greg2505 Opublikowano 27 Października 2019 Opublikowano 27 Października 2019 1be to zawieszenie 20mm niższe od 1ba,wg mnie jest ok jak masz koło max 17 ,powyżej robi się twardo,zawsze możesz zmienić na 1ba
Breitner Opublikowano 27 Października 2019 Opublikowano 27 Października 2019 Wiem, że 1BE jest niższe od 1BA o 20mm, ale czy komfort na tym nie ucierpiał w stosunku do 1BA, poza tym planuję założyć LPG i czy przez to jeszcze bardziej nie będzie niżej. Auto teraz stoi na felgach 17" a jeździło na 18". A co mówią klasy wagowe, bo nie kumam tego.
greg2505 Opublikowano 27 Października 2019 Opublikowano 27 Października 2019 (edytowane) Jeździłem na 1ba kilkoma b6 ,w swoim mam 1be i lepiej mi się jeździ ,auto pewniej się prowadzi ,co do komfortu dla mnie ok ,a jeżdżę na 18,rodzina też nie narzeka,butla nie wiele zmieni,OJE i OYG to kategoria wagowa sprężyn Edytowane 27 Października 2019 przez greg2505
Breitner Opublikowano 27 Października 2019 Opublikowano 27 Października 2019 3 minuty temu, greg2505 napisał: 4 minuty temu, greg2505 napisał: OJE i OYG to kategoria wagowa sprężyn To wiem, ale z tego co na Forum poczytałem do większość ma wyższą kategorię wagową np. 10,11. U mnie "tylko" przód 5, a tył 7, kolega ma to samo co ja tylko quatro i ma OJG -7 , OYK - 10. Nie rozumiem tego.
MaTeo85 Opublikowano 27 Października 2019 Opublikowano 27 Października 2019 Kategoria wagowa była zależna od silnika i konkretnego wyposażenia z jakim auto opuściło fabrykę. Stąd są różnice. Co do 1BE to mam takie u siebie, jak kupiłem auto z jeszcze wszystkimi amorami i całym zawieszeniem jeszcze fabrycznym to było dosyć miekko. Ostatnio wymieniłem 100% elementów w zawieszeniu na nowe i muszę przyznać że jest dosyć twardo ale spokojnie można się przyzwyczaić. Nawet żona nie marudzi że jest twardo czyli do rodzinnej jazdy nadal jest ok. Jak planujesz wsadzić lpg to na tył obowiązkowo trzeba dać nakładki na sprężyny (dokladka z zawieszenia na złe drogi) albo zwiększyć klasę wagową sprężyn zeby tył nie usiadł.
Breitner Opublikowano 27 Października 2019 Opublikowano 27 Października 2019 (edytowane) 11 minut temu, MaTeo85 napisał: Jak planujesz wsadzić lpg to na tył obowiązkowo trzeba dać nakładki na sprężyny (dokladka z zawieszenia na złe drogi) albo zwiększyć klasę wagową sprężyn zeby tył nie usiadł. Tzn., że jak teraz mam z tyłu OYG - 7 to na ile by zmienić? Jakieś małe mam te wartości a auto nie jest golas. Do tej pory myślałem, że 1BA - komfort 1BE - komfort tylko obniżone Edytowane 27 Października 2019 przez Breitner
MaTeo85 Opublikowano 27 Października 2019 Opublikowano 27 Października 2019 Nie wiem na ike zmienić większość zmieniała o jedną lub dwie klasy wyżej. Ja u siebie dałem nakładki na sprężyny i nadal tył mam niżej niż przód o ok. 10-15mm. Poczytaj dokładnie poerwszy post w tym temacie tam masz dokładnie opisane jaka kategoria wagowa jest do jakiej masy. Przelicz sobie ile kg bedzie ważyć butla plus gaz w niej i bedziesz wiedział ile kg wiecej będzie na pokładzie.
greg2505 Opublikowano 27 Października 2019 Opublikowano 27 Października 2019 Ja mam przód 7 ,a tył 8 w avant i jest ok ,w sedanie lżejszy tył to i kat.wag. niższa,chociaż do mnie idealnie było by z tyłu 9
Breitner Opublikowano 27 Października 2019 Opublikowano 27 Października 2019 8 minut temu, Breitner napisał: 5 minut temu, greg2505 napisał: Ja mam przód 7 ,a tył 8 w avant i jest ok ,w sedanie lżejszy tył to i kat.wag. niższa Tzn. jak u mnie takie małe wartości to sprężyny miększe, lepszy komfort?
