mich65 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Miał może ktoś podobny problem. Od kilku dni autko jakby straciło przyspieszenie w zakresie obrotów od 1,8 do 2,5tyś. Zawsze jak na 2 biegu wcisnęło się gaz do dechy to od 1,8 tyś czuć było lekkie wciskanie w fotel, teraz następuje to dopiero od 2,5 tyś obrotów. Kabla VAG z CAN niestety nie wiem, więc udałem się do www.tune-up.pl na diagnozę. W trakcie sprawdzania wyszło że wszystko co ma pracować pracuje (EGR, PRZEPŁYWKA, TURBO), jedyne co że turbo późno wstaje, ale jak już wstanie to trzyma swoje ciśnienie i wszystko jest OK. Podejrzenia padły na filtr powietrza i katalizator (najtańsze do wymiany) - przebieg 220 tyś. Z droższych to początek końca turbiny. Autko ogólnie spokojnie 200 km\h osiąga Może ktoś się spotkał z podobnym problemem i może coś podpowiedzieć. Poradzono mi: 1. Aby w celu sprawdzenia katalizatora poluzować śruby między katalizatorem a turbo, aby zrobić dodatkowy wylot powietrza z turbo 2. W suchą pogodę przejechać się bez filtra
spanky Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 skoro rob555 sprawdzal Ci auro to nie ma co szukac kolejnych rozwiazan tylko zrob jak poradzil ... jak to nie przyniesie efektu,bedziemy myslec dalej ... mozesz sprawdzic jeszcze uklad podcisnien ...
letallec Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 A sprawdzaliście moc na hamowni?
mich65 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Nie, tylko diagnostyka na komputerze
oncik67 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Własnie mam podobny watek w strszym aucie ale objawy identyczne jeszcze wczoraj robiłem próbe i od 1700////2500obr.,,nie chce sie zebrac przerywa muli po tym zakresie jest ok... dzis kupiłem filtr paliwa zobaczymy...
letallec Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 A to szkoda.[br]Dopisany: 19 Sierpień 2010, 15:12_________________________________________________ Własnie mam podobny watek w strszym aucie ale objawy identyczne jeszcze wczoraj robiłem próbe i od 1700////2500obr.,,nie chce sie zebrac przerywa muli po tym zakresie jest ok... dzis kupiłem filtr paliwa zobaczymy... Nie porownuj swojego na pompie do silnika na pompowtryskach.
ArkadiuS Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 czy przed nastaniem tego faktu coś w aucie robiłeś? Jakieś wymiany itp?
mich65 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Ogólnie to nie, jeździłem sobie szczęśliwie bez żadnej awarii. Jedyne co, to 2 miesiące wcześniej pękła mi rura miedzy turbo a intercoolerem, wymieniłem ja na nową i super działało do teraz (takie kolanko za rurą metalową a tuż przy samym intercoolerze). Z istotnych informacji to przy wymianie tej rury wyleciało z niej trochę oleju Jakiś rok temu wymieniałem imbusik w pompie oleju i w zakładzie zalali mi za dużo oleju, poziom utrzymuje się tak na tej drugiej kulce nad max[br]Dopisany: 19 Sierpień 2010, 18:33_________________________________________________Pojeździłem troszkę bez filtra powietrza, nie ma różnicy. W najbliższym czasie spróbuje poluzować śruby przy katalizatorze
spetsnaz Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 mozesz sprawdzic jeszcze uklad podcisnien ... Popieram, szczególnie szczelność króćca przy deklu zaworów.
mich65 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Co to za upgrade przy tych wężykach, u mnei to jakoś inaczej wygląda A podciśnienie to jak najprościej sprawdzać??
turdzi Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 mozesz sprawdzic jeszcze uklad podcisnien ... Popieram, szczególnie szczelność króćca przy deklu zaworów. dokldanie podcisnienia do sprawdzenia , i pokrywa zaworow.
