mastertroll Opublikowano 18 Lipca 2010 Opublikowano 18 Lipca 2010 Witam wczoraj przy takich upalach 40 stopni właczyłem klime jak zwykle jednak zaniepokoiło mnie ciepłe powietrze z kratek przyspieszylem i poczułem lód z kratek nagle znowu ciepłe powietrze i poźniej juz tylko ciepłe powietrze.Po postoju zauważylem spalony pasek poprostu strzępki sie tylko zostały. Nie wiem co to może byc sprężarka sie kręci kołko od klimy było wymieniane.Nie wiem co to jest wiem pewnie mi doradzicie ,,załóż pasek i zobacz co dalej" ale chcialbym sie dowiedziec może ktoś miał taki przypadek.Czy mam szukać sprężarki auto ma przebieg 270tys km
rikardo Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 Przypuszczalnie mógł zatrzeć się kompresor, może pasek był już w słabej kondycji . Kołem zawsze będziesz kręcił bez oporu. Spróbuj może od wymiany paska i będziesz widział czy problem się powtórzy. W innym przypadku pozostaje demontaż kompresora.
grabalaba Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 Wyłączająca i włączająca się klima podczas jazdy jest oznaką małej ilości czynnika w układzie. Według mnie sprężarka Ci się zatarła. Założyć pasek to minutowe sprawy z kanału, ale ja sprawdziłbym najpierw ilość czynnika w układzie.
mastertroll Opublikowano 20 Lipca 2010 Autor Opublikowano 20 Lipca 2010 witam panowie wiec tak pasek założyłem i nic klima nie daje czynnik jest ok a obiegu wogole nie ma chłodnica zimna rurki zimne obydwie a powinny byc jedna zimna druga ciepła jeśli sie nie myle. Kompreesor już kupiłem dzisiaj montaż i zobacze co to bedzie bo u nas w WLKP upały zapowiadają znowu ;/.[br]Dopisany: 20 Lipiec 2010, 07:29_________________________________________________witam po raz kolejny kupilem sprezarke wszystko ladnie bije ale robi sie goraca i sie wyłacza tak jkaby nie mogła popchnąć ciśnienia prosze pomozcie bo juz nie wiem co mam robic klima normalnie sie zalacza wentylatory chodza ale jak bym chcial jechac to zatrze sie po raz enty lozysko i pompa stanie
rikardo Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 witam panowie wiec tak pasek założyłem i nic klima nie daje czynnik jest ok a obiegu wogole nie ma chłodnica zimna rurki zimne obydwie a powinny byc jedna zimna druga ciepła jeśli sie nie myle. Kompreesor już kupiłem dzisiaj montaż i zobacze co to bedzie bo u nas w WLKP upały zapowiadają znowu ;/.[br]Dopisany: 20 Lipiec 2010, 07:29_________________________________________________witam po raz kolejny kupilem sprezarke wszystko ladnie bije ale robi sie goraca i sie wyłacza tak jkaby nie mogła popchnąć ciśnienia prosze pomozcie bo juz nie wiem co mam robic klima normalnie sie zalacza wentylatory chodza ale jak bym chcial jechac to zatrze sie po raz enty lozysko i pompa stanie Sprawdzałeś czy masz drożny układ klimatyzacji? Przy okazji należało sprawdzić dyszę rozprężną gdzie znajduje się ffiltr może jest zapchany
Jaszczur87 Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 kolego jeżeli sprężarka Ci się wyłącza tzn wchodzi w tryb econ podczas jazdy a powyłączaniu i załączeniu auta odnowa działa to prawdopodobnie czujnik jakiś będzie pokazywał błąd wiec najlepiej podepnij VAG'a ale możliwe że masz za mało lub zad uzo czynnika (niektórzy specjaliści dają 600g zamiast 500 bo niektóre sprężarki w paskach potrzebują więcej a według nich to to samo:/) lub jak kolega mówi masz niedrożny układ jeżeli poprzednia sprężarka się zatarła to zaleca się oczyścić specjalnym płynem cały układ to robią tylko niektóre serwisy klimatyzacji
mastertroll Opublikowano 20 Lipca 2010 Autor Opublikowano 20 Lipca 2010 urzadzenie do napelniania klimatyzacji wykazalo wszystko ok a kolego gdzie znajduje sie ta dysza a i dodam ze jak klima chodzi przez chwile to chlodnica jest goraca rurki jedna zimna druga ciepla
rikardo Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 urzadzenie do napelniania klimatyzacji wykazalo wszystko ok a kolego gdzie znajduje sie ta dysza a i dodam ze jak klima chodzi przez chwile to chlodnica jest goraca rurki jedna zimna druga ciepla Tu masz linka do tematu poświęconego naprawie kompresora zexel w B5 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=89351.0 Znajdziesz tam również zdjęcia dot miejsca usytuowania tej dyszy. Przypuszczam, że w B6 jest podobnie. Przy twojej awarii ten element przed ponownym napełnieniem powinien być sprawdzony.
