jedrusa4 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Witam, zmieniłem u siebie konsole z przedliftu na II lifta.Do całej operacji zakupiłem cały komplet, czyli konsola środkowa razem z przełącznikami, klimatronik, popielniczka i co najważniejsze kosz 2din.Na początku wyglądało to tak:Przed przystąpieniem do rozbierania było trochę przygotowań, ze względu na to że konsola była pod radio 1din, a przerobiłem ją na 2din, w tym przypadku poodcinałem uchwyty do których mocuje się kosz i odcięcie tylnej części konsoli. Uchwyty przełożyłem tak żeby można było przykręcić konsole do kosza, trochę lutowania i pełen sukces No i przygotowanie kosza, ponieważ kupiłem go po małej stłuczce więc trochę musiałem się namęczyć żeby go dopasować , trochę klejenia i lutowania i udało się Do ściągnięcia starego tunelu w moim przypadku z podłokietnikiem, odkręciłem trzy nakrętki mocujące podłokietnik, i dwie śrubki z przodu przy konsoli, wtedy tunel nam schodzi. Do ściągnięcia konsoli trzeba najpierw odkręcić dwie śrubki tam gdzie mamy ramkę pod niestandartowe radio, po jednej śrubce z każdej strony, wtedy mamy możliwość odkręcenia następnych dwóch śrub, które trzymają ramkę ozdobną. Po tej operacji mamy dostęp do klimatronika, który trzyma się też na dwóch śrubach imbusowych, odkręcamy je i panel klimatronika wyciągamy. Wtedy możemy się zabrać do odkręcania konsoli, która jest zamocowana na sześć śrub, cztery z przodu i dwie po bokach w miejscu gdzie mamy nogi. po wyjęci wszystkiego i wyciągnięci kosz wygląda to tak:Później zacząłem składać to wszystko w odwrotnej kolejności.:No i oczywiście jeszcze przeróbka instalacji, ze względu na to że są inne kostki w nowych przełącznikach (awaryjne i przeciwmgielne), podłączenie podgrzewania tylnej szyby i lusterek, z tym nie ma problemu podłączamy to do nowego klimatronika i hula aż miło , do klimatronika wszystkie kostki pasują, ale niestety trzeba powalczyć z podświetlaniem panela i jak u mnie z przypadkiem załączania się sprężarki(u mnie było sterowanie masą, a teraz jest plusem), do tego dochodzi jeszcze regulacja świateł ja przeniosłem u siebie tak jak to jest w poliftach po lewej stronie kierownicy, trzeba przedłużyć przewody.Kiedy już ogarnąłem się z elektryką zacząłem składać dalej.Oczywiście popielniczka niestety musi być też pod radio 2din bo jest węższa od modelu pod radio 1din. U mnie akurat założyłem navi plus, ale można po takiej operacji wrzucić dowolne radio 2din, efekt niesamowity.Oczywiście osłonę na lewarek zmiany biegów też miałem z konsoli 1din, niewielkie cięcie i dopasowana super.No i tunel z zapalniczkąNo i oczywiście końcowy efekt mojego dzieła, który naprawdę cieszy oko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OGr Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Robiłem przekładkę z 1DIN na 2DIN ale ja mam co do ori rozwiązań więc wszystko jak fabryka dała:http://audi.pacula.eu/audi-a4-b5-wymiana-radia-concert-plus-1din-na-symphony-2din/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ardian6 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Bardzo ładnie. A jak to z tymi kostkami od awaryjnych i przeciwmgielnych?? Podaj jakiś schemat podłączenia. I jak rozwiązałeś sprawę z klima-tronikiem. Dokładniejszy opis by się przydał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciu0308 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 powiedz jak ogarnales tego klimatronika tylko dokladnie co gdzie i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedrusa4 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 W sobote wieczorem wszystko opisze co i jak :>[br]Dopisany: 18 Sierpień 2010, 18:49_________________________________________________Co do podłączenia przełącznika awaryjnych to tak jak na zdjęciu, mniej więcej tak to wygląda: Został dołożony jeden przewód do podświetlania przycisku to ten cienki czerwony. Niestety kostki ori nie miałem, więc kupiłem małe wsuwki, które pasują idealnie. Kolory powinny być takie same w rocznikach 95-98. Co do podłączenia ogrzewania tylnej szyby wraz z ogrzewaniem lusterek fotki poniżej: Przewód biały z żółtym paskiem to jest +12V, on idzie jako jeden do wsuwki, reszta co zostaje czyli gruby biały i dwa cienki białe przewody łączymy razem i dajemy na drugą wsuwkę. Ja przedłużyłem te przewody bo inaczej nie starczyło by ich na dociągnięcie do klimatronika. Na drugim zdjęciu jest pokazane gdzie je podłączyć. Z tyłu jest tam podwójne wejście na szerokie wsuwki, które po załączeniu w klimatroniku ogrzewania tylnej szyby zamyka obwód. Co do świateł przeciwmgielnych to trzeba zakupić Isostat elektroniczny najlepiej na 12V zdjęcie przykładowe: Tu na tej stronce można zobaczyć jak to wygląda i jakie koszta: http://www.cyfronika.com.pl/t/product_info.php?products_id=8858 