Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozrząd - kilka pytań w kwestii wymiany.


kawowy19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Panowie mam klika pytań. Szukałem na forum ale ciężko znaleźć wszystko o co chciałbym zapytać.

Mam zamiar wymienić u siebie rozrząd, a w 1,8T jeszcze nigdy nie robiłem stąd poniższe pytania. Nie chcę czegoś sknocić:decayed:

1) Na rynku są zestawy z hydraulicznym tłumikiem drgań albo bez. Doczytałem że nie ma to znaczenia tak?

2) Jak odchylić przód auta do wymiany?

3) Czy w nowej wersji rolki napinającej są jakieś znaki na niej do prawidłowego jej napięcia? Bo w starej wersji prawidłowe napięcia wyznaczała szczelina miedzy hydro a rolką nap. tak?

4) Po co w starej wersji (z hydro) w rolce jest otwór na imbusa?

Oglądałem kilka filmików ale tam to robią za szybko :P

Z góry dziękuję za pomoc:wink:

---------- Post dopisany 27-06-2014 at 09:43 ---------- Poprzedni post napisany 26-06-2014 at 11:03 ----------

nikt nie pomoże???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.różnie to nazywają

ROZRZĄD+POMPA AUDI A4 B5 B6 B7 1.8T RUVILLE !!!!!! (4302103423) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

2.odkręcasz zderzak,reflektory, pas przedni i odchylasz chłodnice lub demontujesz wcześniej spuszczając płyn

3.nie wiem co to nowa i stara rolka, moim zdaniem powinna być taka sama jak oryginał

4.j.w

To widziałeś:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm

Rzeczywiście są dwa typy.Raczej załozył bym taki z napinaczem, bo chyba taki siędzi w aucie.

Nie wymieniałem jeszcze rozrządu w 1.8T, wymieniałem w 1.6 i tam też był napinacz tylko bez rolki + rolka napinająca

Wydaje mi się że taki zestaw bedzie dobry:

ROZRZĄD AUDI A4 A6 A8 VW PASSAT SKODA SUPERB 1.8T (4370060507) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyłem "nowy" rozrząd i wszystko jest ok. Pasuje i zakłada się go bez żadnych kłopotów. Auto chodzi jak chodziło wcześniej:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie kupowałeś, jakie ceny??

Kolega Dev wspominał coś o częściach INA, że poleca......gdzie dostać taki komplet i faktycznie, żeby to była INA?? Macie jakieś namiary, też szukam? Podpinam się do linku Darka z allegro, warto kupić taki zestaw??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jaka jest potrzebna blokada żeby wymienić rozrząd w naszych 1.8T ? U siebie ze szwagrem chciałbym wymienić tylko powiedział żebym skołował blokadę. On z wykształcenia i praktyki mechanik tylko teraz się kompletnie tym nie zajmuje więc nie ma narzędzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu raczej nie potrzebna blokada bo wałki masz z tyłu połączone łańcuszkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadnej blokady nie potrzeba. Ja założyłem zestaw z contiego + pompa SKF. Miałem jeszcze wybór INA + p.w. Skf ale na pasku INY było widać szew i stwierdziłem że zakładam CONTIego :decayed:

Rolki w inie i w contim są te same -Litensa, czyli to co zawsze w rouville skf itd itp

z tym że ja zakładałem "nowy rozrząd" bez hydraulika i jest on zdecydowanie tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolki to chyba wszedzie beda te same co by sie nie kupiło do 1.8t :) (podobnie jest z v6 30V)

nie polecam pasków INA .... załozyłem do swojej Vki i szybko zmieniłem na Conti... wył jakby rolka się miała rozlecieć.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos pasków. Miałem jeszcze zestaw z Boscha. I pasek Boscha i INA maja tak samo łączenie-szew, więc możliwe że paski INA to właśnie Bosch ze znaczkiem INA. Bo wygladały identycznie. Chociaż ogólnie paski rozrządu wyglądają bardzo podobnie :grin:

Conti jednak był tak zrobiony-zalany, że nie było widać jakiegokolwiek szwu dlatego padło na contiego.

Ciekawostka jest z rolkami. W contim w inie rolki niby Litensa ale niestety made in china:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, na pasku INA napisane jest made in UK ... na pasku CONTI ktory kupilem , bylo made in MEXICO :D ale na Conti tez bylo widac na jego rancie, ten material wzmacniajacy... wiec moze poprostu to jest tak jak wyjdzie... ale Conti jest o wiele cichszy po montazu niz INA ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi mi o wewnętrzne zbrojenie paska. Bo to czasami widac czasami nie. Ale normalnie 4 szwy czy 5 łączących tak jakby dwa zęby.

Jakby przeciąć w pół i zszyć:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CONTI i DAYCO ,zawsze były pewniakami, wszystko inne nie wiadomo co skąd,i kto pakuje. Jeszcze kiedyś GATES, był dobry, teraz też nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ile zebow ma pasek rozrzadu w AEB z 1995r -spotkalem sie z roznymi i ie wiem jaki kupic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo chyba były dwa typy. Stary rozrząd 152z a przebudowany 153z i do tego zmiana rolek. Jakoś tak to było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam była chyba kwestia taka. Jak miałes 152z to możesz przejść na ten nowy typ 153z ale koniecznie z nowymi rolkami.

Więc teoretycznie możesz kupić zestaw na 153z z rolkami do 153z i zakładasz

Edytowane przez kawowy19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...