Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Diagnostyka skrzyni Multitronic od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 minut temu, Bart-S napisał:

Kacper - procedurę adaptacji masz opisaną w Encyklopedii Multitronika ;)

Chodzi o ten link?

 http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_b7_multitronic_encyklopedia-t94996.0.html

Niestety po wejsciu na ta strone wyswietla blad 404 Not Found, takze myslalem ze ta strona zastapila tamta.

 

Opublikowano
12 minut temu, kacper___ napisał:

 

Tutaj:

 

Opublikowano

Chciałbym zapytać o jedną rzecz, nie znalazłem nikogo kto ma podobne objawy.

1.8t bfb przebieg 172, od zakupu, tj. 142tys km (olej wymieniony, filtr przepłukany) mam taki objaw - w zakresie obrotów 2-2,3 tys mam drgania podczas przyspieszania wprost proporcjonalne do obciążenia (wibracje podobne do wypadających zapłonów).

Występują w trybie D i M niezależnie od wybranego przełożenia. Najbardziej odczuwalne są na zimnym silniku, na ciepłym słabną, ale zawsze występują.

Poniżej 2 tys i powyżej 2,3 jest bardzo gładko. Skrzynia nigdy nie szarpie i sprzęgło chodzi bardzo płynnie, pod górkę rusza sprawnie, na obrotomierzu nie widać nawet najmniejszego falowania.

Nie wiem gdzie szukać problemu.

W silniku zmieniłem świece i cewki. Nie ma nigdzie żadnych błędów. Nic się nie zmienia od tysięcy kilometrów, ale pozostaje kwestią irytującą.

Opublikowano
18 godzin temu, _zby napisał:

Chciałbym zapytać o jedną rzecz, nie znalazłem nikogo kto ma podobne objawy.

1.8t bfb przebieg 172, od zakupu, tj. 142tys km (olej wymieniony, filtr przepłukany) mam taki objaw - w zakresie obrotów 2-2,3 tys mam drgania podczas przyspieszania wprost proporcjonalne do obciążenia (wibracje podobne do wypadających zapłonów).

Występują w trybie D i M niezależnie od wybranego przełożenia. Najbardziej odczuwalne są na zimnym silniku, na ciepłym słabną, ale zawsze występują.

Poniżej 2 tys i powyżej 2,3 jest bardzo gładko. Skrzynia nigdy nie szarpie i sprzęgło chodzi bardzo płynnie, pod górkę rusza sprawnie, na obrotomierzu nie widać nawet najmniejszego falowania.

Nie wiem gdzie szukać problemu.

W silniku zmieniłem świece i cewki. Nie ma nigdzie żadnych błędów. Nic się nie zmienia od tysięcy kilometrów, ale pozostaje kwestią irytującą.

Wibracje ustają po puszczeniu gazu?

Opublikowano

Tak, ustają. Jak zapnę np 7 bieg w trybie M to im mocniej wciskam gaz tym mocniej wibruje. Jak odpuszczę gaz to nie ma żadnych wibracji.

Opublikowano

Dodam, że nie są to wibracje regularne, tylko np. tak jakby wypadł zapłon, później sekunda nic się nie dzieje, później jakby 2 lub 3 zapłony wypadły (lub jakby łańcuch popuścił - tylko dlaczego tylko w tak wąskim zakresie obrotów?) i znowu przez sekundę lub 2 gładko itd.

Opublikowano

Robiłem takie logi, nie wiem czy coś mówią.

Audi a4 1.8T.zip

Opublikowano
5 godzin temu, _zby napisał:

Tak, ustają. Jak zapnę np 7 bieg w trybie M to im mocniej wciskam gaz tym mocniej wibruje. Jak odpuszczę gaz to nie ma żadnych wibracji.

Przeguby wewnętrzne?

pasuje do objawów- skontroluj luz na wyjściu ze skrzyni- taka propozycja

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, Łukaszbl napisał:

Przeguby wewnętrzne?

pasuje do objawów- skontroluj luz na wyjściu ze skrzyni- taka propozycja

No właśnie nie pasuje... Rezonans masz cykliczny a nie stały. Ale póki co z braku innych pomysłów mógłby zamienić półosie stronami i sprawdzić czy cokolwiek się zmieni.

Koła na pewno są OK? Może dla pewności spróbuj na innym zestawie - również aby porównać czy problem zmienia swoją charakterystykę...

Edytowane przez Bart-S
Opublikowano

Całe kompletne koła zmieniałem juz 3 razy. Wyważane były z 5 razy i nic to nie zmienia. Zimowe, letnie, 16tki czy 17tki zawsze tak samo. 

Przez pewien czas miałem zrobionego chipa i wtedy objawy były silniej odczuwalne ale miały taką samą charakterystykę. 

W próbie przyspieszenia z pedałem do końca (bez kick down) na każdym przełożeniu czuć że od 1tys obr idzie gładko, w zakresie 2-2,3 wibruje (najbardziej w środku tego zakresu) i wyżej dalej gładko. 

Dziwne. Tak jest od 30tys km.

Opublikowano
4 godziny temu, _zby napisał:

Całe kompletne koła zmieniałem juz 3 razy. Wyważane były z 5 razy i nic to nie zmienia. Zimowe, letnie, 16tki czy 17tki zawsze tak samo. 

Przez pewien czas miałem zrobionego chipa i wtedy objawy były silniej odczuwalne ale miały taką samą charakterystykę. 

W próbie przyspieszenia z pedałem do końca (bez kick down) na każdym przełożeniu czuć że od 1tys obr idzie gładko, w zakresie 2-2,3 wibruje (najbardziej w środku tego zakresu) i wyżej dalej gładko. 

Dziwne. Tak jest od 30tys km.

