Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] [AHU] Strasznie dużo pali po naprawie


skbart

Rekomendowane odpowiedzi

Mili Państwo,

Opowiem Wam swoją krótką historię a raczej opowieść jak trwała trzy tygodniowa naprawa samochodu.

Krótka charakterystyka

Seat Alhambra

1,9 TDI [AHU]

Generalnie samochód zaczął szwankować, utrata mocy, nierówna praca, dławienie się i siwy dym z rury wydechowe. Problemy z odpalaniem na ciepłym a następnie przestać odpalać bez względu na temperaturę. Oddałem samochód do mechanika:

Błędy związane z pompą oraz nasz ulubiony błąd który nam nic nie mówi o uszkodzeniu części cyfrowej samego ECU.

Diagnoza POMPA, kupiłem używaną na Allegro, po wsadzeniu odpalił, ładnie chodził ale dalej nie odpalał na ciepłym. Albo po nocy albo tylko z autostartu. Błędy od pompy znikły ale nie ten od ECU.

Kolejna diagnoza ECU, kupiłem nowy, od razu powiem że okazało się że podobno był chipowany ale co i jak to nikt nic nie wie. Włożyłem go błędy znikły ale nie odpala.

Mój mechanik trochę się zaczął poddawać więc przyprowadziłem „specjalistę” ten stwierdził że to na pewno wtrysk sterujący … na milion procent, niestety stary rozebrał więc można go wyrzucić. Kupiłem nowy, używany (taki sam jak poprzednio) ale pochodzenie jego jest wątpliwe … chociaż miał być na milion procent dobry. Założyłem, nadal nie odpala. Od razu przyznam się ze przez pośpiech jest stara podkładka pod wtrysk, trochę pogięta ale na pewno ją wymienię tylko po niedzieli.

Lekko załamany wynalazłem kolejnego speca, nauczony doświadczeniem najpierw umówiłem się na naprawę a później na zapłatę – jak będzie działać. No i zrobił, zajęło mu to 1,5 h. Wyrobił się klin na głównym kole rozrządu – to przyczepione do wału.

2011_03_20_13_33_27.jpg

Samochód odpala, chodzi super, jest tylko jeden mankament, spala ogromne ilości ropy. Na początku po naprawie, wyświetlacz na desce (jestem pewien że wskazania są dobre) pokazywał 12 litrów po przejechaniu 100 km w terenie średnio zabudowanym. Ten że mechanik dokonał dodatkowej regulacji na pompie i spalanie spadło do 9-10 litrów. Przed naprawą w podobnych warunkach było 7 litrów. Ciekawe jest to że przy spokojnej jeździe spalanie jet prawidłowe 6 litrów ale jak tylko stanę na światłach to spalanie w błyskawicznym tempie wzrasta do wcześniej wspomnianych 10 litrów. Naprawdę, najgorszy moment to stanie nie sama jazda, nigdy tak nie było.

Podsumowując, wymieniłem:

- Pompę

- ECU, podobno ale też nie ma pewności jakoś rasowany

- Wątpliwy wtrysk sterujący który pracuje chwilowo na zniszczonej podkładce.

Oczywiście wiele osób poleci mi zrobić LOGI i ja to rozumiem ale proszę napiszcie co mogę sprawdzić sam w najprostszy domowy sposób, oczywiście mam VAG-a, na co zwrócić uwagę?

Które bloki sprawdzić w pierwszej kolejności, statycznie i dynamicznie, co byście chcieli zobaczyć?

Jak zmierzyć oporność miernikiem, wtrysku sterującego i czy to coś w ogóle da, może można odczytać z VAG-a?

