okon Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Witam, Właśnie zbliżam się do pierwszej wymiany oleju w skrzyni biegów, jak zdjąłem osłonę - nie widziałem żadnego zewnętrznego filtra do wymiany. Rozumiem, że (jeśli jest takowy) filtr zewnętrzny wymienia się co 120.000 km, olej (jaki i ile litrów?) co 60.000 filtr wewnętrzny - metalowy czy się go wymienia czy też nie? W książce serwisowej niemiaszki napisały, że co 60 tysięcy wymieniali "Ol des multitronic - Getriebes" nic o filtrze nie pisali. proszę o poradę jak się za to zabrać, pozdrawiam, Okon
Bart-S Opublikowano 19 Czerwca 2010 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Co 60 000 km zmieniasz olej ATF. Filtr zewnętrzny (cząsteczek stałych) który znajduje się na przewodach układu chłodzenia oleju wymieniasz gdy się zapcha (szarpanie, diagnostyka VAG). Filtr wewnętrzny (magnetyczny) teoretycznie jest przewidziany na cały okres eksploatacji skrzyni - jeśli zajdzie potrzeba jego wymiany (np. sporo opiłków pływających w ATF) robi się to tylko przy okazji gdy rozbiera się skrzynię. Podsumowując przy normalnej eksploatacji, jeśli z autem się nic nie dzieje - nie wymienia się filtrów. Olej dla skrzyni multitronic to G 052 180 A2 (pojemnik 1L, aktualna cena w ASO to 81zł). Do zwykłej wymiany potrzebujesz 5 do 5,5L - w przypadku pełnej wymiany - niecałe 8L. Filtr zewnętrzny w JZU masz obok skrzyni - poniżej fotka jak to wygląda w GWX (nr filtra dla JZU ma końcówkę Q)
okon Opublikowano 20 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2010 Witam, dzięki za super odpowiedź mam nadzieję, że będzie pomocna dla potomnych. Mam jeszcze pytanie o zamienniki typu: http://www.allegro.pl/item1083671518_olej_do_skrzyni_aut_esso_atf_lt_71141_audi_vw_bmw.html czyli OLEJ DO SKRZYNI AUT. ESSO ATF LT 71141 AUDI,VW,BMW czy coś takiego polecacie? Rozumiem, że zwykła wymiana - to taka okresowa - co 60.000 - a pełna to w przypadku naprawy skrzyni/innych prac przy niej? pozdrawiam, Okon
Bart-S Opublikowano 21 Czerwca 2010 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Tylko i wyłącznie ATF przewidziany przez producenta. Nawet jadąc do ASO skontroluj czy nie dają Ci oleju do tiptronika (różne rzeczy już widziałem, nr oleju prawdę Ci powie). Jeśli chodzi o samą wymianę - jeśli nic się nie dzieje = zwykła. Jeśli nie znasz stanu skrzyni, w ATF są opiłki lub coś jest nie tak = pełna.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się