Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wymiana napinacza paska wielorowkowego FOTOSTORY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobry wój Bob szperacz postanowił zrobic dziś dobry uczynek

Załanczam foteczki z dzisiejszej wymiany napinacza paska wielorowkowego.

W tamtym roku, czyli ok 11 miesięcy temu wymieniłem sobie to ustrojstwo na Febiego za 370 zł. Wczoraj niestety dobiegł czas jego żywotności po przebiegu 23 tys. Wku..m sie niesamowicie i zakupuje niestety zmiennik Hansa priesa, bo niemam zamiaru co rok wywalac tyle kasy na taki shit.

Jeśli niektórzy nie wierzą że da sie to zrobic nawet w 20 min to oto prosze przykładzik, bez zdejmowania alternatora i załej kupy innego badziewia.

Narzędzia potrzebne to:

- śrubokręt do odkręcenia opasek gumy doprowadzenia do intelcoolera

- nasadka lub klucz oczkowy 10 do odkręcenia śruby uchwytu filtra paliwa

- klucz oczkowy 16 do odkręcenia śruby napinacza (idealnie sie nadaje klucz do świec 16)

- kulcz imbusowy 8 (kształt narzędzia dowolny, pamiętac należy aby był dośc mocny)

- trzpień blokujący koło wiskotyczne Fi 5 aby przeszedł przez otwór w kole wiska (musi byc bardzo twardy)

Przystępujemy do pracy :)

Odkręcamy sobie śruby i opsaki rureczek aby w niczym nam nie przeszkadzały (plastikowa rura - opcionalnie)

zmRgA.jpg

Następnie odkręcamy soie filterek paliwa i rzucamy :> go gdzieś na bok aby nie przyglądał sie naszej pracy :naughty:

2JJHi.jpg

poFNi.jpg

Kolejnym krokiem jak już mamy wmiare dobre dojście do tych wszystkich cudów techniki :gwizdanie: to metalowym czpieniem blokujemy koło wiskotyczne które musi przejśc przes otwór w tym kole.

U mie wyglądało to tak

2Ka7S.jpg

Po zablokowaniu koła, przystępujemy do odkręcenia śruby imbysowej znajdującej się z tyłu poniżej alternatora. Sruba jest głęboko osadzona i musimy zdac się na wyczucie i intuicje aby trafic kluczem (u mnie gwint był normalny, inni zaś mówią na odwrót)

2KT1r.jpg

ppvai.jpg

Po odkręceniu śruby, popychamy lub ciągniemy wisko w strone chłodnicy (delikatnie), schodzi bardzo sprawnie bez stawiania oporów.

Następnie odkręcamy nakrętkę napinacza kluczem 16 (czerwoną strzałką zaznaczona nakrętka napinacza) , która znajduje sie obok śruby wiska (strzałka zielona).

2LKUA.jpg

2LZSr.jpg

Jak jush wszystko odkręciliśmy to ładnie wyciągamy sobie cały napinacz od strony chłodnicy.

prLlr.jpg

Skręcając i zamontowując nowy napinacz, postępujemy analogicznie na odwrót czyli od końca.

Jeśli ktoś ma wytrenowane łapki :naughty: (hehe wiemy o co hosi) to ładnie sprytnie poradzi sobie w 20 min i po problemie.

THE END (corporate by wój bob szperasz) :notworthy:

Opublikowano

non i powiem tak za***isty opis i dlaczego tak malo tego na forum :gwizdanie: kolego dziekuje przyda sie :good:

Opublikowano

Mi najwięcej problemów w całej operacji sprawiło zdemontowanie wiatraka z wiskozą. Męczyłem się pół godziny aby je skutecznie zablokować. Złamałem przy tym dwa wiertła, nie zdał też egzaminu pomysł z przytrzymaniem kółka kluczem do filtra oleju.

Udało mi się wisko odkręcić dopiero po zablokowaniu koła odpowiednio mocnym, krótkim i zaostrzonym punktakiem, wkładając jego koniec w otwór koła pasowego wisko i zapierając o obudowę.

Używanie wierteł do blokowania odradzam jeśli wisko jest mocno dokręcone.

Opublikowano

a nie da rady zrobić tego bez ściągania wisko? Czy dużo dłużej zejdzie się z odkręcaniem zderzaka?

Opublikowano

Odkręcenie zderzaka to tylko kawałek roboty - odsunąć trzeba cały pas przedni jeśli już o tym mowa.

Moim zdaniem lepiej trochę się pomęczyć i zrobić bez odsuwania przodu - drugi raz pójdzie już sporo szybciej.

Jak dobrze zablokujesz wisko to nie powinno być problemu.

Opublikowano

jak rozpoznać że napinacz jest padnięty? Pasek jest wtedy bardzo luźny?

Opublikowano

jak rozpoznać że napinacz jest padnięty? Pasek jest wtedy bardzo luźny?

Uszkodzony napinacz często wygina się - wtedy nie jest 'w osi' z resztą kół, tylko odchylony (z reguły wygięty na dół). Druga sprawa to zachowanie napinacza podczas pracy silnika - jeśli wykonuje zbyt duże ruchy lewo/prawo to trzeba mu się gruntownie przyjrzeć.

Można też wykręcić napinacz - obejrzeć go pod kątem ew. uszkodzeń i osłuchać podczas obracania, czy łożysko nie szumi.

