Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Mozolne dłubanie mojego Avanta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sposób i częstotliwość filtracji powinna być dostosowana do przetworników oraz warunków w jakich będą grały. Tu nie ma stałej. Posłuchasz i sam będziesz wiedział czy takie cięcia ci odpowiadają.

Kości HCC dostaniesze i każego dystrybutora Helixa lub bezpośrednio w 2n everpol'u.

Mam takie redukcje w ofercie http://www.essa.com.pl/oferta/index.php?id=2,242,263&kid=263&pid=2005

P.S. H400 ma terminal na przewód 10mm2

Zgadza się, sub powinien być całkowicie schowany za boczkiem.

Nie wiem, czy mnie dobrze zrozumiałeś, ale klapka ma być jedynie elementem wykończeniowym przez który będzie dmuchać sub. Nie będzie on brał żadnego udziału w graniu subwoofera.

Czy konstrukcje wykonasz z samego mdfu czy, z żywicy to już zależy od ciebie. Żywica daje dużo większe możliwości odzyskania kilku litrów.

Opublikowano

OK wiec boczek będzie do podcięcia. Głośnik upchany całkowicie pod klapką. Rozumiem że sub miałby być nią zakryty - nie będzie wówczas latała?

Możesz podpowiedzieć od czego zacząć z konstrukcją ... myślę że od konstrukcji tylnej części. Jak się do tego zabrać. W ile żywicy i waty szklanej się zaopatrzyć, jak grube będą musiały być ścianki i czy wymagają dodatkowych wzmocnień. Jak się zabrać za wylewanie formy?

Co do przejściówki masz możliwość pomierzenie fi zewnętrznego tej grubszej części bo nie mam pewności czy pomieszczą się obok siebie.

Znalazłem taki porady:

1. wyklej wnękę taśmami lakierniczymi (2-3 warstwy)

2. bagażnik zabezpiecz folią

2. do taśm za pomocą kleju pochodnego od butaprenu przyklej cienką warstwę materiału (bawełna, cieniutki kocyk)

3. dobrze wygrzej bagażnik jeżeli jest chłodno i pracuj przy jakiejś np. farelce

4. wymieszaj żywicę z niewielką ilością pyłu z cięcia MDFu tak aby stałą się gęstsza ale jeszcze miała właściwości penetrujące materiał który będziesz nasączać

5. przesącz materiał żywicą

6. po wyschnięciu jeżeli to co zrobiłeś okaże się wystarczająco twarde to wyrwij to z wnęki, a jeśli będzie zbyt delikatne to nanieś kolejną warstwę żywicy, nie przejmuj się jeżeli coś Ci popęka, bo to nie jest warstwa nośna tylko forma, potem się to naprawi

7. potnij matę szklaną na takie kawałki które będziesz mógł wygodnie układać wewnątrz naszej formy

8. wkładaj matę i nasączaj żywicą, pamiętaj aby usunąć wszystkie bąble powietrza które się zrobią

9. jak ma być porządnie to zrób 5-6 warstw

10. potem możesz jeszcze wszystko wzmocnić żywicą wymieszaną z dużą ilością pyłu z MDFu w postaci takiej gęstej plasteliny i nałożyć warstwę 4-5 mm wewnąrz całej konstrukcji, to wzmocni sztywność konstrukcji

Pisza jeszcze by zamiast MDFem zagęszczać talkiem.[br]Dopisany: 12 Październik 2010, 08:05_________________________________________________Poniżej to co kryje się pod lewym boczkiem i zanim. Ciekawe ile litrów wychodzi - ta półeczka plastykowa z wygłuszeniem zostaje czy zabudowa będize tam troche wpuszczona w dół.

lewyboczektapicerka.th.jpglewyboczektytapicerki.th.jpg

lewyboczekbeztapicerki.th.jpglewyboczekztapicerka.th.jpg

Co do laminowania - rozumiem że w pierwszym etapie bierze się materiał (nawet zwykłą bawełną czy cokolwiek) i nasącza żywicą najlepiej nieco zagęszczoną, następnie formuje się spód, boki i tył oraz "markuje" przednia ściankę. Potem to zasycha robi się z tego skorupka. Następnie formujemy dalej górę i przód lub w zależności od potrzeby wzmacniamy istniejące już ścianki. Czy przód (pod mocowanie głośnika) myślisz dobić z laminatu czy z MDFu. jak z MDFu to czy ładnie się to połączy z żywicą.

Rozumiem że w ruch pójdzie żywica plimerowa a nie epoksydowa która jest sporo droższa - jest różnica w ich "wylewaniu"?

