Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Zmiana sprężyn za 1BA na 1BV


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja bede zmieniał u siebie w środe, fabrycznie mam 1BA przód WR10 tył WR11, teraz mam springi z S4 przód WR11 tył WR12 powinno byc nizej i niby jest ale delikatnie, w srode zakładam przód WR7 tył WR10 zobaczymy co z tego wyjdzie, postaram sie wkleic fotki i wszystko opisać :wink4:

Zmierz od ziemi do rantu nadkola ile masz centymetrów z przodu i z tyłu po obecnej zmianie. Jeśli zakładałeś springi z S4 to masz 1BR czyli jeszcze inne niż 1BE/1BV.

Opublikowano

mgtan :decayed: zawieszenie S4 to 1BD :decayed: 1BR to zawias coś jak allroad :wink4:

Pomierze wszystko dokładnie i napisze jak auto stoi na nowych springach :)

Opublikowano

mgtan :decayed: zawieszenie S4 to 1BD :decayed: 1BR to zawias coś jak allroad :wink4:

Pomierze wszystko dokładnie i napisze jak auto stoi na nowych springach :)

masz racje pomerdałem... 1BD to S4.

Opublikowano

Kurde to chyba kupie nowe amory na 1BA i pier.... tą całą zabawe.

Opublikowano

Autor tematu popełnił błąd w doborze sprężyn stąd jego auto nie siadło jak przewidywał.

Mianowicie mgtan dobrał tak:

przód:

1BA/1BR: 8E0 411 105 DH (MAM OBECNIE)

1BE/1BV: 8E0 411 105 EJ (SPRING BV)

tył:

1BA/1BR: 8E0 511 115 CS (MAM OBECNIE)

1BE/1BV: 8E0 511 115 FL (SPRING BV)

zatem

dla 1BA/1BR: 8E0 411 105 DH jest z kategorii wagowej OJJ wówczas powinien zjechać o jedna kategorie wagową w dół czyli na 0JH zakładając że powinny byc jeszcze do pełnego sukcesu amorki 1BE lub 1BV

dla 1BA/1BR: 8E0 511 115 CS jest z kategori wagowej 0YJ wówczas powinien zjechać o jedna kategowię wagową w dół czyli na 0YH i również do pełnego sukcesu powinny byc amorki 1BE lub 1BV

Dlaczego?

Popatrzcie na kategowie wagowe i zakresy mas które dodałem do postu Bartka:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=155847.0

pewnie już macie jasność.

Oczywiście mogli tak ustawić kat. wagowe by pokrywały się ale może po prostu chcieli zaznaczyć, że sprężyny 1BE/1BV są krótsze i przez to sztywniejsze.

mgtan powinien dobrać:

1BA/1BR: 8E0 411 105 DH (MAM OBECNIE)

1BE/1BV: 8E0 411 105 CH/EH - kat. wagowa 0JH

tył:

1BA/1BR: 8E0 511 115 CS (MAM OBECNIE)

1BE/1BV: 8E0 511 115 DK/FK - kat. wagowa 0YH

do pełni szczęścia powinno się zmienić amorki z uwagi na inna charakterystykę pracy układu, ale na postoju powinno to mieć znikomy wpływ na wysokość zawieszenia, które powinno opaść o ok.20mm - zawsze to będzie ok. nigdy dokładnie.

Powyższe ma tylko i wyłącznie zastosowanie kiedy przechodzimy z zawieszenie standart na sport!

Opublikowano

adadur nie zgodze się z tobą zupełnie... czemu? otóż tak:

temat jest o zmianie samych springów a nie całego zawieszenia. Zamiana całego zaiweszenia mija się z celem, bo za podobne pieniądze ma się przywzwoite zawieszenie gwintowane z regulacją twardosci.

