Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Wymiana tylnych klocków- fotostory.


pwrlax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Ponieważ miałem problemy z wymontowaniem :mysli: tylnych zacisków i wymianą klocków postanowiłem uwiecznić proces dla potomnych- może sie przyda.

Czas około godzinki na koło- bez pośpiechu, z malowaniem ( i po browarku do koła).

Jak juz uporamy się ze zdjęciem koła oczyszczamu trochę całość z błota.

1. Na poniższym zdjęciu czerwonym kółkiem oznaczona jest śruba którą trzeba wykręcić a niebieskim nakrętka którą podczas odkręcania śruby należy trzymać.

22721894.png

2. Odkręcamy i wyjmujemy górną i dolną śrubę- (klucz oczkowy 13 do śruby,widlasty 15 do nakrętki,

23568018.jpg

55407601.jpg

3. Oczyszczamy prowadnice.

18967356.jpg

4. Oczyszczamy zacisk- opcjonalnie malowanie po oczyszczeniu.

5. Wkręcamy tłoczek. Ja użyłem klucza do szlifierki kątowej. Podczas wkręcania dosyć mocno uciskamy tłoczek d wewnątrz (jak pokazuje czarna strzałka). POdczas wciskania tłoczka warto zerknąć czy aby płynu w zbiorniczku nie jest full.

78947049.jpg

6. Zakładamy nowe klocki.

11471008.jpg

7. Zakładamy zacisk i wkręcamy górną i dolną śrubę (ja miałem nowe w zestawie z klockami).

75389397.jpg

8. Cieszymy się nowymi klockami a może i ładnymi pomalowanymi zaciskami.

Koszty:

Klocki TRW: 70 PLN

Farba do zacisków: 30 PLN

Browar: 8 PLN

Satysfakcja i efekt: bezcenne :>

Powodzenia :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pomalowałeś prowadnice klocków lepiej to jeszcze raz rozkręć i wyczyść je i posmaruj smarem miedzianym.

Inaczej może się okazać że pościna Ci klocki po ukosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prowadnic i gumek nie należy malować :)

Warto też sprawdzić czy na samych prowadnicach nie ma luzu i czy gumki są OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co cofać zafajdany/brudny/zurzyty/ płyn hamulcowy z powrotem w układ ??? gdy cofasz tłoczek odkręcasz odpowietrznik zakładasz kawek weżyka i sru do butelki i po drugie nie bedzie duzego oporu cofania tłoczka i nie ma szans by sie zapowietrzył układ

PS

Polecam odwiedzić warsztat który zajmuje sie współpracą z ATE Centrum Hamulcowe ATE zobaczycie różnice wymiany kloców tam a u Henia/Zbysia/itp w garażu/warsztacie ktoś powie ze drożej wole podłacić to 20% wiecej i wiem co mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po czym poznać czy w tylnym zacisku powinny być pomiedzy klockami a jazmem takie sprężynki/blaszki ? W jednej opcji występują a w drugiej nie. Klocek z blaszką czy bez jest dokładnie taki sam. Byłem ostatnio w sklepie po klocki a facet mnie pyta czy klocki z blaszkami w komplecie czy bez ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to te same klocki to kup te ze sprężyną a zakładać jej nie musisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...