Jutro mam sobotę i mogę się trochę temu poświęcić ale nie chciałbym chodzić po omacku.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc, spokojnej nocy i weekendu. :hi:

skbart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zrób komplet wszystkich logów i zamieść tutaj na forum(instrukcja tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0 ) .. raz ze bedzie łatwiej Ci cokolwiek doradzić bo virtualnie po ciemku nie widząc auta/logów cieżko cos ustalić... po drugie to po prostu bedzie juz jakis krok do przodu i przy okazji mozesz sie dowiedzieć czegoś nowego...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak, ze spalaniem jak mierzysz po laniu do baku ?? Ile wychodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, zrobiłem Logi, proszę o opinię.

Dodatkowo zmierzyłem oporność na wtryskiwaczu sterującym

[na zimno: 84ohm na ciepło: 114ohm]

A teraz logi

STATYCZNE

Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/skbart_40743.html

Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/skbart_40742.html

Grupy: 014,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/skbart_40744.html

BS

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/skbart_40746.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/skbart_40745.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/skbart_40747.html

011 nie zrobiona bo padła mi bateria, mam nadzieję że nie jest tym razem konieczna

DYNAMICZNE

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/skbart_40748.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/skbart_40754.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/skbart_40756.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/skbart_40757.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/skbart_40758.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/skbart_40777.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/skbart_40778.html tu były robione dwa razy pomiary ale wszystko jest w jednym pliku

Przypominam co było wymienione

- Pompę

- ECU, podobno ale też nie ma pewności jakoś rasowany

- Wątpliwy wtrysk sterujący który pracuje chwilowo na zniszczonej podkładce.

Mówię na razie co widziałem na wyświetlaczu na desce.

Spalanie podczas tych eksperymentów wypadło całkiem nieźle bo 7 litrów, zrobiłem 65 km ale jak tylko się zatrzymuję to spalanie rośnie do 12 litrów.

Dziś jeszcze zatankuję i sprawdzę jak spalanie, licząc klasyczną metodą ale jestem pewien na 99% że będzie wskazywać to co na wyświetlaczu.

Dodatkowo nadmienię że rano po odpaleniu póki się nie zagrzał to walił czarnym dymem z rury przy zmianie biegu przy wciśnięciu sprzęgła, tak nigdy nie było.

Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie podpowiedzi. :hi:

skbart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec kat wtrysku do delikatnej korekty.Ecu jest po chipie jak na moje oko to dopierdolo... koksu co nie miara jak do zwyklej 90 bez zmian.Wiatru tez duzo,a dynamiczny kat wtrysku zostal chyba nie ruszony(niewiem log zle wykonany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cis za duze o 0,13 bara jeśli sprężarka jest ori, moment zle poprowadzony, oraz mapa dymu nc :shocked:

SOI tez bedzie nieruszony :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- ECU, podobno ale też nie ma pewności jakoś rasowany

jaki numer sterownika wsadziliscie ... ? taki jak na logach czy inny ?

jak masz mozliwosc to wroc do seryjnego programu i wtedy zobacz co sie bedzie dzialo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za odpowiedzi :hi:

Przeczytałem wszystkie Wasze opinie i przyznaje się że do końca wszystkiego nie rozumiem.

I teraz mam pytanie co mogę zrobić za pomocą VAG-a lub mechanika żeby doprowadzić samochód do stanu poprawnej eksploatacji.

A może powinienem zadać pytanie co muszę zrobić bo nie zależy mi na mocy, 90 koników w zupełności mi wystarczyło, to jest duży rodzinny samochód który mało palił i taki ma być. :good:

Muszę założyć że nie mogę wrócić do starego ECU [uszkodzony] (wsadziłem taki sam 028906021GS) :( oraz nie mam za bardzo funduszy żeby wgrywać jakieś inne oprogramowanie. Cała ta naprawa kosztowała mnie już majątek. :sick3:

Pozdrawiam

skbart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ten błąd w starym ECU o uszkodzeniu sterownika nie masz przez dupnięty czujnik ciśnienia atmosferycznego? Robimy teraz z kolegą jego passata z silnikiem AHU (sterownik 028 906 021 GK z czujnikiem doładowania w sterowniku) i tam tez był błąd o uszkodzeniu sterownika, auto nie miało mocy, często łapało notlauf. Po zrobieniu logów (010) okazało się że uszkodzony jest właśnie czujnik ciśnienia atmosferycznego (dostępny w allegro układ motoroli za 30zł). W sterowniku było pełno oleju, po wyczyszczeniu przez chwilę atmosferyczne pokazywało w miarę prawidłowo i wtedy błąd o uszkodzeniu dało się wykasować, ale że czujnik nadal świruje to błąd wraca.

