Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Wymiana Klocków


Monterek_fx

Rekomendowane odpowiedzi

dla mnie to mozesz wlac do ukladu hamulcowego plyn po goleniu, jest mi to dalece obojetne

Kolego, dokladnie poczytaj o wlasciwosciach plynu hamulcowego a potem zajmuj stanowisko w tym temacie

ja to przerabiam codziennie I nieprzerwanie od niemal 22lat I doskonale wiem co pisze na forum w tym temacie, I nie plyn na trawnik tyllko do butelki, przy wymianie plynu niektorzy zachowuja sie jak histerycy ktorzy musieliby wydac na plyn kilka tysiecy zlotych, gdzie litr dobrej klasy komponentu to koszt ok 30zl

dlaczego wymieniasz olej w silniku co powiedzmy 10tkm albo co rok I nie robisz problemu a plynem jest juz problem ?????

Tu nie chodzi o koszty tylko niepotrzebna robotę, a olej się wymienia bo ta ciecz akurat pracuje i jak słusznie zauważyłeś wymienia się co 10 tys, czyli olej jest uwarunkowany przebiegiem autka, a płyn hamulcowy nie ma żadnego związku z przebiegiem, zaś ścieranie się klocków jak najbardziej jest uzależnione od przebiegu (im większy dystans tym mniej ich zostaje, ale to że się klocki zużywają nie wpływa to na stan płynu hamulcowego, który się poprostu starzeje).

Po co wymieniać coś co jest sprawne?? Nie rozumiem takiego toku rozumowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolegoo, przepraszam Cie, ale czy przzypadkiem dzisiaj brales jakies leki ?????

bo od tego co tutaj wypisujesz staja mi wlosy deba na glowie

jak to plyn hamulcowy nie pracuje, nie wymienia sie go ze wzgledu na przebieg, nie ulega starzeniu, nie jest higroskopijny ?????????

niech ktorys Zielony zamknie ten post bo do niczego dobrego on nie prowadzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolegoo, przepraszam Cie, ale czy przzypadkiem dzisiaj brales jakies leki ?????

bo od tego co tutaj wypisujesz staja mi wlosy deba na glowie

jak to plyn hamulcowy nie pracuje, nie wymienia sie go ze wzgledu na przebieg, nie ulega starzeniu, nie jest higroskopijny ?????????

niech ktorys Zielony zamknie ten post bo do niczego dobrego on nie prowadzi

Widać że nie umiesz czytać ze zrozumieniemi należy Cie cofnąć do podstawówki.

Płyn ulega starzeniu się, o czym cały czas trąbie że to jest główny powód dlaczego wymienia sie go co dwa lata, a nie, ja twierdzisz, co wymianę klocków i zdania nie zmienię. Skoro lubisz ludzi naciągac na koszty, a oni się daja nabierać na te bzdury to ich problem (pewnie za wymiane liczysz dodatkowe pieniądze). Na ich miejscu zmieniłbym mechanika.[br]Dopisany: 23 Lipiec 2010, 21:44_________________________________________________PS Na upuszczenie płynu przez odpowietrznik w celu cofniecia tłoczka i uzupełnieniu płynu, jeszcze od biedy bym się zgodził, ale na wymiane całego płynu razem z klockami to już jest naciąganie ludzi na niepotrzebne koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie pisalem ze przy kazdej wymianie klockow powinno wymieniac sie plyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany :hi:

Najlepiej przed wymianą klocków wymienić płyn (jeżeli nie był wymieniany od dwóch lat) - przy wciskaniu tłoczka syf z zacisku może dostać się do pompy, tyle w tym temacie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

devastation jak zwykle po bandzie pojechał :cool1::decayed: oczywiście w pozytywnym znaczku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no... wciskasz tloczek, czyli zmniejszasz objetosc plynu w zacisku hamulcowym I co sie z nim dalej dzieje ?????

Spróbuj zmienić objętość wody. Przecież ciecz jest nie ściśliwa. Jak wciskasz tłoczek to w zbiorniczku Ci się podnosi (dlatego tak ciężko jest go wcisnąć, bo ten płyn teraz musi wrócić do zbiorniczka, czyli trzeba go przepchnąć, przez wszystkie rurki i inne głupoty.)[br]Dopisany: 20 Lipiec 2010, 09:24_________________________________________________Co 2 lata należy płyn wymienić. Ale ja tego zabiegu jeszcze nie robiłem.

brawa za to podnoszenie sie płynu hamulcowego w zbiorniczku :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Kolego nie pisz tutaj głupot, to sa informacje dobre ale dla i od domorosłego mechanika

układ hamulcowy to nie krwioobieg człowieka

płyn hamulcowy w układzie powinien przebywac droge tylko w jedna strone

wyeksploatowany powinien byc usuwany w trakcie wciskania tłoczka prze odpowietrznik

amen.

robiłem w rożnych serwisach (Toyota, Seat) i nikt nigdy nie robił takich głupot ( usuwanie płynu w trakcie wciskania tłoczka przy wymianie klocków !!!

