mily Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Witam! Panowie w wątku jak diagnozować (http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0) autko jest napisane co logować: "grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 008, 010, 011, 013, 014, 018, 023. grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011:" Tylko czytając dalej mi odznaczyły się tylko grupy oznaczone na czerwono, więc po co logować resztę?? mógłby mi ktoś wyjaśnić co można odczytać z grup: grupy normalnie: 001, 004, 013, 014, 018, 023. grupy Basic Settings: 000, 004 No i ostatnie pytanie, te wszystkie grupy odczytujemy poprzez wejście do 01-Enige, 08-Meas. Blocks-08 (dla grup normalnych), i Basic Settings-04 (Dla BS)?? To co teraz napisałem nie dotyczy sprawdzania termostatu, bo tam jest wyraźnie napisane że należy wejść w instruments, ale w pozostałych przypadkach autor mówi o grupie 01-Enige? No i chiałem zwrócić uwagę że nie wszytkie jpg sie wyświetlają. Dzięki za pomoc.
Sztomel Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Co jakie grupy pokazują masz opisane w tym linku : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=347&start=0 dla silnika na pompie wtryskowej grupy 018 i 023 są nieistotne, grupa 000 w trybie Basic Settings pozwala m.in. na ustalenie wartości ustawienia wyprzedzenia kąta wtrysku - bardzo istotna wartość, wszystkie ww. grupy dotyczą tylko i wyłącznie 01 Engine czyli odczyty ze sterownika silnika a nie pozostałych sterowników, jeśli chodzi o logowanie czy też tylko samo sprawdzenie wartości grup w trybie Basic Settings to lepiej zamiast wejść w 04 Basic Settings jest wejść w każdą grupę w zwykłym trybie czyli 08 Measuring Blocks a następnie kliknąć na ikonkę w dolnym lewym rogu "Switch to Basic Settings".
mily Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Opublikowano 28 Lipca 2010 Sztomel jak zawsze guru. Dzięki za linka, a jeszcze tak na marginesie, masz jakąś stronkę gdzie opisane są szczegółowe dane silników (czyli kąty, zapłon itp), bo ja mam trochę nietypowy silnik i przeważnie nigdzie go nie ma podawanego jako przykład (silniik AFF 75KM), Ostatnio miałem awarię i autko przeszło przez 4 mechaników i dopiero 4 zdiagnozował przyczynę jednak zanim autko trafiło do speca to pozostałych 3 zdążyło już namieszać w ustawieniach i teraz silnik chodzi jak traktor (klekocze jak diesel z lat 70-80), a wcześniej chodził ładnie miękko. Jeden z mechaników mi przestawiał zapłon i podejrzewam że ustawił nie od tego silnika.
Sztomel Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 Nie posiadam takich danych, interesujące Cię wartości w blokach mógłby podać ktoś kto ma ten sam silnik i oczywiście Vaga aby je odczytać, klekotanie to właśnie efekt złego ustawienia kąta wtrysku ale mając Vaga wystarczy wejść w 000 w trybie Basic Settings a następnie kliknąć na ikonkę w prawym dolnym rogu "TDI Timming" a następnie wybrać rodzaj silnika na AFF i patrzeć czy dwie krzyżujące się żółte linie przecinają się na tej środkowej z trzech linii - pomiar oczywiście na rozgrzanym silniku.
mily Opublikowano 31 Lipca 2010 Autor Opublikowano 31 Lipca 2010 Nie posiadam takich danych, interesujące Cię wartości w blokach mógłby podać ktoś kto ma ten sam silnik i oczywiście Vaga aby je odczytać, klekotanie to właśnie efekt złego ustawienia kąta wtrysku ale mając Vaga wystarczy wejść w 000 w trybie Basic Settings a następnie kliknąć na ikonkę w prawym dolnym rogu "TDI Timming" a następnie wybrać rodzaj silnika na AFF i patrzeć czy dwie krzyżujące się żółte linie przecinają się na tej środkowej z trzech linii - pomiar oczywiście na rozgrzanym silniku. Dzięki, po raz kolejny mi pomogłeś, chyba się na te piwa nie wypłacę jak się spotkamy na jakimś spocie.[br]Dopisany: 29 Lipiec 2010, 14:16_________________________________________________Ok. Zrobiłem "PRT SC", ze zdań sztomela wnioskuje że jest ustawienie do d*py: Czy to co widzicie szkodzi silnikowi??[br]Dopisany: 31 Lipiec 2010, 18:11_________________________________________________Aha, a co jest na osiach?? Na jednej pisze fuel temp. Czy to jest temperatura zapłonu paliwa?? A druga wartość 44 to pewnie jest ten kąt który ustawiamy?? Jeżeli tak to czy temperatura zapłonu paliwa jest jednakowa w lecie i zimie??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się