Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jaki płyn do wspomagania mineralny czy syntetyczny


Piotrek Ateny

Rekomendowane odpowiedzi

To jest mineralny???

Nie wiem jaki on tam jest. Obecnie oferowany jest przez ASO i uważam, ze lepiej go zastosować niż olej febi-ego który jest rzadszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko mam pytanko.Chcę wymienić płyn w wspomaganiu słyszałem że najlepszy jest mineralny zielony to jest jego link zobaczcie czy jest ok

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=944136133#gallery Dzięki za odpowiedź z góry. :hi:

Kupiłem w poniedziałek w ASO taki olej za 43zł.Olej g004000m2 jest następcą produkowanego do bodajże 2005r 002000 zielonego minerała do naszych furek :good:.Smiało wymieniaj bo to najlepsza opcja :wink4:Innego ori oleju do przekładni kierowniczych w Audi,VW nie dostaniesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej chłopaki.

Ostatnio regenerowałem maglownicę, ale gdy przyjechałem do domu zobaczyłem, że zalano mi czerwony (Hipol Atf 2d), który podobny tez jest mineralny, choc czerwony i dlatego taki zalano poniewaz PODOBNO po zielonym rdzewieją listwy. Nie wiem co mam o tym myśleć, gdyż po tych wszystkich opiniach z forum troszkę sie przeraziłem. Jaka jest wasza opinia odnosnie tego płynu?[br]Dopisany: 19 Maj 2010, 10:42_________________________________________________up

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi płynami to jest róznie ja robilem magiel i pompe w maglo na białołence wzieli za wszystko 1900 wymieniali listwe itp zakladali moje nowe koncówki i drazki kupilem tez płyn olenu czerwony minerał ale zalali zielony niewiem wlaczego stwierdzili ze po tym czerwonym idzie pompa i komu tu wierzyc 1900 to tez duzo mowa błyła o okolo tysiaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ powinien być zalany G 004 000 M2 (zielony)- 42zł butelka litrowa w ASO

Tak to wygląda:

http://postimage.org/image/1cl0krwpw/

http://postimage.org/image/1clahzzok/

http://postimage.org/image/1clfgm15w/

http://postimage.org/image/1cliroq5g/

Do całego układu wchodzi 0.7-0.85l. Kupić 2litry... pierwszym litrem przepłukać cały układ, drugim litrem zalać. Gotowe :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co by nie zakladac nowego watku....

kazdy twierdzi co innego, zarwno tu na forum, jak i.... w autoryzowanych serwisach audi/ vw/ skoda.

poniewaz i ja wpadlem w konsternacje w zwiazku z wymiana oleju, postanowilem wyslac mejla do oficjalnego przedstawiciela AUDI w PL z pytaniem o plyny. odpowiedz audi to kpina, tylko sie smiac. ponizej tresc mejla (nieco skrocona :D ) i odpowiedzi. (z deka przydlugawe, wiem. sorry :D ) i moze ktos zdola wyciagnac jakies wnioski? :D

Zwracam się do Was z uprzejmą prośbą o rozwianie wątpliwości w sprawie oleju do wspomagania układu kierowniczego. Mój samochód to Audi A4 (B5) rok produkcji 1995.Na zbiorniku oleju hydraulicznego do układu wspomagania kierownicy widnieje

napis "use only mineral oil" (używaj wyłącznie oleju mineralnego) i numer oleju "G002000".

Dzwoniąc do około 7 serwisów usłyszałem różne tezy i teorie na temat omawianego oleju i jego wymiany. W pierwszym serwisie powiedziano mi, że olej mineralny G002000 nie jest już produkowany i został zastąpiony olejem G004000, ale osoba z którą rozmawiałem nie była w stanie stwierdzić czy jest to olej mineralny czy syntetyczny (brak informacji na butelkach). Jednakże uzyskałem odpowiedź, że na taki właśnie olej powinienem wymienić. W drugim serwisie pan powiedział to samo- że należy użyć G004000. Odkrył jednak sprawdzając specyfikację tegoż oleju, że olej mineralny G002000 jest również dostępny (jedna butelka

