Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] "Naprawa" przepływki..........denaturatem - to działa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

[1,9 afn 97r. avant] Od dłuższego czasu nękany byłem w swojej audiczce dość częstą przypadłością tego autka czyli braku "kopyta" przy wyższych prędkościach.[błąd 023F]jeździłem po różnych warsztatach i jak to zwykle bywa wszyscy mechanicy wymyślali rózne bajki o zapchanym kacie, nieszczelnym dolocie itp itd w skrócie "czytaj" -'zapłać parę stów bo inaczej nie zrobimy' :D Postanowiłem wypróbować "chałupniczą" metodę wyczytaną tu na forum i ostro skrytykowaną że może zniszczyć przepływkę,Mowa tu oczywiście o przepłukaniu przepływki denaturatem.Zrobiłem i ...pomogło.Autko nie przechodzi już w tryb serwisowy.Wcześniej 130km/h max a teraz przyspiesza normalnie 190km/h max.Co o tym sądzicie? Będzie to twałe czy za tydzień znowu się "rozłączy"? p.s.Jeszcze dorzucę jutro info jaką mam przepływkę.

przesunięte do działu dizle, do warsztatu to się nie nadaje

[pre_pl]

Opublikowano

[1,9 afn 97r. avant] Od dłuższego czasu nękany byłem w swojej audiczce dość częstą przypadłością tego autka czyli braku "kopyta" przy wyższych prędkościach.[błąd 023F]jeździłem po różnych warsztatach i jak to zwykle bywa wszyscy mechanicy wymyślali rózne bajki o zapchanym kacie, nieszczelnym dolocie itp itd w skrócie "czytaj" -'zapłać parę stów bo inaczej nie zrobimy' :D Postanowiłem wypróbować "chałupniczą" metodę wyczytaną tu na forum i ostro skrytykowaną że może zniszczyć przepływkę,Mowa tu oczywiście o przepłukaniu przepływki denaturatem.Zrobiłem i ...pomogło.Autko nie przechodzi już w tryb serwisowy.Wcześniej 130km/h max a teraz przyspiesza normalnie 190km/h max.Co o tym sądzicie? Będzie to twałe czy za tydzień znowu się "rozłączy"? p.s.Jeszcze dorzucę jutro info jaką mam przepływkę.

uszkodzona przepływka nie powoduje trybu awaryjnego(serwisowego) czysty przypadek ;)

Opublikowano

Piotrus - wlasnie co dziwne moze powodowac. Czytalem kilka opini (AKP czy SR, TDI.....) ze wlasnie po wymianie przeplywki auto przestlo wpadac w tryb awaryjny. Nie umiem sobie tego jakos sensownie wytlumaczyc (moze przez duzy brak tlenu komp odczytal to jako powazny blad) ale jednak.

BTW - sa chyba lepsze srodki do czyszczenia przeplywki niz denaturat

Opublikowano

Piotrus - wlasnie co dziwne moze powodowac. Czytalem kilka opini (AKP czy SR, TDI.....) ze wlasnie po wymianie przeplywki auto przestlo wpadac w tryb awaryjny. Nie umiem sobie tego jakos sensownie wytlumaczyc (moze przez duzy brak tlenu komp odczytal to jako powazny blad) ale jednak.

moze kolega myli pojecia bo nic nie pisze o restarcie silnika tylko ze byl slaby powyzej 130 wiec niech wyjasni do konca co sie dzialo tak naprawde ;)

Opublikowano

To jest napewno tryb awaryjny/serwisowy.autko nie jest słabe powyżej 130km/h tylko napisałem wyraźnie że leci na maxa 130km/h.Doskonale czuć moment kiedy auto traci moc i wchodzi w tryb serwisowy.Powiedzieli mechanicy że jest to związane z obciążeniem silnika,czujnik ciśnienia doładowania-tak powiedzieli.czujnik może otrzymywać złe dane z kilku powodów jak przepływka,zapchany kat,nieszczelny dolot i jeszcze coś tam.Dziwne po przepływka była niedawno podmieniana na próbe z golfa3 tydzień temu i samochód zachowywał się tak samo czyli przechodził w tryb serwisowy,widocznie tamta też była zapchana ale takien golf miał 90ps,ja przepłukałem i bingo przestał się blokować

Opublikowano

Przepływke czyści się fajnie spirytem technicznym. Padnieta przepływka moze powodować najwyżej frustrację w postaci niskiej ilości zmierzonych jednostek, ale zeby powodowała notlauf - to juz raczej konfabulacje.

Euzebiox - odrób lekcje , zloguj co trzeba VAG`iem a przekonasz się że powodem notlaufów jest albo N75 albo zapieczone na amen kierownice spalin w suszarce.

Opublikowano

Przepływke czyści się fajnie spirytem technicznym. Padnieta przepływka moze powodować najwyżej frustrację w postaci niskiej ilości zmierzonych jednostek, ale zeby powodowała notlauf - to juz raczej konfabulacje.

