Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Audi A4 B6 3.0 V6


wojtas1153

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam kilka pytań co do Audi z silnikiem 3.0 V6 w benzynie. A mianowicie:

-Jak ten silnik się sprawuje przy użytkowaniu na benzynie?

-Jakie są ewentualne koszty napraw tego modelu?

-Czy nie ma przeciwwskazań aby zagazować ten silnik?

-Jak sprawuje się te auto na gazie?

-Czy warto kupować model ze skrzynią Multitronic?

-Na co zwrócić uwag przy zakupie tego modelu?

Proszę o odpowiedzi a nie komentarze typu "Jest dużo informacji na forum na tego silnika wystarczy kliknąć SZUKAJ" jak chcesz się wypowiedzieć to wnieś coś do tematu i pomóż mi, jestem nowy na forum więc zadaje pytanie i oczekuje na nie odpowiedzi.

Z góry Dziękuje i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie bez zarzutu... kupiłem auto gdy miało 100tys km. zrobiłem około 30-35 tys km... na benzynie spalanie 9-13

jako ,że robie prawie 10 tys km miesięcznie a mam kumatego gazownika to autko przerobilem na sekwencje....

-wtryski MATRIX HD

-reduktor do 300 km

-Instalacja gazowa AC

wymiana filterków co około 20tys km.

aktualnie 204 tys km ( 104 tys km w ciągu niecałych 9 miesięcy!!!) i autko śmiga jak głupie!

Co do skrzyni uważaj na Multi... bo zbyt na auto z taką skrzynią jest znikomy :/

Moja A4 to Quattro tiptronic z skrzynią FLC , wymieniam olej regularni co około 40 tys km

olej w mostach co 50 tys km, komplet wahaczy zmieniałem przy prebiegu 190 tys km oczywiscie ORI lemforder przy okazji

wymieniłem amortyzatory na SACHS, nowe tarcze i klocki i jak narazie zero problemów, koszt rozrządu około 1300-1700 zł i należy mieć do niego specjalne blokady jak coś to je posiadam :))

pozdrawiam

Łukasz

ps. Jak ktoś by mnie spytał czy kupił bym drugi raz to auto ... zdecydowanie TAK jeszcze nigdy nie miałem bardziej trwałego i niezawodnego auta POLECAM ZDECYDOWANIE TIPTRONIC przebieg który zrobiłem mówi sam za siebie

ps2. I jeszcze jedna sprawa ... GAZ uwali Ci wszystkie cewki po montażu w ciągu 10 tys km... aby poprawnie silnik pracował i nie pojawiało sie spalanie stukowe po montażu instalacji konieczna jest wymiana świec na platynowo-irydowe z JEDNĄ ELEKTRODĄ... koszt cewki 140 zł, koszt świecy około 40-50 zł x6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie bez problemu mam 3.0 quatro od 1,5 roku chodzi bez zarzutu ale jakieś pierdoły się trafią. Robię rocznie ok 30tyś. Nie gazowałem spala różnie w mieście z 12 nie wychodzi, na trasie najmniejsze zużycie 6,5 przy jeżdzie naprawde do 90km, średnio spala w trasie 8l juz przy dynamicznej jeździe. Jest strasznie niski przy naszych wysokich krawężnikach i dzurach są problemy, żeby nie czpiać podwoziem. Ostatnio przez pieprzone dziury załatwiłem chłodniczkę oleju. Komfort jazdy super masz 200 na liczniku i nie czujesz. Części ogólnie dostępne nie powalają na kolana. W serwisie to nie poszalejesz za byle pierdołę krzycza 5 stów. tak to wygląda po uzytkowaniu 1,5 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wersje 3.0 V6 z napędem na jedną oś, jeżdżę niecałe dwa miesiące i jak na razie bez zarzutu.

Na benzynie jeździłem niecały tydzień więc ciężko się wypowiadać na temat spalania. Instalacje założyłem sequent 56 brc , przejechałem 8 tyś i jak narazie jestem z niej bardzo zadowolony nie czuć różnicy między gazem i benz.

