Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Sprzegło wiskotyczne


piekarz

Rekomendowane odpowiedzi

witam! czy wiatrak chłodnicy powinien uruchamiac sie od razu po zapaleniu silnika?gdy silnik jest zimny. mechanik mówił ze trzeba wymienic sprzęgło wiskozy dodatkowo cos mi tam chraboli . co powinienem wymienic dodam ze jestem po wymianie pasków i napinacza(był skrzywiony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! czy wiatrak chłodnicy powinien uruchamiac sie od razu po zapaleniu silnika?gdy silnik jest zimny. mechanik mówił ze trzeba wymienic sprzęgło wiskozy dodatkowo cos mi tam chraboli . co powinienem wymienic dodam ze jestem po wymianie pasków i napinacza(był skrzywiony)

tak on się ma kręcic na zimno też.....może łożysko wiska chrobocze :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta rolka co jest zaraz za wentylatorem ma drgania i napinacz skacze jak złapie kluczem za napinacz i go odchyle to przestaje chrabolic co wymieni mi sie wydaje żę sprzegło jest dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..u mnie tez sie kreci od razu po odpaleniu silnika i tak powinno byc,z tym ze nie wiem jaki jest plus tego sprzegla wiskotycznego, za to minus najwiekszy to dluzej sie nam auta nagrzewaja,mialem golfa III z tym silnikiem i duzo szybciej lapal temperature.wiec po co ta wiskoza zostala zastosowana:mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze on ma sprzegiełko alternatora.moze ktos dołozył. lub wymieniał alternator.wiatrak sie kreci ale jak sie silnik zagrzeje to on dopiero nabiera obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest fabrycznie sprzęgiełko a 1Z to taki sam wiec myślę że powinien mieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega co prawda w Sharanie, ale przy silniku 1Z nie ma sprzegiełka tylko zwykłą rolkę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1Z niebylo seryjnie sprzegielka,ja u siebie zalozylem i problem z napinaczem zniknal-typu,drgania napinacza czy skrzywiony napinacz co rok, a wiskoza kreci sie caly czas,na zimnym powinna dac sie zatrymac reka,a na cieplym nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1Z niebylo seryjnie sprzegielka,ja u siebie zalozylem i problem z napinaczem zniknal-typu,drgania napinacza czy skrzywiony napinacz co rok, a wiskoza kreci sie caly czas,na zimnym powinna dac sie zatrymac reka,a na cieplym nie.

Szcerze nie wnikałem w zasade jej działania. Ktoś mi wytłumaczy na czym polega ze na zimnym zatrzymam reka a na ciepłym nie?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wiskozie jest olej i jak sie nagrzeje to spina wisko i wentylator sie kreci wraz ze wzrostem obrotow silnika tak zeby schlodzic silnik i niezatrzymasz go nawet trzonkiem od mlotka :),a jak jest zimne,to gdy silnik jest zapalony to mozesz zatrzymac swobodnie wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...