mich65 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Rurki podciśnienia w połowie sprawdzone. Wszystkie do których był dostęp od góry pooglądane, pomacane, spryskane płynem do spryskiwaczy i nie ma bąbelków przy zapalonym silniku i przy przy gazowaniu. Żadnych podejrzanych ruchów zawilgocenia jakie powstało po spryskaniu przewodów. Zostało zerknąć na te przy N75, ale to muszę zobaczyć czy da się wykręcić N75 i podnieść go nieco wyżej bo słabe dojście. Pokrywa zaworów bez śladu oleju na około Przy popuszczaniu katalizatora dwie śruby puściły a trzecia ukryta i trzeba lekko skrócić kluczyk 12. Niedługo kolejne podejście aby wykluczyć katalizator
ArkadiuS Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Co to za upgrade przy tych wężykach, u mnei to jakoś inaczej wygląda A podciśnienie to jak najprościej sprawdzać?? załatw manometr i sprawdź ciśnienie tj. przyłóż do każdego odejścia na wężykach podciśnienia, aż do samej gruchy.
mich65 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2010 A to nie powinien być wakuometr?? no coś takiego http://allegro.pl/item1194986500_wakuometr_cisnienia_i_podcisnienia_autona.html
mich65 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2010 W weekend jak trochę pojeździłem to zaobserwowałem że na zimnym silniku turbo łapie lepiej, tak od 2,1 tyś. Gdy silnik zaczyna się nagrzewać to sukcesywnie wyżej, aż do chodzi znowu do 2,5 tyś. Czyżby to wskazywało turbinę? Urządzenie do badania podciśnienia trzeba będzie zamówić z allegro, pojeździłem w weekend po sklepach i za bardzo nie mają nic takiego (albo specjalistyczne, albo do mierzenia tylko ciśnienia)
ArkadiuS Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 W weekend jak trochę pojeździłem to zaobserwowałem że na zimnym silniku turbo łapie lepiej, tak od 2,1 tyś. Gdy silnik zaczyna się nagrzewać to sukcesywnie wyżej, aż do chodzi znowu do 2,5 tyś. Czyżby to wskazywało turbinę? Urządzenie do badania podciśnienia trzeba będzie zamówić z allegro, pojeździłem w weekend po sklepach i za bardzo nie mają nic takiego (albo specjalistyczne, albo do mierzenia tylko ciśnienia) moje seryjne T przy ok 1800obr/min pompowało pełną parą.
mich65 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Dzisiaj zabrałem się za poluzowanie katalizatora tuż za turbo i przyszedł wreszcie Wakuometr. A więc czy z poluzowanym katalizatorem, czy bez, to efekt bardzo podobny. Moc przychodzi później z tym że efekt takiego "wciśnięcia w fotel jest mniej zauważali z odkręconym katalizatorem" Pomiary wakuometrem dały wg mnie dziwny rezultat. W układzie jest podciśnienie na poziomie 0,6. Za N75 tuż przy wejściu do gruchy turbiny też jest 0,6. Podczas jazdy przy około 2 tyś obrotów z 0,6 podciśnienia schodzimy na ciśnienie atmosferyczne. Wziąłem się za pomiar podciśnienia przy gruszce EGR tuż nad. Dziwne jest wg mnie po ciągle jest ciśnienie atmosferyczne tam. Bez względu czy na wolnych obrotach, czy podczas jazdy. Przy zapalaniu silnika na 1 sekundę wskakuje na 0,6 i od razu atmosferyczne, i taki sam efekt przy gaszeniu silnika. Ale tylko na chwileczkę. Tak to ciągle ciśnienie atmosferyczne. Pojawia się 0,6 podciśnienia, więc wnioskuje że przewody są dobre, wygląda jakby zawór może nie do końca sterował Dobrze rozumuję?
MRoger Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Najlepiej badać przy turbince logując grupę 011BS wtedy widać jak ciągnie turbinkę, podobnie z EGR grupa 003BS
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się