Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] 2.0TFsi Ciśnienie doładowania dolna granica przekroczona p0299 N75


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co to za bląd? Wertowałem neta i nie mogę nigdzie nic konkretnego znaleźć... są jakieś szczątkowe informacje o zaworze n75 odpowiedzialnym za doładowanie. Autko przestało przyspieszać... było koło 7s do setki, teraz ledwo 10s więc czuć wyraźny spadek mocy. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Może sam mogę sprawdzic ten zawór ale nie wiem gdzie szukać. Chciałbym uniknąć Rowińskiego...

Opublikowano

Albo mechaniczne uszkodzenie turbo lub zapieczone kierownice, na co bym nie stawiał, albo problem z zaworem sterowania turbem (przycina się) - raczej napewno to. Albo Rowiński albo mechanik, który przynajmniej wie gdzie jest ten zawór i umie go bezinwazyjnie wymontować i najlepiej wymienić na nowy. Dobrze też byłoby zrobić logi dynamiczne i wkleić to może ktos kto ogarnia temat sie wypowie. Pozdr.

Opublikowano

Dzieki bardzo za sugestie... niestety za tydzien dopiero do mechanika jest termin więc moje pytanko, gdzie jest i jak wygląda ten zawór n75? Może sam go zrobię pod warunkiem, że znajdę. Szukałem w necie ale są tylko zawory od TDI a one są chyba inne.

Opublikowano

Kolego w piątek diagnozowaliśmy z Adasiem w jego BWE dokładnie taką samą usterke... narazie wiadomo ,ze zaworek znajduje sie przy turbince ma 2 wyjscia na powietrze i wtyczke z dwoma kabelkami. Widac go ladnie z przodu silnika jest przykrecony do takeij blaszki przy turbo... patrz od strony chłodnic po stronie pasazera i napewno go znajdziesz :)

Koszt w Aso po moich rabatach okolo 100 w poniedzialek wymieniamy zaworek to napisze czy autko wróciło do zycia.. ale wsystko wskazuje ,ze to on...

pozdrawiam

Łukasz

EDIT: rozbierac tego zaworka nie ma sensu jak nowy jest tak tani w serwisie... ich zywotnosc to okolo 80-100 tys km a potem to juz loteria...

Ja bym sie nie zastanawial i kupil w ASO tym bardziej ,ze cena jest OK!

Opublikowano

Albo mechaniczne uszkodzenie turbo lub zapieczone kierownice,

zapieczone kierownice czego ?

Opublikowano

Albo mechaniczne uszkodzenie turbo lub zapieczone kierownice,

zapieczone kierownice czego ?

Bzdura ??

zapewne chodzilo Ci o kierownice lopatek w turbosprezarce ktorych nie ma turbobenzynie. te turbosprezarki nie posiadaja zmiennej geometrii jak powszechnie stosuje sie w dieselach (VTG, VGT czy VNT jakkolwiek by to nazwac)

:wink4:

Opublikowano

Na środę jadę do ASO, zobaczymy co powiedzą... do tego czasu sam powalcze z zaworkiem ale z tego co widzę wymontowanie go to nie lada problem... cholera zrobiłem diagnostykę, mam wszystkie błędy z silnika a w aso i tak robią swoją i kasują na 140zł... lipa straszna ale chyba będę musiał przeboleć. Dam znać jak już moja czarna strzała wyzdrowieje :>

Wymieniłem zawór N75 i niestety nic nie pomogło. Co prawda przyspieszenie wzrosło o ponad sekundę (pomiar vagiem) ale dalej to nie to samo. Pozostał jeszcze jeden zawór. Dla potomności wrzucam fotki zaworu N75 i jego umiejscowienie w silniku. Ciężko dostac sie tam torxem dlatego ja wykręciłem 2 śruby kluczem nasadowym 10 i wyjęłem zawór razem z blachą do której jest przykręcony. Koszt w ASO 94zł plus oczywiście zaciski na wężyki 3sztuki po 2zł.

55FX0.jpg

d_D2J.jpg

d_Kx9.jpg

Bxah0.jpg

lQI00.jpg

Błąd p0299 oznacza prawdopodobnie konieczność wymiany jeszcze jednego zaworu o numerze 06H 145 710 D. Troszkę mozna o nim poczytac tutaj http://www.my-gti.com/476/volkswagen-oem-diverter-valve-upgrade Koszt w ASO to 220zł.

Opublikowano

tak jak pisal ghost1717, mam taki sam problem, dzisiaj przeczyscilismy jeden zawor, turbo troche ruszylo ale i tak nie ma szalu i blad nadal jest. Jutro bedziemy sprawdzac nieszczelnosci..

Opublikowano

stało sie to nagle czy stopniowo narastało ????

jaki przebieg ma auto ?????

może klapa WG sie zacina ????

Mach, Kolego, benzynach tez mozna spotkac kierownice w turbinach takim przykładem sa auta Porsche, ale to margines

Opublikowano

Mach, Kolego, benzynach tez mozna spotkac kierownice w turbinach takim przykładem sa auta Porsche, ale to margines

te turbosprezarki nie posiadaja zmiennej geometrii ...

jak widzisz napisalem w odniesieniu do TYCH konkretnie wykorzystywanych w TFSI

natomiast sama technologia w turbobenzynach byla juz wykorzystana na przelomie lat 80 i 90 chociazby w 405 T16

wracajac do tematu, mysle ze problemem jest ten DV. mimo zupelnie nowej konstrucji i sterowania w stosunku do chocby 1.8T to slaby punkt w osprzecie TFSI

Opublikowano

ja tylko dodam od siebie skromne 2 linki....

http://deviantspeed.com/store/index.php?main_page=product_info&products_id=12

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/143751-B7-A4-2.0T-Forge-DV-DIY

co do pojawiania sie usterki to poczatkowo sporadycznie sie to dzialo...