Walke ze springami podjąłem z kilkoma WR i obserwacje sa jedne:

przód -> na 1BA miałem WR i założyłem 1BV WR9 efekt - samochód opadł o około 35mm czyli jesli zrobić jak mówisz auto opadłoby z przodu o kolejne kilka milimetrów - TUTAJ OBNIŻANIE WR obecne -1 JEST BEZSENSU I NIEPRAWDZIWIE.

tył -> 1BA WR i zmiana na 1BV WR9 -> samochód opadł o około 15mm przy WR 8 samochód opadł a w zasadzie stał tak samo. różnica w zależności od podłoża 1-2mm (czyli w zasadzie błąd pomiarowy). Może z WR 7? ale jak pisałem wcześniej NIE MA NIESTETY ZASADY I REGUŁ DLA TEJ OPERACJI

Opublikowano

Nie można się w 100% odnieść do danych gdyż ETKA tego nie udostępnia - jak będą w kg rozpisane kat. wagowe dla B7 to można podjąć dyskusję dalej, tak cały czas gdzieś błądzimy ...

W twoim przypadku z przodem to założenie względem tego co wychodzi na tyle, a tu ewidentnie w ETKA mówi że w danej klasie wagowej zawieszenie 1BE/1BV przenosi obciążenia z klasy wyższej - więc z tyłem na 100% należy tak postąpić jak piszę, czyli zejść o klasę w dół w przypadku zmiany z 1BA na 1BE/1BV w ramach jednego modelu B6 lub B7.

Opublikowano

Tak czy inaczej wystarczy porównać takie same auta z 1BA i 1BE, odrazu widać że 1BE ma nizsze kategoria w przpadku 1.9 TDi, nawet quattro 1BE bedzie WR7 lub WR8, 1BA bedzie miało WR9 lub WR10. W razie potrzeby moge podać konkretne auta z danymi z wlepki. :wink4:

Opublikowano

Tak czy inaczej wystarczy porównać takie same auta z 1BA i 1BE, odrazu widać że 1BE ma nizsze kategoria w przpadku 1.9 TDi, nawet quattro 1BE bedzie WR7 lub WR8, 1BA bedzie miało WR9 lub WR10. W razie potrzeby moge podać konkretne auta z danymi z wlepki. :wink4:

Czesc czy moglbys podac te przykladowe wlepki.Chce przejsc z 1BA na 1BV wedlug wlepek jest 10kg roznicy na pierwszej osi miedzy moim autkiem a tym z ktorego ma byc to zawieszenie.[br]Dopisany: 30 Lipiec 2011, 20:02_________________________________________________Moze ktorys ze znawcow sie wypowie i pomoze czy podejda do mnie sprezynki 1BV 8E0 411 105 CG/EG - 0JG przód

8E0 511 115 DJ – 0YH tył

Wedlug wlepek moje autko jest 10kg lzejsze na pierwszej osi od autka z ktorego maja byc te sprezynki.

Moje kat OJJ-przod oraz OYK-tyl oczywiscie zawias 1BA :hi:

Opublikowano

Czesc czy moglbys podac te przykladowe wlepki.

Tu masz wlepki z auta Czestera i mojego.

Moje AVF SEDAN QUATTRO fabryczne zawieszenie 1BA, waga auta z wlepki 1589 kg

Przód WR 10 tył WR 11

DSC08800.jpg

Auto Czestera AVF AVANT QUATTRO fabryczne zawieszenie 1BE, waga auta z wlepki 1646 kg

Przód WR8 tył WR 11 (auto czestera jest cięższe od mojego o 57 kg )

29052011084.jpg

Myśle że powinniśmy tu uciąć dyskusje że trzeba stosować te same WR w przypadku kazdego zawieszenia bo jak widać trzeba stosować inne :)

Ja u siebie w piątek zmieniłem springi na te od zawieszenia 1BE/1BV przód WR7 tył WR10 i usiadł bardzo łądnie rowno 20 mm tył jest 5 mm wyzej niz przód, wysokośc od ziemi do nadkoli podam jak się wszystko jeszcze poukłada bo licze ze troszke jeszcze moze opaść. Amortyzatory mam od zawieszenia 1BD.

Opublikowano

mikolaj85 dzieki za fajne porównanie.

Ja teraz poproszę kogoś kto ma B6 1,9 FWD na ori 1BE o podanie WR przodu i tyłu.

Aktualnie mam 1BA przód wr9 tył wr10 waga auta z wlepki 1493kg.

Opublikowano

Moje auto ma takie oznaczenia:

1BE

0YJ - tył

0JG - przód

waga auta: 1548kg

:mysli: czemu ja mam takie ciężkie auto ... ?

