Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BEX] 1,8 T 190 hp drżenie, nierówna praca silnika, gaśnie na zimnym


Stru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Od jakiegoś czasu borykam się z pewnym problemem. Auto: audi A4 2003 1,8 T BEX benzyna, multitronic. Kiedy auto jest zimne (po nocy) po uruchomieniu silnika obroty zaczynają falować i jednocześnie spadać. Silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach ponieważ "telepie" całym autem. Obroty spadają aż do zgaśnięcia silnika. Dodawanie gazu niestety nic nie daje. Pojawia się migająca kontrolka "check". Wszystkie objawy ustępują po zdjęciu i ponownym założeniu klem. Świece i cewki były wymieniane 4 m-ce wstecz. Oprócz tego wymieniłem: czujnik temperatury (falowały wskazania czujnika temperatury cieczy), wężyki, zaworki i pompę "vaccum" (był błąd - usterka mechaniczna), dodatkowo od czasu do czasu pojawia się błąd z katalizatora (katalizator sprawdzony - czysty, sondy podają prawidłowe wartości). Innych błędów nie wyrzuca. Niekiedy podczas zatrzymania np. na światłach obroty silnika spadają na ok 800 po czym wracają znowu po około 30 sek. na 900+ lub lekko wzrastają +/-50. Nie wiem czy ma to jakiś związek z objawem ale im więcej informacji tym lepiej.

Czy może ktoś ma jakieś pomysły gdzie może leżeć przyczyna takiego objawu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

A może macie kogoś godnego polecenia w okolicach wa-wie lub okolicach kto by zrobił mi logi i potrafił pomóc ?

podjedź jutro na spota o 19 do Promenady , ktoś na pewno ci pomoże :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze chętnie podjadę, tylko nie wiem czy namierzę spota możesz mi przybliżyć z której strony Promenady szukać?

musisz wjechać od tyłu na najwyzszy poziom parkingu , tu masz linka do spotów warszawskich

http://www.a4-klub.pl/smf/spociki_warszawskiewtorki_g1900_promenada_poziom_3-t45.59565.html;topicseen