Czyli skoro na poszczególnych przełożeniach masz tak samo czyli nie ma to nic wspólnego z prędkością tylko z obrotami - mogę się mylić ale na moje bardziej to kierunek silnik. Natomiast co to może być, nie podpowiem - nie mój rewir działań.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. 

Wiem że masz największe doświadczenie dotyczące skrzyń multitronic, dlatego tu opisałem mój przypadek. 

Podjadę do specjalistów od silników i zobaczę co mi doradzą. Tak na logikę to przełączając pomiędzy pb i lpg nic się nie zmienia, wiec to nie zasilanie paliwem a świece i cewki wymienione na zalecane markowe.

Ewentualnie zamienię jeszcze półosie miejscami. 

Dzięki za poświęcony czas. 

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, _zby napisał:

Dzięki za odpowiedź. 

Wiem że masz największe doświadczenie dotyczące skrzyń multitronic, dlatego tu opisałem mój przypadek. 

Podjadę do specjalistów od silników i zobaczę co mi doradzą. Tak na logikę to przełączając pomiędzy pb i lpg nic się nie zmienia, wiec to nie zasilanie paliwem a świece i cewki wymienione na zalecane markowe.

Ewentualnie zamienię jeszcze półosie miejscami. 

Dzięki za poświęcony czas. 

Myślę że to nie półosie ale ich podmiana to bardzo prosta operacja a wykluczy jedną z możliwości. Zrób swap i daj znać.

Edytowane przez Bart-S
Opublikowano

Czesc,

Mam problem ze skrzynia ktora szarpie lub sie slizga przy przyspieszaniu przy malych predkosciach <50kmh i wyje przy ok 50 i 140.

Auto mam na gwarancji ale serwisy nie chca nic zrobic. Robili adaptacje 2 razy ale to troche pomaga ale tylko na kilka dni.

Olej byl wymieniany 5tys temu przy zakupie a problemy byly od razy po zakupie.

Nie ma bledow w skrzyni.

Zalogowalem VCDS parametry ale w zwiazk z tym ze to skrzynia 0AW to nie moge dojsc czy wartosci sa ok czy nie.

MOze ktos z was patrzac na wartosci cos moze stwierdzic.

 

 

 

 

Transm.xlsx

Opublikowano
W dniu 6.06.2018 o 09:52, wolus666 napisał:

Czesc,

Mam problem ze skrzynia ktora szarpie lub sie slizga przy przyspieszaniu przy malych predkosciach <50kmh i wyje przy ok 50 i 140.

Auto mam na gwarancji ale serwisy nie chca nic zrobic. Robili adaptacje 2 razy ale to troche pomaga ale tylko na kilka dni.

Olej byl wymieniany 5tys temu przy zakupie a problemy byly od razy po zakupie.

Nie ma bledow w skrzyni.

Zalogowalem VCDS parametry ale w zwiazk z tym ze to skrzynia 0AW to nie moge dojsc czy wartosci sa ok czy nie.

MOze ktos z was patrzac na wartosci cos moze stwierdzic.

 

 

 

 

Transm.xlsx

Masz nr w stopce pod każdym moim postem. Zadzwoń - potrzebuję więcej szczegółów odnośnie usterki.

 

Opublikowano

Witam. Orientuje sie ktos co moze być przyczyna wibracji przenoszacych sie na cale auto na postoju kiedy trzymam D lub R ? Skrzybia multi kod silnika bpp 2.7 tdi a4 b7. Skrzynia chodzi super poza tym jednym mankamentem. Czasem jest tak ze wszystko jest ok a czasem wibruje cale auto... czasem zatrzymuje sie jest okej i po chwili stania na hamulcu wibracje przenoszą sie na cale auto. Poduszki skrzyni i silnika nowe. Kiedy wrzuce na N lub P problem znika. 

Opublikowano

Witam forumowiczów.

Mam pewien problem ze swoim Audi A4 B8. Mianowicie przy przełączaniu między trybem cofania, a trybem drive - zazwyczaj przy parkowaniu zapala mi się kontrolka świec żarowych, która cały czas miga - jest tak co jakiś czas. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu wszystko jest ok. Podczas jazdy wszystko jest ok, przynajmniej tak mi się wydaje. Jedynie przy ruszaniu na półsprzęgle słyszę takie lekkie rzężenie raczej ze skrzyni, ale po dłuższym dystansie to ustaje. Na postoju auto normalnie się zachowuje, nie trzęsie nim. Model auta dokładnie to Audi A4 B8 143km ze skrzynią multitronic. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem ? Z góry dziękuję za pomoc. Do komputera będę miał możliwość podpięcia się dopiero w sobotę. 

Opublikowano

Panowie proszę o poradę , skrzynia weszła w tryb awaryjny. Następnego dnia niby wszystko wróciło do normy ale boję się że zepsuje sterownik lekceważąc te objawy . Co dalej .....

20180730_110319.jpg

Opublikowano

Może kolega Bart-S coś podpowie.

Opublikowano
W dniu 26.04.2018 o 20:15, Bart-S napisał:

Myślę że to nie półosie ale ich podmiana to bardzo prosta operacja a wykluczy jedną z możliwości. Zrób swap i daj znać.

Wrócę do mojego tematu wibracji - obejmują jednak szerszy zakres obrotów, tak 2-2,8tys. Robiłem kompletną diagnostykę silnika i wszystkie korekcje są na 0, nie ma wypadających zapłonów, moc seryjną trzyma. Półosie zamienione i nic to nie zmieniło.

Lokalny specjalista podpowiedział że może kończyć się pompa ta w środku skrzyni lub sterownik hydrauliczny.

Bart-S podpowiesz jakie logi zrobić VCDSem żeby ocenić sprawność tych 2 podzespołów skrzyni?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...