author0928 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Witam !! Mam taki problem iż wydaje mi się że moje autko przy wyprzedzaniu po dodaniu gazu na małych obrotach muli i do po jakimś czasie zaczyna normalnie przyspieszać... Niby kumpel ma to samo, ale mnie to spokoju nie daje bo jeździłem borą 116 km i T4 2,5TDI 102km i te autka zaraz po dodaniuu gazu wyrywały a moja musi się "zastanowić" i dopiero coś jedzie... Wnerwia mnie to bo przy wyprzedzaniu trzeba się okombinować trochę... Kolejną istotną rzeczą jest to że w przedziale między 1900 a 3 tys obrotów słychać spod maski w okolicy turbiny taki metaliczny świst ale nie jest to turbina... Wydaje mi się że może gdzieś uchodzić powietrze ale muszę to zdiagnozować... Narazie zbadałem przewody podciśnieniowe i są całe. Pozatym auto ok, oleju wiele nie bierze, dyma nie puszcza ani grama i wydaje się być ok... Jeszcze jedną istotną rzeczą jest to że na biegu jałowym po dodaniu gazu rura od intercoolera twardnieje ale tylko troche i z łatwością można ją zgnieść... Poniżej zamieszczam logi jakie udało mi się zrobić... Kuknijcie proszę i zobaczcie co to może być .... Z góry wielkie dzięki Logi wrzucone pod spodem bo te były nie aktualne i nie pełne
przemik Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Potrzebujemy: Statyczne - 001,003,004,007,013 Statyczne w trybie Basic Settings - 000,003,004,011 Dynamiczne - 000,001,003,004,008,010 i 011 Zamiesc porzadnie bo nie mozna obrazkow powiekszyc. Pozdrawiam
author0928 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Oki, wieczorem się tym zajme i dam znać, a z tego co widzę to do 3 tys obrotów nie ma odpowiedniego ciśnienia doładowania, wtedy słychać ten dziwny świst pod maską... Nie wiem czy to powietrze czy też coś się zaciera... Muszę ściągnąć osłonę pod silnikiem i sprawdzić szczelność przewodu... Myślisz że jeśli nie ma doładowania w takim zakresie to może to być spowodowane nieszczelnością ?? Bo później już ładnie idzie...
przemik Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Zrobisz komplet logów - bedzie rozmowa. I postaraj sie je zamiescic jako linki do obrazkow z opisem ktory link jaka grupa. Zobacz jak to zrobil kolega http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=146920.0
author0928 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Ok. Postaram się dzisiaj to zrobić, ale jeśli nie zdąże to dop jutro. Napisze Ci na PW jak wsadze kompletne nowe logi, Dzięki wielkie i pozdro[br]Dopisany: 03 Sierpień 2010, 12:52_________________________________________________Wrzucam wszystkie i świeżo zrobione logi tak jak chciałeś Statyczne 001 http://img826.imageshack.us/img826/3192/001stat.jpg 003 http://img808.imageshack.us/img808/3173/003stat.jpg 004 http://img580.imageshack.us/img580/7890/004stat.jpg 013 http://img38.imageshack.us/img38/571/013stat.jpg Basic setings 000 http://img704.imageshack.us/img704/422/000bs.jpg 003 http://img62.imageshack.us/img62/4149/003bsy.jpg 004 http://img405.imageshack.us/img405/2802/004bss.jpg 011 http://img689.imageshack.us/img689/4397/011bsc.jpg Dynamiczne 000 http://img299.imageshack.us/img299/4886/000dyn.jpg 001 http://img59.imageshack.us/img59/6948/001dyn.jpg 003 http://img801.imageshack.us/img801/3208/003dyn.jpg 004 http://img825.imageshack.us/img825/9245/004dyn.jpg 008 http://img155.imageshack.us/img155/4190/008dyn.jpg 010 http://img267.imageshack.us/img267/5223/010dyn.jpg 011 http://img706.imageshack.us/img706/384/011dyn.jpg
przemik Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Pare pytan. Czy ten samochod ma katalizator ? Czy byl w nim zmieniany rozrząd ? Czy podczas logowania 001 stat nie "dotknąles niechcący" pedału gazu? Popraw 000 Basic Settings bo nic w nim nie ma. Pozdrawiam
author0928 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Pare pytan. Czy ten samochod ma katalizator ? tak ma Czy byl w nim zmieniany rozrząd ? był, przejechane mam na nim jakieś 10 tys km Czy podczas logowania 001 stat nie "dotknąles niechcący" pedału gazu? napewno nie Popraw 000 Basic Settings bo nic w nim nie ma. właśnie nie nic nie wpisało mi do pliku... Na vagu pokazywało jakieś wartości ale w pliku nic... Spróbuje może innego VAGA wgrać Pozdrawiam [
przemik Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Spadek cisnienia doladowania jest minimalny, aczkolwiek na tyle dotkliwy ze objawia sie to spadkiem mocy - co widac tez w 008. Do zrobienia: - bardzo dokladnie szczelnosc dolotu - ale dokladnie kazda rura i polaczenia - wywalenie katalizatora Potem znow przyjdz z logami -011,010,008 i 003 Niepokoi mnie to co dzieje sie w 001 stat - czyli ta nagle zmieniająca sie dawka i na moje oko uklad paliwowy jest zapowietrzony. Czy filtr paliwa byl zmieniany ?