Mądre szkoły które skończyłem również nie podawały takich informacji . Nie wiem kolego z skąd wytrzasnąłeś taka informacje ale naprawdę jestem pełen podziwu !!!

teraz juz wiem dlaczego w ASO maja taki niski poziom wykonywanych uslug, nie bede Ci tutaj pisal jakie zadania ma do spelnienia plyn hamulcowy I nna co jest narazony w ukladzie, bo na pewno w tych Twoich madrych szkolach uczyli na ten temat, ale ja przedstawie Ci to bardziej obrazowo:

z tym plynem to jest tak jakbys sie zes...al, a po tej czynnosci to samo gow...o z powrotem pchali Ci do tylka, no bo tak na prawde z tego miejsca wyszlo, ale nie jest juz tam do niczego potrzebne.

przepraszam obecnych tutaj Kolegow za moja wypowiedz ale tak na prawde to juz nie wiem jak mam ludziom wyjasniac to zagadnienie, ktore notabene juz wielokrotnie opisywalem na tym forum

kogo ty chcesz uczyć ?

Swoje teorie wsadź sobie w... tam gdzie pisałeś.

co do hydrauliki płynów to nie będziesz pisał i wciskał mi takich bredni.

Popatrz sobie co robią serwisy (słodko i dobrze opisywane przez kolegów z forum) jak wymieniają naprawdę banalna rzecz jak klocki.

Masz swoje teorie to je sobie głoś, a nie obrażaj mnie i innych.

P.S sorry za OT.

Co do wymiany płynu hamulcowego to należy wymienić płyn co 2 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak niewinnie wyglądał ten temat a jak można go skomplikować i doprowadzić do podniesienia ciśnienia, ja popieram ""augustA4", to co wypisuje "devastation" to też pierwsze słyszę. Jeszcze do tego robi to w sposób ubliżający innym i moim zdaniem nie ma racji.[br]Dopisany: 26 Lipiec 2010, 16:11_________________________________________________W temacie "Czy klocki z czujnikiem są takie same jak bez", "Devastation" twierdzi że są inne i nie można ich podmieniać, ja natomiast u siebie zakładałem z czujnikiem (a mam autko bez) i żadnej różnicy nie było (przynajmniej wizualnie, o czym zapewniał mnie też sprzedawca). Kolega który miał ten problem również dostał taką informację od sprzedawcy i jak kupił pomierzył sufmiarką i też stwierdził że nie ma różnicy, zaś "Devastation" pisze co innego. Jeden z forumowiczów napisał że "Devastation" jest to ekspert w tej dziedzinie, uważam że nawet jeżeli uważa się za fachowca to powinien dobierać słowa tak żeby nikogo nie urazić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devastation nie jest tutaj alfa i omega, ale ma pojecie na temat który tutaj opisujecie

klocki z czujnikiem i bez sa inne, nie maja dokładnie takich samych wymiarów w oryginale

Ate TRW Bosch podaje rózne wymiary tego samego klocka

inne powiedzmy "tańsze" firmy nie rozrózniają tych wymiarów traktuja to jako ten sam klocek

klocki te nie róznia sie tylko wymiarami ale równiez uchwytem wchodzacym do tłoczka

sam zacisk tez jest minimalnie inny a tłoczek w zacisku ma inne wciecia w wewnetrznej czesci

fakt faktem mozna je montowac zamiennie ale ja tego nie robie i nie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra dajcie już spokój ludzie, temat miał na celu pomóc koledze przy wymianie klocków... Więc się nie sprzeczajcie tu, w końcu to jedno forum. Kolega który założył temat powinien sam to sprawdzić kiedy był płyn wymieniany i czy się jeszcze nadaje, jeżeli nie wie kiedy był wymieniany to niech go wymieni i już. To nie są jakieś wygórowane koszty tych 30zł.. A warto wymienić, w końcu to jeden z ważniejszych elementów naszego bezpieczeństwa.

Więc nawet jeżeli nie było potrzeba, a wymienił go, to nic się przecież nie stanie te 30zł chyba, aż tak go nie obciąży.