Adam jezdzil z tym chyba z 6 miesiecy

...Wczesniej chyba nie bylo zadnych niepokojacych objawow poza bledem w kompie.

pozdro :)

Opublikowano

U mnie stało się po chiptuningu... autko napędzało się jak motor ale widać DV nie wytrzymało. Chciałem wykręcić ten zawór ale za cholerę nie ma tam dojścia z kluczami... przynajmniej ja z moimi kluczami w garażu, w kanale nie dałem sobie z tym rady. Dla świętego spokoju autko wędruje jutro do ASO i niech oni się tam martwią. Szkoda tylko kasy ale chyba więcej na to straciłbym czasu niż to warte.

Poczytałem sobie te 2 linki u kolegi i cholera może warto w coś takiego zainwestować? Ale w zasadzie nie wiem co taka modyfikacja daje :> Ten zawór wygląda dużo solidniej ale po co te całe węże dodatkowe, co one dają:)

Opublikowano

zawor wytrzymje duzo wieksze cisnienie , jego charakterystyka jest duzo lepsza, auto ciagnie od samego dolu do samego konca :)

to tak w skrocie... Jest to wlasnie zawor dla aut z chipem ktore mialy problemy jak Wasze po zwiekszeniu cisnienia doladowania.

Ja juz Adamowi pisalem... nawet bym sie nie zastanawial :))

pozdrawiam[br]Dopisany: 29 Czerwiec 2010, 13:18_________________________________________________CHLOPAKI COS DLA WAS :)http://www.shtuning.pl/Recyrkulator_20_TFSI_FMFSITV-184.html

FMFSITV

zastosowanie: silniki VAG 2.0 FSI TURBO

Wielu użytkowników pojazdów z silnikiem 2.0 TFSI po zwiększeniu mocy ( remap) ma problem z oryginalnym zaworem.

Po zwiększeniu mocy turbo pracuje w większych temperaturach w wyniku czego plastikowy tłoczek w oryginalnym zaworze ulega zniszczeniu . Dlatego tez Forge Motorsport wyprodukował ALUMINIOWY zamiennik, który nie ulega takiemu zniszczeniu.

Do zaworu dostarczany jest cały osprzęt potrzebny do jego zamontowania.

Po założeniu zaworu silnik NIE WYRZUCA błędów, co znaczy ze zamontowanie go jest całkowicie bezpieczne!!!

Jest on całkowicie kompatybilny z ADAPTERAMI BLOW OFF FORGE.

CENA 669 ZL!!!

Mozna do tego by zalozyc jeszcze Blow Off'a i cieszyc sie magicznym psssttt... :D

pozdro

Opublikowano

zamawiamy :>

Opublikowano

Tu jest małe porównanie:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3336171

Czyli zmiana na Forge

- nie wykazała żadnej znaczącej poprawy doładowania

- nie wykazala żadnej poprawy narastania cisnienia doladowania

- nie wykazala zadnej poprawy w zakresie srednich i wysokich obrotów

- wykazala 0.3 s opoznienie przy zalączaniu (przy puszczeniu "gazu")

- wykazala niepożadany wzrost cisnienia zwrotnego na turbinie o 3-5 psi (200-350 mbar)

- Forge jest urzadzeniem sterowanym mechanicznie (prozniowo) , zawor seryjny jest sterowany elektrycznie (elektromagnes) wiec dziala szybciej

Znalazłem to na innym forum. Chyba lepiej wymienić sobie na oryginalny zawór tylko oznaczony literką D na końcu. W nim nie ma juz tego "gumowego kondonka", który powoduje całe to zamieszanie a do tego koszt w ASO 220zł a ten Forge 669zł... zobaczymy jak to jutro będzie po wymianie.

Kurcze ale cały czas nie wiem jak ludzie wymieniają ten zawór w 15minut???!!! Przeciez tam nie ma żadnego dojścia żeby wykręcic te 3 śruby... albo ja tak mało bystry jestem co również wykluczone nie jest :>

Opublikowano

W seryjnym aucie myśle ,że seryjny DV jak najbardziej ok... jednak gdy auto ma chipa i chcemy nim dłużej jeździć to wybrał bym chyba jednak DV Forge :) Z tego co pamietam turbo Adama pompuje duuzo wiecej niż w aucie które użyto do testu w Twoim linku. tj. 1070mbar

i w tych właśnie warunkach ten DV może okazać sie lepszy. Tak samo tylko inaczej pisze na stronach które wam podałem :)

Nie wiem jak Wy ale ja lubie mieć dobre czesci pod maską. Jak wszyscy wiemy seryjne DV lubią sie wysypywać.

(właśnie z powodu większego ciśnienia niż na jakie są projektowane/testowane )

Wcale tak łatwo nie jest wyciągnąc starego i jest tam cholernie mało miejsca. Po co robić coś 2 razy ??

Słyszał ktoś aby komuś padł Forge ?? Brat miał w A3 1.8 ps zaworek tej firmy i chodziło super.... tak wiec zaufanie jakies do firmy już mam :) Wybór należy do kierownika SERIA czy Forge :rolleyes:

[br]Dopisany: 29 Czerwiec 2010, 22:36_________________________________________________tutaj macie jeszcze 1 opinie na temat zaworków selekcji C i D jak widać wcale nie jest tak różowo z zmiana z starego na nowy model

i różne auta mogą różnie reagować

http://www.my-gti.com/476/volkswagen-oem-diverter-valve-upgrade

:blink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...