Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pęknięta rurka płynu do spryskiwacza tylnej szyby


adadur

Rekomendowane odpowiedzi

W avancie kolegi pękła rurka od płynu do spryskiwacza tylnej szyby. Rurka pękła na zawiasie klapy (prawym), jest tak to nieszczęśliwe że wówczas płyn leje się po słupku D (tylnym) wprost na kostki wzmacniacza audio - jeden wzmacniacz już spalił, nie wiem czy teraz nie drugi bo wcześniej nikt nie zdiagnozował przecieku.

ELSA nakazuje rozciąć przewód i wstawić złącza i zacisnąć to koszulką termokurczliwą ... patrze że złączki (2 szt.) każda kosztuje po ok. 20 zł ... jakaś chora cena za taką pierdołę.

Ma ktoś jakiś patent na naprawę tego?

Jak się demontuje plastyki z zawiasu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z przodu urwalem - kupilem kawalek zwyklego gumowego wzyka - podgrzalem aby sie rozszerzyl - zalozylem na oba konce i jak pisales - mozna jeszcze koszulke zalozyc i gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej kupic opaske termokurczliwa z klejem wewnatrz wtedy jak zacisnie to na amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej kupic opaske termokurczliwa z klejem wewnatrz wtedy jak zacisnie to na amen.

No tak ale jak będzie chodzić w tym miejscu to szybko pęknie :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj tylko zerknęliśmy bo za zimno by to robić na powietrzu...

zdjęcie plastyków - to nie problem

ale rurka przez zawias idzie wewnątrz takiego przepustu (harmonijki) jeden koniec wchodzi nieco w dach a drugi w otwór na klapie.

Gdyby dodatkowo nieszczelny był ten przepust to lało by się w taką kieszeńw dachu i rynienką spływowa przy uszczelce klapy ale że jest szczalny to leci w dach i tamtędy zaraz po tylnym słupku - więc trzeba będzie rozebrać ten duży czarny plastyk nad uszczelką i może również listwę od wewnątrz na suficie.

najlepiej kupic opaske termokurczliwa z klejem wewnatrz wtedy jak zacisnie to na amen.

Jest coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawa takiego węża nie jest łatwa. Robiłem to dwa tygodnie temu i nieźle się namęczyłem.

Zdjąłem m.in. osłonę słupka (lewy tył), ponieważ miałem nadzieję, że znajdę złączkę tego węża i wymienię go w całości. Niestety na marne poszły moje poszukiwania, gdyż jak się okazało wężyk jest w całości i idzie od zbiorniczka aż do klapy.

Naprawa nie jest łatwa ponieważ przelotka jest bardzo ciasna i nie zmieści się tam już żaden wąż łączący.

Żeby to wszystko pięknie zrobić trzeba zdjąć tapicerkę klapy, a następnie rozłączyć całą wiązkę w klapie i wyjąć ją z klapy. Potem trzeba poluzować wszystkie uchwyty tej wiązki pod zakończeniem podsufitki. Tutaj pokusiłem się jeszcze o poluzowanie tapicerki prawego słupka i wykręcenie masy szyby podgrzewanej.

W ten sposób sprawimy, że wiązka będzie luźna i będziemy mogli ją odizolować oraz przesuwać.

Następnie ucinamy ok. 15 cm węża po stronie kabiny, nasuwamy na niego wężyk silikonowy 4mm o długości ok 6cm i w ten sposób łączymy go z odizolowanym wężykiem, który wyjęliśmy z klapy. Przeprowadzamy przez przelotkę oryginalny wężyk i ok. 15 cm za nim ponownie go ucinamy, a następnie nadstawiamy silikonowym wężykiem tyle ile brakuje.

Izolujemy wiązkę wraz z przelotką w odpowiednim zapamiętanym wcześniej miejscu i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Nadstawiany wężyk proponuję izolować osobno.