W tym temacie jednak zgadzam się z devastationem. Lepiej wymienić, niż zostawić to na pastwę losu. Jeszcze gdyby to powiedzmy kosztowało 100zl, czy 200 - wtedy rozumiem po co tracić bez sensu pieniądze, ale bez przesady. :hi:

I się tu nie kłóćcie i nie obrażajcie. Spokój ma być :notworthy:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co pisze to nie jest zadna teoria, tylko codzienna praktyka od ponad 20 lat, opisuje temat tak jak powinien byc prawidlowo wykonany

a jak to robi ktos czy jakis warsztat za przeproszeniem g.... mnie obchodzi

nie mam zamiaru nikogo obrazac, nie moj cel w tym,

tak jak pisal moj przedmowca, plyn niewiele kosztuje I na tak prawde nie warto na tym oszczedzac, zreszta juz wielu Kolegow z forum potwierdzilo moje zdanie ze po wymianie plynu hamulce sa bardziej skuteczne I bardziej wyczuwalne, a bawienie sie plynem tzn ''wciskanie'' go z powrotem w uklad przy zmianie np klockow jest bezsensownym dzialaniem ktore obniza skutecznosc ukladu hamulcowego w naszym aucie,

napisze jeszcze jedna informacje na temat pplynu hamulcowego:

plyn po roku eksploatacji nie trzyma juz parametrow, sprawdzone przyrzadem Ate, ktory aktualnie posiadam

ale dosc juz tego, niech kazdy robi tak jak uwaza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie wskazówki:)

Części mam już zamówione:) do zrobienia mam jeszcze rozrząd. I jakieś mocowanie silnika dokładnie nie wiem co:) ale dowiem się w czwartek. Płyn wymienię bo nie wiem kiedy wcześniej go wymieniano:) a 30 czy 50zl to nie wiele:) wystarczy na jakiś czas:)

Teraz tak:

Wymiana klocków w ASO Gliwice 165zł za oś a 170zł jeśli wymieniam też tarcze.

Klocki u nich na przednią oś to 350zł tylna 250zł

kompletny rozrząd to 842zł robocizna 610zł

Ceny do cen allegro jakieś 50% drożej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu przy wciskaniu tloczka trzeba wymienic plyn? pytam serio, bo o tym nie slyszalem a przy wymianie klockow jak wciskalem tloczek nie wymienialem plynu :wtf:

Bo jeden z kolegów się tu uparł, że koszt nieduży i warto wymienić. Nikt chyba nie wymienia oprócz "devastation-a". Wymianę powinno się przeprowadzić co 2 lata, zaś kolega wpadł ze swoją teorią wymiany płynu razem z klockami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu przy wciskaniu tloczka trzeba wymienic plyn? pytam serio, bo o tym nie slyszalem a przy wymianie klockow jak wciskalem tloczek nie wymienialem plynu :wtf:

nie trzeba wymieniac plynu, ale mozna.

wciskajac tloczek nalezy odkrecic odoowietrznik, aby wyeksploatowany plyn uszedl z ukladu I nie wracal przez uklad ABS (ASR, EDS, ESP) do zbiorniczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba wymieniac plynu, ale mozna.

wciskajac tloczek nalezy odkrecic odoowietrznik, aby wyeksploatowany plyn uszedl z ukladu I nie wracal przez uklad ABS (ASR, EDS, ESP) do zbiorniczka

A tym bardziej żeby nie zaje*** nam pompy ... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą wymiana płynu to lekka przesada ,nikt tutaj nie napisał że przy wymianie całego płynu trzeba odpowietrzyć układ co się wiąże z większą operacja bo każde koło po kolei według schematu trzeba odpowietrzyć i bez podnośnika to trzeba zdjąć każde koło .Po drugie pierwsze słyszę że przy wymianie klocków i wciskaniu tłoczka trzeba odkręcić odpowietrznik ( bo tak to się nazywa ) też pierwsze słyszę że z klocka mogą się dostać jakieś brudy do układu :-) , logicznie myśląc to płyn w układzie pracuje w obie strony ( gdyby tak nie było to po naciśnięciu hamulca i puszczeniu go szczęki by nie odskoczyły od tarczy ).Panowie nie komplikujcie sobie sprawy :wallbash: wcisnąć tłoczek założyć nowe klocki a płyn wymiana co 2 lata i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny nawiedzony...

gdybys pisal to z pozycji kanalu warsztatowego a nie siedzial w kapciuszkach przed kompem w domku inaczej bys to widzial

zapraszam do mnie, na calodzienna walke z hamulcami, po czym takim inaczej bedziesz cwierkal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...