Opublikowano

Moje auto ma takie oznaczenia:

1BE

0YJ - tył

0JG - przód

waga auta: 1548kg

:mysli: czemu ja mam takie ciężkie auto ... ?

Pewnie masz dobrze wyposażone :wink4: Moj samochod to golasek :) Korba z tyłu itp :wink4:

Opublikowano

Dzieki mikolaj85 za te wlepki. :hi:

Wyzej opisalem sprezynki jakie chce zalozyc do siebie luknij na nie i powiedz czy podejda :mysli:[br]Dopisany: 01 Sierpień 2011, 08:39_________________________________________________Z Twojego porownania wychodzi ze powinny pasic chyba.

Takie pytanko OYK to ktora gupa wagowa? :rolleyes:bo OJJ to bedzie 9 tak? :mysli:

Opublikowano

Słuchajcie...masa auta to jedno a masa na osiach to drugie... do pełni szczęścia trzeba szczytywać wagi na osiach z tabliczki znamionowej na lewym nadkolu koło silnika.

Opublikowano

Siema...

A ja mam takie pytanie? Czy mozna obnizyc tylko przod bo u mnie jest zdecydowanie wyzej niz tyl.

Moje zawieszenie to:

1 BA

OYJ - tyl

OJK - przod

Opublikowano

Dzieki mikolaj85 za te wlepki. :hi:

Wyzej opisalem sprezynki jakie chce zalozyc do siebie luknij na nie i powiedz czy podejda :mysli:[br]Dopisany: 01 Sierpień 2011, 08:39_________________________________________________Z Twojego porownania wychodzi ze powinny pasic chyba.

Takie pytanko OYK to ktora gupa wagowa? :rolleyes:bo OJJ to bedzie 9 tak? :mysli:

Na przód WR7 ewentualnie WR6 wtedy fajniej siądzie na tył zrob tak żeby był 2 klasy wagowe wyżej niż przód i powino byc OK ;) i pamietaj że wszystko narazie próbujemy rozgryźć wiec nie mam 100% pewności że dobrze Ci radze, ale mi siadło bardzo ładnie i jestem zadowolony. Przód mam nizej niz tył :) wygląda dobrze :wink4:

Opublikowano

No to wszystko jasne tylko dalej nie wiem ktora to grupa to cale OYK :chytry:[br]Dopisany: 06 Sierpień 2011, 02:28_________________________________________________Dzieki mikolaj jeszcze raz :decayed:[br]Dopisany: 06 Sierpień 2011, 02:29_________________________________________________

Dzieki mikolaj85 za te wlepki. :hi:

Wyzej opisalem sprezynki jakie chce zalozyc do siebie luknij na nie i powiedz czy podejda :mysli:[br]Dopisany: 01 Sierpień 2011, 08:39_________________________________________________Z Twojego porownania wychodzi ze powinny pasic chyba.

Takie pytanko OYK to ktora gupa wagowa? :rolleyes:bo OJJ to bedzie 9 tak? :mysli:

Na przód WR7 ewentualnie WR6 wtedy fajniej siądzie na tył zrob tak żeby był 2 klasy wagowe wyżej niż przód i powino byc OK ;) i pamietaj że wszystko narazie próbujemy rozgryźć wiec nie mam 100% pewności że dobrze Ci radze, ale mi siadło bardzo ładnie i jestem zadowolony. Przód mam nizej niz tył :) wygląda dobrze :wink4:

Oki to juz wiem ja mam w 1BA na przodzie WR9 i tyl WR10 a springi ktore chce zalozyc maja przod WR7 i tyl WR8 autka na osiach maja takie same naciski(roznica 10kg na przedniej osi)

Wiec mysle ze powinno byc oki.

Te springi 1BV maja wedlug tabel 20kg mniej nosnosci niz moje ori ale mam nadzieje ze przy pelnym zaladunku nie zrobi to duzej roznicy i autko nie siadzie na odbojach hi hi :rolleyes:

Opublikowano

Koledzy nie patrzcie że powinno byc ok porównujcie wagi na osiach a nie auta. układacie wysokośc na każdej osi osobno a nie razem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...