MarEsp Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Jak w temacie zastanawia mnie jaka jest różnica w pracy: 1. 3 elektrodowej świecy Bosch dedykowanej przez tę firmę do AEB 1,8T patrz oferta Boscha ze zdjęciem http://ekatalog.intercars.com.pl/?start=tree 2. jednoelektrodowej platynowej NGK PFR 6Q dedykowanej przez Audi patrz oferta NGK ze zdjęciem http://www.ngk.com/results_app.asp?AAIA=1008706 Konkretnie chodzi o to czy ktoś sprawdzał jak skacze istka w świecy 3 elektrodowej - czy jest to jedna iskra przeskakująca losowo z 1 z 3 elektrod - czy są to 3 słabe iskierki jednopcześnie przeskakujące ? No i oczywiście pytanie (do praktyków którzy stosowali konkretne świece, a nie teoretyków) Czy lepsze są 3 słabe iskierki w 3 elektrodowej świecy Boscha - czy lepsza jest jedna mocna w jednoelektrodowej świecy NGK ? Można siłę iskier sprawdzić w ciemnym garażu - może ktoś się w to bawił i ma jakieś osobiste obserwacje iskier 3 elektrodowych świec i jednoelektrodowych ? (ja nie mam garażu i w słońcu pracowałem i nie miałem dodatkowej świecy aby uszczelnić cylinder przy tej zabawie) Dodam, że do tematu skłoniło mnie iż ostatnio czyściłem u siebie świece i stwierdziłem, że poprzedni właściciel zamontował właśnie w/w świece Boscha 3 elektrodowe - co do ich pracy nie mam zastrzeżeń, więc wymieniać na NGK ? (Oczywiście nie mam gazu - bo do zagazowanych silników to wiadomo tylko 1 elektrodowe)
marewel Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Iskra slacze na jednej elektrodzie.I nie losowo tylko przypdkowo.
szogun0 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Z fizyki wynika, że iskra przeskoczy tylko w 1 miejscu, tam gdzie ma najdogodniejsze warunki. Ja mam Beru i chwalę, wcześniej był Champion i też dawało radę.
tomas1111 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Wymieniłem przewody zapłanowe na Beru oraz świece rónirez tej samej marki. Chodzi bez zarzutów. Wcześniej były zamontowany komplet f-my Bosch, lecz padły przewody. Dodatkowo wymieniełem kopułkę i palec i mam pewność, że wszystko działa jak trzeba.
MarEsp Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Wymieniłem przewody zapłanowe na Beru oraz świece rónirez tej samej marki. Chodzi bez zarzutów. Wcześniej były zamontowany komplet f-my Bosch, lecz padły przewody. Dodatkowo wymieniełem kopułkę i palec i mam pewność, że wszystko działa jak trzeba. Jak nie masz gazu LPG to wyrzuciłeś pieniądze w błoto, bo na benzynie możesz przewody i całą instalację mieć jaką chcesz, o ile nie zaczyna prychać i kichać. Co innego przy LPG - to podraża koszty bo nie tylko tańsze paliwo ale droższe i częściej wymieniane części układy zapłonowego czekają, nie mówiąc o przeglądach płatnych, regulacjach itp. wychodzi się przy odrobinie nieszczęścia na zero
deufso Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Opublikowano 17 Sierpnia 2007 ziomale!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a czy ktos z was sprawdzal kiedys szczelinomierzem takim precikowym odleglosc elektrod w swiecy troj elektrodowej od tego precika w srodku????????????? jak to zrobicie to napiszcie co wam wyszlo!!!!!!!!!!! i potem zastanowcie sie co ma za zadanie swieca 3 elekt.. hmmm... jesli slabsze napiecie to przeskakuje w najkrótszym miejscu a jak jest wiecej pradu to skacze w bardziej odleglym miejscu!!!!!!!!!!!!!!! chlopaki!!!!!!!!!!!!!!!!! posiadacze aut!!!!!!!!!!!! wlasciciele przemieszczaczy!!!!!!!!!!!! pisze do was ciut po piwku ale to jest fizyka!!!!!!!!!!!!!!!!! a z gazem to sa jaja dla tego ze gaz ma wieksza ilosc oktanow ponad 100 a nie tak jak pb tylko 95 i czesciej zdazaja sie jaja ale mozna z tym spokojnie zyc
marewel Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Gaz ma przedewszystkim wieksza rezystancje.
