Witam wszystkich zainteresowanych. Przeszukałem całe forum. Wielu boryka się z tym problemem ale po za wizytą w ASO nikt tego nie pokonał a przynajmniej się tym nie pochwalił, więc zakładam ten wątek żeby inni też skorzystali Rozwiązany przeze mnie problem dotyczy zaciętego przycisku do otwierania klapy, bagażnika w moim przypadku w A4 B6 avant (nie wiem jak jest w sedanie ale podejżewam że tak samo). Problem przedstawiał się tak : - przycisk reagował cały czas, po pewnym czasie z niewyjaśnionych przyczyn przestał, po pewnym czasie znowu zaczął działać, aż stanął na dobre - możliwość otwierania tylko z pozycji pilota (centralny) lub kluczyka ( wkładnka w klapie jeśli ktoś taką posiada - moje b6 takiej nie posiada więc korzystanie z kufra było bardzo irytujące - gaszenie silnika później otwieranie. Rozwiązanie bardzo proste : - poprawienie lutów przy mikrowłączniku od otwierania klapy Niektórzy pisali o szukaniu przerwanych przewodów w zawiasach klapy - zonk :Kupa roboty psu w d... W sumie , żeby nie błędne spostrzeżenia to roboty na jakieś 1:30h A więc zaczynamy od zdemontowania tapicerki klapy Aby ją ściągnąć należy najpierw wykręcić cztery wkręty znajdujące się po jednym w uchwytach do zamykania i dwa w schowku na trójkąt ostrzegawczy następnie pokolei ciągniemy i wyjmujemy z zatzasków. Następnie zdejmujemy 2 metalowe puszki, dzięki którym cały mechanizm otwierania klapy bagażnika i podświetlenia tablicy jest zamocowany do klapy Puszki znajdują się po prawej i lewej stronie nad mechanizmem wycieraczek Każda puszka przykręcona jest dwoma śrubkami na kluczyk 10 Aby wyciągnąć mechanizm na zewnątrz konieczne jest zdemontowanie ramki tablicy rejestracyjnej ! Następnie wykręcamy z mechanizmu dwa wkręty torx , wysuwamy zaczepy z gniazd na żarówki do podświetlania tablicy i mamy listwę z mikro włącznikiem w ręku A oto cały winowajca Jedna strona mikro włącznika zalana jest czymś w rodzaju żywicy. Musiałem najpierw ją usunąć. Do tego celu użyłem małej lutownicy ze szpiczastym grotem oraz odsysacza do cyny. Kiedy był już w miarę dostęp do styków, przetopiłem luty widoczne na zdjęciu dociskając je w głąb listwy w której jest osadzony mikro włącznik. Wszystko zaczęło działać ponownie . Udało się naprawić usterkę bez żadnego wkładu finansowego a to nie sztuka He He. Problem uważam za rozwiązany więc jeśli komuś nagle przestał działać przycisk otwierający klapę a jedyna możliwość otwarcia to środkowy przycisk na pilocie, to ten wątek na pewno rozwiąże jego problem. Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji :>