johnnythebest Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Powitać Czytałem na forum kilka wątków ale nie jestem przekonany na "stówe" czy one pasują do mojego problemu. Wracając do sedna sprawy, podczas delikatnego hamowania dochodzi głośny stuk z przodu z lewej strony. Za prawie każdym razem gdy nacisnę pedał hamulca tak do połowy to słyszę go i to przy nie wielkiej prędkości. Wspomnę, że taki delikatny stuk był jeszcze przed wymianą zawieszenia przedniego, występował sporadycznie, wymieniłem zawieszenie (3 m-ce temu) myśląc, że to zniweluje problem ale się myliłem, problem cały czas występuje i to w dodatku coraz częściej. Przy wymianie wahaczy oraz końcówek drążków pominąłem tylko banany, doszedłem do wniosku, że są na tyle sztywne żeby je zostawić (w sumie nie wiem czy dobrze zrobiłem ). Z początku myślałem, że może jest coś nie halo z zaciskiem hamulcowym, więc ściągnąłem koło, odkręciłem zacisk ale wszystko jest OK, klocki także (w styczniu wymieniłem z tarczami). Posprawdzałem wahacze i git malina, zakręciłem koło i z początku myślałem, że nagle jakoś się naprawiło przez przypadek ale następnego dnia problem znów powrócił . Macie jakieś pomysły co z tym "fantem" zrobić?? Przeszukując forum ktoś coś wspominał o przegubie wewnętrznym, tylko czy on może powodować takie stuki?? Z góry dzięki za help
Gniady Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Wymieniać komplet wachaczy i zostawic po jednym starym to zły pomysł,obstawiam właśnie tego banana na 99%.Wiem że banan najdroższy ale chyba najszybciej pada.Wymieniać dla świętego spokoju.
johnnythebest Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Kurka nie wiem czy dobrze to nazwałem bananem , chodziło mi dokładnie o "łącznik stabilizatora" :>
harley22 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Banan kolego o dolny tylny wahacz.
Gniady Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 nie znasz się na owocach .ale nieważne -stabilizator nie ma sworznia kulowego czyli wytrzymałość jego jest większa trudno ocenić czy to on stuka
johnnythebest Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Tak myślałem, że źle to nazwałem Czyli jak nie wahacze i stabilizator to... A jest taka możliwość, żeby wewnętrzny przegub tak strzelał ?? Wczoraj nawet jak cofałem i ruszyłem delikatnie do przodu (auto nadal toczyło się do tyłu) to także słyszałem ten stuk, zdarza się to rzadziej niżeli przy hamowaniu ale się zdarza...
Lombardo Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Czyli jak nie wahacze i stabilizator to... : amortyzator
johnnythebest Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Czyli jak nie wahacze i stabilizator to... : amortyzator Tylko jak go sprawdzić, bo zapewne na stacji diagnostycznej nie wyjdzie ten problem, jadąc po dziurach amor normalnie działa...
Lombardo Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Czyli jak nie wahacze i stabilizator to... : amortyzator Tylko jak go sprawdzić, bo zapewne na stacji diagnostycznej nie wyjdzie ten problem, jadąc po dziurach amor normalnie działa... A odgłos stuku gluchy czy metaliczny, czy takie pukanie jak by dobijało?
Lombardo Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 A więc sprawdz sruby czy wszsytkie dokrecone oraz tuleje wahacza bana czy nie sa wyrobione, amortyzator m oze byc uszkodzony ale wtedy wydaje głucho odglos, jesli Ty mówisz ze metaliczny to zobacz jazma w układzie hamulcowym
johnnythebest Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2010 A więc sprawdz sruby czy wszsytkie dokrecone oraz tuleje wahacza bana czy nie sa wyrobione, Śruby są dokręcone, tuleje także są dobre bo 3 m-ce temu wymieniałem wahacze ale i tak ostatnio sprawdzałem i jest OK w takim razie posprawdzam jażma
sajmon8526 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 dokladnie kolego jażma a dokładniej jaki luz maja klocki hamulcowe:) ja miałem taki sam problem stukniecie jednorazowe przy nacisnieciu hamulcva:) u mnie to raczej był kolocek tóry chodził gora doł za bardzo bo za bardzo go piłowałem pilnikiem:) heh takze sprawdz to a wahacze na ostatecznośc. zaczyna sie od najprostrzych rzeczy:)pozdrawiam. a i jeszcze poduszki prz silniku i skrzyni sprawdź breszka i sprawdx jak sa dokrecone. doradziłbym ez rozebrać hamulce czyli zwalic dociski i wszystko przeczyscic i przesmarowac. a jezeli tarcze sa wytarte troszke to rann na koncy arczy zbic młotkiem:) próbuj kolego a jeżeli te opcje nie wypala to dopiero moze w wahacze zagladac:) pozdro trzym sie:)
johnnythebest Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Opublikowano 29 Listopada 2010 Hmm...a dokladniej co z jarzmami?? Jarzma są ok, nie ma luzów, klocki nie są luźne Ok juz wiem co jest raczej źle, prawdopodobnie mam do wymiany tuleje na zaciskach i teraz pojawia się pytanie czy idzie je jakoś wymienić czy cały zacisk musze kupić ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się