Podłączenie jest bardzo proste: W przełączniku mamy 5 przewodów, 2 z nich to przełącznik, jeden od podświetlania przycisku, masa i dioda która sygnalizuje nam załączenie przełącznika. Do tego zdjęcia na którym jest isostat zamiast mikro przełącznika podłączamy nasz przełącznik od przeciwmgielnych, do wyjścia w isostacie tam gdzie jest przekaźnik podłączamy naszą instalacje od przeciwmgielnych i jeden przewód od sygnalizacji włączenia tych świateł (dioda w przycisku). [br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 22:19_________________________________________________A co do podłączenia klimatronika postaram się opisać jutro, mam nadzieje że się przyda i oczywiście porobie więcej fotek. :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ardian6 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 No stary rewelka-sądziłem że to troszkę prościej będzie ale DAM rade. Mam tylko jedne małe spostrzeżenie- w przycisku awaryjnych można po prostu zmienić przedni panel i już Dobra Robota!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedrusa4 Opublikowano 5 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Witam, przepięcie przewodów do podświetlania w klimatroniku po zmianie na poliftowy przewody przekładamy z kostki beżowej do małej czarnej z beżowej wyciągnąć trzeba przewód drugi od lewej kolor szary z zielonym paskiem i przekładamy go do małej czarnej kostki pod pin 1 od lewej, a przewód szary z niebieskim paskiem przekładamy do beżowej kostki gdzie wyciągneliśmy przewód szary z zielonym paskiem ja dodatkowo podpiołem jeszcze jeden przewód do podświetlania wyświetlacza do małej czarnej kostki przewód szary z niebieskim paskiem pod pin 2 od lewej, niestety u mnie wyświetlacz działa na odwrót, czyli jak zapale światła to wyświetlacz się rozjaśnia, jeśli ktoś ma inne rozwiązanie to chętnie bym się dowiedział czy da się inaczej podłączyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oneneo_2005 Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 podswietlenie dziala ale w czrnej kostce mialem pusty pin i nie malem co przełozyc. swieci ale słabo nie wiem jak u ciebie . a jak zapalam swiatla to wyswietlacz tez sie rozjasnia. amoze po prostu dolozy narmalny prodowy pod ten pin??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedrusa4 Opublikowano 5 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 ja dołożyłem z przycisku podgrzewania tylnej szyby szary z niebieskim paskiem bo i tak podświetlanie tego przycisku zostało mi wolne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelwor Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Co do świateł przeciwmgielnych to trzeba zakupić Isostat elektroniczny najlepiej na 12V zdjęcie przykładowe:Tu na tej stronce można zobaczyć jak to wygląda i jakie koszta: http://www.cyfronika.com.pl/t/product_info.php?products_id=8858 Podłączenie jest bardzo proste: W przełączniku mamy 5 przewodów, 2 z nich to przełącznik, jeden od podświetlania przycisku, masa i dioda która sygnalizuje nam załączenie przełącznika. Do tego zdjęcia na którym jest isostat zamiast mikro przełącznika podłączamy nasz przełącznik od przeciwmgielnych, do wyjścia w isostacie tam gdzie jest przekaźnik podłączamy naszą instalacje od przeciwmgielnych i jeden przewód od sygnalizacji włączenia tych świateł (dioda w przycisku). Mógłbyś mi wyjaśnić, dlaczego nie wystarczy podpiąć tylko przewodów ze starej kostki do nowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedrusa4 Opublikowano 2 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 w starszych przełącznikach jest tak że jak go wciśniesz to zostaje zblokowany, a jak go jeszcze raz wciśniesz to go rozłącza, a w przełączniku po lifcie nie ma takiej opcji, jest to sterowane elektronicznie i ten przełącznik po wciśnięciu załącza się tylko na chwilę. [br]Dopisany: 02 Listopad 2010, 19:13_________________________________________________ja zrobiłem taki isostat i śmiga bez problemu, koszt samych części koło 9zł, jak będę miał chwilkę czasu najprawdopodobnie w sobotę to porobię fotki i podeśle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelwor Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 to teraz mam wielki problem, bo caly tunel jest, a nie mam pojecia o tym co piszesz i jak to zmontować... Bardzo proszę o zrozumiały poradnik z ta elektryką.. Jak to jest w oryginale zrobione? Co odpowiada za to isostat?