Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHH] Usterka chyba zlokal. kopci na czarno i spadek mocy 1.9TDI AHH


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :>

Panowie potrzebuje schemat węży podciśnienia dla silnika 1.9TDI AHH.

Szukałem na całym forum i znalazłem dużo schematów, ale nie do silnika AHH.

Problem polega na tym, iż samochód w górnej partii obrotów słabo się zbiera tzn. I,II bieg idzie w miarę ale III,IV,V bieg słabo tak jakby miał 100hp a ma prawie 160hp :evil:.W każdym razie 130hp objechałoby mnie z każdej strony.Także na pierwszy plan chciałem sprawdzić dokładnie te węże, bo dolot sprawdziłem i jest ok. a jeżeli nic nie znajdę to będę szukał w przepływce i ostatecznie logi dynamiczne. Dodam, że samochód nie łapie trybu awaryjnego i turbina według mnie dobrze pompuje kręci spokojnie 4tyś.obr. no ale nie ta moc co była :(.

Więc proszę o wstawienie lub przesłanie na PW schematu jak ktoś ma.

Pozdrawiam. :)

Opublikowano

MD8ar.jpg

może pomoże :)

Opublikowano

na pierwszy plan chciałem sprawdzić dokładnie te węże, bo dolot sprawdziłem i jest ok. a jeżeli nic nie znajdę to będę szukał w przepływce i ostatecznie logi dynamiczne. Dodam, że samochód nie łapie trybu awaryjnego i turbina według mnie dobrze pompuje kręci spokojnie 4tyś.obr. no ale nie ta moc co była :(

jest jedna rzecz, skoro nie łapiesz trybu awaryjnego to przyczyny nie szukaj w wężykach podciśnienia, właśnie na dzień dobry a nie na koniec powinieneś zacząć od logów dynamicznych - tyle mogę Ci doradzić z własnego doświadczenia.

Opublikowano

sprawdz przepływke.Znajomy miał podobny przypadek od 3 biegu auto traciło moc.Logi były robione wszystko ładnie bez zadnych błędów na kompie.Usterka była przepływka której VAG nie zlokalizował nie wiedziec czemu

Opublikowano

Logi były robione wszystko ładnie bez zadnych błędów na kompie.Usterka była przepływka której VAG nie zlokalizował nie wiedziec czemu

wierzysz, że Vag nie pokazał błędu braku połączenia z przepływką ?

Przecież w logu dynamicznym grupy 003 od razu widać czy przepływka działa i jest widziana czy nie - wartość MAF actual jest wtedy stała i wynosi 550 mg/skok w całym zakresie obrotów i obciążenia.

Opublikowano

Ok dzięki Panowie .

Ale i tak najpierw zacznę od węży i przepływki bo to nic nie kosztuje a na koniec logi :chytry:

Kolego Sztomel a co sugerujesz po własnych przejściach jaka może być przyczyna.

Dziś jeszcze sprawdziłem dolot i jest opcja taka iż w samochodzie był montowany WSKAZNIK BOOST i przy wężyku do wskaźnika który idzie z dolotu jest troszkę wilgotno od oleju także na pewno tam jest przeciek tylko że tam jak coś to jest mikro dziurka więc nie wziąłem tego pod uwagę ponieważ nie sądze-sądziłem że ona może spowodować taką usterkę,czy to możliwe.W tygodniu kupie klej do szyb i podkleje to i zobaczę czy coś to da :gwizdanie:

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego Sztomel a co sugerujesz po własnych przejściach jaka może być przyczyna.

Już napisałem co sugeruję - podpiąć vaga, sprawdzić błędy oraz parametry najistotniejszych kilku grup i wiadomo wtedy za co się zabrać, zainwestowałem jakiś rok temu 90 zł w Vaga i spłacił mi się już wielokrotnie więc teraz mnie diagnoza nic nie kosztuje i nie muszę kupować lub podmieniać części na chybił-trafił w poszukiwaniu przyczyn niedomagania mego auta jeśli chodzi o rzeczy, które spokojnie Vagiem da się zdiagnozować.

Opublikowano

Panowie dziś odebrałem samochód od mechanika "twierdzi że niby turbo" ponieważ jest trochę oleju w wężach a odma jest w porządku.Byłem u Aligatora "błędów nie ma i twierdz iż turbo daje rade bo pompuje do 1.20 bara.Moim zdaniem olej w węzach to daje trochę znać na pewno odma ale czy uszczelniacze na turbinie mają coś wspólnego z czarnym dymem i spadkiem mocy na IIIbiegu powyżej 3000tyś słabo ciągnie, IV idzie słabo od 2000tyś, V bieg nawet jest dobry ale szału niema.

