Skocz do zawartości

Ranking

  1. piotrsob1

    piotrsob1

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      7364


  2. bratpit

    bratpit

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      874


  3. Fido

    Fido

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      6298


  4. l2k2

    l2k2

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      260


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 04/25/19 w Odpowiedzi

  1. Opis dotyczy ustawienia statycznego kąta wtrysku w A4 1,9 TDI AFN rok 1996 Wszystkich proszę o poprawki, jeżeli coś robiłem "niezgodnie ze sztuką", do usunięcia posta włącznie, jeżeli to co napisałem to brednie Potrzebne narzędzia: 1. 13 - nasadowa 2. 10 - nasadowa 3. 13 - oczkowa 4. grzechotka z krótką przedłużką 5. śrubokręt krzyżakowy 6. drewniany kij o dł. ok 50 cm i średnicy ok. 4-5 cm 7. młotek 8. VAG-COM + notebook + interfejs ODB2 (lub inne urządzenie na którym możemy odczytać statyczny kąt wtrysku) Wyposażenie dodatkowe: 1. 40-50 minut wolnego czasu 2. 0,5L-1,0L DogInTheFog (tutaj ilość i marka może zależeć od indywidualnych możliwości i upodobań :-) Rezanko: Przed rozpoczęciem pracy najlepiej rozgrzać auto do 90 C po czym ustawiamy niuńkę na równej powierzchni, wyłączamy zapłon i otwieramy maskę silnika, po czym zdejmujemy plastikową osłonę silnika (klucz nasadowy 10 ). I teraz: 1. Zdejmujemy osłonę paska rozrządu uwalniając dwa zaczepy (fot. 1 i fot. 2) i odkręcając śrubokrętem krzyżakowym plastikową śrubę (fot. 3) po czym wyjmujemy plastikowy zaczep w który była wkręcona (tutaj trzeba uważać, aby podczas wyjmowania nie upuścić go, ponieważ wtedy czekać nas będzie dodatkowo zdejmowanie dolnej osłony silnika, żeby go z tamtąd wyciągnąć, czego doświadczyłem osobiście :-) 2. Luzujemy dwie śruby mocujące pompę z przodu auta za pomocą klucza nasadowego 13 na grzechotce z przedłużką. Dokonamy tego przez otwory w kole zębatym pompy właściwie je wcześniej ustawiając. Właściwe położenie koła umożliwiające dostęp do śrub pokazane jest na fot. 4. Śruba nr 1 jest dostępna przez otwór zaznaczony zieloną elipsą, natomiast śruba nr2 jest dostępna przez otwór znajdujący się pod śrubą mocującą koło zębate pompy (zielona strzałka) Aby właściwie ustawić koło zębate, zapinamy bieg piąty i pchamy samochód do przodu dotąd, aż koło zębate ustawi się właściwie (może być przydatna druga osoba do obserwacji) 3. Luzujemy śrubę nr 3 (fot.5) za pomocą klucza oczkowego 13 4. Luzujemy śrubę nr 4 (fot. 6) za pomocą klucza nasadowego 13 na grzechotce (dostęp jest ciężki, ale "da się"). Teraz możemy wykorzystać pozycję drugą z wyposażenia dodatkowego :-) 5. I teraz w zależności od tego, czy wartości kąta są za małe, czy za duże, przy pomocy kija drewnianego i młotka delikatnie przestawiamy pompę (minimalne wartości) w zgodzie z tym co chcemy uzyskać (fot. 7). 6. Po korekcie dokręcamy mocno śrubę nr 3 uruchamiamy silnik i kontrolujemy kąt (VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2) 7. Jeśli kąt nadal jest nieprawidłowy gasimy silnik i powtarzamy punkty 5 i 6 do skutku. 8. Jeśli wartość kąta jest poprawna (druga fotografia poniżej) gasimy silnik i ponownie ustawiamy koło zębate pompy tak jak w pkt. 2, aby znowu uzyskać dostęp do śrub nr 1 i nr 2 i przykręcamy je mocno, następnie to samo ze śrubami 3 i 4. 9. Zakładamy osłonę paska rozrządu, zapinamy zapinki i wkładamy plastikowy zaczep i wkręcamy śrubę plastikową (fot. 3) 10. Zakładamy osłonę plastikową silnika i zamykamy maskę. W moim przypadku kąt przed regulacją wynosił 000-002 po regulacji 055-057 (powinien 049-051), ale tak znikoma różnica nie jest zauważalna. Po regulacji nastąpiła kolosalna poprawa uruchamiania zimnego silnika: przy 5-7 stopniach pali praktycznie od razu, wcześniej szło to bardzo opornie. Poniżej zrzut ekranu z VAG-COM przed i po ustawieniach (pierwszy zrzut przerobiłem z drugiego, ponieważ zapomniałem zrobić zrzut z pomiaru przed ustawieniem kąta, ale wyglądało to właśnie jak na pierwszym obrazku)
    1 punkt
