mgtan Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Opublikowano 25 Lipca 2011 Ja bede zmieniał u siebie w środe, fabrycznie mam 1BA przód WR10 tył WR11, teraz mam springi z S4 przód WR11 tył WR12 powinno byc nizej i niby jest ale delikatnie, w srode zakładam przód WR7 tył WR10 zobaczymy co z tego wyjdzie, postaram sie wkleic fotki i wszystko opisać Zmierz od ziemi do rantu nadkola ile masz centymetrów z przodu i z tyłu po obecnej zmianie. Jeśli zakładałeś springi z S4 to masz 1BR czyli jeszcze inne niż 1BE/1BV.
mikolaj85 Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 mgtan zawieszenie S4 to 1BD 1BR to zawias coś jak allroad Pomierze wszystko dokładnie i napisze jak auto stoi na nowych springach
mgtan Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Opublikowano 25 Lipca 2011 mgtan zawieszenie S4 to 1BD 1BR to zawias coś jak allroad Pomierze wszystko dokładnie i napisze jak auto stoi na nowych springach masz racje pomerdałem... 1BD to S4.
marcuso86 Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 Kurde to chyba kupie nowe amory na 1BA i pier.... tą całą zabawe.
mgtan Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Opublikowano 25 Lipca 2011 to lepiej kup gwinta KW 1 albo Eibacha Pro i już.
adadur Opublikowano 26 Lipca 2011 Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor tematu popełnił błąd w doborze sprężyn stąd jego auto nie siadło jak przewidywał. Mianowicie mgtan dobrał tak: przód: 1BA/1BR: 8E0 411 105 DH (MAM OBECNIE) 1BE/1BV: 8E0 411 105 EJ (SPRING BV) tył: 1BA/1BR: 8E0 511 115 CS (MAM OBECNIE) 1BE/1BV: 8E0 511 115 FL (SPRING BV) zatem dla 1BA/1BR: 8E0 411 105 DH jest z kategorii wagowej OJJ wówczas powinien zjechać o jedna kategorie wagową w dół czyli na 0JH zakładając że powinny byc jeszcze do pełnego sukcesu amorki 1BE lub 1BV dla 1BA/1BR: 8E0 511 115 CS jest z kategori wagowej 0YJ wówczas powinien zjechać o jedna kategowię wagową w dół czyli na 0YH i również do pełnego sukcesu powinny byc amorki 1BE lub 1BV Dlaczego? Popatrzcie na kategowie wagowe i zakresy mas które dodałem do postu Bartka: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=155847.0 pewnie już macie jasność. Oczywiście mogli tak ustawić kat. wagowe by pokrywały się ale może po prostu chcieli zaznaczyć, że sprężyny 1BE/1BV są krótsze i przez to sztywniejsze. mgtan powinien dobrać: 1BA/1BR: 8E0 411 105 DH (MAM OBECNIE) 1BE/1BV: 8E0 411 105 CH/EH - kat. wagowa 0JH tył: 1BA/1BR: 8E0 511 115 CS (MAM OBECNIE) 1BE/1BV: 8E0 511 115 DK/FK - kat. wagowa 0YH do pełni szczęścia powinno się zmienić amorki z uwagi na inna charakterystykę pracy układu, ale na postoju powinno to mieć znikomy wpływ na wysokość zawieszenia, które powinno opaść o ok.20mm - zawsze to będzie ok. nigdy dokładnie. Powyższe ma tylko i wyłącznie zastosowanie kiedy przechodzimy z zawieszenie standart na sport!
