Artas Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Witam. Tak jak w temacie. Jestem ciekawy czy dało by radę wyrzucić z a4 b6 multitronika i zastąpić go skrzynia manualną. Co potrzebne do zmiany? Jakie mniej więcej są to koszty? Czy ktoś już coś podobnego robił ? Czy możecie polecić warsztat bądź klubowiczów. Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc. POzdrawiam[br]Dopisany: 28 Czerwiec 2010, 20:02_________________________________________________a dodam tylko że zmiana była by w A4 3.0 FWD
HiRide Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Uzyj opcji szukaj.Bylo juz kilku chetnych do takiej operacji ale o ile mi wiadomo jednak zrezygnowali.
Bart-S Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Artas - coś Ci się dzieje z tą skrzynią, że kombinujesz ze swapem?
Artas Opublikowano 29 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2010 Dzieje jak się dzieje... nie mam czasu żeby się wziąć za nią. Ale też dlatego chce zrobić swapa bo nie ma tej frajdy z jazdy. Nie czuję tego przyspieszenia. Miałem okazję ostatnio pojeździć w manualu i bez porownania. I ogólnie mam wrażenie że coś opadł.
Thom4s Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 To sprzedaj samochód i kup drugi w manualu. Ja mam taką samą frajdę z jazdy automatem (tyle, że tiptronic) jak manualem, a po mieście nie ma porównania. Nie wiem jak w multi, bo nie jeździłem.
Bart-S Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Przecież multitronic 3.0 przyśpiesza w tym samym czasie co manual z tym samym silnikiem (6.9s) - tip zamula w porównaniu do dwóch pozostałych skrzyń... Nie czujesz aż tak wciskania w fotel bo wynika to z charakterystyki pracy przekładni CVT. IMO z przekładką będziesz miał więcej problemów (kasa i czas) niż z naprawą skrzyni i doprowadzeniem jej do prawidłowego stanu. Z drugiej strony jeśli w swojej 3.0 masz skrzynkę ze sprzęgłem 6 lamelowym to chyba bym się tego pozbył. Koszt modyfikacji znacznie przekroczy 3tyś zł (konieczna wymiana wałka wejściowego a to już dodatkowe 4-5tyś). Jeśli masz zapędy sportowe - może rzeczywiście lepiej zrobić swapa albo sprzedać auto. Zapnij VAG-a sprawdź jaki masz sterownik i wersję softu. Oznaczenie skrzyni znajdziesz na wlepce serwisowej. ...i może napisz kilka zdań co dokładnie się dzieje. To, że opadł z sił nie musi oznaczać usterki skrzyni. Poczytaj sobie o silnikach FSI,o syfie który zbiera się w komorze spalania i jak to wpływa na moc.
Thom4s Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Bart, ale w 3.0 B6 nie ma FSI. Co do tiptronica to różnica w przyśpieszeniu w stosunku do manuala to różnica 0,1s na korzyść skrzyni manualnej. :gwizdanie:
Bart-S Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Racja popieprzyłem z 3.2 FSI w B7. Jeśli chodzi o tiptronika i manuala - zależly jeszcze od jednostki Np. 3.0 Quattro B6 w manualu osiąga 100km/h w 7.1s a w tipie 8.7s. Masakra... Dla porównania ośka manual i multi 3.0 mają ten sam czas - 6.9s.
Thom4s Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Racja popieprzyłem z 3.2 FSI w B7. Jeśli chodzi o tiptronika i manuala - zależly jeszcze od jednostki Np. 3.0 Quattro B6 w manualu osiąga 100km/h w 7.1s a w tipie 8.7s. Masakra... Dla porównania ośka manual i multi 3.0 mają ten sam czas - 6.9s. Coś ciężko mi uwierzyć w aż tak dużą różnicę, muszę poszperać w necie. Jakie masz źródło? Też myślałem nad swapem na manual jak będę rezał silnik, ale stwierdziłem, że zrobię to dopiero jakby mi się wysypał tip, bo inaczej to strata kasy.
Bart-S Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Racja popieprzyłem z 3.2 FSI w B7. Jeśli chodzi o tiptronika i manuala - zależly jeszcze od jednostki Np. 3.0 Quattro B6 w manualu osiąga 100km/h w 7.1s a w tipie 8.7s. Masakra... Dla porównania ośka manual i multi 3.0 mają ten sam czas - 6.9s. Coś ciężko mi uwierzyć w aż tak dużą różnicę, muszę poszperać w necie. Jakie masz źródło? Też myślałem nad swapem na manual jak będę rezał silnik, ale stwierdziłem, że zrobię to dopiero jakby mi się wysypał tip, bo inaczej to strata kasy. Dane z katalogów A4 B6 - 2000, 2001, 2002, 2003 i 2004... Wszędzie się powtarza więc wykluczam błąd w druku. W innych jednostkach silnikowych z napędem Q nie ma już takiej tragedii jak tutaj.