  2. Podjąłem sie ostatnio wymiany wahaczy dolnych i zrobiłem z tej okazji małe foto story 1 Etap - zakup części Przed wymianą trzeba zaopatrzyć się w następujące rzeczy Wahacz dolny prosty tzw nośny nr oryginału 4D0 407 151P lub zamienniki FEBI nr FE 11350 lub TRW nr JTC 343 Wahacz dolny krzywy tzw banan w oryginale znany jako drążek prowadzący nr oryginału 4D0 407 694N lub FEBI nr FE 11351 lub TRW nr JTC 350 Śruby i nakrętki kupowane w ASO koszt ok 55 zł Śruba - N 102 412 01 szt.1 Śruba - N 102 949 01 szt.1 Śruba - N 906 259 01 szt.1 Śruba - N 104 253 01 szt.1 Nakrętka - N 906 350 01 szt.1 Nakrętka - N 101 064 02 szt.2 Nakrętka - N 102 861 02 szt.1 Nakrętki na sworznie - 4D0 407 644 - szt.2 2 klucze oczkowe 18 porządny ja miałem Stanleya , chińskie niestety się gną klucz 16 do łącznika stabilizatora klucz dynamometryczna jak ktoś ma 2. Etap robota 1. Odkręcamy koło , podnosimy auto na lewarku podkładamy kobyłkę albo coś co przytrzyma auto coby nie stało na lewarku ( nie sugerujcie sie tym że na zdjęciach jakie robiłem jest założone koło ponieważ zdjęcia robiłem jeszcze przed robotą ) Ja wymieniałem 2 dolne wahacze ale postanowiłem że wymienię najpierw jeden ten prosty nośny na gotowo, a później drugi banan. 2. Odkręcamy nakrętkę na sworzniu kluczem 18 można nasadką bo jest dojście od dołu 3. Odkręcamy nakrętkę mocowania amortyzatora też kluczem 18 i wybijamy śrubę 4. Odkręcamy nakrętke łącznika stabilizatora , a śrubę wybijemy jak będziemy mieli luźny wahacz będzie wygodniej 5. Odkręcamy nakrętke mocowania wahacza do nadwozia i wybijamy śrubę 6. Odkręcamy nakrętki stabilizatora i opuszczamy go lekko na dół 7. Wybijamy sworzeń i wyciągamy wahacz 8. Wkładamy nowy wahacz najpierw sworzeń , nakręcamy lekko nakrętkę ( Tylko NOWA ) potem resztę śrub , pomagamy sobie przy tym breszką bądź lewareczkiem 9. Skręcamy wszystkie śruby czyli mocowanie amorka , łącznika stabilizatora i stabilizatora. I teraz ważne skręcamy to z lekkim luzem. 10 Zakładamy koło opuszczamy auto i bujamy nim do woli 11. Włazimy do kanału i dokręcamy wszystkie śruby z dużym oporem można sobie pomóc jakąś przedłużką. No i jeden wahacz mamy zrobiony 3. Wahacz tzw. banan 1.Odkręcamy nakrętkę sworznia kluczem 18 i wybijamy go 2.Odkręcamy nakrętkę mocowania wahacza do nadwozia i wybijamy śrubę i tutaj trochę trzeba się nagimnastykować , trzeba sobie pomóc breszką i pod kątem wyciągnąć śrubę. Jak już nam się to uda wyciągamy wahacz. 2. tan wahacz zakładamy od strony mocowani go do nadwozia bo tutaj też trochę trzeba sie nagimnastykować i śrubę wepchnąć pod skosem pomagając sobie breszką. Jak nam sie uda skręcamy go lekko 3. Sworzeń wędruje do zwrotnicy i skręcony zostaje nakrętką tylko NOWĄ 4. I tak jak w tamtym wahaczu zakładamy koło , bujamy autem , włazimy do kanału i skręcamy wahacz na maksa Po tej wymianie możemy się cieszyć , że nie mamy już żadnych stuków , luzów i skrzypienia. Miłej pracy życzy bratpit
    1 punkt
  3. To już wiem dlaczego do mnie wczoraj nie przyjechał ?? Co do licznika to u mnie taki patent jest
    1 punkt
  4. Jak chcecie dobre zamienniki tarcz to: https://moman.pl/pl/strona-glowna/1216-6271-audi-a4-b6-i-b7-we-wzorze-rs-zamiennik-tarcz-licznika-z-mph-na-kmh.html#/107-obrotomierz-6000/111-obrotomierz-8000/188-kontrolki-wersja_1 Trzeba napisać co i jak, co się potrzebuje, zrobią nawet Wasz projekt. Najlepiej wysłać to zdj z RS4 i powiedzieć, że takie się chce hehe...
    1 punkt
  5. Nie będzie a jeśli chodzi o komfort to najlepszy wybór.
    1 punkt
  6. Da radę od góry , aczkolwiek małe rączki by się przydały
    1 punkt
  7. do sprawdzenia/wymiany na początek czujnik temperatury cieczy G2/G62
    1 punkt
  8. Podbijam pytanie. Mam taki soft K0257_6_D2 i nie wiem czy będzie dobry pod najnowsze mapy. Może ktoś wie.
    1 punkt
  9. Problemy masz dwa, pierwszy to woda zalewająca skrzynkę na podszybiu w której znajduje się min. ECU . Wymontuj akumulator i wyczyść odwodnienie podszybia . Drugi to przeładowanie turbiny, zacinająca się zmienna geometria niedokładnie steruje ciśnieniem doładowania i silnik łapie tryb awaryjny. Turbina do rozebrania i wyczyszczenia . Tylko że jak mieszkasz w UK to raczej ciężko będziesz miał o fachowca który to zrobi, prędzej założą ci nową turbosprężarkę
    1 punkt
  10. Sam Naprawiam pdf i temat zbędny. Zaopatrz się w niego,przyda się.
    1 punkt
  11. Da rade , dla chcącego nic trudnego
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...