Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 01/10/23 uwzględniając wszystkie działy
-
WAUFNCF57JA010937.pdf WAUC4AF47JA033071.pdf1 punkt
-
1 punkt
-
Cześć, długi czas chodził mi po głowie taki swap ale nigdzie nie znalazłem informacji czy ktoś to próbował robić. Udało się kupić manetki z A3 8V, z podstawowej wersji czyli bez obsługi fis po dobrej cenie, dokupiłem też najtańsze z A4 i poniżej przedstawiam wynik moich prób. Nie wiem czy chcę to nazywać poradnikiem - bardziej skłaniam się ku temu aby zachęcić tych, którzy jeszcze grzebią przy swoich B6/B7 do prób bo jest to wykonalne. Zaznaczam, że nie sprawdziłem działania na samochodzie - do tego potrzeba zdjąć kierownicę a tą czynność będę mógł wykonać dopiero za jakiś czas po skompletowaniu wszystkiego czego chcę. Sprawa już teraz wydaje mi się wygrana i jestem pewien, że taka przekładka ma sens a całość będzie działać tak jak w oryginale. Dodam, że wszystkie zdjęcia zostały wykonane już po sprawdzeniu czy wszystko działa, specjalnie rozbierałem ponownie aby to udokumentować. Nie mam pokazanego całego procesu rozbiórki ale postaram się to wszystko opisać. Zaczynamy. Potrzebne graty: Manetki z A3 8V: 8V0 953 521 (z obsługą fis numer 8V0953521C) / UPDATE - Manetki z A4 B8 po lifcie, A5 8T po lifcie, Q5 8R Lift oraz A8 D4 również pasują więc na pewno każdy coś dla siebie znajdzie. Podaję numery pod którymi można szukać tych manetek w wersji z obsługą FIS: 4H0953502B / 4G8953502AA / 4G0953502AA Manetki z B6/B7: można wykorzystać swoje lub kupić inne Biały smar/smar z PFTE lub po prostu smar do zębatek plastikowych Zacznijmy od łatwiejszej strony czyli od manetki kierunkowskazów: Rozbiórka nie jest skomplikowana, w przypadku manetki z A3 - zwalniamy 2 zatrzaski z przodu patrząc na manetkę, jeden na dole i uwalniamy "pierścień". Dalsza rozbiórka to kolejne 2 zatrzaski, tym razem po jednym na górze i na dole oraz 2 śrubki na Torx 5. Wszystko pokazują poniższe zdjęcia: Po zdjęciu wszystkiego powinniśmy ujrzeć wnętrzności: Można już spokojnie oddzielić manetkę od obudowy, posypią się Wam jakieś drobne części ale tym się nie przejmujemy. Wyciąganie manetki jest proste, wystarczy pociągnąć w górę, tak jak byście mrugali komuś długimi. Na razie tyle. Teraz czas na taką samą operację ale z manetką B6/B7. Nie chcę ładować tutaj wielu zdjęć więc napiszę tylko, że rozbiórka jest bardzo podobna, dwie śrubki T5, dwa zatrzaski i całość uwolniona. Przejdziemy teraz do przekładki, zanim jednak to zrobimy spójrzcie jak wygląda wnętrze mechanizmu B6/B7. Wszystkie elementy, które są na zdjęciu muszą również znaleźć się u was, tutaj już nie ma mowy o pomijaniu czegoś. Zwróćcie uwagę aby wewnątrz wszystkie elementy były ułożone tak jak na powyższym zdjęciu, inaczej mogą być problemy z poprawnym złożeniem całości. Biały plastik zaznaczony czerwoną strzałką (odpowiada on za kierunki) ustawcie na środku, tak aby razem z czarnym plastikiem i tymi prowadnicami tworzyło swojego rodzaju wejście. Biały plastik zaznaczony na niebiesko odpowiada za światła drogowe, jego poruszaniem zajmuje się metalowy element, nazwijmy go drucik na potrzeby tego materiału :D. On również ma swoje miejsce w którym powinien się znaleźć - po bokach są wycięcia do których pasuje, dodatkowo powinien on jeszcze wchodzić w biały plastik od świateł. Kolejną czynnością jest założenie wcześniej wyciągniętej manetki od A3. Zanim jednak przejdę do tego proponuje od razu wyciąć część szarego plastiku w manetce A3, z racji innej budowy blokuje się on o drucik z B6/B7 przez co uniemożliwia włączenie kierunkowskazu w prawo. Ja wyciąłem to nożykiem do tapet, miejsce macie zaznaczone na zdjęciu. Przypominam, wycinamy tylko w miejscu jak na zdjęciu. Teraz składanie. Na zdjęciu wyżej zaznaczyłem na Czerwono - bolec odpowiadający za kierunkowskazy, ma on swoje miejsce w białym plastiku, który zaznaczałem na innym zdjęciu wyżej. Niebiesko - miejsce w które wchodzi drucik, poruszający plastikiem odpowiadającym za światła drogowe Żółto - Bolec ten posiada w środku sprężynę, ważne