Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Stuki z lewej przedniej strony podczas delikatnego hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powitać :hi:

Czytałem na forum kilka wątków ale nie jestem przekonany na "stówe" czy one pasują do mojego problemu.

Wracając do sedna sprawy, podczas delikatnego hamowania dochodzi głośny stuk z przodu z lewej strony. Za prawie każdym razem gdy nacisnę pedał hamulca tak do połowy to słyszę go i to przy nie wielkiej prędkości.

Wspomnę, że taki delikatny stuk był jeszcze przed wymianą zawieszenia przedniego, występował sporadycznie, wymieniłem zawieszenie (3 m-ce temu) myśląc, że to zniweluje problem ale się myliłem, problem cały czas występuje i to w dodatku coraz częściej. Przy wymianie wahaczy oraz końcówek drążków pominąłem tylko banany, doszedłem do wniosku, że są na tyle sztywne żeby je zostawić (w sumie nie wiem czy dobrze zrobiłem :mysli:).

Z początku myślałem, że może jest coś nie halo z zaciskiem hamulcowym, więc ściągnąłem koło, odkręciłem zacisk ale wszystko jest OK, klocki także (w styczniu wymieniłem z tarczami). Posprawdzałem wahacze i git malina, zakręciłem koło i z początku myślałem, że nagle jakoś się naprawiło przez przypadek ale następnego dnia problem znów powrócił .

Macie jakieś pomysły co z tym "fantem" zrobić?? Przeszukując forum ktoś coś wspominał o przegubie wewnętrznym, tylko czy on może powodować takie stuki??

Z góry dzięki za help :notworthy:

Opublikowano

Wymieniać komplet wachaczy i zostawic po jednym starym to zły pomysł,obstawiam właśnie tego banana na 99%.Wiem że banan najdroższy ale chyba najszybciej pada.Wymieniać dla świętego spokoju.

Opublikowano

Kurka nie wiem czy dobrze to nazwałem bananem :mysli:, chodziło mi dokładnie o "łącznik stabilizatora" :>

Opublikowano

Banan kolego o dolny tylny wahacz. :wink4:

Opublikowano

nie znasz się na owocach :polew:.ale nieważne -stabilizator nie ma sworznia kulowego czyli wytrzymałość jego jest większa trudno ocenić czy to on stuka

Opublikowano

Tak myślałem, że źle to nazwałem :embarrassed:

Czyli jak nie wahacze i stabilizator to... :mysli: A jest taka możliwość, żeby wewnętrzny przegub tak strzelał ?? Wczoraj nawet jak cofałem i ruszyłem delikatnie do przodu (auto nadal toczyło się do tyłu) to także słyszałem ten stuk, zdarza się to rzadziej niżeli przy hamowaniu ale się zdarza... :wallbash:

Opublikowano

Czyli jak nie wahacze i stabilizator to... :

amortyzator

Tylko jak go sprawdzić, bo zapewne na stacji diagnostycznej nie wyjdzie ten problem, jadąc po dziurach amor normalnie działa...

Opublikowano

Czyli jak nie wahacze i stabilizator to... :

amortyzator

Tylko jak go sprawdzić, bo zapewne na stacji diagnostycznej nie wyjdzie ten problem, jadąc po dziurach amor normalnie działa...

A odgłos stuku gluchy czy metaliczny, czy takie pukanie jak by dobijało?

Opublikowano

A więc sprawdz sruby czy wszsytkie dokrecone oraz tuleje wahacza bana czy nie sa wyrobione, amortyzator m oze byc uszkodzony ale wtedy wydaje głucho odglos, jesli Ty mówisz ze metaliczny to zobacz jazma w układzie hamulcowym

Opublikowano

A więc sprawdz sruby czy wszsytkie dokrecone oraz tuleje wahacza bana czy nie sa wyrobione,

Śruby są dokręcone, tuleje także są dobre bo 3 m-ce temu wymieniałem wahacze ale i tak ostatnio sprawdzałem i jest OK

w takim razie posprawdzam jażma :)

Opublikowano

dokladnie kolego jażma a dokładniej jaki luz maja klocki hamulcowe:) ja miałem taki sam problem stukniecie jednorazowe przy nacisnieciu hamulcva:) u mnie to raczej był kolocek tóry chodził gora doł za bardzo bo za bardzo go piłowałem pilnikiem:) heh takze sprawdz to a wahacze na ostatecznośc. zaczyna sie od najprostrzych rzeczy:)pozdrawiam. a i jeszcze poduszki prz silniku i skrzyni sprawdź breszka i sprawdx jak sa dokrecone. doradziłbym ez rozebrać hamulce czyli zwalic dociski i wszystko przeczyscic i przesmarowac. a jezeli tarcze sa wytarte troszke to rann na koncy arczy zbic młotkiem:) próbuj kolego a jeżeli te opcje nie wypala to dopiero moze w wahacze zagladac:)

pozdro trzym sie:)

Opublikowano

Hmm...a dokladniej co z jarzmami?? Jarzma są ok, nie ma luzów, klocki nie są luźne

Ok juz wiem co jest raczej źle, prawdopodobnie mam do wymiany tuleje na zaciskach i teraz pojawia się pytanie czy idzie je jakoś wymienić czy cały zacisk musze kupić ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...