Jak zdemontować tapicerkę klapy znajdziecie tutaj:

http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/b6-awx-demontaz-tapicerki-klapy-bagaznika-avant-14529/#msg1244578

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kiedy koleś się za to zabiera ... mróz odpuścił więc może na dniach. Widać że pierdoła ale zabierze sporo czasu naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u siebie też to przechodziłem w wakacje, instrukcja naprawy usterki identyczna jak u kolegi wtct i jak do tej pory wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A okazuje sie kolega to naprawił ... był w ASO Seata ... demontowali tylko od strony dachu ... zrobili wstawkę z ori przewodu ok. 20cm dali dedykowane złączki i zacisnęli termokurczkami. Tapicerki klapy nie ruszali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adadur tylko ile twój kolega zapłacił za to w ASO??Miałem identyczny problem latem po 1 nie słuchaj mędrców którzy każą tobie wstawić silikonowy wężyk bo lubi się załamać (otwieranie zamykanie klapy) a zimą przy niskiej temperaturze porostu się ułamie!!!!Ja kupiłem przewód paliwowy gumowy zbrojony w środku włóknami czy jakoś tak jest on elastyczny a zarazem sie nie złamie ani nie załamie na obu końcach zacisnąłem opaskami metalowymi i jest cacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 nie słuchaj mędrców którzy każą tobie wstawić silikonowy wężyk bo lubi się załamać

Przeczytaj dokładnie, w który miejscu dałem silikonowy wężyk...

BTW, silikonowy wężyk na mrozie się nie ułamie, nie ma takiej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodziłem przez temat ponad miesiąc temu i wydaje mi się żeby robić to raz a dobrze trzeba kupić ori przewód spryskiwacza (dostepny w długości 10m ale można kupić na metry) i łączenia ze starym przewodem zrobić poza zawiasem. U siebie łączenia ze starym przewodem mam nad ostatnim elementem tapicerki dachu i w klapie - nadmiar węża podciągnąłem do klapy i ładnie podwinąlem koło silniczka. Razem z wężem idą tam przewody elektryczne i zbyt gruba wstawka czy to z węża silikonowego czy opaski nie bedzie dobrze wpływać na pracę zawiasu i łącznika klapa-nadwozie. Jedyny mankament nowego ori przewodu (przynajmniej ja taki dostałem) że wystepuje w odcinkach rurka karbowana i po ok 20 cm kawałek prosty (ok 5cm). Mb przewodu kosztuje jak dobrze pamiętam ok. 8zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio pękło mi kolanko :facepalm: przy silniku tylnej wycieraczki, zastosowałem gumowy wężyk do paliwa z motoryzacyjnego,taki zwykły przeźroczysty, odpowiednio go nagrzać zapalniczką i nałożyć na karbowaną rurkę z 3-4 cm, po ostygnięciu wężyk trzyma szczelnie a do tego sam w sobie jest elastyczny, bez żadnych opasek itp. groszowe sprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pękła końcówka wężyka zakładana na rurkę wychodzącą z silniczka tylnej wycieraczki. Kojarzycie, czy da się dostać w ASO wężyk zakończony tą rozszerzoną końcówką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, bawilem sie dzis z silniczkiem tylnej wycieraczki bo umarl na amen. Probowalem rozbroic przelotke z klapy do wnetrza (przyczyna nie domagania silniczka to chyba spekane przewody wlasnie w przelotce) i doprawilem juz najprawdopodobniej pekniety przewod od spryskiwaczy. Plyn leje sie po slupku na wzmaczniacz i subwoofer... Moje pytanie brzmi Czy istnieje mozliwosc operacji tylko na przelotce? W sensie czy da sie ja jakos skutecznie wyciagnac z klapy badz nadwozia bo szczerze mowiac walczylem dwoma plaskimi wkretakami ale nie wiele mi to dalo... Jezeli sie nie da to w takim razie musze zrywac tylna podsufitke i jak kolega wyzej opisal wszystko odizolowac i wyciagac na wysokosci podsufitki, caly przewod z przelotki i dopiero laczyc? Przelotka jest napieta jak baranie jaja i szczerze mowiac mam duze watpliwosci czy jak wyciagne przewod to czy uda mi sie go przepchac spowrotem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta złączka wygląda jak zwykła rurka fi 4 może 5 która łączy dwa wężyki. U mnie jak spadł to po załączeniu całość zaizolowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...