Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Falowanie obrotów po odpaleniu i na biegu jałowym?


bushi

Rekomendowane odpowiedzi

W 1.8 nie ma.

Cała polska czysci silniczki krokowe.

czy ty już wyczyściłeś swój? :twisted: Paranoja, na wszystko silniczek krokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W klasycznej postaci, którą by się czyściło nie ma. Jest nastawnik przepustnicy, który ją obraca wokół osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najtrudniejsze w tym jest tylko wymontowanie przepustnicy, jak już to zrobisz to bierzesz po prostu szmatkę, może jakąś benzynę ekstrakcyjną i czyścisz :mrgreen: Jeśli nie wiesz za bardzo jak to zrobić to jedź do mechanika (najlepiej do warsztatu diagnostycznego) on ci to zrobi mniej więcej za jakieś 100 zł i zaprogramuje przepustnicę. W najgorszym wypadku możesz mieć zepsutą kompletnie przepustnicę, ja tak miałem niestety, wtedy pomoże raczej tylko wymiana. Ja wymieniłem i falowania nie ma. Powiedz mi taką rzecz, masz instalację gazową? Faluje na benzynie czy na gazie? Zwiększyło ci się spalanie, może silnik lekko się zamulił?

Pozdrawiam

zamontowałem w swojej a4 miesiąc temu gaz , niestety już wtedy silnik falował na biegu jałowym serwisant wytłumaczył sie ze instalacja jest podłączona dobrze, a wina leży po stronie auta, czy to prawda? Auto chodzi bez zażutu na benzynie, ma odpowiednią moc ,na gazie zresztą też (no oprucz sytuaci kiedy zabiore noge z przepustnicy :) ) ma też duże rozbierzności w spalaniu gazu jak wciskam to pali nawet 11 a przy spokojnej jezdzie niewiele ponad 8 . Co robić póki co odczucie falowania to tylko nerwowa wskazówka obrotomierza- auto lekko przygasa ale jeszcze ani razu nie zgasło, jednak co sie stanie gdy silnik będie już troche wyeksploatowany? auto ma przebieg 155000 km i jest to oryginalny stan.

przebieg duzy nie jest, a co do wskazowki i falowania obrotow sprawdz swieczki ;) albo przewody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
W 1.8 nie ma.

Cała polska czysci silniczki krokowe.

czy ty już wyczyściłeś swój? :twisted: Paranoja, na wszystko silniczek krokowy.

kurcze wiedziałem ale bałem się wyprowadzić ludzi z błędu, nie chciałem wyjść na ciecia jeśli okazałoby się, że jestem niedouczony :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.8 nie ma.

Cała polska czysci silniczki krokowe.

czy ty już wyczyściłeś swój? :twisted: Paranoja, na wszystko silniczek krokowy.