Opublikowano

Konstrukcje zawsze zaczynasz od dna oraz konstrukcji szkieletowej, na której oprzesz włókno (rozciągliwy materiał, który nada kształt). Tam gdzie się da (płaskie powierzchnie) wykorzystujesz mdf.

Na taka robotę nie ma gotowych schematów. Po prostu trzeba wyłączyć komplikatory i wziąść się do roboty.

Opis który gdzieś tam znalazłeś nie jest zły, ale wydłuża robotę o według mnie niepotrzebne sprawy.

Zrobiłem sporo konstrukcji z żywicy, np tą:

civiccaliber.jpg

... i nigdy nie mieszałem jej z żadnym pyłem. Od tego jest mata szklana, by konstrukcja była solidna i nie pękała.

Co do samej wnęki, to po wyjęciu półeczki dasz rade na ciasno zrobić tak ok 20L

Zakup na początek 2 puszki żywicy (novol poliester), utwardzacz, mate szklaną, pędzle (do nakładania żywicy).

Pamiętaj o dokładnym wyklejeniu powierzchni, które będą miały kontakt z żywicą.

Opublikowano

:shocked: niezle rezanko w tym bagazniku :)

przez prawie miesiąc chodziłem naćpany po żywicowaniu tego bagażnika :kox:

Opublikowano

Technicznie już w miarę ograniam zabawę z żywica ale teraz braki w technologii jak się zabrać i na co zwracać uwagę.

Czy w przekroju mniejwięcej tak mialo by to wyglądać:

obudowa.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

1. Klapka zakrywa głośnik

2. Głosnik mocowany byłby na płycie MDF

3. Płyta MDF (na kształt wnęki boczka) zalepiona była by z zywicą. Czy mniej więcej tak?

4. Wnęka podcięta wokoło płyty MDF - ale czy wówczas nie będa widoczne jakieś szpary?

5. Jak miała by byc mocowana ta obudowa do konstrukcji nadwozia auta? Pisałes że gdzieś jest możliwość przykręcenia,

Opublikowano

Dobrze kombinujesz. Klapka ma być elementem wykończeniowym. Zasłoni ci wszystkie elementy customowego subwoofera.

Sam głośnik ma być maksymalnie zbliżony do klapki, a nawet wyjść z nim na równo. W klapce wycinasz otwór nieco większy od zewnętrznej średnicy subwoofera, wycinasz ringa z mdf (najlepiej frezarką) w którego wewnetrzną średnicę na ciasno siądzie głośnik. Ringa łapiesz do klapki, trochę żywicy, szpachli i juz masz element, który wszystko zakryje.

Nad punktem masowym na lewym błotniku jest nagwintowany otwór. Spokojnie możesz zrobić tam mocowanie paczki.

Opublikowano

Mam nadzieje że jeszcze w listopadzie sub zagra w boczku bo puki co inne rezanka zabierają mi czas.

rysiuu czy w twojej wizji tak mniejwięcej miąłby się prezentować sub?

160_0608_et_44z+Audi_A4_Avant+Interior_Subwoofer_Trunk.jpg

W zabudowie siedzi głośnik o śrendnicy 25cm (10'') - na fotce z pewnością otwór w klapce robi przewężenie. Wyprowadzenie średnicy głośnika będzie trochę ciężką sprawą, by zrobić w boczku otwór o średnicy równej lub minimalnie większej.

Tak jak widać na zdjęciu pewne odsadzenie od klameczki boczka musi zostać z uwagi na zamek wewnątrz - w dół można zjechać naprawde nisko ale jeśli chcemy zachować siatkę to robi się problem. Może okaże się że od góry i od dołu potrzeba będzie porobić ścięcia na okręgu.

Wg mnie klapka musi też być dokrecona jakimiś śrubami lub kołkami bo zamek klapki ma luzy i nie będzie ona sztywno siedziała i może hałasować.

Opublikowano

Witam,

podlacze sie do watku... a mianowicie interesuje mnie etap wygluszania drzwi przednich

(posklejane B6/B7 dla lepszego zobrazowania)

1306ac57466c0b15m.jpg

Teraz foty od Autora

p6152817.th.jpg

p6162824.th.jpg

Trzeba zdjac "wewnetrzna tapicerke" (T) by obkleic to matami

- czy sa jakies niespodzianki czy delikatnie podwazamy i juz?

- czy dziury A i B jedynie zaklejamy mata?

- patent na wyprofilowanie wygluszenia by tapicerka T weszla?

- czy dla zbica kosztu mozna polaczyc maty z tasma dekarska Tytan ("blachy srodek" tasma a ta wewnatrzna blache z dziurami mata?)

- czy obklejamy mata/tasma takze dystans MDF?