W poniedziałek jadę do pompiarza może on coś znajdzie bo ja ja już sam nie wiem ;(

Opublikowano

To byłeś u Aliego i nie znalazł przyczyny ? Uszczelniacze wałka turbo nie mają nic wspólnego z kopceniem na czarno z wydechu i spadkiem mocy.

Odradzam wizytę u pompiarza bo z doświadczenia wiem, że i tak zaproponuje Ci jej regenerację a poprawy nie uzyskasz. Wykonaj najpierw pełne logi statyczne i dynamiczne Vagiem i wklej do nich linki. Dla ułatwienia podaję stronę, na której po wklejeniu oryginalnych logów z Vaga w formacie csv zostaną one automatycznie przekonwertowane i będą ładne i czytelne : http://vaglog.rtnet.pl

Opublikowano

Logi dynamiczne robił mi Ali.. no ale zapomniałem aby mi je dał :wallbash:,jednakże Aligator stwierdził po logach iż wszystko jest ok. :rolleyes: i obstawia wtryski :(.Ja już byłem wcześniej u innego (pompiarza- generalnie zleciłem mu sprawdzenie wtrysków) i sprawdzał mi je po czym stwierdził że jeden wtrysk sika jak z kranu a reszta jest w miarę dobra, dodał jeszcze że na żadnym z wtrysków nie uzyskuje większego ciśnienia jak 160bar.Jutro jadę do Śmietany z Kobióra ,Aligator mi go polecił bo poprzedni pompiarz był jak dla mnie niewiarygodny...(niby twierdził że ma stół boscha a jak się okazało cytuje: mam stół ale nie boscha :blink:!!!) i właśnie to mnie ciągnie do innego pompiarza który także generalnie ma się skupić na wtryskach a ma mi tylko sprawdzić czy pompa daje dobre ciśnienie oraz jaka jest dawka paliwa ,a resztę to już będą robione wtryskiwacze.Problem jest w tym iż nie wiem jaka powinna być statyczna dawka paliwa po modach ?

Logi miałem robione jeszcze w zimie i już wtedy zaczynał się problem, link do wątku:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=115956.0;highlight=gajostomasz

Ach zawór EGR zaślepiłem na wlocie do kolektora ssącego a nie na wylocie z k.wydechowego czy tak może być :mysli:

Opublikowano

Acha zawór EGR zaślepiłem na wlocie do kolektora ssącego a nie na wylocie z k.wydechowego czy tak może być :mysli:

nie ma żadnego znaczenia czy dopływ spalin zaślepisz przy kolektorze spalin czy na ich wlocie do zaworu EGR więc może tak być.

Przyczyna braku dynamiki jest widoczna w grupie 001 (rzeczywista dawka paliwa), 003 (dawka powietrza) oraz 008 (ograniczenie dawki paliwa na podstawie pomiaru masy powierza z przepływki). Bez aktualnych logów można jedynie zgadywać. Skoro jednak Ali stwierdził, na podstawie tych wartości, że przyczyną są wtryski to nie będę obstawiał nic w ciemno, tym bardziej, że nie wiem na ile został ustawiony limiter dawki paliwa itd.

Opublikowano

czyli sugerujesz abym po zrobieniu wtrysków podjechał do Aliego na korektę dawki (softu)[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 09:54_________________________________________________

czyli sugerujesz abym po zrobieniu wtrysków podjechał do Aliego na korektę dawki (softu)

Dziś dzwonił pompiarz i stwierdził iż wtryski są w miarę dobre jedynie co było złe ciśnienie (150b-160b/290b) zleciłem mu aby ustawił na 190b/300b a jeżeli chodzi o pompę to zrezygnowałem bo za samo sprawdzenie zawołał 600zł :kox:

Także po odbiorze podjadę do Aliego i zlecę mu aby ponownie przyjrzał się tym dawkom paliwa ewentualnie korekta softu.Dziwi mnie tylko iż jak mogły się one same rozregulować same bo przecież przedtem było ok. chyba iż miał na to wpływ wymiana rozrządu bo stało się to odczuwalne właśnie po wymianie a rozrząd jest na pewno dobrze założony.[br]Dopisany: 15 Wrzesień 2010, 11:39_________________________________________________

czyli sugerujesz abym po zrobieniu wtrysków podjechał do Aliego na korektę dawki (softu)[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 09:54_________________________________________________

czyli sugerujesz abym po zrobieniu wtrysków podjechał do Aliego na korektę dawki (softu)