mgtan Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Opublikowano 28 Lipca 2011 adadur nie zgodze się z tobą zupełnie... czemu? otóż tak: temat jest o zmianie samych springów a nie całego zawieszenia. Zamiana całego zaiweszenia mija się z celem, bo za podobne pieniądze ma się przywzwoite zawieszenie gwintowane z regulacją twardosci. Walke ze springami podjąłem z kilkoma WR i obserwacje sa jedne: przód -> na 1BA miałem WR i założyłem 1BV WR9 efekt - samochód opadł o około 35mm czyli jesli zrobić jak mówisz auto opadłoby z przodu o kolejne kilka milimetrów - TUTAJ OBNIŻANIE WR obecne -1 JEST BEZSENSU I NIEPRAWDZIWIE. tył -> 1BA WR i zmiana na 1BV WR9 -> samochód opadł o około 15mm przy WR 8 samochód opadł a w zasadzie stał tak samo. różnica w zależności od podłoża 1-2mm (czyli w zasadzie błąd pomiarowy). Może z WR 7? ale jak pisałem wcześniej NIE MA NIESTETY ZASADY I REGUŁ DLA TEJ OPERACJI
adadur Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Nie można się w 100% odnieść do danych gdyż ETKA tego nie udostępnia - jak będą w kg rozpisane kat. wagowe dla B7 to można podjąć dyskusję dalej, tak cały czas gdzieś błądzimy ... W twoim przypadku z przodem to założenie względem tego co wychodzi na tyle, a tu ewidentnie w ETKA mówi że w danej klasie wagowej zawieszenie 1BE/1BV przenosi obciążenia z klasy wyższej - więc z tyłem na 100% należy tak postąpić jak piszę, czyli zejść o klasę w dół w przypadku zmiany z 1BA na 1BE/1BV w ramach jednego modelu B6 lub B7.
mikolaj85 Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Tak czy inaczej wystarczy porównać takie same auta z 1BA i 1BE, odrazu widać że 1BE ma nizsze kategoria w przpadku 1.9 TDi, nawet quattro 1BE bedzie WR7 lub WR8, 1BA bedzie miało WR9 lub WR10. W razie potrzeby moge podać konkretne auta z danymi z wlepki.
uhu2 Opublikowano 30 Lipca 2011 Opublikowano 30 Lipca 2011 Tak czy inaczej wystarczy porównać takie same auta z 1BA i 1BE, odrazu widać że 1BE ma nizsze kategoria w przpadku 1.9 TDi, nawet quattro 1BE bedzie WR7 lub WR8, 1BA bedzie miało WR9 lub WR10. W razie potrzeby moge podać konkretne auta z danymi z wlepki. Czesc czy moglbys podac te przykladowe wlepki.Chce przejsc z 1BA na 1BV wedlug wlepek jest 10kg roznicy na pierwszej osi miedzy moim autkiem a tym z ktorego ma byc to zawieszenie.[br]Dopisany: 30 Lipiec 2011, 20:02_________________________________________________Moze ktorys ze znawcow sie wypowie i pomoze czy podejda do mnie sprezynki 1BV 8E0 411 105 CG/EG - 0JG przód 8E0 511 115 DJ – 0YH tył Wedlug wlepek moje autko jest 10kg lzejsze na pierwszej osi od autka z ktorego maja byc te sprezynki. Moje kat OJJ-przod oraz OYK-tyl oczywiscie zawias 1BA
mikolaj85 Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 Czesc czy moglbys podac te przykladowe wlepki. Tu masz wlepki z auta Czestera i mojego. Moje AVF SEDAN QUATTRO fabryczne zawieszenie 1BA, waga auta z wlepki 1589 kg Przód WR 10 tył WR 11 Auto Czestera AVF AVANT QUATTRO fabryczne zawieszenie 1BE, waga auta z wlepki 1646 kg Przód WR8 tył WR 11 (auto czestera jest cięższe od mojego o 57 kg ) Myśle że powinniśmy tu uciąć dyskusje że trzeba stosować te same WR w przypadku kazdego zawieszenia bo jak widać trzeba stosować inne Ja u siebie w piątek zmieniłem springi na te od zawieszenia 1BE/1BV przód WR7 tył WR10 i usiadł bardzo łądnie rowno 20 mm tył jest 5 mm wyzej niz przód, wysokośc od ziemi do nadkoli podam jak się wszystko jeszcze poukłada bo licze ze troszke jeszcze moze opaść. Amortyzatory mam od zawieszenia 1BD.
marcuso86 Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 mikolaj85 dzieki za fajne porównanie. Ja teraz poproszę kogoś kto ma B6 1,9 FWD na ori 1BE o podanie WR przodu i tyłu. Aktualnie mam 1BA przód wr9 tył wr10 waga auta z wlepki 1493kg.
