ardian Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 Witam. Mialem ostatnio problem z moja a4. 2.5 tdi quattro 2001 Opowiem od poczatku co sie dzialo. Auto oddalem do mechanika robil blache, i mial zaprogramowac kluczyk. Okazalo sie, ze musial gdzies jechac z kluczykiem, o czym mi nie powiedzial. Kiedy przyjechalem po auto okazalo sie ze kopci, sprawdzilem licznik i bylo jezdzone. Okazalo sie ze nie ma oleju. Stwierdzil ze padlo turbo. Kupilem uzywane turbo, on zalatwil olej i filtry zmienil uszczenil miske (z tego co mowil gdzie z sensora pocieklo). Przyjechalem po auto wszytko ok przygazowalem auto kopcilo delikatnie prawie ze wogole. Postalo chwile po czym wsialem pojechalem jakies 2 km i nagle za mna chmura dymu jak by sie palilo. Zatrzymalem sie, zgasilem zapalilem i nawet na postoju kopcilo. Jak przygazowalem delikatnie dymu mnostwo. Wrocilem do mechanika powiedzial ze sprawdzi. Teraz dzwoni i mowie ze turbo ktore mu dalem prawdopodobnie walone. Turbo chodzilo bez zarzutow po jakims czssie zaczelo po prostu kopcic. Czy moze byc winna czegos innego np. wtryskow, lub oleju ktory gdzies zostal i sie teraz wypala czy cos w tym stylu? czy mozna w jakis sposob sprawdzic czy turbo jest ok ?
Cristoforo Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 ogolnie po założeniu turbiny przez pewien czas będzie kopcić ale żeby jak się paliło
ardian Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Opublikowano 27 Lipca 2010 troche kopcilo jak odpalilem ale jak kawalek przejechalem to kopcilo jak po teraz rzekomo nie kopci na wolnych obrotach ale jak sie przygazuje to tak. (na postoju)
Bieniek Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 Musi wypalic olej z wydechu.Jakis 1000km :decayed: :decayed:
ardian Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Opublikowano 27 Lipca 2010 No nie mow ze mam po parkingu 1000 km mam jezdzic bo po drodze sie nie da bo za mna ludzie nic by nie widzieli. Kopci gorzej niz opony
Kowi87 Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 A sprawdzałeś to używane turbo czy nie ma luzów Ma wogóle moc to auto teraz działa jak powinno Mi jak padło turbo to ponad tydzień wypalał sie olej i kopciło(czuć olej) ale nie non stop i nie na postoju, jedyne co przy kazdym zatrzymaniu było czuc własnie olej, ale po ponad tygodniu wszystko ustało Puszczał dyma w trakcie przyśpieszania
ardian Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Opublikowano 27 Lipca 2010 Moc wydawala sie normalna przejechalem ledwie 2 km. Luzow nie sprawdzalem. Wiec jest mozliwosc ze jesli jest moc, a kopci to moze to byc wina turba ? Nie wiem ile przejechali bez oleju wiec moglo tez stac sie cos z silnikiem...
Kowi87 Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 W ogóle dlaczego ty kupowałeś turbo, przecież to wina mechanika :gwizdanie: Jeśłi turbo pusciło to auto na mocy będzie stratne dosć odczuwalne, u mnie w ogóle turbo nie działało i non stop kopcił na biało
ardian Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Opublikowano 27 Lipca 2010 Bylo co do tego zamieszanie, zgodzilem sie kupic turbo a on mial zrobic reszte. Kopci na bialo do 2000 obrotow nie tak zle powyzej bardzo. Po zalozeniu turba i odpaleniu problemu nie bylo nawet jak sie gazowalo. Dopiero jak wyjechalem na droge to po jakims czasie sie zaczelo. Wiec jak ma moc a kopci bardzo to mozliwe ze turbo walniete ? Czy jest mozliwosc ze to wina czegos innego ? Nie jest to normalne kopcenie tylko chmury jak by sie paliło.
Kowi87 Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 Kopcić bedzie tylko jak rozgrzejesz silnik, dlatego nie kopciło przy pierwszym odpaleniu, jeśli moc jest to raczej turbo zdrowe, a to że kopci to wypala resztki oleju z układu wydechowego, po 1-2 tygodniach powinno przestać, a narazie edzie towarzyszył Ci sfond spalonego oleju :gwizdanie:[br]Dopisany: 27 Lipiec 2010, 21:39_________________________________________________Jeśli jednak silnik ma wyraźnego muła to lepiej przyjrzyj sie turbinie
ardian Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Opublikowano 27 Lipca 2010 Chodzi tylko o to ze jak jade to chmura za autem taka ze nic nie widac... dzieki za odpowiedzi Jak ktos ma jeszcze jakies uwagi to zapraszam
Kowi87 Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 Jeśli turbo aktualnie puszcza Ci sporo oleju to po zalaniu powinieneś zauważyc spore ubytki, turbina moze gwizdać, ale nie musi(moja nie gwizdała a luz ze hooj) musisz poprostu skontrolować, a nawet sprawdzić namacalnie turbine czy nie ma luzu na wirniku
ardian Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Opublikowano 28 Lipca 2010 Wiec jesli zostawie auto na chodzie przez jakis czas bedzie kopcic a olej nie spadnie to znaczy ze wypala ten co gdzie zostal, jesli oleju ubywa znaczy ze turbina do bani dobrze rozumie ?
ocinus Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Kolego mnie padło turbo jakieś 1.5 miesiąca temu chmura dymu i brak mocy. Nie jechałem tym autem tylko sie zatrzymałem żeby oleju nie ubyło. Po wymianie turba praktycznie nie dymiło ale oleju poszło w wydech bardzo mało. Jak twoje auto ma prawidłowa moc to raczej turbo jest ok. Kopci podczas jazdy bardziej niż na postoju bo układ wydechowy się bardziej nagrzewa niż jak auto stoi. Sprawdź podczas jazdy czy moc jest ok. bo tak to nie wiadomo co jest wysrane. Jak brak mocy to turbo do wymiany tym bardziej że używane, a z używkami zawsze loterie.
Kowi87 Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Wiec jesli zostawie auto na chodzie przez jakis czas bedzie kopcic a olej nie spadnie to znaczy ze wypala ten co gdzie zostal, jesli oleju ubywa znaczy ze turbina do bani dobrze rozumie ? na postoju nie powinno dymić, podczas jazdy na rozgrzanym silniku cos tam zadymi, ale skoro u ciebie dymi non stop gęsto to moze jednak masz cos z ta turbiną ze bierze olej, musisz sprawdzic stan oleju przed i po jeżdzeniu, albo naprawde sporo masz tego oleju w wydechu :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się