Dziś dzwonił pompiarz i stwierdził iż wtryski są w miarę dobre jedynie co było złe ciśnienie (150b-160b/290b) zleciłem mu aby ustawił na 190b/300b a jeżeli chodzi o pompę to zrezygnowałem bo za samo sprawdzenie zawołał 600zł :kox:

Także po odbiorze podjadę do Aliego i zlecę mu aby ponownie przyjrzał się tym dawkom paliwa ewentualnie korekta softu.Dziwi mnie tylko iż jak mogły się one same rozregulować same bo przecież przedtem było ok. chyba iż miał na to wpływ wymiana rozrządu bo stało się to odczuwalne właśnie po wymianie a rozrząd jest na pewno dobrze założony.

Panowie odświeżam temat.

Byłem prę dni temu u Aligatora :tongue4: i co się okazało, iż turbinka pada :( tzn. ma skoki ciśnienia raz ładuje w miarę raz bardzo słabo. Hamownia pokazywała z każdym razem inaczej, ale mniej więcej nie stracił tak dużo na mocy jak myślałem, bo powinien mieć 159KM a wychodziło 153-156KM tylko linia na wykresie z hamowni była bardzo falista.

To co zrobiłem to zmniejszyłem dawkę na nastawniku z 3,5 na 5,5mg, korekta softu i zmniejszenie mocy na 150KM aby zmniejszyć dymienie.Dziwna sprawa, bo jakoś tej mocy nie czuje raz idzie lepiej a raz słabiej :confused4:.

A więc Panowie moje pytania.

-jaką turbinkę wybrać, aby była dobra i dodać kilka koników (myślałem od AWX 130ps)

-jaką bezpieczną moc wytrzyma ten motor i na ile zrobić korektę softu

-dziwi mnie to, że nieraz samochód ma dziwny spadek mocy od początku, czyli pierwszy bieg i muszę mu wciskać więcej gazu, aby jechał normalnie od 900obr.( a innym zaś razem ładnie ciągnie od 900obr.) a przecież turbina daje odczuwalną moc po 2000tyś. Czy dobrze myślę czy też ona daje jakieś doładowanie od początku, czyli od 1000obr

Silnik aktualnie ma korpusy 110 i końcówki wtryskiwaczy 0.216 + program

Opublikowano

przecież te pytania powinieneś zadać Aliemu skoro u niego byłeś, on jest tunerem i wie jak ustawić moc i moment przy danych gratach dla tego silnika aby było bezpiecznie. Piszesz, że turbo pada bo ma skoki ciśnienia a mnie się nie wydaje aby to była wina turbo tylko sterowanie ciśnieniem szwankuje.

Opublikowano

chodzi Ci o zawór N75?a z tego co mi wiadomo to zawór regulujący ciśnienie i on jak jest uszkodzony to objawy są inne tak myślę i wywalało by go w błędach lub łapie notlauf.Rozmawiałem z Alim on sądzi iż na turbinie ze 130ps może zrobić 160-190max :kwasny:.i zaleca 160-165ps a na serii było 160ps :gwizdanie: i dlatego pytam.

Pytałem Ciebie bo chciałem poznać Twoją opinie :decayed:

A co jest dziwne nie czuje wyraznie momentu załączenia turbiny tzn.fakt iż samochód lepiej idzie po tych 2000tys. ale nie jest zbyt mocno wyczuwalne włączenie sprężarki.

Opublikowano

Pytałem Ciebie bo chciałem poznać Twoją opinie :decayed:

moja opinia nie jest miarodajna bo nie jestem tunerem ani nawet mechanikiem samochodowym więc w takich kwestiach się nie wypowiadam, nie czuć wyraźnego kopnięcia bo masz turbo ze zmienną geometrią a one charakteryzują się płynnym przyrostem turbodoładowania, układ sterowania turbodoładowaniem to nie tylko N75 ale cała instalacja podciśnienia wraz z akumulatorem podciśnienia, pozostałymi elektrozaworami, które nie tylko uszkadzają się elektrycznie ale i mechanicznie np. zabrudzenie i do tego dochodzą wszelkie nieszczelności w układzie podciśnienia jak i dolotu - nawet te najmniejsze i to wszystko składa się na problem z prawidłową regulacją ciśnienia doładowania oczywiście pomijając zmienną geometrię i siłownik nią sterujący.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...