[br]Dopisany: 02 Listopad 2010, 20:30_________________________________________________Mógłbyś napisać jeszcze co to za wtyczki i jak je ugryźć? nr 1 to jest do czujnika temp powietrza? Ta sama wtyczka co przedlift? nr 2 skąd pociągnąć podświetlenie do uchwytu na kubek? nr 3 to jest ta sama co wchodzi w przedliftowym tunelu w taki jakby silniczek, który wciąga powietrze z kabiny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedrusa4 Opublikowano 3 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 1 wtyczka to jest podgrzewanie tylnej szyby + lusterka 2 i 3 to jest podświetlanie popielniczki i uchwyt na kubek, podświetlanie możesz pociągnąć ze starego przełącznika ogrzewania tylnej szyby bodajże szary z niebieskim paskiem przewód, wyżej w tym poście opisałem co z czym podłączyć, a czujnik temperatury ten co jest w przedlifcie, który zasysa powietrze z wnętrza kabiny to trzeba go zdemontować, jest nie potrzebny, jest on w klimatroniku po lifcie.[br]Dopisany: 03 Listopad 2010, 07:09_________________________________________________ Przewód biały z żółtym paskiem to jest +12V, on idzie jako jeden do wsuwki, reszta co zostaje czyli gruby biały i dwa cienki białe przewody łączymy razem i dajemy na drugą wsuwkę. Ja przedłużyłem te przewody bo inaczej nie starczyło by ich na dociągnięcie do klimatronika. Na drugim zdjęciu jest pokazane gdzie je podłączyć. Z tyłu jest tam podwójne wejście na szerokie wsuwki, które po załączeniu w klimatroniku ogrzewania tylnej szyby zamyka obwód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelwor Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Faktycznie, przeoczyłem część :gwizdanie: To jeszcze jakbyś znalazł chwilę czasu opisz podłączenie isostatu (jaki przewód gdzie wlutować itp), bo dla mnie to czarna magia, mimo, że dla Ciebie banalne [br]Dopisany: 03 Listopad 2010, 18:40_________________________________________________ Dzisiaj się bawiłem w przekładkę. Zamiast przedłużania przewodów do grzania tylnej szyby zdjąłem ile się dało taśmę materiałową, dzięki czemu bez problemu mogłem wpiąć wtykę w klimatronik. W kostce awaryjnych są dwa przewody czarne z zielonym paskiem, jeden z pinu 2 starej kostki idzie do pinu 7 nowej, drugiego nie pamiętam, jak znajdę kartkę to dopiszę, ale jak źle się coś podłączy to nie będą działać poprawnie kierunkowskazy Został jeszcze ten isostat, więc jeździć będę bez przeciwmgłowych :gwizdanie:[br]Dopisany: 12 Listopad 2010, 23:56_________________________________________________Podpowiedzcie, czy isostat mam kupić jeden podwójny (co na zdjęciu wyżej) VAVT1523, czy 2 sztuki pojedynczego VAVT1518? To się czymś różni, czy tylko tym, że dwa ze sobą połączone i pojedyncza sztuka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedrusa4 Opublikowano 16 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Co do isostatu to można go zrobić samemu, ten co jest w poście wyżej jest na 5V, a potrzebny jest oczywiście na 12V, to fotki z tego co ja zrobiłem i śmiga rewelacyjnie :>. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelwor Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 no to jezdze bez przeciwmglowych ;p Jedrusa4 wlasnie grzebie przy klimatroniku. Czy zamiana przewodow z bezowej do czarnej ma zwiazek z podswietleniem przyciskow? Wszystko dziala jak nalezy wlasnie poza podswietleniem przyciskow i nie jestem pewien, czy w moim przypadku wystarczy tylko podciagnac przewod szary z niebieskim z podgrzewania szyby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedrusa4 Opublikowano 16 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Tak właśnie jest, trzeba przełożyć te przewody bo inaczej nie będzie działać podświetlanie przycisków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelwor Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Mam problem z tym podświetleniem... W beżowej jest już pod drugim pinem od lewej przewód szary z niebieskim paskiem, a w czarnej małej kostce nie ma pod pinem 1 od lewej żadnego przewodu. Nie mając co przełożyć podłączyłem szary z niebieskim paskiem z podświetlenia grzania szyby tylnej pod pin 1 od lewej do czarnej kostki. Podświetlenie jest, ale ciągle mruga... Co mam zrobić, bo brak mi już pomysłów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedrusa4 Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Podeślij fotki tych kostek, zobacze czy jest jakaś różnica i wtedy coś może wymyślimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marioximus Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Koledzy, będę wdzięczny za pomoc w uruchomieniu podświetlenia przycisków w moim klimatroniku? Próbowałem zamienić piny w kostce, tak jak jest to opisane powyżej, ale nic to nie dało Otóż jest w moim autku zamontowany klimatronik z nowszej wersji, czyli podświetlany diodami a z tego co się orientuje, to w tym roczniku 94' były podświetlane żarówkami. Klimatyzacja ogólnie działa, ale nie ma właśnie podświetlenia przycisków. Auto takie już kupiłem, a właściciel tłumaczył, że wystarczy żarówki wymienić i ja naiwniak uwierzyłem Jak to ugryźć? - dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się