na magazynie) i że w takim razie powinienem CHYBA wymienić na G002000. Niestety okazuje się, że olej mineralny G002000 to koszt ok. 93 zł, gdzie G004000 kosztuje 40zł!! Inny pan z tego serwisu dodał, że G002000 wycofano z produkcji w 2005 lub 2006 roku i wprowadzono G004000, który również był zalewany przy wymianie olejów G002000, aczkolwiek w chwili obecnej znów oba są dostępne i używane wg potrzebny/ specyfikacji auta. W tym momencie nie wiedziałem co o tym myśleć. Zadzwoniłem jeszcze do paru innych serwisów, gdzie stanowczo stwierdzono, że G002000 już się nie produkuje i układ wspomagania zalewa się G004000. Jeden pan stwierdził (co również i mnie przeszło przez myśl), że może w tym jednym serwisie została butelka z "dawnych czasów" i próbowano mi ją "wcisnąć". Dzwoniąc do kolejnego serwisu, po długich poszukiwaniach w systemie usłyszałem od pana, że olej G002000 jest dostępny na zamówienie, natomiast oni na miejscu mają G004000, którego to używają i którego używać MOŻNA w moim przypadku. Podsumowując- każdy twierdzi co innego, stąd moja prośba o rozwianie moich problemów:

1. Czy olej mineralny G002000 jest dalej dostępny w sprzedaży (nowe partie, nie pozostałości z magazynów)?

2. Czy olej G004000 to olej mineralny czy syntetyczny?

3. Czym tak duża różnica w cenie (G002000= 93zł; G004000=40zł) jest podyktowana?

4. Czy można używać oleju G004000 na "dolewki" do oleju G002000? (czyli czy oba oleje są mieszalne ze sąbą?)

5. Czy można użyć oleju G004000 w ww.samochodzie w przypadku całkowitego spuszczenia starego oleju z układu

wspomagania? Jeśli tak, to czy należy układ przepłukać przed zalaniem nowego oleju?

6. Jeśli olej G004000 to olej o innych parametrach niż G002000 lub jeśli jest to olej syntetyczny, to czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby użycie oleju mineralnego np. firmy FEBI (bardzo popularny wśród zamienników)?

7. Czy oleje FEBI są dopuszczalne do użycia przez firmę AUDI?

ODP AUDI:

Skontaktowaliśmy się z generalnym importerem samochodów marki Audi w celu sprawdzenia zalecanego do Pana samochodu oleju do układu wspomagania kierownicy.

Z informacji jakie uzyskaliśmy wynika, że producent zaleca olej oznaczony jako: G 002 000. W przypadku braku tego produktu w sieci autoryzowanych serwisów, w dziale oryginalnych części uzyska Pan informację na temat obecnie stosowanych zamienników.

Czyli powiedzieli mi to co sie juz sam zdazylem dowiedziec :D

Na chwile obecna wiem, ze nic nie wiem. dobra wiadomosc- nie jestem sam :polew: dodam ze dzwonilem od tego czasu do jeszcze dwoch autoryzowanych serwisow i znow w jednym TYLKO g004000 bo g002000 juz nie produkuja, a w drugim bez problemu dostepny g002000 za cene 93 zł :]

Z niewiadomych gryzą mnie najbardziej dwie:

czy G004000 (dodam ze sa rozne rodzaje m2, m7 itp) to minerał czy syntetyk???

jesli to syntetyk do myslalem nad rozwiazaniem nastepujacym: spuscic stary plyn, przeplukac uklad uzywajac febi 6162 (mineralny) i zalac oryginalnym za 93 zł. (febi podejrzewam koszci w granicach 35 zł (?) logiczne ze mam opory co do plukania oryginalnym ze wzgledu na jego cene.co sadzicie o takim rozwiazaniu? a moze zalac i przeplukac febi 6162 w cholere? wiem ze ktos pisal o niemilych skutkach zalania ukl. wspomagania tym plynem febi.

jesli ktos ma wiarygodne inf. na temat G004000 (mineral czy syntetyk) to prosilbym o podzielenie sie ta wiedza i poparcie dowodem, bo postow ktore mowia "to minerał" ; "nie, bo to wlasnie syntetyk" bez poparcia mamy juz duzo

pozdrawiam serdecznie ekipe klubu oraz przedstawicieli Audi w Polsce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym, że G004000 to syntetyk to pisał ktoś na forum ale skąd wziął ta informacje tego nie dopisał. Ja na twoim miejscu nie wchodził bym już tak głęboko w strukturę tego oleju tylko kupił obecnie dostępny w/wym oryginał przepłukał oraz zalał nim układ wspomagania. Niektórzy są zachwycenie olejem febi co mnie trochę dziwi ponieważ różnica w cenie niewielka a olej febi w porównaniu z G004000 jest rzadszy i zmienia kolor z zielonego na bursztynowy gdzie oryginalny cały czas ma kolor zielony. W moim przypadku febi przyczynił się do awarii pompy, może miałem pecha ale wyleczyłem się z zamienników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G002000 to nic innego jak Pentosin CHF-11, a G004000 to Pentosin CHF202. Obydwa są syntetyczne i mieszalne ze sobą. Wcześniej G002000 to był Pentosin CHF 7.1 i był na bazie mineralnej, ale nie można mieszać go z syntetycznym. CHF 7.1 jest dostępny tylko w serwisie BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G002000 to nic innego jak Pentosin CHF-11, a G004000 to Pentosin CHF202. Obydwa są syntetyczne i mieszalne ze sobą. Wcześniej G002000 to był Pentosin CHF 7.1 i był na bazie mineralnej, ale nie można mieszać go z syntetycznym. CHF 7.1 jest dostępny tylko w serwisie BMW

