Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów, mały problem z elastycznością


author0928

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

Mam taki problem iż wydaje mi się że moje autko przy wyprzedzaniu po dodaniu gazu na małych obrotach muli i do po jakimś czasie zaczyna normalnie przyspieszać... Niby kumpel ma to samo, ale mnie to spokoju nie daje bo jeździłem borą 116 km i T4 2,5TDI 102km i te autka zaraz po dodaniuu gazu wyrywały a moja musi się "zastanowić" i dopiero coś jedzie... Wnerwia mnie to bo przy wyprzedzaniu trzeba się okombinować trochę... Kolejną istotną rzeczą jest to że w przedziale między 1900 a 3 tys obrotów słychać spod maski w okolicy turbiny taki metaliczny świst ale nie jest to turbina... Wydaje mi się że może gdzieś uchodzić powietrze ale muszę to zdiagnozować... Narazie zbadałem przewody podciśnieniowe i są całe. Pozatym auto ok, oleju wiele nie bierze, dyma nie puszcza ani grama i wydaje się być ok... Jeszcze jedną istotną rzeczą jest to że na biegu jałowym po dodaniu gazu rura od intercoolera twardnieje ale tylko troche i z łatwością można ją zgnieść... Poniżej zamieszczam logi jakie udało mi się zrobić... Kuknijcie proszę i zobaczcie co to może być ....

Z góry wielkie dzięki

Logi wrzucone pod spodem bo te były nie aktualne i nie pełne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujemy:

Statyczne - 001,003,004,007,013

Statyczne w trybie Basic Settings - 000,003,004,011

Dynamiczne - 000,001,003,004,008,010 i 011

Zamiesc porzadnie bo nie mozna obrazkow powiekszyc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, wieczorem się tym zajme i dam znać, a z tego co widzę to do 3 tys obrotów nie ma odpowiedniego ciśnienia doładowania, wtedy słychać ten dziwny świst pod maską... Nie wiem czy to powietrze czy też coś się zaciera... Muszę ściągnąć osłonę pod silnikiem i sprawdzić szczelność przewodu... Myślisz że jeśli nie ma doładowania w takim zakresie to może to być spowodowane nieszczelnością ?? Bo później już ładnie idzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobisz komplet logów - bedzie rozmowa. :)

I postaraj sie je zamiescic jako linki do obrazkow z opisem ktory link jaka grupa.

Zobacz jak to zrobil kolega

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=146920.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pare pytan.

Czy ten samochod ma katalizator ?

Czy byl w nim zmieniany rozrząd ?

Czy podczas logowania 001 stat nie "dotknąles niechcący" pedału gazu?

Popraw 000 Basic Settings bo nic w nim nie ma.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pare pytan.

Czy ten samochod ma katalizator ?

tak ma

Czy byl w nim zmieniany rozrząd ?

był, przejechane mam na nim jakieś 10 tys km

Czy podczas logowania 001 stat nie "dotknąles niechcący" pedału gazu?

napewno nie

Popraw 000 Basic Settings bo nic w nim nie ma.

właśnie nie nic nie wpisało mi do pliku... Na vagu pokazywało jakieś wartości ale w pliku nic... Spróbuje może innego VAGA wgrać

Pozdrawiam

[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadek cisnienia doladowania jest minimalny, aczkolwiek na tyle dotkliwy ze objawia sie to spadkiem mocy - co widac tez w 008.

Do zrobienia:

- bardzo dokladnie szczelnosc dolotu - ale dokladnie kazda rura i polaczenia

- wywalenie katalizatora

Potem znow przyjdz z logami -011,010,008 i 003

Niepokoi mnie to co dzieje sie w 001 stat - czyli ta nagle zmieniająca sie dawka i na moje oko uklad paliwowy jest zapowietrzony. Czy filtr paliwa byl zmieniany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje jeszcze raz po południu przelogować grupę 001... Filtr też był wtedy zmieniany... A jak go odpowietrzyć gdyby coś ?? Niby po założeniu ładnie odpalił i nic się złego nie działo... Ale nikt go nie odpowietrzał tylko po prostu założono mu filtr i odpalono... Zauważyłem (może to moje złudzenie) że czasami auto jedzie lepiej i nie ma tej dziury w zakresie do 3 tys.... Jednak świst zawsze jest słyszalny ale tylko ze środka w kabinie bo na polu nic podobno nie słychać[br]Dopisany: 04 Sierpień 2010, 10:00_________________________________________________

Niepokoi mnie to co dzieje sie w 001 stat - czyli ta nagle zmieniająca sie dawka i na moje oko uklad paliwowy jest zapowietrzony. Czy filtr paliwa byl zmieniany ?

