AudiB4 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Lepiej wymień choćby na zapas,bo koszt spotkania tłoków z zaworami jest dużo droższy,i bardziej pracochłonny,w najgorszych przypadkach rozsypują się też prowadnice zaworowe.
ciahciah Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 przemik - właściciele AFN którzy słuchają cię maja problemy z tym, ja też miałem ale przestałem słuchać rad, sam doszedłem do przyczyny, teraz ciśnienie mam idealne, twoja rada przy moich logach o czyszczeniu turbiny była bledną...nie czyściłem jej, wymiana gruszki rozwiązała problem, z tego co zauważyłem to nie rwiesz się do pisania czegoś konkretnego tylko powielasz to co inni piszą żeby ciebie nikt nie wyśmiał, mnie możesz bo ja pisze konkretnie, o wirniku w tym przypadku napisałem bo może on nie ma prawa się nadpalić? ja widzę że turbo pomimo wywalenia kata i tak zbiera się trochę gorzej niż norma przewiduje, może za sprawą strumienicy albo jest gdzieś nieszczelność, dlatego specjalnie straszę Dyfer30 żeby wymienił te głupie wężyki podciśnieniowe i sprawdził czy ma dolot i wężyk do ECU szczelny żebyś ty czy ja się nie produkował nie wiadomo ile, jak ktoś czyta co pisze to widzi że pisze w kolejności, wystarczy zrobić po kolei zęby wyszło najtaniej, specjalnie nic o rozrządzie nie wspominałem, dynamicznym kącie wtrysku, przepławce i pedale gazu żebyś zrozumiał że nie jesteś najmądrzejszy bo pewnie w logach nic nie zauważyłeś, może ciebie śmieszy że jeszcze nie dawno sam dałem logi do oceny a teraz doradzam, ja się z tego ciesze a jeszcze bardziej z podziękowań na pw ze ludzie z tysiącami postów nie dali rady im pomóc tylko ja, od jednego dostałem nawet turbinę sprawną od AFN za pomoc. a ty Dyfer30 przyzwyczaj do tego dławienia i braku mocy skoro przemik twierdzi ze to normalne ps. nie mam ochoty się z nikim kłócić, jeżeli kogoś obraziłem przepraszam, jeżeli jestem w błędzie proszę mnie z niego wyprowadzić bez drwienia ze mnie bo to nie jest miłe.
przemik Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 przemik - właściciele AFN którzy słuchają cię maja problemy z tym, ja też miałem ale przestałem słuchać rad, sam doszedłem do przyczyny, teraz ciśnienie mam idealne, twoja rada przy moich logach o czyszczeniu turbiny była bledną byla błędną ??? ojej - jakoś będe musiał z tym zyć z tego co zauważyłem to nie rwiesz się do pisania czegoś konkretnego tylko powielasz to co inni piszą żeby ciebie nikt nie wyśmiał, mnie możesz bo ja pisze konkretnie, No tak Twoje posty ociekają od konkretów specjalnie nic o rozrządzie nie wspominałem, dynamicznym kącie wtrysku, przepławce i pedale gazu żebyś zrozumiał że nie jesteś najmądrzejszy bo pewnie w logach nic nie zauważyłeś, Zrozumiałem No i rodzynek na koniec może ciebie śmieszy że jeszcze nie dawno sam dałem logi do oceny a teraz doradzam, ja się z tego ciesze a jeszcze bardziej z podziękowań na pw ze ludzie z tysiącami postów nie dali rady im pomóc tylko ja, od jednego dostałem nawet turbinę sprawną od AFN za pomoc. wow - jestem naprawde pod wrazeniem Reszte pozostawiam do oceny czytającym. Pozdrawiam serdecznie
Dyfer30 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Ja mam tylko skromną nadzieję na to, że będę tym trzecim, który skorzysta na tym, że dwóch się kłóci Póki co po powrocie z wakacji (za 1,5 tygodnia) wymienię rozrząd i zrobię ponownie logi - zobaczymy co będzie. Tymczasem wszystkim życzę spokojnego, wyluzowanego lata [br]Dopisany: 10 Sierpień 2010, 15:16_________________________________________________Witam ponownie. Rozrząd wymieniłem dzisiaj i auto nadal średnio przyspiesza - zwłaszcza na obrotach do 2 500 czuć takie lekkie poszrpywanie przy przyspieszaniu - może to wtryski ? Sprawdziłem gruszkę przy turbinie (zasysając wężyk) - pracuje prawidłowo, sprawdziłem szczelność wężyków podciśnienia i nie mam już pomysłów co jeszcze może być nie tak
vauxhall95 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Dobra nie spierajcie sie jak baby na bazarze o klienta,tylko sprobojcie koledze pomoc,kazdy po polowie ma racji i niech tak zostanie.Kazdy kiedys musi zaczac sie uczyc ja 4lata temu nie wiedzialem co to vag i logi a teraz tez ludziom pomagam.
ciahciah Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 wrzuć komplet logów, wszystkie logi rób po osiągnięciu temp. silnika 90C, statyczne i basic setting z wyłączonymi wszystkimi urządzeniami dodatkowymi typu nawiew, światła, radio, klima, a dynamiczne rób od 1000obr, logi rób pojedynczo.