author0928 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Spróbuje jeszcze raz po południu przelogować grupę 001... Filtr też był wtedy zmieniany... A jak go odpowietrzyć gdyby coś ?? Niby po założeniu ładnie odpalił i nic się złego nie działo... Ale nikt go nie odpowietrzał tylko po prostu założono mu filtr i odpalono... Zauważyłem (może to moje złudzenie) że czasami auto jedzie lepiej i nie ma tej dziury w zakresie do 3 tys.... Jednak świst zawsze jest słyszalny ale tylko ze środka w kabinie bo na polu nic podobno nie słychać[br]Dopisany: 04 Sierpień 2010, 10:00_________________________________________________ Niepokoi mnie to co dzieje sie w 001 stat - czyli ta nagle zmieniająca sie dawka i na moje oko uklad paliwowy jest zapowietrzony. Czy filtr paliwa byl zmieniany ? Już wiem czemu tak się stało... w tym momencie wyłączyłem klimę... Dzisiaj zrobiłem identycznie i tak samo sie stało a pamietam że wczoraj przy logowaniu wyłączałem klime.... Wszystko jest w normie w tej grupie.... Dzisiaj ściągnąlem osłonę i były poluzowane wąż od turba do belki metalowej i od belki do IC i na łączeniu pełno mazi... Ucieszyłem się i dociągnąłem opaski ale nadal coś śwista .. Samych przewodów nie ściągałem i nie patrzyłem po nich bo wydają się być całe.... Ten przewód od turbiny do belki jest w kształcie harmonijki taki zygzak... taki ma byc czy to nie oryginalny ?? Bo na moje oko to powinien iść jakiś prosty a nie pofalowany w kształcie litery S... Nie wiem już o co chodzi z tym syczeniem czy świstaniem... Myślicie że to wina katalizatora ?? hmmm... Zrobiłem logi i niby 011 coś lepiej ale dalej się późno zbiera z ciśnieniem... 000 jeszcze raz próbowałem i nic nie zapisuje do pliku[br]Dopisany: 04 Sierpień 2010, 19:29_________________________________________________Jeszcze tak myślę że to może te cholerne kierownice są delikatnir przypieczone.... Sztanga niby pracuje ale chodzi w rękach dość ciężkawo i tak sprężyście i nie wiem czy na dałej odległości... Jak ją wyciągam ręką to słychać taki jakby przepływ powietrza delikatnie.... Sam już nie wiem... Musze jeszcze te rury pod spodem wykręcić i sprawdzić porządnie, ale gdyby była nieszczelność to chyba byłoby słychać na całym zakresie obrotów a tutaj czasami wyłancza się nawet przy 2500 obr... Może sztanga do końca nie wysuwa się i przez to słychać takie powietrze ?? W jakim zakresie sztanga się wysuwa do końca ??
Pretor Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Sztanga powinna pracować w zakresie ok. 15mm. Ściągnij gruszkę i sprawdź czy sama dźwigienka w turbo chodzi lekko i jak chodzi sama sztanga w gruszce. Sztanga w gruszce powinna chodzić ciężko, lecz bez zacięć, dźwigienka zaś powinna chodzić leciutko i też bez zacięć. Żeby ściągnąć gruszkę musisz wyciągnąć taki pierścień zabezpieczający na dole sztangi i albo odkręcić dwie nakrętki pod gruszką, albo odkręcić całą gruszkę od turbiny. Da radę to zrobić od góry bez wyciągania turbo. Jeśli sama dźwigienka chodzi ciężko, to masz zapieczone kierownice to możesz spróbować rozruszać, ale to nie jest rozwiązanie na dłuższą metę. W takim przypadku najlepiej wyczyścić turbo.
Darev Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Samych przewodów nie ściągałem i nie patrzyłem po nich bo wydają się być całe.... I błąd... po ściągnięciu wyginasz przewód we wszystkie strony, każde zabrudzone miejsce sprawdzasz dwa razy i wtedy masz pewność... wiem coś o tym Pozdrawiam
przemik Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Jeszcze raz powtarzam.. regulacja cisnienia doladowania dziala w tym aucie prawidlowo. Nic nie rob ze sztangą i nic nie musisz czyscic. Darek Ci napisał jak masz sprawdzic szczelnosc dolotu. Wywal kata i przyjdz z logami. Logi wykonujemy na wylaczonych wszystkich odbiornikach!!!!! Pozdrawiam
ciahciah Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 właśnie podobny temat patrzyłem, nie chce mi się drugi raz pisać tego samego :gwizdanie: polecam opcje jeżeli wszystko co inni wyżej radzili zrobiłeś i nadal jest lipa, przedmuchaj wężyk wchodzący do ECU i sprawdź czy on jest szczelny, zajrzyj też do ECU bo tam mógł pęknąć wężyk, odepnij kleme z aku i wrzuć 000 dynamiczny
author0928 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2010 właśnie podobny temat patrzyłem, nie chce mi się drugi raz pisać tego samego :gwizdanie: polecam opcje jeżeli wszystko co inni wyżej radzili zrobiłeś i nadal jest lipa, przedmuchaj wężyk wchodzący do ECU i sprawdź czy on jest szczelny, zajrzyj też do ECU bo tam mógł pęknąć wężyk, odepnij kleme z aku i wrzuć 000 dynamiczny Heh to już akurat miałem i robiłem Wężyk w ECU był dziurawy i wywalało mi błąd uszkodzenia sterownika... oleju nie było a sam wężyk idący do rury dolotowej przedmuchany... Już wszystko spróbowane oprócz wyprucia kata i dokładnego sprawdzenia dolotu....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się