Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zdzierający się nowy pasek rozrządu- co może być przyczyną?


ficjor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów!

Jakieś 3 miesiące temu (10 tys km) zmieniałem rozrząd w AFN: wszystkie paski, rolki (ina, gates) itp.

Kilka dni temu zauważyłem "włosy" przy osłonie rozrządu jak na zdjęciach:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Pasek ma grubość 2,3cm (+/- 1mm).

Proszę Kolegów o opinię, czy z tym paskiem wszystko jest ok?

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... nie wiem czy kolega Patryk zgodzi sie ze mna.

Ale ja wymienilabym ten pasek jak najszybciej na nowy.

Rozrzad to jednak dosc powazna sprawa w silniku.

Pozdrawiam

PS. Mozliwe, ze to wada fabryczna paska. Albo cos gdzies ociera lub napina za mocno.

Mechanik, ktory bedzie wymienial pasek na nowy musi wszystko dokladnie sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie:decayed:

zle wymieniony pasek,badz nie wymieniona rolka prowadzaca.

99% ze za bardzo bardzo napiety pasek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi,

no to jest problem bo części mechanikowi dostarczyłem sam. Jak ugryźć temat aby sprawdzić czy to wina mechanika czy rolek, które mu dostarczyłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi,

no to jest problem bo części mechanikowi dostarczyłem sam. Jak ugryźć temat aby sprawdzić czy to wina mechanika czy rolek, które mu dostarczyłem?

Raczej nic mu nie udowodnisz.

Znajdz innego mechanika, czesci kup sam z pewnego zródla... i wymieniaj jak najszybciej na nowy.

No coz, czasami zdarza sie taki pech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widac ze poprzecierany jest po wierzchu, a jak sie przecieral to i przegrzewal, stad wlosy sie pojawily, tak jak koledzy mowia albo za bardzo napiety, albo rolki ci ktos nie wymienil i ta moze przycinajac sie zajechala pasek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie będzie wiadomo cy było powodem. Powodem takiego uszkodzenia paska może być też zastosowanie złego napinacza lub złe zamocowanie czy też odkształcenie osłony akustycznej paska rozrządu.

Co Cię natchnęło, żeby tam zajrzeć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed trasą otworzyłem maskę i zauważyłem włosy przy osłonie rozrządu (wychodziły na zewnątrz)

części były z pewnego źródła (z forum).

dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo za mocno naciągnięty albo wada paska z którą się już spotkałem w przypadku paska gates ale po 40 tyś pasek wyglądał jakby przejechał 120 tyś wszystko się powinno wyjaśnić jak rozbierzesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jeśli oddam to innemu mechanikowi to rozpozna czy winą była wada paska czy też za mocno naciągnięty pasek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wygląda ani na wadę paska, ani na za mocne naciągnięcie. Pasek był skoszony ewidentnie, przy robocie będzie widać co było powodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek mocno przesunięty "do przodu" na kołach,wytarł się prawdopodobnie o osłonę.

Czy koło paska wieloklinowego na wale korbowym nie "buja się" na boki w czasie pracy silnika ?

Jak najszybciej rozrząd do wymiany, strach jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akustycznie nic nie bylo slychac?

przeciez takie wytarcie uszy nie powinny przepuscic,no chyba ze zawsze audio na full.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy dobrze jest napięty pasek to wystarczy spojrzeć na napinacz czy pokrywa się wskaźnik napięcia na napinaczu... po zdjęciu obudowy idzie to dojrzeć...

teraz kwestia suchości - czy widać tam może jakieś ślady oleju??(bo na fotkach tak to wygląda jakby to było trochę zaolejone)...chodzi mi o cos takiego - jesli jest wyciek oleju np strzelony uszczelniacz a olej sie dostanie na pasek - w tym momencie pasek nasiąka olejem i robi się jak szmata jest o wiele bardziej podatny na bardzo szybkie zużycie i dosłownie tak jak u ciebie na zdjęciach... wielu ludzi- mechaników- robiąc rozrząd ,nie przykłada się do tego.(ustalona sztywna cena wcześniej bez gadki - a jeśli coś zauważę to czy robimy i doliczamy koszt roboty) zmienia co ma zmienić jak widza ze jest wyciek to może umyją z grubsza i składają do kupy bo to nie jest tematem katechezy i won -dawaj kasę i masz gwarancje do bramy...

ciekawe jak wyglądał stary pasek... jeśli normalnie to coś jest nie tak z napinaczem np może źle ułożony- tzn zabezpieczenie nie siedzi w zamku , wtedy napinacz stoi pod ukosem.sama rolka posiada na bokach kołnierze i w momencie pracy kołnierz drze bok paska i jednocześnie od jego wytarcie zrzuca pasek na zewnątrz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akustycznie nic nie było słychać - jak zawsze. Jedynie to słychać popychacze przez kilka sekund po uruchomieniu.

Jutro poobserwuję koło na wale . :(

Tak czy siak , rozrząd trzeba zrzucić i obejrzeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a co to byly za historie ze sruba i kolem pasowym na wale...

Gdzie kiedys to czytalam... Moze sie myle, ale moze to mogloby byc powodem.

Choc Patryk pisze ze na 99% to rolka lub napiecie. On to robi na co dzien, wiec wie co mowi.

Moze sruba krzywa w rolce lub zle wkrecona.

W linku ponizej widac zuzycie paska podobne do tego ktore ma kolega.

Generalnie to wyglada na to ze zle napiecie bedzie spychalo pasek na obudowe.

Mytnik s.j. - dystrybutor części samochodowych.

Ps. A tak z ciekawosci, masz kolego VAG ? i czy sprawdzales lub mechnik kat wtrysku po wymianie paska ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak , rozrząd trzeba zrzucić i obejrzeć

koniecznie...

ślady na pasku o których pisał sotom mogą być z równie dobrze z resztek paska.

Mechanik, który widzi wyciek z uszczelniacza za 20zł (czy to wałek, czy wał) i nie wymieni go, to partacz.. ale różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik, który widzi wyciek z uszczelniacza za 20zł (czy to wałek, czy wał) i nie wymieni go, to partacz.. ale różnie bywa.

Ooo.. czesc Robert, co tam w Wyszkowie slychac?

A wiesz dlaczego nie chca "glupiego" uszczeniacza wymienic...?

Bo robia to wszystko na znaki, kreski... a nie na blokady.

I jak mu sie cos ruszy... to zacznie sie kłopot.

A ile to dodatkowej pracy. Sama to przezyłam.

Jeden mechanik przed wymiana rozrzadu u mnie, jak zapytalam czy zrobi mi simering na wale korbowym. To powiedzial ze nie, bo jak zdejmie kolo pasowe i to drugie. To prawdopodobnie bedzie musial koncówke walu frezowac. Wiec mu podziekowalam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...