Dyfer30 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Ok wrzucam nowe logi z dzisiaj: 1) Najpierw dynamiczne od 1 000 obr: http://yfrog.com/mr000dynjx 2) Tutaj statyczne: http://yfrog.com/4j000xjx 3) Tutaj Basic Settings: http://yfrog.com/3d000bszjx Zwróćcie uwagę na 003BS oraz 004BS - zrobiłem je specjalnie ponownie, bo w czasie drugiego 003BS dodałem na moment gazu co zmieniło późniejsze wyniki w tym 003BS i 004BS tym późniejszym, dłużej trwającym. Kolejna rzecz to dawka paliwa po powrocie z dynamicznych była na poziomie 5, a potem gdy zacząłem mierzyć statyczne spadła do 4. Już nie mam pomysłów co robić - może rozebrać i wyczyścić nastawnik pompy wtryskowej ?
przemik Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Dywanik sie czasem nie podsunął pod pedał akceleratora ?
Dyfer30 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Dywanik sie czasem nie podsunął pod pedał akceleratora ? Na pewno nie - wyraźnie czułem podłogę po wciśnięciu na maksa. W jednym czy 2 pomiarach poczekałem aż żona kliknie start i dopiero wcisnąłem gaz do dechy.
ciahciah Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 zamiast kata strumienica to był błąd ale trudno, szczelność dolotu sprawdzona, filtr paliwa i rozrząd wymieniowy - proponuje jako kolejną operacje skrócić sztangę turbiny, tak żeby przy 3500obr w logu 011 w ostatniej kolumnie było 65%, trzy obroty powinny wystarczyć, zapamiętaj pierwotną pozycje sztangi w razie czego obawiam się że masz do czyszczenia nastawnik, podczas przyspieszania nie odczuwasz poszarpywania? poszukaj jak zrobić adaptacje pedału gazu potem przyjdź z kompletem logów tylko tym razem do każdego jpg linki wklejaj osobno
Dyfer30 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2010 proponuje jako kolejną operacje skrócić sztangę turbiny, tak żeby przy 3500obr w logu 011 w ostatniej kolumnie było 65%, trzy obroty powinny wystarczyć, zapamiętaj pierwotną pozycje sztangi w razie czego obawiam się że masz do czyszczenia nastawnik, podczas przyspieszania nie odczuwasz poszarpywania? poszukaj jak zrobić adaptacje pedału gazu Może od razu zacząć od nastawnika ? Już spytałem o adaptację bo do AFN-a nie znalazłem opisu. Jak nie pomoże wezmę się za sztangę ok ?
ciahciah Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 regulacja sztangą to pikuś, za to nastawnik to już poważna sprawa masz za wysoka wartość statycznego kąta wtrysku, ustaw go w okolice 49-54 i pokaż logi 000, 001, 004 statyczne i basic setting. Wtedy się podejmie decyzje czy nastawni trzeba czyścić. Nastawnik podejrzanie się zachowuje, ale po ustawieniu kąta jak należy może się okazać że nastawnik jest ok wiec zacznij od sztangi i kąta statycznego pompy. A jak jesteś pewny że nic nie skopiesz przy czyszczeniu nastawnika to czemu nie, każdy nastawnik wielu letni kwalifikuje się do czyszczenia w celu wydłużenia bezawaryjnej pracy. W moim po 200tys km było pełno czarno-zielonej galaretka... ale nie namawiam do tego, zacznij od sztangi, kąta i logów
przemik Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Dyfer - sztange turbiny mogą regulowac tylko serwisy turbin - regulacja jej w warunkach domowych moze sie skonczyc tym ze w ogole nie dojdziesz ladu z doładowaniem. Ciah mam pare pytan ? 1. Ktore logi nakierowały Cie na to ze kolega ma nastawnik do czyszczenia ? 2. Po czym sądzisz ze nastawnik podejrzanie sie zachowuje? 3. Mozesz wyjasnic związek pomiedzy nastawnikiem w VP37 a statycznym katem wtrysku ? Z gory dziekuje za podzielenie się wiedzą. Pozdrawiam serdecznie
ciahciah Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 twój ton mi się nie podoba statyczny 000 - falujące obroty oraz dawka statyczny 001 - za duże różnice w kolumnie trzeciej statyczny 004 to kąt zły wyżej pisałem że podejrzewam nastawnik, a skoro coś podejrzewam to pewności nie mam, ale to jedyny trop widoczny w logach, nie mogę wyjaśnić związku miedzy nastawnikiem i kątem, po ustawieniu kąta i wrzuceniu logów przez dyfera myślę że ci odpowiem na to pytanie, a może niech dyfer nic nie robi co proponuje, nie rusza sztangi i nastawnika, a niech zrobi co ty mu radzisz, wykaż się swoją wiedzą
przemik Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 twój ton mi się nie podoba Nie rozumiem ? statyczny 001 - za duże różnice w kolumnie trzeciej Za duze ??? a jakie powinny byc ? statyczny 004 to kąt zły W czym jest zły - przeciez to kąt wyznaczany dynamicznie... nie mogę wyjaśnić związku miedzy nastawnikiem i kątem, po ustawieniu kąta i wrzuceniu logów przez dyfera myślę że ci odpowiem na to pytanie, Teraz nie wiesz, a jak kolega ustawi i wrzuci logi to bedziesz wiedział....??? To juz całkiem nie rozumiem....
