nex Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Witam, Podzielę się "tym" z wami bo może komuś to pomoże. Dziś dotknął mnie problem z przetwornicą, tzn żarnik przestał zapalać za każdym załączeniem świateł, czasem trzeba było włączać/wyłączać kilkakrotnie żeby zaskoczył, nie było reguły. Chcąc dowiedzieć się czy to przetwornica czy żarnik postanowiłem podmienić najpierw przetwornice (miałem zapasową w garażu). Znalazłem w garażu przetwornice z przed 4 lat, wtedy płaciłem za zestaw HID 500zł, to nie był zestaw CHINOL jak teraz za 130zł wszystkie. Podmieniłem i popadłem w szok. Nie miałem pojęcia że od przetwornicy może zależeć wydajność żarówki, bo na tej teraz żarówka świeci 2x mocniej i już z bliska nie ma efektu niebieskiej żarówki tylko biały wyraźny. Drugiej przetwornicy z tamtej serii nie mogę znaleźć. Ta dobra i wydajna przetwornica którą mam 4 lata wygląda tak A ten syf który padł po pół roku tak: Różnica jaką widać w parametrach to Lnorm. Ta kupiona 4 lata temu najprawdopodobniej nie sprowadzana od CHANA, bo pamiętam że nawet pudełko odbiegało od teraźniejszych jakie robią wykonaniem ma 3.5 A a ten syf który wytrzymał pół roku 3.2 A. To tylko taka różnica na naklejce którą zauważyłem, może mało istotna. Tak jak mówię, wydajność żarówki przy tej lepszej przetwornicy jest duużo większa, daje dużo więcej światła i nie ma z bliska koloru soczewki niebieskiego (6000K) tylko biały. Dziwne ale tak jest. Teraźniejsze przetwornice obniżają okropnie wydajność świetlną żarników. Spróbuje się skontaktować z Człowiekiem od którego swego czasu było to załatwiane, być może ma jeszcze jakieś sztuki, choćby używki ale z tej serii. Pamiętam jak miałem w Audi A4 lampy FK automotive - soczewka, światła z tymi przetwornicami świeciły 2x lepiej niż później jak kupiłem lampy DEPO i nowy zestaw HID bo chciałem zmienić komplet na nowy (żarówki i przetwornice) i zdziwiłem się bo w nowych lampach światła było 2x mniej, ale wtedy myślałem że to przez lampy... i tak zostawiłem. Teraz już wiem jaki był powód. Opakowanie tych porządnych wygląda tak (znalazłem w szafce): . To są oba żarniki 6000K, lewy i prawy. W tym momencie to białe światło to z przetwornicy która nie pochodzi od CHANA a z lewej od CHANA. Jak założę drugą CHIŃSKĄ to świeca tak samo na niebiesko i pół światła mniej. Różnica jest za***ista!! Musze odnaleźć kontakt do tego człowieka który je posiadał.
klysek Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 kolego a [powiedz mi jak to sie montuje te zestawy hid ???? gdzie co i jak sie podlacza z gory dzieki [mod] użyj opcji szukaj a znajdziesz odpowiedź!!!! [/mod]
huragan Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 identycznie miałem u siebie, z tym że jeden żarnik świecił ładnie na biało drugi delikatnie niebiesko, winna była oczywiście przetwornica, tandeta z allegro na którą szczęśliwie miałem gwarancję. Żywotność takiej przetwornicy liczona jest raczej w półroczach a nie latach.
zgredek27 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 A pod oryginalne przetwornice idzie jakos podpiac zarniki pod np h7? Z tego co pamietam normalnie jest tam okragla wtyczka w zarnik, jedynie rezanie pozostaje?
nex Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2010 dziś dostałem drugą taką przetwornice i teraz jest Porównanie:
zgredek27 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Dziwi mnie tylko jedno, dlaczego wczesniej na to nie zwrociles uwagi? Przeciez swiatlo z lewej lampy jest smiesznie/nie naturalnie jak na te barwe ciemne. Czy to tylko przeklamanie zdjecia?
nex Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2010 Dziwi mnie tylko jedno, dlaczego wczesniej na to nie zwrociles uwagi? Przeciez swiatlo z lewej lampy jest smiesznie/nie naturalnie jak na te barwe ciemne. Czy to tylko przeklamanie zdjecia? przecież wcześniej oba takie były, dopóki nie padła jedna przetwornica, więc czemu miałem coś podejrzewać, jak wcześniej pisałem, w audi później też taki zestaw miałem i tak świecił więc myślałem że tak ma być :gwizdanie:. Czytaj od początku ze zrozumieniem. EDIT: Testowaliśmy 4 typy przetwornic, Slimy czarne z filtrami, zwykłe no i te "największe". Jak się okazuje te które są najbardziej wydajne to te bardzo duże. One charakteryzują się tym że na dole mają naklejkę QC PASS oraz z boku na obudowie wypalony numer seryjny na czarno (nie na naklejce) - każda inny i datę produkcji (nie zrobiłem zdjęcia). Inne tego nie mają. To są największe przetwornice z wszystkich. Są szersze od tych jakie są teraz zwykłe (nie slimy) o jakieś ~0.5CM. Dodatkowo mają jeszcze czarny Kapselek na środku (pokazane na fotce złej przetwornicy, która tego nie ma w którym miejscu, gdyż tamte już założone, a nie zrobiłem poglądowej foty) Jak ktoś chce to dostałem ją na BALICKIEJ 160, bo tamten człowiek u którego kiedyś się zaopatrywałem już się tym nie zajmuję. EDIT: coś takiego:
macieek Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 To teraz już wiem dlaczego nie bylem zachwycony wydajnością HIDów (zwykłe H7 dawały więcej światła albo tyle samo) Oczywiście zakupione od chinola na ebayu
zgredek27 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Wybacz, faktycznie nie doczytalem. Az sprawdze u siebie jakie mam, ale biorac pod uwage ze maja okolo 4 lat i sa duze to pewnie jeszcze rozsadne przetwornice sa. Cena przetwornic jak mozesz zdradzic? ew. pw Edit. kapselek mam... moze dlatego nie narzekam na swiatla
macieek Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 tez muszę pomyśleć o założeniu HIDa Najpierw pomyśl o zmianie lamp na poliftowe z soczewkami
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się