Spalanie w trasie 10-11,5 , średnie 12-13,5 , miasto około 15 l gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem posiadaczem A4 z takim silniczkiem. Gaz założyłem zaraz po zakupieniu czyli ok. 1,5 roku temu. Jak pisze kolega wyżej jazda bezproblemowa i w pełnym komforcie. Wiadomo że trafią się jakieś wydatki ja np. kupowałem ksenony bo jak na złość padły, czasami jakaś inna żaróweczka się przepali, wymieniłem też klocki i tarcze no i oczywiści materiały eksploatacyjne -również do gazu. Teraz czeka mnie wymiana sondy lambda. Myślę, że jak na 9 letnie autko to norma. Ale radość z jazdy- BEZCENNA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam też posiadam 3.0v6 od 2 lat i nie narzekam wymienilem tylko rozrząd klocki świece i tyle ale coś myślę o chyba coś go muli ale nie wiem co czytalem trochę o katach może to ,nie wymieniałem jeszcze filtra paliwa pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalizatory w 3.0 ? uszkadzaja sie ? ciezko raczej , a sondy sa 4 sztuki po 2 na strone wstepna i za katalizatorem gdy jedna sie uszkodzi system zglasza usterke ukladu wydechowego, sonde trzeba zaraz wymienic,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jesli muli to musowo wywalić w profesjonalnej firmie katy.Ja takowy silniczek posiadam i sondy 2 które sa z tyłu mam odłączone i jedynie podpięty jest przód ponieważ tam jest szerokopasmowa sonda i caly czas koryguje sklad mieszanki... dlatego te silniki dosyc dobrze chodza na gazie

starsze silniki np 2.8 v6 nie korygowaly mieszanki pod pelnym obciążeniem.To stwierdzenie mojego mechanika,który jak widze po moim aucie-miał racje.:git:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:banan::banan::polew::shock3::shock3::facepalm::facepalm::grin::grin::wink::wink:

A coś więcej po 4 latach od ostatniego postu? :kox:

A coś więcej.... a owszem :wink:

Ja swoją posiadam od 2011 roku, niebawem będzie 100 tyś jak już nakręciłem, a przebieg obecnie wskazuje w/g licznika to 293 tyś.

Po zakupie zmieniłem rozrząd, hamulce, i różne płynu ustrojowe :grin: w trakcie jedyny kłopot jaki złapał to katalizatory tylne, ( ale sprawa dawno temu załatwiona i nie prawda ), między czasie kilka drobnostek, typu uszczelka itp wiadomo eksploatacja.

Od początku po zakupie mam zamontowane LPG, dwa reduktory, listwa wtryskowa Hana, Stag 300 premium i jestem zadowolony, auto nic nie straciło spalanie jest cały czas na tym samy poziomie, jeździ tak samo, na czas zmieniam filtry, oleje i jak na razie odpukać. Silniczek jest suchy, brak jakichkolwiek wycieków, zdejmowane były pokrywy wałki są ładne i świeci złotem a nie mułem jak to niestety zdarza się :facepalm:

Szkoda tylko że nie Q ale następne na pewno takie będzie.

---------- Post dopisany at 21:32 ---------- Poprzedni post napisany at 21:27 ----------

Witam.Jesli muli to musowo wywalić w profesjonalnej firmie katy.Ja takowy silniczek posiadam i sondy 2 które sa z tyłu mam odłączone i jedynie podpięty jest przód ponieważ tam jest szerokopasmowa sonda i caly czas koryguje sklad mieszanki... dlatego te silniki dosyc dobrze chodza na gazie

starsze silniki np 2.8 v6 nie korygowaly mieszanki pod pelnym obciążeniem.To stwierdzenie mojego mechanika,który jak widze po moim aucie-miał racje.:git:

Tak samo mam u siebie, sondy tylne odłączone, a przednie są działają bo robią swoją robotę, katy też zostały stare bo teraz tylna sonda ich nie czyta, a więc i błędu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie to nie tak pstryk.

Robiony był na to program, tylko nie polecam robić tego byle gdzie i że niby każdy się zna, niestety trzeba się dobrze znać, mi robił zaprzyjaźniony znajomy który z tego żyje tym się zajmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...