Już wiem czemu tak się stało... w tym momencie wyłączyłem klimę... Dzisiaj zrobiłem identycznie i tak samo sie stało a pamietam że wczoraj przy logowaniu wyłączałem klime.... Wszystko jest w normie w tej grupie....

Dzisiaj ściągnąlem osłonę i były poluzowane wąż od turba do belki metalowej i od belki do IC i na łączeniu pełno mazi... Ucieszyłem się i dociągnąłem opaski ale nadal coś śwista :(.. Samych przewodów nie ściągałem i nie patrzyłem po nich bo wydają się być całe.... Ten przewód od turbiny do belki jest w kształcie harmonijki taki zygzak... taki ma byc czy to nie oryginalny ?? Bo na moje oko to powinien iść jakiś prosty a nie pofalowany w kształcie litery S...

Nie wiem już o co chodzi z tym syczeniem czy świstaniem... Myślicie że to wina katalizatora ?? hmmm... Zrobiłem logi i niby 011 coś lepiej ale dalej się późno zbiera z ciśnieniem... 000 jeszcze raz próbowałem i nic nie zapisuje do pliku[br]Dopisany: 04 Sierpień 2010, 19:29_________________________________________________Jeszcze tak myślę że to może te cholerne kierownice są delikatnir przypieczone.... Sztanga niby pracuje ale chodzi w rękach dość ciężkawo i tak sprężyście i nie wiem czy na dałej odległości... Jak ją wyciągam ręką to słychać taki jakby przepływ powietrza delikatnie.... Sam już nie wiem... Musze jeszcze te rury pod spodem wykręcić i sprawdzić porządnie, ale gdyby była nieszczelność to chyba byłoby słychać na całym zakresie obrotów a tutaj czasami wyłancza się nawet przy 2500 obr... Może sztanga do końca nie wysuwa się i przez to słychać takie powietrze ?? W jakim zakresie sztanga się wysuwa do końca ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztanga powinna pracować w zakresie ok. 15mm. Ściągnij gruszkę i sprawdź czy sama dźwigienka w turbo chodzi lekko i jak chodzi sama sztanga w gruszce. Sztanga w gruszce powinna chodzić ciężko, lecz bez zacięć, dźwigienka zaś powinna chodzić leciutko i też bez zacięć. Żeby ściągnąć gruszkę musisz wyciągnąć taki pierścień zabezpieczający na dole sztangi i albo odkręcić dwie nakrętki pod gruszką, albo odkręcić całą gruszkę od turbiny. Da radę to zrobić od góry bez wyciągania turbo. Jeśli sama dźwigienka chodzi ciężko, to masz zapieczone kierownice to możesz spróbować rozruszać, ale to nie jest rozwiązanie na dłuższą metę. W takim przypadku najlepiej wyczyścić turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samych przewodów nie ściągałem i nie patrzyłem po nich bo wydają się być całe....

I błąd... po ściągnięciu wyginasz przewód we wszystkie strony, każde zabrudzone miejsce sprawdzasz dwa razy i wtedy masz pewność... wiem coś o tym :wink4:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz powtarzam.. regulacja cisnienia doladowania dziala w tym aucie prawidlowo. Nic nie rob ze sztangą i nic nie musisz czyscic.

Darek Ci napisał jak masz sprawdzic szczelnosc dolotu.

Wywal kata i przyjdz z logami.

Logi wykonujemy na wylaczonych wszystkich odbiornikach!!!!!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie podobny temat patrzyłem, nie chce mi się drugi raz pisać tego samego :gwizdanie: polecam opcje :szukaj:

jeżeli wszystko co inni wyżej radzili zrobiłeś i nadal jest lipa, przedmuchaj wężyk wchodzący do ECU i sprawdź czy on jest szczelny, zajrzyj też do ECU bo tam mógł pęknąć wężyk, odepnij kleme z aku :cool1:

i wrzuć 000 dynamiczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie podobny temat patrzyłem, nie chce mi się drugi raz pisać tego samego :gwizdanie: polecam opcje :szukaj:

jeżeli wszystko co inni wyżej radzili zrobiłeś i nadal jest lipa, przedmuchaj wężyk wchodzący do ECU i sprawdź czy on jest szczelny, zajrzyj też do ECU bo tam mógł pęknąć wężyk, odepnij kleme z aku :cool1:

i wrzuć 000 dynamiczny

Heh to już akurat miałem i robiłem :) Wężyk w ECU był dziurawy i wywalało mi błąd uszkodzenia sterownika... oleju nie było a sam wężyk idący do rury dolotowej przedmuchany... Już wszystko spróbowane oprócz wyprucia kata i dokładnego sprawdzenia dolotu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...