Artas Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2010 Drodzy koledzy, sprzedanie mojej a4-ki nawet nie wchodzi w rachubę Bo ją po prostu kocham Wiem że mógłbym znaleść innego 3 litrowego ale... to nie będzie moja... nie te wyposażenie i nie ten wygląd. Drugiego takiego jeszcze nie spotkałem. Co do vag-a nie mam możliwości podczepienia (brak urządzenia, brak dostępu) A co do skrzynie... sprzęgło mam 6 lamelowe. I zacięcie sportowe również mam . Co do objawów. Skrzynia szarpie przy zmianie z 1 na 2 i czasem dojezdzaniu do swiateł jak zwalniam a po tem zaczne przyspieszać to również jest szarpniecie. Przy stałej jezdzie skaczą obroty. A przy szybkim przyspieszaniu nie ma objawów. Co ciekawy przy jezdznie na tempomacie nie ma żadnych z wyżej opisanych objawów. Co zauważyłem, na początku po rozruchu samochodu, przy początkowej jeździe też nie ma żadnych objawów, dopiero z czasem (jak skrzynia się nagrzeje) zaczyna być meksyk czasem tylko czekam jak usłysze jak mi łańcuch się zrywa. Co jeszcze mogę dodać, a może to że jak stoję na wzniesieniu dość ostrym to samochód nie cofa się do tyłu gdy załącze bieg D. Z chęcią bym zrobił... ale nie mam czasu więc myślę dać fachowemu serwisowi który się zajmuje naprawą skrzyń. Ale własnie boje się tych kosztów w okolicach 8 tyś. bo poprostu na chwilę obecna nie stać mnie na to. Chyba że rozłożą mi to na raty. Nie wiem co mam robić. Obecnie samochód stoi w garażu od 2 tygodni bo nie chce go katować. Zapomniałem powiedzieć model skrzyni według wszystkich karteczek w karcie pojazdu i w samochodzie model skrzyni to FSG
Thom4s Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Swap na skrzynie manualną musisz również liczyć w granicach 5tys zł, więc lepiej naprawić multi.
Bart-S Opublikowano 1 Lipca 2010 Opublikowano 1 Lipca 2010 Podjedź na lokalnego spota: http://www.a4-klub.pl/smf/spociki_warszawskiewtorki_g1900_promenada_poziom_3-t45.59895.html Koledzy na pewno pomogą Ci z VAGiem. Sprawdzisz wersję sterownika i wersję oprogramowania. Oprócz tego zerknij także do grup wartości mierzonych - grupy 010, 011, 012 i jeśli będzie to 065. Zróbcie printscreeny a następnie wklej je tutaj (pomiary wykonaj na rozgrzanej skrzyni = 70 stopni, temperatura oleju - widać to w 3-cim indeksie grupy 10 i 11). Jeśli będziesz miał sterownik 01J 927 156 CS - potwierdzi to obecność sprzęgła 6 lamelowego. 8E2 910 155 P to moduł pod 7 lamel. Wersje oprogramowania dla sterownika: 2000, 2010 (stare). 2043 ostatnia - usuwa problem z błędną diagnostyką zaworu bezpieczeństwa jako zablokowanego (objawy - problemy z ruszaniem, brak reakcji na gaz - tryb awaryjny na FIS, po włączeniu i wyłączeniu zapłony wszystko OK). Oprócz tego dopracowano tam kilka innych rzeczy - największy plus to łagodniejszy program dla przekładni. Sprawdź też jeśli możesz - kiedy ostatnio był wymieniany olej ATF i czy wcześniej dokonywano jej regularnie (tutaj trzeba będzie udeżyć do ASO).[br]Dopisany: 30 Czerwiec 2010, 20:15_________________________________________________Doszukałem się jeszcze nowszej wersji softu dla Twojej skrzyni - 3031 (rozwiązuje problem z drganiami przy wrzuconym R), 3400 - (zmienia charakterystykę pracy sprzęgła, to naprawdopodobniej najświeższy i najbardziej dopracowany program - jeżdżę na jego odpowiedniku dla skrzyń montowanych w dieslach).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się