Dlatego pytam, bo wiem że 1.8 nie ma silnika krokowego, panowie pewnie filtr węglowy pomylili z krokowcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mi moze ktoś powiedzieć co to jest ze kiedy jadę wolniutko przeważnie dwójeczką i mam na obroty 1000 - 1500 to czasami silnik zaczyna szarpać,po czym chwilę jest normalnie i znowu to samo..Niezależnie czy jest zimny czy rozgrzany.Mechanik powiedział że pada przepustnica :cry: Co wy na to :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik Halla tez ma duzy wplyw na falowanie obrotow ostatnio swoja audi podlaczalem pod vag i dokladnie pokazuje blad 515 a wiec czujnik halla przerwa lub zwarcie do plusa a jesli chodzi o przepustnice kolego to jest blad 670-czujnik zespolu przepustnicy G127 wiem tyle ze po wyczyszczeniu przepustnicy nalezy zrobic adaptacje i sam sie do tego bede zabieral tylko musze najpierw dowiedziec sie jak robi sie taka adaptacje a jak to nie pomoze wymienie ten czujnik halla ktory znajduje sie dokladnie pod kopulka aparatu zaplonowega jak by co to podziele sie tym czy to cos pomoze tylko jak wspomnialem czekam az ktos podpowie mi jak sie robi taka adaptacje przepustnicy :mysli: aha i dodam ze taka sytuacja falowania obrotow moze wskazywac rowniez na uszkodzony albo tez i zabrudzony przeplywomierz ktory moze wystarczy wyczyscic.Ogolnie rzecz biorac podjezdzajac do mechanikow prawie kazdy z nich mi mowi ze audi tak maja ze mam sie do tego przezwyczaic ze faluje na obrotach choc sam w to nie wierze to nie mozliwe napewno da sie to usunac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ci mechanicy to tak maja ze im w głowie faluje.wydaj kase jedż do aso i po problemie,moi mechanicy chyba z pięciu tez mieli falowanie w głowie i dałem sobie z nimi spokuj i masz racje ze nie wierzysz w to ze nie da sie tego usunąć. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem ten samo problem. Jeżdziłem po mechanikach i elektrykach i nikt nie wiedział co jest. Jeśli byłby to krokowiec to powinneś mieć błędy. U mnie powodem był gaz. Pojechałem do poleconego speca i powiedział że dopuki nie pojeźdze na paliwie minimum 2 tygodnie z wyłączonym całkowicie gazem to nie weżmie odemnie auta na sprawdzenie. Po 4 dniach jezdzennia na paliwie wzystko w OK. Pojechałem do gazownika i powiedział mi ze mam rozkalibrowana mape gazu a wlasciwie to nigdy nie byla poprawnie ustawiona i zmienia ustawienia mapy poliwa. 2 godziny kalibracji 80 zł za robote i problemu ani sladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też w końcu (po latach :tongue4:) pojechałem do dobrego mechanika który podpiął mnie pod kompa i w końcu coś z tego wyszło a co?? Odpowiedź bardzo prosta błąd 515 czyli po prostu czujnik halla. Będę jechał go wymienić za jakieś dwa tygodnie ale jeszcze przed wymianą czujnika wymienię filtr paliwa bo to też może mieć duży wpływ. W sumie nie planuje wydać więcej niż 400 zł bo 120 za robote i czujnik od 75 do ok 300 zł (zależy jaki mam). Dam znać czy to coś pomogło. Ps. Przesteńcie zwalać wszystko na silniczek krokowy bo to już się nudne robi i tak w silnikach AEB nie ma silniczka krokowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guregour ja tez sie zamierzałem z wymianą halla i w aso mi go juz zamówili,ale jak do nich pojechałem to sie okazało ze hall był ok tylko zapłon i rozrząd był źle ustawiony i sie obyło bez wymiany halla ustawienie rozrządu i zapłonu 300zł(a co do halla to bład z tego wynikał iż przy tym rozstrojeniu zapłonu i rozrządu dwa czujniki halla nie spotykały sie w tym samym momencie co powinny i stąd ten bład).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję zasugerować mechanikowi żeby sprawdził ustawienie zapłonu i rozrządu i zobaczymy może faktycznie to tylko to. Ps. a ile chcieli w aso skasować cię za wymianę halla?? (za robociznę i za czujnik) [br]Dopisany: 17 Marzec 2008, 19:45 _________________________________________________No i jestem ugadany z mechanikiem za 2 tygodnie (myślałby kto że ma tyle roboty że wcześniej nie może) ale tak siedziałem i tak sobie myslałem nad tym ustawieniem rozrządu i zapłonu i wydaje mi się że to jednak bedzie czujnik halla bo czasami się zdarza że autko dobrze jedzie i nie skacze na obrotach a więc raczej to nie będzie ustawienie zapłony i rozrządu bo (nie wiem czy dobrze kombinuję ale na chłopski rozum) jakby to było to to zawsze by skakał na obrotach i nie było by szansy żeby czasami dobrze chodził dobrze kombinuje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopki odnosnie falowania obrotow mialem to samo,odpalajac zimny silnik spadalo do 500-600 obr i tak sie chwile wachalo,jak rowniez bylo czuc dziwne drgania silniki, oraz spaliny tak pofurkiwaly w wydechu co sie okazało,jaka byla przyczyna?? przestawiony rozrzad,malo tego,byl przestawiony o 4 ząbki!! :wallbash: Teraz wszystko jest ok[br]Dopisany: 26 Marzec 2008, 14:23 _________________________________________________Dodam jeszcze ze wywalalo mi co jakis czas blad czujnika połozenia wałka rozrzadu tzw halla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...