Samo obklejanie:

- przyklejamy mate od srodka na tej czesci "bez dziur"

- przyklajamy mate pod tapicerka T na czesci blaszanej "wieszaku" od strony kabiny

- czy przyklejamy 'na wieszaku" od srodka drzwi? (technicznie torche ciezkie do wykonania...)

Czy warto przy budzecie na glosniki max 300zyla bawic sie w zmiane kabli?

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Wytłumienie drzwi oraz "blachowanie" otworów technologicznych

p6162826.th.jpg

Rozumiem, że te kable puściłeś poza kostkami, ale czy były wymagana jakieś przeróbki wiercenie itp., czy po prostu ładnie przeszły?

Opublikowano

Kostkę trzeba było troszkę podciąć nożykiem i 2x 3,5mm2 przechodzi bez problemu.

Opublikowano

Podcięcie kostki powoduje jej niestabilne trzymanie w gnieździe.

Ja u siebie przepiąłem jeden kabel z dołu kostki (był jeden samotny) w wolne miejsce wyżej w pobliże reszty cienkich przewodów. W ten sposób uzyskałem wolną strefę w kostce i tam wywierciłem otwory.

W ten sposób kostka nadal stabilnie trzyma się w swoim gnieździe.

Opublikowano

Ja u siebie przepiąłem jeden kabel z dołu kostki (był jeden samotny) w wolne miejsce wyżej w pobliże reszty cienkich przewodów.

Przepinanie jakichkolwiek kabli bez odpowiedniego przyrządu to masakra, ale chyba lepiej to niż obcinanie kostki.

Jest jedna wada takiego- bez konektorów puszczania kabla, przy wyciąganiu drzwi chociażby do malowania, czy wymiany zawiasów.

Opublikowano

Ja mam w kabinie zwrotnicę ze złączami. Przez przepust przeprowadziłem osobne kable dla basu i wysokotonwego.

Umieszczenie zwrotnicy wewnątrz kabiny (nie w drzwiach) daje możliwości jej regulacji lub modyfikacji oraz możliwość demontażu drzwi z zawiasów.

Opublikowano

Podcięcie kostki powoduje jej niestabilne trzymanie w gnieździe.

Mylisz się.

Podcięcie wykonane jest w miejscu, które nie bierze udziału w stabilnym trzymaniu się złącza w słupku.

Opublikowano

A może dokupić odpowiednie konektory i wszystko ładnie podłączyć, hmm tylko że kabel 2,5mm^2 to już będzie ciężko takimi małymi konektorami i drugi problem to czy tam są jeszcze jakieś wolne piny.

Opublikowano

Ja mam w kabinie zwrotnicę ze złączami. Przez przepust przeprowadziłem osobne kable dla basu i wysokotonwego.

Umieszczenie zwrotnicy wewnątrz kabiny (nie w drzwiach) daje możliwości jej regulacji lub modyfikacji oraz możliwość demontażu drzwi z zawiasów.

airbob poruszył dobrą kwestę - też w poprzednim aucie miałem zwrotnice w drzwiach, nie dość że musiałem zabezpieczać przez wilgocią to śniedziały styki, brak łatwego dostępu mnie wkurzał. Lepiej je umieścić pod zaślepkami na końcach kokpitu

Opublikowano

Niezależnie jak to się zrobi to trzeba zdemolować kostkę, ważne by nie naruszyć jej mocowań w gnieździe. Można wykorzystać jedną parę pinów które oryginalnie obsługują głośnik, reszta dostępnych niestety to cienizna.

Miejsce za zaślepkami w szczytach kokpitu uważam za najlepsze rozwiązanie (łatwy dostęp). Warunek taki by zwrotnica nie była jakaś wielka bo wtedy może się tam nie zmieścić a na pewno dostęp do niej będzie ciężki.

Opublikowano

Niezależnie jak by na to spojrzeć, nie ma to nic wspólnego z demolowaniem.

Masz B6 więc popatrz dokładnie jak skonstruowana jest kostka i o wycięciu jakiej części piszę.

Opublikowano

Patrzyłem wczoraj na przewody w kostce z przelotki.

Chyba najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wyjąć ori kable z głośników i przeprowadzić nowe kable z nowymi konektorami. Konektory żeńskie są identyczne z tymi w kostce iso i raczej łatwe do wyjęcia. Z kostek które są po stronie kabiny też powinno się jakoś w miarę łatwo wyjąć te piny no nie? Ciekawe czy da się dokupić konektory męskie, bo żeńskie są dostępne w różnych sklepach.

Ja montuję głośniki Hertz HSK bezpośrednio pod radio Alpine 9887R, dlatego wstępnie wymieniam tylko kable w drzwiach tak żeby w razie kupna wzmacniacza itp. nie było trzeba już ściągać boczków, w celu wymiany kabli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...