MarEsp Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Gaz ma przedewszystkim wieksza rezystancje. Ale o zzo... chodzi..? Czy gaz ma być przewodnikiem ksiakimś żeby rezystancję miał większą ? Do gazu musi być silna iskra a więc skraca się szczelinę między elektrodami do 0,7 mm (krótsza ale silniejsza iskra) jak jest stary i mało wydajny układ zapłonowy to gaz strzela i nie spala siem w każdym cyklu, co innego na benzynie - tu tolerancja jest większa
marewel Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Gaz ma przedewszystkim wieksza rezystancje. Ale o zzo... chodzi..? Czy gaz ma być przewodnikiem ksiakimś żeby rezystancję miał większą ? Do gazu musi być silna iskra a więc skraca się szczelinę między elektrodami do 0,7 mm (krótsza ale silniejsza iskra) jak jest stary i mało wydajny układ zapłonowy to gaz strzela i nie spala siem w każdym cyklu, co innego na benzynie - tu tolerancja jest większa Najlepiej zapytaj sie elektryka ja nie mam zamiaru ci nic tlumaczyc.
Sayfer Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Dodam swoje 2 grosze do tematu. Silnik zostal zaprojektowany do pracy ze swieca jedno elektrodowa ze scisle okreslonym rozmiarem szczeliny Jesli chodzi o gaz w aucie to jedyny jaki moge zaakceptowac to NO2.... Pozdrawiam Uzupełnij profil [spedyt]
marewel Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Nastepny madry.A wlasnie ze w audi montowanie sa seryjnie 3 elektrodowe.
Sayfer Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Tak wiec oswiec mnie prosze w ktorym 1.8t sa montowane seryjnie takie swiece.. Pozdrawiam
marewel Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 W miom 1.6 sa takie,w kumpla pasacie 1.8 i wielu innych silnikach koncernu vw.
Sayfer Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 OOO myslalem ze dowiem sie czegos nowego a Ty mnie zbyles ogolnikami Czy jestes na 100 % pewien ze sa one tam seryjnie ?? Bo sadzac po roczniku to powinny byc kilka razy wymieniane w miedzyczasie ... OK konczmy dyskusje bo nic nowego nie wniesiemy do tematu Do wiadomosci wszystkich czytajacych - Zadne Audi nie wychodzi z fabryki ze swiecami 3 elektrodowymi Pozdrawiam
marewel Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Opublikowano 21 Sierpnia 2007 We wszystkich starych passatach i audi a4 tez,zawsze jak wymienialem swiece stare mialy 3 elektrody.Nowe z katalogu tez.Wiec moim zdaniem takie wychodza z fabryki i silnik jest skonstruowany do pracy z nimi.
szogun0 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Ta dyskusja prowadzi donikąd, świece 3-elektrodowe, iskra zawsze przeskakuje w tym miejscu gdzie ma najlepsze warunki (najmniejsza rezystancja, najkrótsza odległość itp.).
Sayfer Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Ta dyskusja powinna zakonczyc sie jedynym slusznym podsumowaniem . Silnik zostal zaprojektowany do pracy z jednoelektrodowa swieca o scisle okreslonym wym. szczeliny Blachy przyklad , znajacy sie na tuningu wiedza ze podniesienie mocy o 50KM powinno pociagnac za soba zmiane swiec na stopien zimniejsze i zmniejszenie szczeliny z .32 na . 28 ( wym. w calach ) Mowie konkretnie o silniku 1.8 T Ciekawe jak ustawic szczeline w swiecy z 3-ma elektrodami Moze sprawa wyglada inaczej w niedoladowanych silnikach o malej mocy , nie wiem , nie znam sie , nigdy sie nimi nie interesowalem.. Choc teoretycznie , obojetnie jaka swieca jesli tylko gwint sie zgadza da nam iskre i silnik bedzie pracowal a nam wszystkim chyba chodzi o optymalne warunki pracy naszych silnikow... Pozdrawiam
szogun0 Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Ciekawe jak ustawic szczeline w swiecy z 3-ma elektrodami No co? W Ameryce nie wiedzą tego. A ja wiem. I mogę taką wiedzę za drobnę opłatą udostępnić. Świece 3-elektrodowe. I nie przesadzaj z tą konstrukcją dla świec z 1 elektrodą.
marewel Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Opublikowano 26 Sierpnia 2007 A po co ja ustawiac,swiece sie wymienia to nie WSK'a.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się