Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Prośba o analizę logów PASSAT B5 FL AVF


przemekmil

Rekomendowane odpowiedzi

Auto to PASSAT z 2002 r przyjechało z Anglii z podejrzeniem, że uszczelka pod głowicą do roboty. Po otwarciu pacjenta i oględzinach doszło do tego, że silnik z AWX został wymieniony na AVF. Była w nim automatyczna skrzynia a teraz siedzi manual. Auto dobrze jeździ ale chcę dowiedzieć się czy nic nie dolega.

Błędów w silniku nie było.

LOGI:

BS

000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/13d72b5de057cf5a.html

003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c25a70b3accd278a.html

004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2d0a55b47243971f.html

011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed602951f88c7bc6.html

DYNAMICZNE

000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e97c6ea40f945234.html

001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c294888613fdb32.html

003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9ddc38c2d4fc510.html

004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc82e3a79838cb11.html

008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf8da8ac21ac2e8d.html

010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/105aec598ec899b2.html

011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc86b4efc7dc2594.html

STATYCZNE

000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a9acbc97037656b.html

001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e36f27508f23b670.html

003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/70f0833addf717c2.html

004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c98c2173c405365.html

007 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4493cd66ab1d2acd.html

008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf8da8ac21ac2e8d.html

010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/105aec598ec899b2.html

013 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a8bcf9c2d39a830.html

023 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4bcce563c685c96f.html

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kąt synchronizacji wałka rozrządu do wyregulowania. Owszem mieści się w normie ale w grupie 004 powinień być jak najbliżej 0 stopni.

Termostat nie działa.

Silnik jest chipsie - marnym dodajmy. Ruszona mocno dawka a doładowanie seryjnie. Auto pewnie mocno kopci. Trzeba to szybko poprawić...bo pewnie temp. EGT jest znacznie wysoka.

1 Pompowtryskiwacz...albo siada (do czyszczenia środkiem STP wlewając do baku paliwa) albo BIPy do regulacji - ale raczej to pierwsze.

EGR nie jest zbytnio przybrudzony...lecz z logów wynika że nie zamyka/otwiera się do położeń granicznych. Trzeba organoleptycznie sprawdzić jego pracę.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zadnego czipsa nie widze i auto nie ma prawa kopcic i wnioskuje ze nie kopci.

Poza termostatem, ktory dziala tylko, ze juz swoje najlepsze czasy ma za sobą - zdrowy motor.

Przed zimą mozna byc zmienic termostat i podregulowac kat synchronizacji ale to kosmetyka.

Logi wykonane i zamieszczone wzorowo. :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak robiłem logi BS to obroty wzrastały. Logi robiłem 3ci raz i nie wiem czy to normalne zjawisko??

Tak ma byc OK!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zadnego czipsa nie widze i auto nie ma prawa kopcic i wnioskuje ze nie kopci.

Pozdrawiam

Ok faktycznie masz rację...jest seryjne. Zmyliło mnie torszkę wysoka dawka paliwa "życzenie kierowcy" 69 mg/suw...lecz nie spojrzałem ograniczenie dawki ze wskazań przepłwomierza...mea culpa ;-)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zwróciłbym uwage na cisnienie doładowania, widac lekko sie przycina sztanga bo max dochodzi do 2668 mbara to za duzo na serii 2346 mbara, reszta jak koledzy wspomnieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zwróciłbym uwage na cisnienie doładowania, widac lekko sie przycina sztanga bo max dochodzi do 2668 mbara

doladowanie wraca do zadanego po uplywie ponizej 0,5 sekundy !!!

nie szukajmy problemu tam gdzie go nie ma ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie telepie lekko silnikiem na wolnych obrotach? Może się mylę ale wg mnie 2 i 3 pompowtrysk w najbliższym czasie do regeneracji (log 018 tutaj by nam dużo powiedział).Rozrząd do poprawy lub do wymiany.Po za tym zdrowy i dobrze ustawony AVF i AWX pracuje na 820obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest dobrze ... zacznij jezdzic tym autem a nie szukac dziury w doopie ... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...