Opublikowano

Dokładnie jak kolega wyżej napisał uszkodzony napinacz jest pod kątem jak patrzysz od góry wymieniałem nie dawno koszt napinacza ruville do AFN TO 220 ZŁ ja dodatkowo wyjąłęm alternator bo zmieniałem łożyska i wtedy miejsca jest sporo a wisco odkręciłem w tern sposób kolega przytrzymał wisco przez szczypce i szmatę a ja odkręcałem poszło bez większych problemów

Opublikowano

Bardzo drogi ten napinacz[br]Dopisany: 26 Wrzesień 2010, 21:49_________________________________________________czy napinacz powinien w ten sposób cały czas pracować? U mnie sie rusza się góra dól

Opublikowano

wisco odkręciłem w tern sposób kolega przytrzymał wisco przez szczypce i szmatę a ja odkręcałem poszło bez większych problemów

u mnie niestety tak łatwo nie było - śruba była bardzo mocno dokręcona, dopiero zablokowanie wisko mocnym trzpieniem pozwoliło na odkręcenie

Bardzo drogi ten napinacz

Ja kupiłem zamiennik Hansa-priesa z Allegro za 110 zł i (odpukać) na razie pracuje bez żadnego zarzutu.

Opublikowano

znalazłem napinacz INA w sklepie za 130 zł, tanio. Czy oprócz napinacza i paska coś jeszcze tam do wymiany jest? Jakaś rolka?

Opublikowano

znalazłem napinacz INA w sklepie za 130 zł, tanio. Czy oprócz napinacza i paska coś jeszcze tam do wymiany jest? Jakaś rolka?

Nie, tylko pasek + napinacz. Oczywiście nie licząc osprzętu typu alternator, pompa wspomagania, pompa wody i wisko.

Opublikowano

Bardzo drogi ten napinacz[br]Dopisany: 26 Wrzesień 2010, 21:49_________________________________________________czy napinacz powinien w ten sposób cały czas pracować? U mnie sie rusza się góra dól

Tak, powinien delkikatnie pracować góra dół. Taka jego rola i po to jest tam ta sprężyna (tłumik drgań) aby niwelkować delikatne ruchy a tym samym naciągać.

Opublikowano

Bardzo drogi ten napinacz[br]Dopisany: 26 Wrzesień 2010, 21:49_________________________________________________czy napinacz powinien w ten sposób cały czas pracować? U mnie sie rusza się góra dól

Tak, powinien delkikatnie pracować góra dół. Taka jego rola i po to jest tam ta sprężyna (tłumik drgań) aby niwelkować delikatne ruchy a tym samym naciągać.

to u mnie się nie rusza, kupiłem dzisiaj nowy, nie wiecie ile w warsztacie może kosztować wymiana?
Opublikowano

to u mnie się nie rusza, kupiłem dzisiaj nowy, nie wiecie ile w warsztacie może kosztować wymiana?

Zakasaj rękawy, przygotuj kilka kluczy, porządnie zablokuj wisko i ... do roboty. Nie ma w tym nic trudnego, szkoda pieniędzy na warsztat.

Opublikowano

to u mnie się nie rusza, kupiłem dzisiaj nowy, nie wiecie ile w warsztacie może kosztować wymiana?

Zakasaj rękawy, przygotuj kilka kluczy, porządnie zablokuj wisko i ... do roboty. Nie ma w tym nic trudnego, szkoda pieniędzy na warsztat.

zmieniałem pasek ze szwagrem w grudniu w tamtym roku bez napinacza i się namęczyliśmy. Trochę nie czaję tego opisu, po co mam blokować wisko?
Opublikowano

po co mam blokować wisko?

Musisz odkręcić i odsunąć wisko bo inaczej nie zdejmiesz napinacza. Odkręcisz go, będzie luźny ale nie wyjdzie - bo wisko będzie go blokowało.

Opublikowano

po co mam blokować wisko?

Musisz odkręcić i odsunąć wisko bo inaczej nie zdejmiesz napinacza. Odkręcisz go, będzie luźny ale nie wyjdzie - bo wisko będzie go blokowało.

ale to jak całym wiatrakiem się wtedy rusza? Mam rozumieć że można go wtedy odsunąć?

Opublikowano

ale to jak całym wiatrakiem się wtedy rusza? Mam rozumieć że można go wtedy odsunąć?

Mniej więcej. Jak odkręcisz z tyłu śrubę od wisko to odsuwasz wisko jakieś 5 cm w stronę chłodnicy. To pozwoli na bezproblemowe wyjęcie starego i założenie nowego napinacza.

Technicznie nie ma w tym nic trudnego, tylko samo wisko trzeba dobrze zablokować przy odkręcaniu śruby z tyłu (bez blokady wisko się obraca jak wiadomo).

Opublikowano

ale to jak całym wiatrakiem się wtedy rusza? Mam rozumieć że można go wtedy odsunąć?

Mniej więcej. Jak odkręcisz z tyłu śrubę od wisko to odsuwasz wisko jakieś 5 cm w stronę chłodnicy. To pozwoli na bezproblemowe wyjęcie starego i założenie nowego napinacza.

Technicznie nie ma w tym nic trudnego, tylko samo wisko trzeba dobrze zablokować przy odkręcaniu śruby z tyłu (bez blokady wisko się obraca jak wiadomo).

Nie bardzo rozumiem, jak w stronę chłodnicy? Przecież to już nie ma bardzo jak się ruszyć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...