Sprawdź bo może i u Ciebie jest takie uszkodzenie (proste do naprawy) a miałbyś możliwość powrotu do oryginalnego sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ECU AFN wallbash

Wsadziłem taki sam jak wyjąłem 028906021GS, ktoś inny też mi tak napisał na privie ale później sprostował.

Cytuje

OK - sprawdziłem jeszcze raz ... sterownik masz odpowiedni - GS jest dla AHU w twojej budzie

Przypominam że to Alhambra.[br]Dopisany: 27 Marzec 2011, 10:37_________________________________________________

A czy ten błąd w starym ECU o uszkodzeniu sterownika nie masz przez dupnięty czujnik ciśnienia atmosferycznego? Robimy teraz z kolegą jego passata z silnikiem AHU (sterownik 028 906 021 GK z czujnikiem doładowania w sterowniku) i tam tez był błąd o uszkodzeniu sterownika, auto nie miało mocy, często łapało notlauf. Po zrobieniu logów (010) okazało się że uszkodzony jest właśnie czujnik ciśnienia atmosferycznego (dostępny w allegro układ motoroli za 30zł). W sterowniku było pełno oleju, po wyczyszczeniu przez chwilę atmosferyczne pokazywało w miarę prawidłowo i wtedy błąd o uszkodzeniu dało się wykasować, ale że czujnik nadal świruje to błąd wraca.

Sprawdź bo może i u Ciebie jest takie uszkodzenie (proste do naprawy) a miałbyś możliwość powrotu do oryginalnego sterownika.

A czy można to sprawdzić mając ECU na kolanach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę założyć że nie mogę wrócić do starego ECU [uszkodzony] (wsadziłem taki sam 028906021GS) :( oraz nie mam za bardzo funduszy żeby wgrywać jakieś inne oprogramowanie. Cała ta naprawa kosztowała mnie już majątek. :sick3:

rozkrec ECU zobacz czy masz wlutowane podstawki, a w nich kosci ... jak tak to odezwij sie na PW to przesle Ci kosci z oryginalnym programem, zamontujesz i zobaczysz jak auto bedzie sie sprawowac ....

A czy można to sprawdzić mając ECU na kolanach?

czujnik cisnienia jest u Ciebie sprawny [widac to w logach]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi są z drugiego ECU - pierwszy wywalał memory error - czy ja już :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak logi są z drugiego, obecenie zamontowanego,

pierwszy leży, o tyle nie chciałbym do niego wracać że trzeba by znowu przelutowywać IMMO a pozatym wywalał memory error

Spanky? A nie można wgrać programu przez OBD II żeby nie targać go na zewnątrz, w Alhambrze jest głęboko za tablicą, wyjmowanie to dość uciążliwa sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak logi są z drugiego, obecenie zamontowanego,

pierwszy leży, o tyle nie chciałbym do niego wracać że trzeba by znowu przelutowywać IMMO a pozatym wywalał memory error

Spanky? A nie można wgrać programu przez OBD II żeby nie targać go na zewnątrz, w Alhambrze jest głęboko za tablicą, wyjmowanie to dość uciążliwa sprawa.

odpowiem za spankiego ... nie można - tylko lutowanie - chyba ze są podstawki

BTW - zrób klona immo - zapodaj do obu ECU - będziesz miał mniej roboty - poza tym adaptacja immo w twoim przypadku to kilka minut VAG'owania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...