mastertroll Opublikowano 20 Lipca 2010 Autor Opublikowano 20 Lipca 2010 no kolego juz ide do garazu modzic zobacze czy nie ma tam jakiegos syfu i zaraz tu napisze a kompresor jest nowy ale instrukcja sie przyda do naprawy starej sprezarki od audi [br]Dopisany: 20 Lipiec 2010, 22:01_________________________________________________tak kolego miales racje pelno syfu az filterek byl niepodobny do filterka a i wlasnie ta rurka na ktorej jest filterek to byla ciepla ale przed filtrem jak klima chodzila a za filtrem zimna a chyba tak nie powinno byc ??
rikardo Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 Jak sprawdziłeś ten filterek na żywca? Aby go wymontować trzeba odessać czynnik. Jeżeli tego nie zrobiłeś klima nadaje się do ponownego nabicia. Jak masz na filterku opiłki to układ nadaje się do czyszczenia ponieważ nowy kompresor czeka też awaria.
mastertroll Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Opublikowano 21 Lipca 2010 klimatyzacje mialem oddessana i byl brud a dzis zalozylem nowy kompresor i chyba go znowu chu**** szczelil bo jak odkrecilem ten srubunek gdzie jest filterek znalazlem opilki juz nie mam sily na ten samochod rozwazam sprzedaz ;(
Jaszczur87 Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 kolego jeżeli wymieniałeś sprężarkę w jakimś serwisie klimatyzacji i Cie nie poinformowali o konieczności przepłukania układu specjalnym środkiem do właśnie do usuwania opiłków i innych ciał obcych z układu to reklamacja i dziękuje, Ty im dałeś na naprawę wiec niech robią.
grabalaba Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 kolego jeżeli wymieniałeś sprężarkę w jakimś serwisie klimatyzacji i Cie nie poinformowali o konieczności przepłukania układu specjalnym środkiem do właśnie do usuwania opiłków i innych ciał obcych z układu to reklamacja i dziękuje, Ty im dałeś na naprawę wiec niech robią. dokładnie, układ trzeba przeczyścić!!!
mastertroll Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Opublikowano 21 Lipca 2010 a czy to moga byc te objawy ? ze znowu staje sprezarka
grabalaba Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 a czy to moga byc te objawy ? ze znowu staje sprezarka W sprężarce są tłoczki. Jeżeli za pierwszym razem sprężara sie zatarła, na bank w układ poszły opiłki. Jeżeli Ci nie przepłukali układu, to możesz włożyć i ze 100 sprężarek... :gwizdanie:
mastertroll Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Opublikowano 22 Lipca 2010 juz wszystko opanowane sprezarka od passata b5 po lifcie nie pasuje do audi ale po przerobkach oplacalo sie bo jest bardziej wydajniejsza i lepiej daje.Uklad faktycznie musial byc wyplukany i osuszach nowy wraz z zaworem rozpreznym.A tak na marginesie kompresor od passata mozna dostac taniej i jest lepszy bo ma sprzegielko oplacalo sie przerabiac troche nagrzebalem ale efekt jest powalajacy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się