Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ALG] Duży wyciek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ktoś się orientuje z tym silnikiem? Mam dość duży wyciek po przejechaniu ok 400km muszę dolać ok 0,5l oleju. Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów od strony kierowcy i dalej tak cieknie. Dodam że wyciek jest z wyższych partii silnika :/ i nie mam pojęcia co to może być :/

Opublikowano

Nie chce zle wrozyc kolego, ale jesli cieknie od gory silnika, po stronie pasazera, po skrzyni biegow, po polosi, dalej w dol, to jest duza szansa, ze jest to uszczelniacz walu (tylny) piekielna robota, trzeba zdjac skrzynie, sprzeglo, wydech, uff, itd.

Ale moze ktos z kolegow, ma w tej materii doswiadczenie i doradzi co zrobic.

Powodzenia :hi:

Opublikowano

Cieknie z przodu od strony kierowcy wygląda to tak jakby od klimy ciekło? lub gdzieś od czoła i nie mam pojęcia co to może być :/

Padło podejrzenie że to z uszczelniaczy wałków bądź wału od rozrządu :/ a tam gdzie ja mieszkam nikt nie ma sprzętu do rozebrania takiego rozrządu

Opublikowano

kolego jeżeli cieknie z przodu to do sprawdzenia jest uszczelka napinacza łańcuszka i symering na walku rozrządu... Najpierw bym sprawdził tą uszczelkę zestaw kosztuje 32 zł orginał w

serwisie i można ją samemu wymienić :wink4: W zestaw wchodzi uszczelka pod napinacz i pół księżyc (poz 10A na zdjęciu pokazane jak to wygląda) Żeby ją wymienić trzeba zdjąć pokrywę zaworów następnie odkręcić trzy lub cztery śruby trzymające napinacz klucz tors później podważyć delikatnie śrubokrętem napinacz tak żeby wyjąć uszczelkę tylko trzeba uważać troszkę żeby nie wypadł malutki bolec od spodu napinacza. Później należy wyjąć pół księżyc.Wszystko trzeba teraz odtłuścić delikatnie na półksiężyc i uszczelkę położyć silikon i wszystko złożyć i po zabiegu :naughty: Troszkę trzeba się namęczyć z zakładaniem uszczelki i półksiężyca. A co do wymiany symeringu to już samemu nie da rady bo trzeba zdejmować koło

(poz 5 na zdjęciu) i pasek rozrządu no chyba że kolega umie sam ustawić :gwizdanie:Ja u siebie wymieniałem w dwóch głowicach te uszczelki :cool1: Jak byś czegoś nie wiedział to pisz pomogę na pewno :good:

F0bVi.jpg

Opublikowano

jeżeli masz olej na sprężarce klimatyzacij to jedyny wyciek z góry silnika to jest albo właśnie przez tą uszczelke albo przez symering na kole na forum już gdzieś też był temat opisywany takiego wycieku.A to czy cieknie akurat z tej uszczelki u ciebie to nie wiem tylko przypuszczam po twoim opisie.U mnie też takie objawy był tylko na prawej głowicy trzy razy wyminiałem uszczelkę pod pokrywą i nie pomagało dopiero po wymianie tych uszczelek problem został rozwiązany.Jak zdejmiesz osłone ta plastikową z glowicy i dobrze się przyjżysz to w górnym rogu głowicy pod wtyczką która idzie do napinacza będzie widać pół księżyc więc może bedzie widać czy tamtędy cieknie tylko zagrzej auto żeby olej był ciepły.

Opublikowano

jutro wrzucę zdjęcia to prosiłbym o szczegółowe zaznaczenie gdzie :/

Silnik pracował ponad 30min i pracował na obrotach rzędy 3-6tys obr i rzadnego wycieku nie zauważyłem :/

Opublikowano

U mnie też jest wyciek z przodu głowicy po stronie kierowcy. Myślałem że to uszczelka pod klawiaturą, w końcu zacząłem szukać. Zdjąłem pasek rozrządu, koło zębate, metalową osłonę między głowicą i kołem, no i okazało się że leje się z małej dziurki w środku której jest kulka. Jak czytam teraz wypowiedzi kolegi PRZEMEK 2800 to się zastanawiam czy to czasem nie związku z moim wyciekiem...

Opublikowano
:hi: ja tez mialem podobny wyciek tyle mi lalo sie od strony kierowcy i mialem zalna cala lewa strone i trszke zasmarkana prawa co sie okzalo ze w czujniku cisnienia oleju spraciala mu uszczelka po wymianiejak reka odjal moze to tez wlasnie warto sprawdzic :good:
Opublikowano

W przyszłym tygodniu daje auto do mechanika na kompleksową wymianę wszystkich uszczelek w silniku... Jestem tylko ciekawy jak mnie to uszczupli finansowo :/[br]Dopisany: 03 Lipiec 2010, 23:43_________________________________________________PRZEMEK 2800 czy chodzi Ci o to co jest na zdjęciu poniżej:

thumb_22295295.jpg

Opublikowano

no tak co się da to robię sam... a zdolności manualne i techniczne jako tako mam ale rozrządu sam nie rozbiorę, a na 80% cieknie z uszczelniaczy wałków :/ Planuje ogólnie większy serwis tj. wymianę wszystkich sprężyn w zawieszeniu, sprężarkę klimy bo się skończyła i takie tam :/[br]Dopisany: 08 Lipiec 2010, 20:55_________________________________________________Byłem dziś u mechanika i powiedział że miska jest zbyt mokra w porównaniu do góry silnika żeby to ciekło z góry i zakłada że to będzie uszczelka pod miskami i uszczelniacz dolny wału [br]Dopisany: 15 Lipiec 2010, 23:03_________________________________________________już miesiąc czasu spławia mnie mechanik :/ nerwa już na na niego mam :[[br]Dopisany: 03 Sierpień 2010, 21:14_________________________________________________Mija już czwarty miesiąc jak robią mi auto i co tydzień oddaję do reklamacji, a tyle zapłaciłem za naprawę, że miałbym bardzo duży wybór w kupnie kompletnego silnika z osprzętem :/ Jednak polscy mechanicy znają się tylko na silnikach diesla i to głównie 1.9 :/ Będę walczył dalej z mechanikiem - aż do skutku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...