Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy warto wyciąć katalizator ?


bushi

Rekomendowane odpowiedzi

napiszę i zapytam się czy daje zniżki dla klubowiczów a4-klub.pl w twarz mi nie da najwyżej wyśmieje ha ha ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem sie dzisiaj u siebie. Sprawa wygląda tak, że seryjny katalizator się oberwał i co jakiś czas wyskakiwał check.

nSx48FDl.jpg

Żeby wyjąc katalizator zdjąłem obudowe przegubu przy skrzyni ( lepszy dostęp do śrub ) i rure wydechową do pierwszego łącznika ( bez problemu wychodzi katalizator, nie trzeba szukać miejsca ).

Co do tłumika od gruchota, niestety ani uszczelka, ani on sam nie pasował przy turbinie, uszczelke podpiłowałem, tłumika mi się nie chciało, trzeba leciutko rozwiercić, by weszły szpilki ( źle wymierzone odległości ), zrobie to pod koniec tygodnia i zdam relacje jak samochód chodzi bez kata. Może się czepiam, ale twardość śrub, które dokłada gruchot ( chyba M8 )to 4.8, gdzie oryginał ma 8.8, jak komuś zależy może kupić twardsze.

Za katalizatorem jest jakiś łącznik elastyczny, u mnie wygląda on tak, więc pewnie niedługo będzie do wymiany.

y7JIDsbl.jpg

EDIT: Kilka dni pojeździłem, nie zauważyłem różnicy w głośności, jedynie ładnie turbina świszczy. W jeździe na plus, samochód jakby odżył.

Edytowane przez Radeksc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś podobnego u siebie, też oberwał się środek. Wycięcie tego co zostało i wstawienie DP dało się odczuć. Co do wycinania kata w silnikach bez turbo to uprzedzam, że efekt może być odwrotny do zamierzonego. Spadek kompresji przy wylocie spalin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez turbo wycięcie kata zwiększy zazwyczaj moc, ale uwaga, moc tylko maksymalną czyli blisko maksymalnych obrotów silnika, natomiast dosyć odczuwalnie spadnie moment obrotowy w całej partii obrotów, poprzez brak fali rezonansowej która dopręża komorę spalania. Zatem auto będzie jeździło dużo gorzej. W turbo wywalenie kata aż się prosi, czym wolniejszy wydech tym lepiej

Edytowane przez Grigori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wolnossących po wywaleniu kata, dźwięk się robi lekko metaliczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


JA wywaliłem od siebie , auto dużo żwawsze , i za swójego kata dostałem 150 zł jak zbadał spektometrem zawartość platyny.

chopin, puszke zostawiales od kata tylko z niego bebechy wyprules i zaspawales??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi czy w 2.0 ALT mozna smiało wycinac i wstawiac rurke? Nie bedzie skutków ubocznych ze wzgledu na sondy? Bo moja ma juz 270000 i niestety wali błędem.


I jaki emulator katowy czy zwykly zastosowac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2.0 bez kata może być głośniej a sonda i tak bedzie sypać błędami.

Emulator nie zawsze się sprawdza, najlepiej wyłączyć w sofcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wiesz ilr mi powiedzieli za softa? 400zl

To lepiej strumienice wrzucic zamiast rury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale i tak bedziesz miał błędy czy to strumiennica czy rura.

Trzeba by szukać kata oryginału to pewnie 500-600 zł używka

400zł może dużo może mało.

Znajomy musiał wyłączyć w sofcie DPF-a w mazdzie 6 to zapłacił 1200zł

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale gdybym sie zdecydowal na usuniecie z rura i emulatorem to moga byc jakies skutki uboczne szczegolnie pod silnik alt? Czy raczej nonormalne typu metaliczny dzwiek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wycięciu :)

Ogólnie na + :D Dźwięk turbinki jest super, autko jest trochę bardziej żwawe. Emulator drugiej sondy działa tak, że nie wywala checka.

Jedyne co zauważyłem na "-" to jak odpalę rano auto to puki jest na wyskokach obrotach to coś mi dzwoni w wydechu na wysokości drzwi pasażera z przodu, pod maską cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć logi po wycince... ciekaw jestem jaka jest różnica i czy warta zawrotu głowy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi są w moim temacie. "Jakby zmulony Bex.." Niestety auto jeszcze nie chodzi tak jak bym chciał. Czekam na nowy przepływomierz.

Mój katalizator był uszkodzony. Wkład latał i uszkodził 2 sondę...

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tam logi przed wycinką, ciekawią mnie te po wycięciu kata :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wycince tez są :P

http://vaglog.pl/log_231027.html

http://vaglog.pl/log_230838.html

http://vaglog.pl/log_230839.html


Pytanie do osób, które wycinały kata.. Co zrobiliście z pompa SAI ? Docelowo chce ją wyciąć w sofcie, ale na razie po prostu odłączyłem wtyczkę przy pompie..

Edytowane przez sambo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten uniwersalny tłumik przelotowy (link) również mogę zapodać do 2.5 TDI w miejsce katalizatora po jego wycięciu?

Jeżeli tak, to czy fi 55mm będzie ok?

Edytowane przez lukone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...