ciahciah Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 001 - dobry to wahania np. 1,54-1,62V a ideał to 1,56-1,58V a dyfer ma 1,54-1,78V... dla mnie różnice 0,8V są ok a 0,24V nie kąt dynamiczny teraz nie widać czy nie faluje za bardzo, jak ustawi go może będzie widać spore wahania kąta, klin na wałku pompy też może mieć luz.. w 004 pomimo wysterowania na maxa nie jest osiągnięta wartość wymagana, kąt statyczny źle ustawiony i już, co prawda to nie jest coś bardzo złego, przy słabej pompie pomaga w zapalaniu ale dyfer nic o złym zapalaniu nie mówił jak dyfer ustawi i wrzuci logi będę wiedział czy to ma jakiś związek bo teraz po prostu nie wiem, oczywiście domyślam się że nie będzie ale wole mieć dowód czarno na białym, w silniku wszystko musi współgrać
Dyfer30 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 przemik - co wg Ciebie powinienem zrobić - gdzie szukać przyczyny braku odpowiedniego przyspieszenia ? Zauważyłem, że auto nie przyspiesza płynnie tylko delikatnie poszarpuje przyspieszając, przy jeździe ze stałą prędkością czy hamowaniu biegiem efekt nie występuje - może to coś pomoże w znalezieniu usterki ? Auto odpala idealnie, ten kąt wtrysku jest nieznacznie za duży - ewentualne regulacje mogę zrobić w łykend bo nie będę ryzykował unieruchomienia auta w tygodniu bo służy do dojazdu do pracy.
przemik Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Dzieki temu ze polemizujemy z kolegą ciah mozna sie dowiedziec wielu ciekawych rzeczy i nie chodzi tu tylko o tych co czytają ale tez o tych co dyskutują. Kolega ciah zarzuca mi jakies wspolzawodnictwo a nawet i walke... nic z tych rzeczy. Dyfer - opisz dokladnie na czym polega to poszarpywanie czy jest raczej płynne czy moze efekt jakby paliwa brakowało. Teoria o zanieczyszczonym nastawniku wcale nie wydaje mi się pozbawiona sensu w swietle uzasadnienia jakie podał Damian. Aczkolwiek log 013 przeczy temu. Ja bym sprawdził dwie rzeczy: odpiął wtyczke od impulsatora skrzyni i zobaczyl efekt - wykluczysz nastawnik - stary sposob - opis mozna znalezc na klubie audi 80 podmienił wtrysk sterujący... to pewnie bedzie ciezko - wczesniej mozna sprawdzic stan kabelka do niego i samej wtyczki.... Pozdrawiam
Dyfer30 Opublikowano 4 Września 2010 Autor Opublikowano 4 Września 2010 Poszarpywanie podczas przyspieszania jest płynne. Odpiąłem wtyczkę przy skrzyni - chyba właściwą, bo prędkościomierz nie działał. Efekt był taki, że poszarpywanie się nie pojawiało a przyspieszenie zwłaszcza na obrotach poniżej 2 500 wydaje mi się dużo lepsze - żeby nie polegać na subiektywnych odczuciach zmierzyłem czas rozpędzania się na 3 biegu od 1 000 obr do 4 200 - wyszło 19,1 s, a od 1 500 do 4 200 17,1 s. Porównując te wartości z logami widać, że jest lepiej zwłaszcza na niskich obrotach, chociaż "szału nie ma" - może dlatego, że nastawnik z powodu braku impulsów nie podaje większej dawki paliwa gdy obroty rosną - zgadłem ?[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2010, 20:04_________________________________________________Nastawnik wyczyszczony (choć prawie nie było w nim opiłków). Dodatkowo zwiększyłem dawkę z 4 na 3 mg/R w grupie 001. Auto teraz jeździ podobnie jak z odłączoną wtyczką tzn. 1000 - 4200 obr na 3 biegu 18,5 s i już nie poszarpuje jak wcześniej przy przyspieszaniu (tylko słabnie tuż po tym gdy turbina przeładowuje). Zrobiłem dynamiczny log 11 - widać, że turbina przeładowuje - chyba trzeba ją będzie wyczyścić (czy ma to sens skoro przy podessaniu ustami wężyka sztanga ładnie pracuje ? ). Jak widać nadal jest lipa z przyspieszeniem, ale to może być kwestia brudnych kierownic w turbinie ?
ciahciah Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 kierownic, nie wydaje mi się, źle wyregulowanej sztangi i wadliwej gruszki prędzej, wrzuć wszystkie logi po czyszczeniu nastawnika jeżeli chcesz jako takiej pomocy uzyskać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się