Maciejek moglbys poprzec te info jakimis referencjami? :D jakis moze link czy cus... byle nie do innego forum, gdzie ktos tak napisal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G002000 to nic innego jak Pentosin CHF-11, a G004000 to Pentosin CHF202. Obydwa są syntetyczne i mieszalne ze sobą. Wcześniej G002000 to był Pentosin CHF 7.1 i był na bazie mineralnej, ale nie można mieszać go z syntetycznym. CHF 7.1 jest dostępny tylko w serwisie BMW

Maciejek moglbys poprzec te info jakimis referencjami? :D jakis moze link czy cus... byle nie do innego forum, gdzie ktos tak napisal ;)

Mówisz masz http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/susp.html

Mi sie wydaje ze powietrze w kolach to tez pentosin.

Daj sobie na wstrzymanie, to że czegoś nie wiesz nie oznacza że nie istnieje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś mi uświadomi o co kaman? :D hm link do napisów do filmu mało pomocny.

maciejek- faktycznie, to co napisałeś pokrywa się z info z tej stronki. nie myśl, że szukam dziury w całym, ale po pierwsze tam mowa o autach z rynku amerykańskiego, co więcej zupełnie inny samochód, bo audi 5000, którego produkcje zakończono jeszcze przed wprowadzeniem na rynek a4. poza tym gdyby audi w europie zmieniło olej mineralny na syntetyk po roku 89 (czy nawet później), to a4 od początku produkcji zalewane byłoby syntetykiem, a tak nie jest. również napis "use only mineral hydraulic fluid" powinni w takim wypadku zastąpić innym, a tak się nie stało. co więcej tam mowa o blaszanych pojemnikach z płynem, gdzie jeden ma zielona zakrętkę, drugi czerwona (rozumiem ze odpowiednio do koloru płynu w nim zawartego) natomiast w europie mamy plastikowe białe pojemniki z zielonymi zakrętkami- zarówno g002000 (mineralny), jak i g004000 m2 (podejrzewany o bycie syntetykiem). oba oleje są też zielone. to mnie martwi i przekonuje, ze jednak za oceanem może to wyglądać z leksza inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś mi uświadomi o co kaman? :D hm link do napisów do filmu mało pomocny.

maciejek- faktycznie, to co napisałeś pokrywa się z info z tej stronki. nie myśl, że szukam dziury w całym, ale po pierwsze tam mowa o autach z rynku amerykańskiego, co więcej zupełnie inny samochód, bo audi 5000, którego produkcje zakończono jeszcze przed wprowadzeniem na rynek a4. poza tym gdyby audi w europie zmieniło olej mineralny na syntetyk po roku 89 (czy nawet później), to a4 od początku produkcji zalewane byłoby syntetykiem, a tak nie jest. również napis "use only mineral hydraulic fluid" powinni w takim wypadku zastąpić innym, a tak się nie stało. co więcej tam mowa o blaszanych pojemnikach z płynem, gdzie jeden ma zielona zakrętkę, drugi czerwona (rozumiem ze odpowiednio do koloru płynu w nim zawartego) natomiast w europie mamy plastikowe białe pojemniki z zielonymi zakrętkami- zarówno g002000 (mineralny), jak i g004000 m2 (podejrzewany o bycie syntetykiem). oba oleje są też zielone. to mnie martwi i przekonuje, ze jednak za oceanem może to wyglądać z leksza inaczej.

W europie po prostu zaczęto stosować syntetyk później, podejrzewam że chodziło tylko o sprawy ekologiczne. Wiem że to jest artykuł o naprawach dinozaura, ale chodziło mi o to że został zamieniony G00200 z mineralnego na syntetyczny. Trzeba by odgrzebać któryś ze starych biuletynów serwisowych, gdzie będą dane o zmianie G00200. Jeżeli jeszcze jakiś serwis ma stary płyn mineralny to jest to niezły leżak magazynowy ponad 5 lat na półce. Osobiście uważam, że powinieneś spuścić cały płyn, przepłukać układ ze szlamu i zalać go G00400 i po ptokach. Co do febiego nie wiem czy jest sens skoro za kilka złotych drożej masz oryginał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze mozna wlac LHM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...