Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Obniżenie zawieszenia sprężynami -> jak dobierać (zakres mas osi)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zalezy ile lat, ile i jak przejezdzila ta sprezyna, a tego raczej nie wie nikt. Z biegiem czasu/przebiegu kazda sprezyna sie troche uklepie i bedzie cos tam nizsza.

Opublikowano (edytowane)

czy są jakieś zamienniki na oryginał sprężyny 1BE?

jaka jest różnica w mm między 1 kategorią wagową w sprężynach? czy są takie same na długość a im większa kategoria wagowa tym twardsze?

Edytowane przez marcin_1800
Opublikowano (edytowane)

Witam. Przeczytalem prawie caly temat i nie znalazlem informacji, ktore sa mi potrzebne, dlatego zmuszony jestem prosic o porade bardziej zorientowanych kolegow. Moje Audi to b6 avant, 1.9 tdi 130, avf., naped na przod i zawieszwnie 1 be (s line). Najpierw chcialbym sie dowiedziec jak to w kkncu jest z zawiecha 1be, czy jest to tylko obnizone o 20mm w stosunku do serii, czy jeszcze jakos utwardzone? Na innym forum wyczytalem, ze 1be jest nizsze o 35mm i utwardzone, wiec jak to koncu jest?? Druga sprawa dotyczy wymiany amorkow i sprezyn. Nie chce nic kombinowac tylko wrzucic to comjest, tylko nowe. I tu napotkalem problem. W aso to jest jakis kosmos, natomiast w sklepach z amorami nie bardzo wiedza co poczac z wersja sline. Jedni mowia, ze amory sa zwykle, inni ze sa specjalne do tego modelu, wiec juz nie wiem co mam kuoic. To samo dotyczy sprezyn. A moze ktos sie orientuje co bylo wkladane na pierwszy montaz. Moze polecacie jakiegos konkretnego producenta? Nie chce nic utwardzac ani bardziej obnizac, gdy uwazam, ze 1be jest dobrym kompromisem, dlatego chcialbym kipic cos, co nie zmieni obecnych wlasciwosci jezdnych. Dzieki ipzdr.

Edytowane przez Dedownik
Opublikowano

1BE to -20mm od serii czyli 1BA a 1BV to dej tej samej obniżonej o 20mm sprężyny twardsze amorki i wszystko. Chcesz ori sprężyny to tylko ASO. Z amorkami trochę łatwiej bo możesz wsadzić np Bilstein B6. Co się dzieje ze sprężynami że chcesz zmieniać?

Opublikowano

Dzieki za wyjasnienie. Samochod buja jak ocean, na nierownosciach wszystko wszystko tlucze, w ogole nie wybiera i nie tlumi. Przy przejazdach po spowalniaczach slychac mocne skrzypienie. Bylem u mechanika i stwierdzil ze sprezyny sa do wymiany. Amory zuzycie prawie 80 %.

Opublikowano

To amorki, jak sprężyny są całe, w sensie nie pęknięte, złamane to nie wymieniaj, nie ma sensu. Wymień amorki, sprawdź gumy jak już będziesz miał rozebrane, jak spękane to do wymiany i zobaczysz wtedy, wydaje mi się że wystarczy :wink:

Opublikowano

pomóżcie ? sprężyny zakupione w aso po vinie. roznica miedzy wysokosciami 4 cm, auto od niedawna w moim posiadaniu, poczatkowo stolo na sprezynach obnizajacych, zmieniajac na ori mam taka zagadke. co moze byc nie tak?? http://tufotki.pl/48A1d

Opublikowano (edytowane)

różnica jest przód tył?

amory masz oryginalne?

Dużo zależy od amorów bynajmniej z przodu - przerabiałem to u siebie

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

tak dokladnie, w poscie jest link do galeri

Opublikowano (edytowane)

tak dokladnie, w poscie jest link do galeri

Jaki motor?

Nie masz przypadkiem lpg?

Uzupełnij profil

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

2.0 tfsi bez lpg zaraz to zrobie

Opublikowano

No to pozostaje sprawdzić numery amorów.

Pytałem z lpg, bo u siebie tył wygląda jak 1BV mimo że jest 1BA, siadło przez ciężar butli + lpg

Z przodu obniżyłem na 1BV i jest równo

Opublikowano

oki sprawdze numer amortyzator, a amortyzator moze miec znaczenie co do wysokosci auta ?

Opublikowano

oki sprawdze numer amortyzator, a amortyzator moze miec znaczenie co do wysokosci auta ?

No jasne, chociaż myślałem kiedyś inaczej.

Po zmianie sprężyn z 1BA na 1BV auto stało tak samo wysoko co do mm.

Zmieniłem amory i teraz siadło.

Amory jako takie mają taką samą długość, różnica polega na różnej odległości tego talerzyka co opiera się sprężyna

Opublikowano

czyli jaki model amortyzatora zeby siadł przód ??

Opublikowano

czerwony 1BE, zależy jakie masz zawieszenie

Opublikowano

Witam Panowie. Zaznaczam, że jest to mój pierwszy post w życiu w związku z czym liczę na wyrozumiałość :decayed: Problem mam następujący:

szukam optymalnego rozwiązania dla mojego A4 B6 Sline Avant z 2004 r koła 18" w kwestii zawiechy. Auto kupiłem na gwincie KW (i to tyle mojej wiedzy na temat tego zawieszenia) jest bardzo nisko i twardo.(Nie mam odniesienia do zawieszeń seryjnych) W planie mam powrót to serii. Po wlepie rozpykałem temat w następujący sposób:

Zawieszenie 1BV

Springi przód OJG klasa wagowa 7

Springi tył OYJ klasa wagowa 9

to powinno być...

Proszę o konkretne propozycje co włożyć teraz do auta, aby uzyskać serię.(Z zachowaniem delikatnie sportowego charakteru jak to w 1BV,ale wyżej niż jest obecnie)

Myślałem nad zakupem takiego zestawu:

http://allegro.pl/audi-a4-b6-b7-2wd-sportowe-zawieszenie-koni-30-30-i4650520931.html

(jaki osiągnę rezultat z tymi gratami?-chodzi mi o wysokość)

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi. ;)

Opublikowano

Ja bym proponował kupić tak jak powinno być w oryginale czyli 1BV lub 1BE - ta sama wysokość tylko bardziej miękko

Kupujesz np sprężyny używane + amory nowe zakładasz i ma być

Opublikowano

Dobra cena, zestaw super, ja bym się nie zastanawiał, po co kupować używki jak tu masz komplet :wink:

Opublikowano

czy po założeniu do zawiechy 1BE sprężyn od 1BA coś się stanie? amorki szybciej skończą żywot?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...