzył poprostu zrobił logi i wykasował błędy, pewnie miałeś walniętą tą sondę ale ECU zapamietał mapy jak wszystko było ok i dlatego nie było problemów, po skasowaniu błedów ECU zaczoł układac na nowo mapy już z walniętą sondą i dlatego pewnie ta jazda, sondy nie działają odrazu, dopiero jak osiągną jakąs tam temp, początkowo ECU ustala sobie parametry wewnetrznę i sam ustala mieszanką dopuki spaliny sie rozgrzeją i sondy zaczną dawać prawidłowe pomiary, dlatego dziwi mnie że jak odpalisz silnik to masz aż 2000 obr. Ja bym jeszcze powalczył z przepustnicą, acha i jeszcze jedna żecz a mianowicie czujnik zasysanego powietrza który znajduje się na kolektorze ssącym, było na forum o tym (on robi u nas za przepływkę) i może też miec wpływ na pracę silnika, pozatym masz automat i może coś ze sterownikiem skrzyni sie dzieje ale nich sie inni wypowiedzą bo nie miałem z tym styczności :hi:

Jak odłączę czujnik zasysanego powietrza auto od razu gaśnie,a czy czujnik temperatury cieczy może być walnięty jeżeli pokazuje temperaturę?U mnie na rozgrzanym cały czas 90 ładnie stoi.
Opublikowano

są dwa czujniki temp. jeden do ECU i drugi na wskaźniki, i ten drugi jesli pokazuje 90st to jest ok, może ten do Ecu jest walnięty też może byc przyczyną dziwnej pracy silnika a zwłaszcza odpalania zimnego silnika

Opublikowano

Witam podłącze się - gdzie znajdują się te 2 czujniki

Opublikowano

Witam ponownie.Objawy ustąpiły samoczynnie nic nie wymieniałem ani nie grzebałem bo nie miałem czasu.Wczoraj przyjechałem do domu,wjechałem do garażu i o dziwo nie falowała.Dziś rano po odpaleniu przy zimnym silniku obroty juz nie wskoczyły na 2000 tylko 1100 i po chwili spadły na 700 tak jak było wczesniej.Zbudował na nowo mapy??czy co??? :mysli:

Opublikowano

Widocznie ECU sie ustawił, ale czemu dopiero teraz to jest dziwne :mysli: Z reguły jest to kwestia resetu i ewentualnej przejażdzki i powinno być ok, może to instalacja gazowa niewiem albo sam ECU. Najwazniejsze że już jest po kłopocie,

PS.nie zapinaj vaga wiecej :naughty:

Opublikowano

Audi podaje, ze trzeba przejechac ok.100km aby ECU zebral odpowiednia ilosc danych, dokonal wszystkich potrzebnych pomiarow i przeprogramowal wszystkie ustawienia (tak gdzie czytalem). :hi:

Opublikowano

Dziękuję za wszystkie rady są dla mnie bardzo pomocne.A tak po za tym taki kawał wam napiszę:Podjeżdża gościu Oplem do gościa który stał na poboczu Audi i mówi "co oznaczają te cztery kółka u Ciebie? gosciu z Audi na to:Każde z nich oznacza 100000 km bezawaryjnej jazdy i mówi do gościa z Opla: a Ty gościu masz jedno i jeszcze przekreślone!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...