Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Zawór sterowania turbiną problem


krzych5

Rekomendowane odpowiedzi

2UCTi.jpg

Witam

Przeczyściłem jeden taki zawór tuż przy chłodnicy, lecz nie wiem gdzie znajduje się 2 taki zawór proszę o pomoc :decayed:

a kto powiedzial ze sa dwa ... ?

pewnie chodzi Ci o ten od EGR ... znajduje sie pod plastikowa rura przy scianie grodziowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel skad Ty bierzesz te zdjecia ... ? masz kilka silnikow porozrzucanych na podworku ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z motoallegro.pl - gdyby tak wszystkim się chciało wejść m.in. na tę stronę to przynajmniej poznaliby jak wygląda ich silnik i osprzęt do niego :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z motoallegro.pl - gdyby tak wszystkim się chciało wejść m.in. na tę stronę to przynajmniej poznaliby jak wygląda ich silnik i osprzęt do niego :wink4:

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim silniku znajduje się taki sam w tym zdjęciu podanym przez Sztomela. Masz dwa takie, ponieważ twój silnik ma zmienną geometrię. Widać to po twoim zdjęciu. Zdjęcie Sztomela to inny typ silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym są dwa. Jeden steruje EGR a drugi VGT albo WG zależnie od tego czy jest zmienna geometria czy jej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam sztomel to dobry doradca szacun :hi: ja rowniez wyczysćiłem jeden n75 i tak rozmyslam czy zabrac się za ten drugi? co o tym myslicie mój silnik to afn

dzięki Pawle;

nie ma potrzeby robić sobie niepotrzebnej roboty z N18, nawet jeśli nie będzie on pracował prawidłowo to dla silnika nie będzie to miało niekorzystnego wpływu. Jedynie trzeba się za niego zabrać jeśli zostanie stwierdzone w logu statycznym grupy 003 w trybie BS, że wartość MAF actual jest stale niska (a nie będzie to wina przepływomierza bądź nieszczelności na odcinku filtr powietrza-turbosprężarka) - wtedy świadczy to albo o zwarciu w N18 lub jego zabrudzeniu (wykluczając zawieszenie się samego zaworu EGR), które powodują, że ma on ciągle otwarty przepływ podciśnienia pomiędzy kanałami VAC i OUT co skutkuje tym, że zawór EGR jest ciągle uchylony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to tego zaworu nie warto czyścić łatwiej kopić nowy, bo czyszczony prędzej czy później znów będzie do kitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto czyścić jeśli jest coś nie tak (nic to nie kosztuje), potem należy tylko dobrze go poskładać i zamknąć (ścisnąć).

Jest na forum :wink4:http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=14419.0;highlight=n75

Ps. Uwaga przy ściąganiu wężyków bo można ukręcić - ja byłem taki zdolny :wallbash: - ale żywica załatwiła problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś objaśnić przez które króćce jest przelot w zaworku z WG,w pozycji ON i OFF,bo u mnie niby ten zaworek "działa" w tescie elementów wykonawczych,ale auto nie trzyma ciśnienia,wężyki posprawdzane i cały układ dolotowy wraz z IC,wszystko szczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

franc8 co to za zywica bo tez mi sie to stalo co tobie ale na kropelke to zrobilem niestety nie zdalo egzaminu :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne kleje nie dadzą rady porządnie skleić plastiku jedynie spawanie lub klej który wydziela ciepło przy "zastyganiu". Ja kleiłem to żywicą z utwardzaczem + kawałek maty (cały proces trwał ok. 10h ale jak stwardniało to nie ma bata żeby się urwało) - zestaw do naprawy łodzi / zderzaków np. http://allegro.pl/item1162996870_zestaw_naprawczy_do_karoserii_zywica_utw_mata.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że są 2 zaworki : jeden steruje turbiną a drugi egr ale to już było nawet w tym poście :naughty:

Tutaj masz link jak one podłączone: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=139632.0;highlight=schemat+w%EA%BFy+podci%B6nienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...