Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Wymiana Klocków


Monterek_fx

Rekomendowane odpowiedzi

Bo jeden z kolegów się tu uparł, że koszt nieduży i warto wymienić. Nikt chyba nie wymienia oprócz "devastation-a". Wymianę powinno się przeprowadzić co 2 lata, zaś kolega wpadł ze swoją teorią wymiany płynu razem z klockami.

Ja bym już zamknął ten wątek :gwizdanie:

Za dużo pierd**enia osób które nie mają pojęcia o ukł. ham. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny nawiedzony...

gdybys pisal to z pozycji kanalu warsztatowego a nie siedzial w kapciuszkach przed kompem w domku inaczej bys to widzial

zapraszam do mnie, na calodzienna walke z hamulcami, po czym takim inaczej bedziesz cwierkal

Nawiedzony to ty chłopie jesteś bo " wymieniając żarówkę wymieniasz cały klosz " :polew: gratulacje :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co konkretnie chodzi z tymi rysunkami ? Bardzo chetnie odpowiem na kazde zadane pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierdu pierdu a licznik bije, co panowie??

Twoj na pewno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chcialem sie dowiedziec co moze sie stac/staje zlego jesli cofamy tloczek bez odkreconego odpowietrznika tak jak to sporo osob stad zrobilo, plyn sie cofa i...? bo z odkreconym odpowietrznikiem bedzie tryskac plyn i nie bedzie sie cofal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chcialem sie dowiedziec co moze sie stac/staje zlego jesli cofamy tloczek bez odkreconego odpowietrznika tak jak to sporo osob stad zrobilo, plyn sie cofa i...? bo z odkreconym odpowietrznikiem bedzie tryskac plyn i nie bedzie sie cofal?

płyn z zacisku poprzez przewody hamulcowe i układ ABS bedzie wracał do zbiorniczka

biorąc pod uwagę jego obecność w zacisku w którym jest narazony na wysoką temperaturę traci swoje pierwotne właściwości

druga sprawą to jest to że tłoczek pracując w zacisku delikatnie sie ściera co powoduje wytworzenie sie osady z drobinek metalu w płynie hamulcowym

i dlatego zalecam usunięcie go przez odpowietrznik w momencie wciskania tłoczka

dla niedowiarków:

proponuję zlać płyn z kazdego zacisku ok 30-40ml i odstawić na kilka dni

zobaczycie co zostanie na dnie, dobrze jest podlożyc magnes,

szybciej to następuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wymienie klocki z przodu i podejrzewam że jak będę wciskał tłoczek to musze odkrecic odpowietrznik. zastanawiam sie nad wymianą płynu tylko nie mam kanału żeby wszystko widziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie potrzebujesz kanału, podniesiesz auto z jednej strony, zdejmiesz koło, popuszczasz odpowietrznik, zdejmujesz zacisk

noga na hamulec, odkrecasz odpowietrznik, wciskasz tłoczek, zakrecasz odpowietrznik, zakładasz zacisk, dokrecasz odpowietrznik

druga strona to samo, zadna filozofia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie zmieniłem tylko przód i robiłem tak jak piszesz. odkręciłem odpowietrznik i wcisnąłem tłoczek. nie trzeba nic wkrecać. poźniej kolega pompował i odpowietrzyłem. dzisiaj zmieniam tył bo wygląda tragicznie. te przednie nie wyglądały źle. jedna strona to zjechana do połowy a druga no już prawie na czujniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wczoraj w trasie zaświecił mi się na liczniku klocki, więc pora na wymianę. Do rzeczy,prosił bym was o parę porad.

Z racji iż nie wiem kiedy wymieniany był płyn, chciałbym go wymienić. Ile muszę kupić tego płynu, oraz jaki to ma być dokładnie płyn?

Może mi ktoś mniej więcej wyjaśnić jak wymienić cały płyn z układy bo nie znalazłem nigdzie instrukcji. A nie chciał bym żeby stary gdzieś został w układzie.

Możecie polecić jakieś klocki co dobrze hamują, nie piszczą i nadmiernie nie sypią pyłem?(Myślę nad TRW albo Ferodo)

Gdzieś mi się obiło o uszy że Vagiem można aktywować żeby tłoczek wcisnął się sam do wymiany, jest to prawda czy bajka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś mi się obiło o uszy że Vagiem można aktywować żeby tłoczek wcisnął się sam do wymiany, jest to prawda czy bajka?

Ja szczerze mówiąc nie słyszałem o takiej metodzie ale bajka pierwszorzędna.

Klocki TRW albo Ferodo bardziej miękkie , u mnie z tyłu narazie zrobione 1000km i piszczą delikatnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta bajka wystepuje tam gdzie są elektrohydrauliczne tylne zaciski

np: A4 B8, passat B6, A6 C6, Tiguan itd itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanko. jestem po wymianie tarcz i klocków z przodu na ATE w mojej b6, na klockach (z jednej strony) była naklejona taśma dwustronna 3m, mechanior jej nie odklejał bo mówił że tu się tego nie robi, miał rację czy ściemniał bo np zapomniał to zrobić.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanior jej nie odklejał bo mówił że tu się tego nie robi, miał rację czy ściemniał bo np zapomniał to zrobić.

:hi:

:polew::polew::polew::polew:

co za jełop, ta tasma jest po to aby klocki nie piszczały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...