Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z wisco


l_krupinski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy moze ktoś wie jaki jest potrzebny rozmiar klucza aby przytrzymac sobie śrubę przy łopatkach wisco aby odkręcić je??

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e10a586313e7d2f9 - chodzi i o rozmiar tej sruby co tu jest przytrzymywana przy pomocy klucza do filtra. Pozdrawiam i czekam na odp

A czy prawdą jest że alternator można wyjąć bez całkowitego wyjęcia dolnej śruby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyjęcia alternatora to niestety nie da rady go wyjąć bez wyjęcia dolnej śruby przynajmniej mam tak u siebie i żeby wyjąć alternator bo też nie mogłem odkręcić wisco musiałem wyłamać jedno żeberko w wisco i wyszła śruba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, alternator można wyciągnąć bez całkowitego wyciągnięcia dolnej śruby. Miałem już okazję go wyciągać dwa razy. Musisz ją tylko wysunąć jak najbardziej się da. Co do klucza to niech się wypowiedzą koledzy bo nie miałem jeszcze przyjemności jego wyciągania :hi: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno jest to klucz 46 a nie 36? Na allegro znalezałem cos takiego http://allegro.pl/item1077477228_bmw_ford_opel_klucz_wentylatora_chlodnicy_wiskoza.html ale o rozmiarze 46 wogole w całym necie nie można znaleźć. Jutro sprobuje wyciagnąć alternator bez calkowitego wysuniecia sruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego alternator wychodzi bez żadnych łamań żeber... ostatnio miałem przygode z paskiem wielorowkowym i myślałem że trzeba ściągnąć alternator... no i tak zrobiłem, śróba wyszła bez problemu!!ewentualnie można sobie torxem pomóc i poluzować przód !(odchylić lekko chłodnice)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety w niektórych przypadkach trzeba odsunąć szkielet przodu auta. aby wymontować wentylator odkręcasz 1z 3 śrubek koła i z tyłu masz takie prowadzenie to przez to prowadzenia wkręcasz śrubę M5x60mm i tez od tyłu (troszkę mało miejsca jest)- kluczem imbusowym 8mm odkręcasz wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kole pasowym wisco jest otwór wkładasz tam jakiś bolec (ja zawsze wkładam klucz imbusowy) i zapierasz o podstawę wisco i odkręcasz śrubę imbusową 8mm trzymającą wisco z tyłu pod alternatorem. Co do alternatora to jak poluzujesz lub odkręcisz wisco to wiatrak się odsunie i dolna śruba alternatora też wyjdzie.

aha i śruba trzymajca wisco ta na imbus 8mm ma normalny PRAWY gwint.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dorabiałem z płaskownika, i to był rozmiar 46. ja odkręcałem filtr paliwa żeby mieć lepszy dostęp do śruby od wisco, jak odkręcisz, odchylasz wiatrak do chłodnicy i wszystko ładnie wychodzi. przed wkładaniem alternatora cofnij tulejki to łatwiej wejdzie na swoje miejsce. dla mnie wymiana napinacza zajęła jakąś godzinę.

powodzenia!!!

i lepiej nic nie wyłamuj jak tu niektórzy sugerują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyjęcia alternatora to niestety nie da rady go wyjąć bez wyjęcia dolnej śruby przynajmniej mam tak u siebie i żeby wyjąć alternator bo też nie mogłem odkręcić wisco musiałem wyłamać jedno żeberko w wisco i wyszła śruba

Alternator jest tak zrobiony że siedzi ciasno,ale można go wyciągnąć bez problemu.

Po odkręceniu wszystkich śrub przechylasz go maksymalnie w lewo,dolną śrube wyciągasz ciągnąc ją do góry :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator wychodzi z mocowania bez wyjecia całkowitego dolnej sruby, wystarczy ja tylko wysunąc max do wisco i pociagnac za alternator a on wyjdzie wraz z tą sruba. Ja juz jestem po wymianie łożysk w alternatorze, szum ustał ale powstał inny problem. A mianowicie jak odpalam auto to przez ok 3s z alternatora dochodzi odgłos zgrzytania i potem jest szarpniecie ze az na budzie auta sie to odczuwa i po tym szarpnieciu juz jest wszystko normalnie az do ponownego zgaszenia i odpalenia auta. Przez te 3s delikatnie jarzy mi sie kontrolka ładowania. Co to może być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator wychodzi z mocowania bez wyjecia całkowitego dolnej sruby, wystarczy ja tylko wysunąc max do wisco i pociagnac za alternator a on wyjdzie wraz z tą sruba. Ja juz jestem po wymianie łożysk w alternatorze, szum ustał ale powstał inny problem. A mianowicie jak odpalam auto to przez ok 3s z alternatora dochodzi odgłos zgrzytania i potem jest szarpniecie ze az na budzie auta sie to odczuwa i po tym szarpnieciu juz jest wszystko normalnie az do ponownego zgaszenia i odpalenia auta. Przez te 3s delikatnie jarzy mi sie kontrolka ładowania. Co to może być??

Koło pasowe alternatora sprawdzałeś? Jeżeli masz koło ze sprzęgiełkiem to może być jego wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak w domowych warunkach sprawdzić to sprzęgiełko? Ten co wymieniał mi łożyska mowił mi że na maszynie sprawdzał alternator i miałobyć wszystko dobrze.

Może sprawdzał pod kątem elektryki :mysli: Przez szczeliny w alternatorze masz wgląd na wirnik alternatora. jedna osoba niech gasi silnik a ty obserwuj zachowanie wirnika. Silnik staje raptownie a wirnik alternatora dzięki temu sprzęgiełku jeszcze się obraca. Jeżeli nie obraca się lub odbija do tyłu to koło do wymiany. Nie lekceważ tego bo koło to doprowadza do zerwania paska który lubi wkręcić się pod obudowę rozrządu dodatkowo pasek rwie całą elektrykę w zasięgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez szczeliny w obudowie alternatora widać wiatraczek i można sprawdzić śrubokrętem, w jedną stronę ma się obracać a w drugą nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisco na zimnym silniku ma sie swobodnie obracac z delikatnym oporem - w środku gdy bimetal sie nagrzeje wisco sztywnieje o obraca wentylatorem mocniej - poznasz dzwiek jakbys miał pod machą 2,5TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź też napinacz czy nie jest przekoszony, u mnie przez to pękl pasek, na szczęście nic się nie stalo po za tym. Ale u kumpla w passacie jak pękł pasek to mu narobiło troch szkód, 3000tys kosztował go remont.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie byłem w grażu i sprawdzałem śrubokrętem wiatraczek, w jedna strone tylko się kręci. Jak gaszę auto to wirnik i wiatrak kręci się około 1s a potem staje, to dobrze czy źle?? Pozdrawiam

Dodam że dzis akurat nie ma tego szarpania po zapaleniu auta i dzis nic nie blokuje tak jak wczoraj.[br]Dopisany: 25 Czerwiec 2010, 12:54_________________________________________________po dłuższej jezdzie jednak dzwięk powrócił (dzwięk podobny do skrzypienia), jak potraktuje koło pasowe alternatora środkiem WD-40 to dzwięk na krótką chwilę znika. Czy to sprzęgięłko siada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...