zauważysz chłopaków bo kilka aut zawsze stoi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja zrobiona ale efekt żaden, nic nie pomogło. Sprawa jest o tyle dziwna, że wszystkie parametry podaje prawidłowe ale silnik pracuje nie równo i cały czas jest ten sam objaw. Testy każdego z kanałów przechodzi prawidłowo ale ogólnego już nie i wysypuje się przy testowaniu podciśnień. Ciężka sprawa, dzisiaj powinienem mieć trochę więcej informacji na temat tego co zostało przetestowane i jakie są ewentualne podejrzenia ale gościu, który to robi powiedział, że sam już jest zdezorientowany bo przypadek jest niestandardowy (ale przecież gdyby było inaczej poradziłby sobie każdy z tym problemem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie vag wywala błędy bo nie podałeś albo się nie doczytałem :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie jestem w stanie w tej chwili powiedzieć, część z błędów jest wtórna (sporadyczne), prawdopodobnie błąd dotyczący usterki w układzie podciśnienia jest tym, który pojawia się jako stały tyle, że mechanik wymieniał bodajże trzy zaworki z wężykami od podciśnienia no i pompę "vacuum". Trochę pomogło ale nie wiele i błąd jak wywalało tak wywala. Czekam na kontakt od diagnosty wtedy dowiem się dokładniej, który jest stały, no chyba że się okaże że udało mu się znaleźć przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawaj wszystkie nawet te nie stałe, to jest klucz do tego żeby szukać przyczyny,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jakie błędy będę wiedział jutro, na chwilę obecną tyle co wiem to że: system katalizatora, sonda lambda, system podciśnienia. Niestety nie doszedł co to może być, ma jeszcze konsultować z mechanikiem, teorii ma kilka, ręce normalnie opadają... Od komputera (był zamoczony, powycierał przelutował coś tam, oczyścił, obudowa była lekko zaśniedziała), poprzez łańcuszek na rozrządzie i kąt ustawienia "wanusów" ??? (waha się miedzy 6 a 7% ale nie wie jakie wartości są prawidłowe dla tego modelu silnika) do układu z pompką podciśnienia (wymieniona na nową, na 100% bez sensu). Dodatkowo zastanawia go zrywanie łączności z VAG'iem (ale to było chyba przed oczyszczeniem???). W każdym razie, póki co sytuacja bez zmian.[br]Dopisany: 24 Czerwiec 2010, 17:32_________________________________________________No cóż, elektronik stwierdził że z jego strony wszystko jest ok tzn. parametry są prawidłowe i twierdzi że to musi być od strony mechanicznej. Lekkie drżenie pozostało, na razie nie pluje błędami no ale przejechałem dopiero jakieś 20 km więc na razie to za mało. Obstawia że mogą to być wanosy, czujnik w systemie podciśnienia układu hamulcowego i to tyle co mu przychodzi do głowy po dwóch dniach diagnostyki. Sam twierdzi że to "ciekawy" przypadek. Rzeczywiście auto jeździ ok, nie ma braku mocy, ma odejście tylko ta praca silnika. Faktem jest że im bardziej się rozgrzewa tym bardziej słychać "cykanie" w okolicach rozrządu ale nie daje 100% pewności że to wanosy, koszt wymiany z częściami to około 2500 PLN, wiec chyba na razie poczekam aż sypnie błędami i chyba zweryfikuję gdzie indziej, czy będą podobne podejrzenia czy może jakieś inne pomysły. W grę również może wchodzić pompa oleju (no ale jak wcześniej już pisałem wszystkie testy przechodzi ok) jeżdżę na castrolu 5w-40 a to podobno nie jest najlepszy olej więc powiedział że można spróbować zalać go motulem żeby przeczyścić całość z tym że nie daje gwarancji czy potem nie wysypie się turbo (dostanie luzu na panewkach, o ile dobrze pamiętam). No już sam nie wiem u kogo się radzić żeby poprawnie zdiagnozować bo przecież nie zacznę wymieniać wszystkiego po kolei. Może ktoś miał podobne przejścia z tym modelem silnika, prośba o pomoc/kontakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ciekawy jestem czy poradziłeś sobie z tą usterką. ja także posiadam B6 z BEX. Dzis zapaliłam mi sie kontrolna spalin. Ciekawe co mnie czeka.

jestem ciekaw co to jest ta kontrolna spalin??? :mysli: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno tu nie byłem. Ta "kontrolna" to pomarańczowa kontrolka na "szafie" z ikonką silnika. Ot co. Zapala się co jakiś czas potem 1-2 mies. gaśnie. Silnik pracuje normalnie przy zapalonej jak i zgaszonej. Czy ktoś ma (miał) takie coś?

Wysłane z iPhone 4S za pomocą

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest żadna kontrolka od spalin tylko sygnał że coś się dzieje i trzeba podpiąć się pod kompa żeby zdiagnozować co się dzieje nie tak ,a że gaśnie to masz błąd sporadyczny ale nie ma co bagatelizować tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zabranie głosu w sprawie. Właśnie to że gaśnie i po jakimś czasie się zapala to mnie "znieczula". Kilka razy byłem w serwisie i auto było kilkukrotnie podpisane do VAG. Koleś z Audi powiedział za pierwszym razem ze to złe paliwo (tankowalem wtedy na Łukoilu), następnym razem, ze znów złe paliwo ( wtedy było tylko BP). Kolejny raz znów podpięty do kompa w serwisie i tym razem zasugerowali że to może byc coś z katalizatorem. Za każdym razem oczywiście błąd był kasowany i kontrolka zgaszona. Auto użytkuje od nowości (2004). Przebieg 133500 km. Mało jeżdżę i w większości w mieście. Ma ktoś pomysł co może byc? Dzieki

Wysłane z iPhone 4S za pomocą

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam nie podepniesz pod kompa i nie podasz numerów błędów to raczej nic z pomocy nie będzie. Za mało konkretów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...