greg2505 Opublikowano 27 Października 2019 Opublikowano 27 Października 2019 Ciężko określić co dla kogo znaczy komfort ,różnica między 1ba ,a 1be jest zauważalna i dla mnie 1be jest ok dla Ciebie może być twardo, do tego wrzócisz koło o niskim profilu i jest jeszcze twardziel, co do kat.wagowych ,ja mam 7/8 na 18,znajomy 6/9 na 17 i mam wrażenie że trochę lepszy komfort jest u niego,ale to raczej z racji wyższej opony,dodam że auta mamy takie same
Breitner Opublikowano 27 Października 2019 Opublikowano 27 Października 2019 U mnie na 1BE jest 5/7 koła 17" a chcę założyć jeszcze LPG. Już nie wiem czy kupować to auto i być nie zadowolonym z komfortu jazdy. Jeździłem kolegi a4 B7 z tym samym 1.8T silnikiem na zawieszeniu 1BA i jechało się dobrze. A samochód z 1BE jest na drugim końcu Polski i nie wiem czy warto po niego jechać by się nim przejechać i nie kupić bo twardy. A jaki koszt i co należy wymienić jeśli chodzi o ori lub (zamiennik ori) 1BA?
greg2505 Opublikowano 27 Października 2019 Opublikowano 27 Października 2019 Jeśli auto jest dobre to wymienisz zawias i tyle,znajomy za wymianę sprężyn i amorów przód tył z geometrią zapłacił 400zł ,wymieniał 1ba na 1be ,koszt części 0zł ,bo sprzdał 1ba
Mr.Joker Opublikowano 28 Października 2019 Opublikowano 28 Października 2019 Osobiście już nigdy bym nie kupił audi z zawiecha 1ba. U siebie wymieniłem amortyzatory i sprężyny z s line 1bv czyli amor jeszcze twardszy i jest super. Najlepiej jak byś znalazł kogos z twojej okolicy kto ma taki samochód z zawieszeniem 1be i poprosił żeby dał się przejechać i wtedy będziesz wiedział czy ci to odpowiada. Klasa wagowa nie ma nic do twardości.
Breitner Opublikowano 28 Października 2019 Opublikowano 28 Października 2019 1 godzinę temu, Mr.Joker napisał: Klasa wagowa nie ma nic do twardości Ale dlaczego taka"słaba". niska. Z tego co zauważyłem większość z Was ma dużo wyższą klasę.
Mr.Joker Opublikowano 28 Października 2019 Opublikowano 28 Października 2019 (edytowane) Na to jaka klasa wagowa jest w danym aucie ma wpływ wiele czynnikow. W tym samym modelu z tym samym silnikiem może być różnica kilku (1-2)klas wagowych bo np ktoś ma zmieniarke w schowku. Klasy wagowe są po to żeby te wszystkie auta sprowadzic do tej samej wysokości prz różnych wersjach silnikowych i wyposażenia. Edytowane 28 Października 2019 przez Mr.Joker
lukas551 Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 Witam, mam zamiar obniżyć auto i - 30 eibachem, pod jednym warunkiem, że przód względem tyłem będzie idealnie równo obniżony. I teraz pytanie, czy są szanse dobrac taki zestaw?
Mr.Joker Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 Bierz do sedana pod 1.8t. Licz się z tym że wtedy przód może siasc niżej niz 3cm ale wizualnie będzie równo. Zależy też czego oczekujesz bo jeśli będzie to dla ciebie za nisko wtedy możesz wziąć do 1.9tdi i na tył wrzucić podkładki na złe drogi. Ja taki zabieg będę robił u siebie tylko że avant.
SzymekB7 Opublikowano 10 Listopada 2019 Opublikowano 10 Listopada 2019 Witam czy ktoś by mi pomógł dobrać zawieszenie s-linie do audi a4 b7 2006r quatrro kombi automat. Chodzi mi o typ amortyzatorów.
Mr.Joker Opublikowano 10 Listopada 2019 Opublikowano 10 Listopada 2019 2 godziny temu, SzymekB7 napisał: Witam czy ktoś by mi pomógł dobrać zawieszenie s-linie do audi a4 b7 2006r quatrro kombi automat. Chodzi mi o typ amortyzatorów. Jeżeli zamiennik to bilstein b8 bo do obniżonego jest dedykowany ze skróconym skokiem amortyzator a tak to ori 1be 420zl sztuka ewentualnie jakiś Sachs monroe usportowiony ale z tego co słyszałem to nie ma skróconego skoku. Dobierasz pod klasę wagowa auta. Ty masz z przodu 10 klasę a z tyłu 12. A dobierasz z tych tabelek. po lewej masz nr OEM. I zawias s line to 1be lub 1bv ten drugi twardszy.
CornyB6 Opublikowano 5 Grudnia 2019 Opublikowano 5 Grudnia 2019 Witam bardzo serdecznie mógłby kto mi doradzić jakie sprężyny założyć obniżające do tej kat wagowej i żeby zrównać przód z tyłem mniej wiecej. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się