adadur Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 Moje auto ma takie oznaczenia: 1BE 0YJ - tył 0JG - przód waga auta: 1548kg czemu ja mam takie ciężkie auto ... ?
mikolaj85 Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 Moje auto ma takie oznaczenia: 1BE 0YJ - tył 0JG - przód waga auta: 1548kg czemu ja mam takie ciężkie auto ... ? Pewnie masz dobrze wyposażone Moj samochod to golasek Korba z tyłu itp
uhu2 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Dzieki mikolaj85 za te wlepki. Wyzej opisalem sprezynki jakie chce zalozyc do siebie luknij na nie i powiedz czy podejda [br]Dopisany: 01 Sierpień 2011, 08:39_________________________________________________Z Twojego porownania wychodzi ze powinny pasic chyba. Takie pytanko OYK to ktora gupa wagowa? :rolleyes:bo OJJ to bedzie 9 tak?
mgtan Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Słuchajcie...masa auta to jedno a masa na osiach to drugie... do pełni szczęścia trzeba szczytywać wagi na osiach z tabliczki znamionowej na lewym nadkolu koło silnika.
siivvy Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Siema... A ja mam takie pytanie? Czy mozna obnizyc tylko przod bo u mnie jest zdecydowanie wyzej niz tyl. Moje zawieszenie to: 1 BA OYJ - tyl OJK - przod
mikolaj85 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Dzieki mikolaj85 za te wlepki. Wyzej opisalem sprezynki jakie chce zalozyc do siebie luknij na nie i powiedz czy podejda [br]Dopisany: 01 Sierpień 2011, 08:39_________________________________________________Z Twojego porownania wychodzi ze powinny pasic chyba. Takie pytanko OYK to ktora gupa wagowa? :rolleyes:bo OJJ to bedzie 9 tak? Na przód WR7 ewentualnie WR6 wtedy fajniej siądzie na tył zrob tak żeby był 2 klasy wagowe wyżej niż przód i powino byc OK i pamietaj że wszystko narazie próbujemy rozgryźć wiec nie mam 100% pewności że dobrze Ci radze, ale mi siadło bardzo ładnie i jestem zadowolony. Przód mam nizej niz tył wygląda dobrze
uhu2 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 No to wszystko jasne tylko dalej nie wiem ktora to grupa to cale OYK [br]Dopisany: 06 Sierpień 2011, 02:28_________________________________________________Dzieki mikolaj jeszcze raz [br]Dopisany: 06 Sierpień 2011, 02:29_________________________________________________ Dzieki mikolaj85 za te wlepki. Wyzej opisalem sprezynki jakie chce zalozyc do siebie luknij na nie i powiedz czy podejda [br]Dopisany: 01 Sierpień 2011, 08:39_________________________________________________Z Twojego porownania wychodzi ze powinny pasic chyba. Takie pytanko OYK to ktora gupa wagowa? :rolleyes:bo OJJ to bedzie 9 tak? Na przód WR7 ewentualnie WR6 wtedy fajniej siądzie na tył zrob tak żeby był 2 klasy wagowe wyżej niż przód i powino byc OK i pamietaj że wszystko narazie próbujemy rozgryźć wiec nie mam 100% pewności że dobrze Ci radze, ale mi siadło bardzo ładnie i jestem zadowolony. Przód mam nizej niz tył wygląda dobrze Oki to juz wiem ja mam w 1BA na przodzie WR9 i tyl WR10 a springi ktore chce zalozyc maja przod WR7 i tyl WR8 autka na osiach maja takie same naciski(roznica 10kg na przedniej osi) Wiec mysle ze powinno byc oki. Te springi 1BV maja wedlug tabel 20kg mniej nosnosci niz moje ori ale mam nadzieje ze przy pelnym zaladunku nie zrobi to duzej roznicy i autko nie siadzie na odbojach hi hi
mgtan Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Koledzy nie patrzcie że powinno byc ok porównujcie wagi na osiach a nie auta. układacie wysokośc na każdej osi osobno a nie razem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się