Euzebiox - odrób lekcje , zloguj co trzeba VAG`iem a przekonasz się że powodem notlaufów jest albo N75 albo zapieczone na amen kierownice spalin w suszarce.

cała prawda :>

Opublikowano

proszę o wyrozumiałośc dopiero zaczynam swoją przygodę z autkiem i tym forum,poza tym ja nic nie przesądzam że jakiś element skutkuje czymś konkretnym stwierdzam tylko fakty jak jest konkretnie w moim przypadku,czyli wyczyszczenie przepływki spowodowało że autko przestało wpadać w tryb serwisowy i to jest fakt,wcześniej rozłanczał zawsze przy zbliżeniu się do ok 100km/h a teraz nie rozłancza a czy to jest od przepływki czy od czegoś innego to ja się nie upieram bo się jeszcze wystarczająco na tym nie znam

Opublikowano

proszę o wyrozumiałośc dopiero zaczynam swoją przygodę z autkiem i tym forum,poza tym ja nic nie przesądzam że jakiś element skutkuje czymś konkretnym stwierdzam tylko fakty jak jest konkretnie w moim przypadku,czyli wyczyszczenie przepływki spowodowało że autko przestało wpadać w tryb serwisowy i to jest fakt,wcześniej rozłanczał zawsze przy zbliżeniu się do ok 100km/h a teraz nie rozłancza a czy to jest od przepływki czy od czegoś innego to ja się nie upieram bo się jeszcze wystarczająco na tym nie znam

przypadek zobaczysz predzej czy pozniej objawy powrócą na 100% ;)

Opublikowano

a załóżmy że "objawy" nie powrócą??[br]Dopisany: 22 Sierpień 2007, 12:12 _________________________________________________do użytkownika :"gadi" : podany link nie dotyczy mojego przypadku.u mnie ZAWSZE słychać turbinke nawet po wejściu w trybv serwisowy poza tym w tamtym przypadku rozłączyło mu się na 1 biegu co u mnie jest niemożliwe ,u mnie rozłączenie następuje przy około 100km/h +/- 10km w zależności od biegu 3,4,5.można kacić cały dzień byleby nie zbliżać się do 80km/h i nic się nie rozłączy,bardzo mozliwe że to właśnie przepływka to powodowała bo de3dukując wynika że jest to coś związane z pędem powietrza silniczek mam w super stanie pali na zimnop i na gorąco od razu trubinka nie ma luzów ogólnie ok jest ma 224 tyś km

Opublikowano

Kolego ... zrób logi grup 003 i 011 a dowiesz się prawdy o swoim autku, bez tego materiału zaczynamy kolejny wątek filozoficzny , który zmierza donikąd.

Zainwestuj pare groszy w interface od Viakena, reszta wiedzy leży w dziale zrób to sam , łączne z filmem instruktażowym.

Opublikowano

coniektórzy zasuwają jak na złość slangiem "starych wyjadaczy" a ja jestem jeszcze początkującym(to tak na marginesie),no więc byłem już na komputerze z moim autkiem jakieś pół roku temu ale wtedy byłem zielony zupełnie w tym temacie,miałem robić to wtedy u "fachowców" ale w międzyczasie samochód przestał niedomagać więc sobie odpuściłem.Pomyślałem sobie że jak mi wtedy nie dali wydruku z badania to pojadę do nich jeszcze raz teraz i niech mi jeszcze raz otworzą tamte zlecenie i w jego ramach jeszcze raz zrobią badanie i dadzą wydruk.tak też zrobiłem.wydruku z komputera nie dali bo tego nie praktykują ,tak powiedzieli ale podali żebym sobie zapisał że po kodzie jest to błąd 023F,mam do nich jeszcze raz jechać?o co się pytać? tylko po polsku proszę wytłumaczyć :)[br]Dopisany: 22 Sierpień 2007, 22:49 _________________________________________________aha i jednak mieliście racje, wszystko "wróciło do normy" czyli znowu się restartuje

Opublikowano

]aha i jednak mieliście racje, wszystko "wróciło do normy" czyli znowu się restartuje

jednak szybciej niz myslales ;)

Opublikowano

Ja u siebie jak czyscilem to wyrwałem :chytry: te siteczka, a pozniej malym pędzelkiem posmigałem we wnetrzu przepływki i ... troche sie poprawiło :thumbup:

Sitka pozniej przykleiłem silikonem :thumbup:

Opublikowano

Nie rozumiem, już któryś raz jest pisane o tych sitkach, przecież to tylko obudowa i zabezpieczenie a sam przapływomierz (sensor) jest wkręcony w tę rurę, więc dlaczego nie ułatwiacie sobie pracy wykręcając go?

Opublikowano

Cześć,

koledzy podłączę się do tematu i zapytam skoro jesteście przy temacie czyszczenia przepływek.

Pytanie: Czy przepływki klapowe Boscha ze starych silników 1Z również można przemyć? Czy to poprawi parametry pracy silnika?

Opublikowano

Swojego czasu przedmuchałem swoją klapówkę, ale poprawy nie zanotowałem - auto zasuwało jak wcześniej - poza tym te przepływki sa niezniszczalne.

Opublikowano

Witam odświeżę trochę kotleta z powodów nie domagającej przepływki tu temat

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=168639.0

kupiłem u niedziałka takie cuś http://www.permatex.com/products/Automotive/cleaners1/aerosol_cleaners/permatex_motormuscle_throttle_body_carb_choke_cleaner.htm

z myślą o potraktowaniu jej tym. koszt ok do 20zł nie pamietam dokładnie i jutro się przymierzam mam parę innych rzeczy do wymiany więc i chciał bym sprawdzić To ale czy aby nie po psuje jej ?(bardziej) nie czuje braku mocy więc nie wiem co myśleć pozdrawiam a wrażenie opisze w wolnej chwili :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...