żeby nie zgubić Zielono - Bolce ustalające, ich miejsce jest w odpowiednich slotach w obudowie. Więcej niżej. Proces składania nie jest skomplikowany, najważniejsze aby trafić bolcem z powyższego zdjęcia, drucik zapewne wyleci podczas składania ale można za pomocą pęsety ułożyć go w swoim miejscu. Wszystko na zdjęciach. Przed zamknięciem warto uzupełnić smar jeśli go wcześniej wycieraliście. Całość zamykamy i sprawdzamy działanie. Ważne aby sprawdzić czy kierunki będą odbijać po ruchu kierownicą - za to odpowiedzialny jest biały plastik w samym środku ze zdjęcia niżej. Aby kierunek w lewo się wyłączył musimy zapadkę pociągnąć w górę, kierunek w prawo zapadka w dół. Kolej na manetkę wycieraczek. Rozbiórka i zasada działania taka sama więc nie przedstawiam tego na zdjęciach. Jest tutaj natomiast kilka ważnych szczegółów. Wnętrze wygląda tak samo po za wtyczką, której nie było w kierunkach. Niestety teraz zaczynają się schody. Manetka z A3 ma teoretycznie taką samą budowę, jednak bolec, który służy za przełączanie prędkości wycieraczek jest w zupełnie innym miejscu. Trzeba te plastiki zamienić miejscami. Niestety nie znalazłem innego sposobu na przekładkę więc postanowiłem ciąć. Plastiki te są na tyle twarde i sprężyste że nie ma później problemu że coś nie działa czy się zacina. na koniec można dla pewności wszystko zgrzać np. lutownicą. Przełożone więc wypadało by dostać się do przewodów (w opcji bez fisu mamy tylko 2 kabelki). Przewody z manetki B7 odciąłem tuż przy pokrętle: Te z A3 uciąłem na końcu manetki Trzeba teraz zlutować kabelki ze sobą. Tutaj się zatrzymam - nie mam pojęcia, który przewód połączyć z którym, trzeba to sprawdzić bezpośrednio na aucie chyba, że ktoś ma jakieś inne pomysły. Ja to zostawiłem - sprawdzę to kiedyś bezpośrednio podczas montażu. Mamy tutaj tylko dwie opcje więc nie będzie to czasochłonne. W przypadku obsługi fis kabelków będzie więcej ale zasada jest taka sama. Można wszystko składać, taka sama zasada jak przy kierunkach. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że w B7 przewody przechodzą inną stroną niż w A3. Poprowadziłem więc te kabelki w ten sposób: Po zamknięciu, uzupełnieniu smarem wszystko działa jak w oryginale. Pozostaje jedynie kwestia połączenia obu przewodów o czym wspominałem wyżej. Po tym wszystkim na auto i testować. Jak widać nie jest to kompletny poradnik, zabrakło u mnie właśnie tego połączenia i przetestowaniu na aucie. Jestem jednak pewien w 99.99%, że będzie to działać. Temat na zachętę, może ktoś zrobi o przede mną i zda relację jak wyszło. Myślę, że najgorsze ogarnąłem. Możliwe, że pasują też manetki z innych modeli, z nowych A4, A3 ale były dla mnie za drogie na takie testy. EDIT Dzięki koledze @innotic, który jako pierwszy postanowił wykonać taką podmiankę wiemy już jak wygląda sprawa z kabelkami. Dodatkowo informacja o manetce tempomatu: Dodatkowo kilka uwag co do montażu oraz inne umiejscowienie kabli w przypadku opcji z obsługą fis:0 punktów
-
Takie kombinowanie dobrze się nie skończy i wątpię aby to poprawnie funkcjonowało. Już sam fakt, że maksymalne zapełnienie popiołem dla V8 to 550ml, a nie jak dla Twojego V6 370ml pojazuje, że filtry mają inną pojemność i nie są takie same. JakTy sobie wyobrażasz poprawność działania tego? Twój sterownik silnika ma w mapkach całkiem inne wartości zapisane dla rozpoczęcia regeneracji niż V8.0 punktów
-
Ogrzewanie siedzeń działa tylko przy włączonym zapłonie, więc po odstawieniu auta jest nieaktywne i to z pewnością nie było przyczyną rozładowania aku. Sczytaj błędy ze sterowników.0 punktów
-
0 punktów
-
0 punktów
-
Teraz dwumasy tak robią, dają na start krótsze sprężyny, żeby dostawały większy moment do stłumienia i wcześniej się zużyły. Już nawet lepsza by była sytuacja gdzie wstawiona jest dwa razy słabsza sprężyna ale tłumiła już od zera, jak mocna sprężyna która dostaje strzał, bo nie ma kontaktu. Jedyna opcja to wstawienie właśnie dłuższych i mocniejszych sprężyn, to taki dwumas przeżyje budę auta.0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00